Jump to content

Recommended Posts

ЗЕМНИЯТ ЖИВОТ

Природата се интересува от човека дотолкова, доколкото той се е проявил. Тя се интересува само от онова, което той е проявил, но не и от непроявеното. Въз основа на същия закон, и ние трябва да се интересуваме само от проявените неща, а не от непроявените. Следователно на изучаване подлежи само онова, което се е проявило, което има вече определена форма, съдържание и смисъл.

“Проявеният живот”, стр. 54; 84

Срещате една натоварена кола по пътя. Тази кола е жива. Всички клетки в нея са в движение. В тази кола е впрегнат кон. Колата е направена по закона на натрупването. Тя е направена по механически начин: в нея няма растене, в нея няма никакво съчетание. Впрегнатият кон обаче се намира в процеса на растенето. За него има живот. Разумното начало е човекът, които туря юздите в устата на коня, качва се на колата и двамата тръгват... Колата представя физическото тяло на човека; животното, конят представя астралното тяло, сърцето на човека; юздите, поводите – човешкият ум, който направлява коня; разумното начало, което кара колата, това е човешкият дух.

“Възкресение”, стр. 169; 65

Ако говорим за човека на Правдата, сянката му не може да бъде на изток, защото Правдата излиза от изток, отгоре, а сянката й ще бъде всякога надолу, дето е запад. Това са вътрешни разбирания на законите на живота. Когато човек страда, сянката му е към запад, когато се радва – към изток.

“Ще се превърне на радост”, стр. 234; 59

Човек живее за себе си дотолкова, доколкото разбира и прилага Волята Божия. Затова е казано, че в изпълнение Волята на БОГА се крие силата на човешката душа. Човек живее по благодат, но умира по закон. Затова виждаме, че някой умира веднага след раждането си, друг – на 10, 20, 30 годишна възраст, трети доживяват дълбока старост. На всеки е дадено толкова, колкото е нужно.

“Верни положения”, стр. 36; 74

Ще знаете, че колкото по-огъната е плоскостта, на която живеете, толкова по-големи ще бъдат и страданията ви… Когато човек се намира на плоскостта и няма желание да обсеби нещата, тя остава равна… Новият морал има за задача да научи човека как да оправя огънатата плоскост на своя морален живот. Докато плоскостта на вашия морален живот е огъната, вие не можете да използвате нито условията, нито възможностите, които ви са дадени. Следователно, когато механичните закони в човешкия живот се предават с езика на новия морал и станат приложими в новия живот, огънатите плоскости могат да се изправят.

“Огъната плоскост”, стр. 118-119; 83

Първият основен морал на живота е храненето, вторият – дишането, третият – чувстването, четвъртият – мисленето, петият – служенето на БОГА. Ако не знае правилно да яде, да диша, да чувства, да мисли, човек не може да служи на БОГА. Това са петте основни правила, пет велики закона на живота. Изпълни ли тия закони, човек е свободен да живее както иска.

“Морални правила”, стр. 215; 86

Щом излезе от закона на Доброто, той [човекът] непременно ще умре. Да изгуби човек Доброто в себе си, това значи да се изложи на закона на смъртта, т.е. на закона на промените.

“Доброто оръжие”, стр. 4; 86

Който отрича живота, той приема смъртта. Това е неизбежен закон. След живота иде смъртта, а след смъртта – животът. Каже ли някой, че не иска да живее, той кани смъртта при себе си.

“Разбиране на живота”, стр. 122; 72

Лазар беше съзнателен човек: той мислеше, разбираше, чуваше всичко и само чакаше някой да му каже да стане и да излезе вън. Той беше жив, затова сполучи, придоби живота. Законът за сполуките в живота има две страни. От човека зависи коя от двете страни ще хване.

“Лазаре, излез вън!”, стр. 119; 75

Който разбира законите на живота, той схваща тъмнината и светлината като покой и движение, като работа и почивка, като смърт и живот.

“Побеждавайте злото”, стр. 147; 79

Заминаването на човека за другия свят е неумолим закон, който се отнася до всички положения и възрасти. Той е и законът на великата справедливост, която регулира отношенията между хората.

“Иде Исус”, стр. 98; 87

Когато Природата поставя някого в известни ограничения, тя има пред вид неговото благо. В този смисъл сиромашията за човека е също такова благо, каквото е и богатството.

“Благословена между жените”, стр. 14; 88

Докато близките ви желаят да живеете, вие ще живеете. Щом те пожелаят да умрете, вие изгубвате живота си. Това е един от вътрешните закони на Битието.

“Божият глас”, стр. 16; 92

Господарят съди слугата си, че крал пари от него и пиянствал. Който разбира законите на разумния живот, ще съди слугата не затова, че е пил вино, но че не е пил вода. Не се позволява на човек да пие вино, докато не се е научил да пие вода. Не се позволява на човека да прави зло, докато не се е научил да прави Добро. Не се позволява на човека да изразходва времето си напразно, докато не се е научил да го цени.

“Един и същ”, стр. 198; 92

В богатството животът всякога се съкращава, в сиромашията животът се продължава.

“Да известят на учениците Му”, стр. 126; 96

За да живее човек или да умре по свое желание, това подразбира да владее великата наука за живота. Той трябва да разбира законите на живота и смъртта, като два противоположни процеса.

“Служене, почит и обич”, стр. 17; 82

За да не се страхува, човек трябва да стане по-силен от окръ¬жаващата среда. Като знаят този закон, хората го прилагат в много случаи в живота си.

“Външни и вътрешни условия”, стр. 140; 82

Как може човек да изправи живота си? По два начина: чрез въздържание и чрез приложение. Къде трябва да прилагате закона на въздържанието? На Земята, дето съществуват отрицателни сили. Обаче влезе ли в Божествения свят, човек трябва да проявява приложението.

“Изпълнение и отлагане”, стр. 252-253; 82

Какъвто и да е животът, да го приемем. Не че аз го считам за най-красив, но този живот, както сега го живеем, както го имаме, от това гледище, той е най-добрият живот; не че е най-идеалният живот, но е най-добрият живот в дадения случай.

“За кого ме мислите”, стр. 193; 95

Който започва с отрицателните процеси, той завършва с положи¬телните – без изключение... Всички онези, които са започнали с положителните процеси, са нещастни, те в края на краищата, винаги свършват нещастно. Такъв е законът на Земята.

“Наклали огън”, стр. 307, 308; 96

Животът на Земята осмисля живота ни дотолкова, доколкото като живеем, ние трябва да знаем защо ядем, защо пием, защо дишаме, защо мислим и т.н. ... Човек не знае отношенията между твърдите и течните тела, не знае как да ги размесва, вследствие на което той е забравил основния закон, чрез който може да ремонтира своето тяло.

“Покрива и изправя”, стр. 45; 97

Един от законите на физическия свят гласи: Всичко живо подлежи на промяна.

“Правилният тон”, стр. 122; 101

Щом злото дойде в света, то е вашата плевня, която трябва да изгори. Обаче силата, която гори вашата плевня, тя ще спаси вашия живот.

“Въведен биде Исус”, стр. 52; 108

Растенията знаят законите на дългия живот. И тепърва хората трябва да се учат от тях как да живеят дълго.

“И украсиха светилниците си”, стр. 118; 109

В бъдеще, когато условията на живота се изменят, двама силни и грешни хора ще свършат по-добра работа от двама силни, праведни хора. Това ще стане по един от законите на Земята, а не по закона на абсолютната справедливост.

“Отец Ми живее”, стр. 303; 103

Кой е най-красивият живот? Който представя едно цяло: от ранна младост до късна старост да няма никакво прекъсване. И като млад да бъдеш стар, и като стар да бъдеш млад. Това е закон.

“Стимул и Любов”, стр. 149; 104

Когато мътната вода минава през песъчливи пластове, тя се пречиства и става бистра. Когато чистата вода тече по повърхността на земята, тя става мътна. Това е закон на Земята. Преведете тоя закон и към вашия живот.

“Свещеното място”, стр. 252; 104

Парите са закон на ограничение. Вярно е, че без пари не може, без въглища не може, без хляб не може, но вие трябва да отделите съществените неща в живота от несъществените. Съществените неща са: твърдата почва, водата, въздухът и светлината. Без тези неща никой не може. Имате ли ги, вие ще образувате един квадрат, който включва всички възможности. Щом имате тези четири елемента, всичко останало ще имате.

“Време и пространство”, стр. 215-216; 110

Ще кажете, че растението е неразумно същество. Лъжете се, растенията са разумни същества, те са добри химици, превръщат материята и така я използват. Те се справят и с най-трудните условия, които срещат в живота си. Растенията познават закона за дълголетието по-добре от човека.

“Трите посоки”, стр. 200-201; 114

Яденето е за здравите, а гладът – за болните. За кого е даден хлябът? За здравите, да се научат да го ценят и да бъдат доволни. За кого е гладът? За болните, и те да научат нещо. Обаче за предпочитане е да ядеш, отколкото да гладуваш; да работиш, отколкото да почиваш.

“Великата реалност”, стр. 273; 114

По този начин, по който искате да се оправи светът, то е един механически начин. Ще умираш хиляди пъти – това нищо няма да ти помогне. Защото, ако ти в умирането не се върнеш в мястото, откъдето си излезнал, ако ти се губиш, ти не си направил опит както трябва да се върнеш в дулото на пушката. Нашият живот трябва да се превърне. В умирането ти ще научиш този закон. Смъртта не е нищо друго освен един завършен кръг на Земята.

“Да правим Добро”, стр. 70; 120

Може ти да живееш един порочен живот, никой нищо няма да ти каже. Но ако ти речеш да живееш един възвишен, благороден живот, веднага ще намерят хиляди погрешки и вини – това е закон в света. И всички онези, които искат да се подвизават в закона на Любовта, ще бъдат гонени.

“Бъдете като Баща си”, стр. 362; 119

Да се поправи едно нещо, това не значи да се оправи, защото едно нещо най-първо трябва да бъде хигиенично, материалът трябва да бъде по възможност най-чистият. Защото често ние съграждаме нашите къщи от материал, който носи смъртта. Има една статистика, която показва, че всяка една къща, докато стане добра за живеене, най-малко 100 души трябва да умрат в нея. Вие запример направите една къща от камъни, но тия камъни просмукват живота на хората. Или вие направите от тухли една къща, много хора могат да умрат. И кой как влезне в нова къща, все ще заболее. Казват: “Урочасан е той”. Няма никакви уроки. Тази кал съдържа единия живот. И ако не разбирате единия закон, тази кал използва вашата енергия и вие ще отслабнете. И казвам тогава: на вас не ви трябват такива кални къщи, за предпочитане е една къща, направена от дървета, защото животът на дърветата е малко по-висок. И дървените къщи са по-здравословни. Сега учените хора по-другояче обясняват, но и аз виждам: тяхното обяснение все се свежда към същия закон.

“Ще се зарадва”, стр. 49; 120

Добро ядене е, когато храната може да се асимилира напълно. И тази материя да се тури всичката на работа, да няма никакви излишъци. Излишъците, непотребното в нас внася известна отрова. Този закон е верен и по отношение на човешките мисли.

“Общото благо”, стр. 74; 119

Не трябва да има стълкновение. Докато има борби, човек не може да се развива правилно. Не може да прогресира.

“Славата Божия, Царството Божие и Волята Божия”, стр. 34; 155

Красив е земният живот, красив е и духовният. Който разбира законите на живота, той е доволен от положението си. Той знае, че като живее, ще образува правилни връзки с хората. Това става, когато човек схване момента за образуване на известна връзка.

“Божественият план”, стр. 427; 127

Сега хората се изпитват, да се разбере кой за къде е. Всеки ще бъде подложен на приемен изпит, за да мине в по-горно училище на живота. Който издържи изпита, ще мине в по-горна област на живота; който не го издържи, ще остане да повтаря. Не може ли без изпити? Не може. Законът на Земята е такъв.

“Божественият план”, стр. 430; 127

Невидимият свят, когато иска да избави една душа или един човек от противоположност, туря го в лоши условия. В тия условия невъзможно е да изгуби живота.

“Двата закона”, стр. 237; 128

Умирането не е произволен процес. Има закони, които определят умирането. Да умре човек, това значи да му дадат от Невидимия свят паспорт, заверен и подписан от държавата, в която е живял и от тази, в която заминава.

“Свободно даване”, стр. 293; 145

Когато бащата умре, животът му ще се влее в живота на сина му. Животът на сина му пък ще се влее в неговия правнук. Значи вливане става в живота.

“Закхее, сляз скоро!”, стр. 174; 134

На Земята и душата, и духът са ограничени. И в Писанието е казано, че духът, който имаме, се намира в голямо утеснение, в голямо ограничение. Следователно ние още не сме добили своята свобода. Апостол Павел, който разбира този закон, казва, че цялото създание е подчинено на един закон на ограничение.

“И не можаха на това да Му отговорят”, стр. 90; 146

При събирането туряте един кръст, това е закон на органическия свят. Значи ти трябва да се учиш да садиш, и като посадиш, растението ще излезе от почвата. Като посадиш растението под почвата, има минус; после, като изникне растението из почвата, има плюс.

“Разумните движения”, стр. 82; 149

Когато се мъчиш, тогава няма избор. Това е законът на необходимостта. Да се трудиш, това е по закон. Каквото законът ти определи, това ще правиш. По закон никой не може да се спаси. Който живее по закон, за Земята живее.

“Основното правило”, стр. 266; 157

Сега, който не разбира закона, ще се обезсърчи. Той ще се обезсърчи така, както се обезсърчава една ябълчна семка, като я турят в земята. Казват й: “От тебе ще стане нещо много голямо”. Като я турят в земята, тя казва: “Втасахме я. Свърши се нашата”. И се заражда едно голямо страдание в нея. Но от тази семка ще излезе един нов живот. И след години тя ще види как чрез големи страдания е излязла над земята. Сега вие прекарвате един живот на растеж и трябва да дадете плод.

“Право и безправие”, стр. 79; 151

Човек, докато не умре, не може да живее. Това е закон. Животът започва най-първо със смъртта.

“Девети март (22 март)”, стр. 53; 204

Когато някой каже, че ще живее дълъг живот, той трябва да знае закона, че Любовта продължава живота. Когато човек приеме Любовта, нещата стават видими и невидими. Когато човек почва да изгубва Любовта, той умира.

“Един опит”, стр. 205; 163

Живот, който не носи в себе си светлина, живот, който не носи в себе си топлина, и живот, който не носи в себе си Божествена сила, това не е живот. Това е мъчение.

“Светлина, топлина, сила”, стр. 64; 161

В умирането няма никакво изкуство за мене, никаква наука. Сега аз търся законите, по които трябва да се живее. Животът уча сега, а не смъртта. И вие трябва да изучавате великите закони на живота.

“И виделината свети”, стр. 105; 146

Човек още от Рая като е излязъл, така се е проявил: Каин убива Авела. Оттам започва. Те са два принципа. Едни ще бъдат убивани, а пък други ще убиват, докато дойде да се смени този ред на нещата. Но сега сме към края на смяната. И тая смяна няма да стане бързо. Злото в нас постепенно ще се ограничи. И вие трябва да изучавате закона на ограничението.

“Към свобода!”, стр. 135; 163

Законът за живота не трябва да излиза от хората. Човек не е в състояние да създава закони.

“Господар на съботата”, стр. 172; 80

В едноименната лекция Учителя обяснява “Законът на плътта е закон на ограничението”; 204

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...