Jump to content

32–ро писмо


Recommended Posts

32 – ро писмо

VIII. УЧЕНИКЪТ НА БЯЛОТО БРАТСТВО (продължение)

54. Пътят на Ученика. В Пътя на своето развитие, Ученикът ще мине през четири вида живот. По този Път съм минал и аз, по този Път ще минете и вие. Този Път е създаден от Живата Природа. Природата е създала Пътя на Старозаветните, на Новозаветните, на Праведните, и сега създава Пътя на Ученика. Пътят на Ученика е новия живот, който иде в света. По нямане на по-добър, по-съответен термин, аз наричам това Път, "Нов живот" или "Живот на Ученика", в най-хубавия смисъл на думата. Вие ще имате предвид тези разграничения в живота. И като минавате от един живот в друг, ще пренесете всичко ценно в живота на Ученика. Само по този начин може да се създаде онова вътрешно единение между всички хора. А думата единение означава всички хора да живеят за Бога.

 

Четирите вида живот имат и четири вида разбирания за живота и четири вида методи за живота. Като се дойде до науката, и там има четири начини за учене, има четири вида наука: наука на Старозаветните, наука на Новозаветните, наука на Праведните и наука на Ученика. Науката на Ученика е особена. Ако някой иска да мине от един живот в друг, той трябва да измени преди всичко своите схващания и разбирания, да измени методите и начините, по които живее.

 

За да се създаде у вас хубавият и красивият живот на Ученика, вие трябва да елиминирате в себе си първите три вида живот, да ги оставите настрана и да заживеете само с идеала на Ученика. Само по този начин всеки от вас ще носи своето благо. Във физическия живот Ученикът трябва да отива на училище с пълна торба, а с празен ум. Като се връща от училище, физическият живот е изпразнен, а умът, т.е. духовният, Божественият живот е пълен. Това трябва да стане естествено, нормално състояние за всеки Ученик. Когато едно нещо у вас се пълни, друго трябва да се празни. Човек не може едновременно да бъде богат и духовно, и материално. Това е невъзможно. Не казвам, че трябва да сте сиромаси, но като Ученици вие трябва да изпразните торбата с вашите блага и да учите закона на новия живот или по-право да учите живота на Великата Любов. Любовта носи всички методи, всички начини, чрез които светът може да се изправи, чрез които животът ви да бъде щастлив.

 

55. Умът и сърцето в живота на Ученика. Когато човек не говори Истината, той съзнава това и се бори и умът му казва: Ти не говориш право. Аз вземам ума на човека във висок смисъл, като разумно същество, което не лъже, а само коригира. Това, което не лъже в нас, е Божественият ум, който всякога говори Истината. На този ум ние се осланяме. Като говоря за знанието, аз разбирам именно този ум, от който излизат Божествените мисли. Като дойде този ум у вас, той ще ви научи на всичко. Той е духът. Казват за някого: Този човек има порочен ум. Не, няма порочен, няма покварен ум в света. Сърцето понякога може да се пооцапа, но умът винаги носи светлина. Понеже светлината е необходима, затова се иска наука, в която сърцето да не се меси. Намеси ли се някъде сърцето, нещата се изопачават. Когато Ученикът иска да бъде пръв, да има отлични бележки, това се диктува от неговото чувство, а не от мисълта. Когато човек иска да бъде праведен, за да го почитат всички, това се диктува пак от чувствата. Чистата Божествена мисъл у човека елиминира всички посторонни, всички второстепенни мисли. Тя употребява чувствата като сили, които помагат за развитието и за растенето на мисълта. Пък когато станем чисти извори, хората сами ще ни намерят и оценят и ще започнат да говорят за нас. Ученикът обаче, първо трябва да разбере, че най-необходимото нещо за него е да се учи.

 

56. Ученикът трябва да се подложи на един вътрешен самоанализ. Онези, които са готови да започнат вече, но искреност се иска. Някой казва: Аз ще се трудя колкото мога, колкото сили Бог ми е дал. Това не е език на Ученика. Ученикът казва: Аз мога да направя всичко, което Учителят ми даде. Учителят не може да ви даде задача, която не можете да разрешите. Бог не може да иска от вас невъзможни работи. Ако Бог ни тури на известни изпитания, те ще бъдат такива, които ще имат добър резултат, ще извлечем добри уроци. Следователно, всяко изпитание съответства на вашата сила. Това изпитание ви е дадено като задача в живота, като един умствен акт, от който след като го разрешите, ще станете по-силни. Ще знаете, всяко препятствие в живота на Ученика е специфичен акт, насочен с цел да го избави от едно голямо зло. Затова трябва да се благодарите на Бога. Не е лесно да благодариш, да се научиш да се примиряваш с всички препятствия и мъчнотии в живота. Десет пъти най-малко ще се изпотиш, докато се научиш да благодариш. Ученикът може да превъзмогне всички мъчнотии. У вас има ред навици и мъчнотии, ред теории, които трябва да превъзмогнете. За в бъдеще, за да разберете човешката ръка, човешкото око, за да изучавате астрономия и астрология, трябва да превъзмогнете всички мъчнотии в живота си. Само Ученикът може да се занимава с тези науки. Тези науки не са достъпни за онзи, който не е Ученик. Той може да се занимава със Старозаветна, с Новозаветна Астрология, с Астрология на Праведния, но не може да се занимава с Астрологията на Ученика. Ако ти искаш да проникнеш в смисъла, който Бог е вложил в звездите, ако искаш да проникнеш във Великото, което те крият, ти можеш да бъдеш Ученик.

 

57. Ученикът се отличава с голямо смирение и с голяма отстъпчивост - и на мравката прави път. Навсякъде той е последен, не мисли за себе си, готов е на пълно самоотричане. Старозаветните хора навсякъде са първи. На второ място седят Новозаветните, на трето - Праведните, а на последно място е Ученикът. Не можеш ли да вземеш последното място, Ученик не можеш да бъдеш.

 

58. Ученикът трябва да каже: Докато всички хора спорят, докато изискват това - онова, аз ще се вслушам в Божествения Живот, който работи в мене, какво Господ ми казва и ме учи.

 

Ученикът не трябва да се дразни. Че се дразни, това не е грях. Ученикът не трябва да се сърди. Че се сърди, това не е грях. Ученикът не трябва да се съмнява. Че се съмнява, това не е грях. Съмнението е присъщо на Старозаветните хора. Ученикът обаче, трябва да работи над себе си, да преодолее тези неща.

 

59. На Учениците предстои една от най-великите задачи. Тези от вас, които искат да бъдат Ученици, аз ще ви събера и ще ви говоря на един нов, необикновен, съвсем специфичен език. Тогава между вас Старозаветни, Новозаветни, Праведни няма да има. Ще има само ученици, с които ще мога да се разбера.

 

60. За Ученика външните блага не са съществени. Той ще желае да има блага, но главно ще бъде желанието му да бъде Ученик, да учи, защото само Ученикът има бъдеще в Царството Божие. Когато Царството Божие дойде на земята, Ученикът ще заеме най-почтеното място. Този живот има свой израз, затова трябва да се подготвите за него. Иде едно велико бъдеще за хората и всеки трябва да заеме своето определено място.

 

61. Ученикът трябва да работи над себе си. Това е задачата на Ученика. Това е новата работа, която Ученикът трябва да работи. Тази нова работа има свое определено време, има своя сила, има и свои помощници. Ако спазвате този велик закон да четете и проучвате свещената книга на живота, да изучавате живота на великите хора, които са я писали, тя ще ви донесе ценни упътвания.

 

62. Пред вас седи велико бъдеще. По-хубави времена за Учениците от сегашните не са наставали. Но ако те не използват условията, и по-лоши времена не са наставали.

 

63. Възкресението, за което говори Христос, е само за Учениците. Те ще чуят гласа Му и ще излязат от гробовете. Учениците са хората на новата раса. Те няма да бъдат многобройни, но всички хора от тази раса ще бъдат мощни по ум, сърце и воля, по душа и дух, Тези хора ще възстановят Царството Божие на земята и ще кажат: Възможно е всички да живеем в Любов, в Светлина, Мир и Радост, които Бог ни е дал.

 

64. Като говоря за Ученика, аз вземам тази дума и в тесен, и в широк смисъл. В тесен смисъл на думата, под Ученик разбирам този, който учи тук на земята, в този ограничен кръг на живота. Той се учи тук и ще постигне толкова, колкото условията на земния живот позволяват. Когато говоря за Ученика в широк смисъл на думата, разбирам идейния Ученик, който се учи и тук на земята, в този свят, и горе на небето, в другия свят. Той никога не напуща Школата - денем се учи в лабораторията на земята, а вечер отива горе при своя Учител, който му преподава теория. На другия ден се връща пак на земята да продължи своите практически занимания в лабораторията. Този Ученик постоянно учи - горе на небето учи теория, а долу на земята - практика. Като говоря за идейния Ученик, разбирам този именно, който учи горе, а долу прилага. Като говоря за Ученика в тесен смисъл на думата, разбирам този, който учи на земята, а като заспи вечерно време, не ходи горе да учи. Идейните Ученици знаят, че всякога са Ученици. И в един живот, и във втори, и в трети и четвърти, те знаят, че всякога са били и ще бъдат Ученици. И след време, когато нашата земя и цялата Слънчева система завършат своето развитие, те ще минат като Ученици в нова Школа, при нови условия. Бог тогава ще им даде друго име, а не Ученици. Думата Ученик не е подходяща да изрази идеята, която е скрита в това понятие.

 

65. Когато някой път питаме Господа и Учителя за нещо, те мълчат, не ни отговарят, това показва, че ние сами трябва да проучим този въпрос. Бог е скрил от нас нещата, защото иска да ни застави да мислим.

 

66. Молитвата на Ученика. Всеки от вас, като става сутрин, ще се помоли на Бога, като каже: Господи, дай благословение и на моите братя, както даваш и на мене. Аз ще те слушам както ме учиш. Ще прилагам Любовта, според както е Твоята Воля.

 

67. Ще наблюдавате вашите душевни състояния и ще знаете всеки ден в коя фаза на живота се намирате: Старозаветен ли си, Новозаветен, Праведен или Ученик. Когато дойдем до живота на Ученика, той се занимава с Любовта, Светлината, Мира и Радостта. Това е истинският живот. Но докато дойдете до него, вие не можете да се освободите от другите три вида живот. Орачи, овчари и гостилничари ви са потребни. Искате ли да имате щастие в дома си, трябва да имате и орачи, и овчари, и гостилничари. Искате ли да имате радост у дома си, искате ли да имате Божието благословение, непременно трябва да имате един Ученик.

 

68. Вие не можете да отидете сам при Учителя. Трябва да има някой Ученик да ви заведе при своя Учител. По същия начин, за да отидем при Бога, непременно трябва някой да ни заведе. Духът ще ви заведе при вашия Учител и ще ви покаже Пътя на спасението. Този Дух, това е Христос. Христос е Любовта, която работи с усърдие и Любов.

 

69. Като влезете в духовния живот, в Пътя на Ученика, неизбежно ще срещнете на пътя си едно огледало, в което ще видите красивото и грозното в себе си и веднага ще се уплашите. Затова е нужно човек да бъде подготвен, иначе в него ще се яви скръб, че не е готов за този Път. В това огледало ще видите всички ваши минали съществувания, затова ще ви прекарат през един подготвителен път, където ще видите друго огледало, а после като ви приготвят, ще се натъкнете на страшното огледало. Учениците, които много бързат, като влязат в духовния живот, натъкват се именно на второто огледало и не издържат. Те падат, стават, докато най-сетне се отчаят и казват: Тази работа не е за мене, аз съм много грешен човек. И погледнеш, този човек хванал кривия път. Затова влезеш ли в духовния живот, не бързай, всичко да се подготвиш, да се калиш добре и тогава като видиш лицето си, ще знаеш вече какво се иска от тебе да работиш. Това е една велика Истина.

 

70. Пътят на Любовта и Пътят на Мъдростта. Днес Господ ви говори. Когато Господ се яви пред Соломона, който беше адепт, той поиска знание и Мъдрост. Той направи крив избор. Той избра мъчния Път и не можа да устои в него. Затова ви казвам: Не избирайте трудния Път на Соломона, Пътя на Мъдростта, но изберете Пътя на Любовта. Този Път е Път на страдания, на скърби в света, но където има страдания и скърби, там е Любовта. Втората стъпка след Любовта е Пътят на Светлината. Правилно е да започнете с Любовта, после със Светлината, след това с Мира и най-после с Радостта. Тогава ще дойде втората фаза, трудният Път - Пътят на Мъдростта. Ако не минете по този естествен Път, целия свят може да обиколите, може да научите всички Школи на Великите Учители в света, които носят Божието Слово, но всички те имат само една определена Божествена идея - те не могат да изменят този Божествен Път. Навсякъде ще ви кажат: Първата стъпка на живота, това е Пътят на Любовта. Пътят на Мъдростта е най-труден, той е Път само на Учителите. Соломон избра този Път, защото имаше високо мнение за себе си. Той мислеше, че може да стане Учител на Израиля. Ако вие съградите живота си върху Любовта, нищо не е в състояние да го разклати. Аз не говоря за външните форми на Любовта, нито за вашето външно верую, но за всичко онова, което живее дълбоко във вас. Животът се определя от Любовта. При сегашното положение, в което се намирате, само онези хора са разумни, които страдат дълбоко и съзнателно. Бъдещето е на страната на страдащите. Онези, които страдат дълбоко, душата им се разтърсва тъй, като че светът се разрушава в тях. Те чувстват не само своите страдания, но и тези на целия свят, на всички същества. Аз чувствувам страданията на всички разумни и неразумни същества, на всички малки и големи, моята душа се разтърсва, но аз зная причината на тези страдания. Затова аз съм против изкуствените страдания, които хората си създават. И без това в света има достатъчно страдания. Не туряйте нито косъм повече върху тях. Съмнение, недоверие, подозрение са изкуствени страдания, затова ги избягвайте, не ги създавайте сами, защото те ще донесат други по-големи страдания. Ето защо всички Учители препоръчват на Учениците си различни методи за самообладание. Колко трудно е човек да се самовлада. И понеже сега някои от вас са заченали Божественото, аз ви препоръчвам учението на Любовта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...