Jump to content

38–мо писмо


Recommended Posts

38 – мо писмо

VIII. УЧЕНИКЪТ НА БЯЛОТО БРАТСТВО

(статия на Боян Боев – със съкращения)

154. В следващите няколко страници ще предам накратко една статия на брат Боев върху Ученика, направена по мисли от Учителя. В статията брат Боев развива мисълта на Учителя за петте първоначални качества на Ученика. Тези пет качества са: смирение, честност, доброта, интелигентност, благородство и великодушие. Тези пет качества са основа за развиване на останалите качества, които се искат от Ученика. Ученикът не трябва да отлага работата върху себе си за друго прераждане, защото сега нямал добри условия. Той не знае какви ще бъдат условията в следващото прераждане. Ученикът не трябва да отлага днешната работа за утре. Също така Ученикът не трябва да се заблуждава да мисли, че като влезе в Школата, всичките му работи в живота ще се оправят и няма да има никакви пречки в живота си. Напротив, когато човек стане Ученик на Окултната Школа, мъчнотиите в живота му се увеличават. Отначало, като влезе в Школата, Ученикът е оглашен и животът му върви без много препятствия. Той мисли, че все така ще върви. Обаче, след няколко години положението се изменя, явяват се пречки, противоречия, явяват се беди в живота му, изпитания. Това показва, че от този момент той е приет за Ученик. Причината за тази промяна е следната: Окултният Ученик ускорява своето развитие и това, което обикновеният човек учи бавно, в продължение на много прераждания, Ученикът го преминава по-бързо. Той наближава по-бързо до онзи момент, когато ще влезе в съвсем друг живот, в нови условия, нова обстановка на живота, където той ще придобие вътрешната си свобода. Но за да придобие тази свобода, този простор на душата, трябва да стане едно нещо, което на окултен език се казва "ускорено ликвидиране на кармата". Тази карма трябва да се ликвидира, за да може Ученикът да стане една свободна душа. Затова идва тази буря в живота на Ученика и той трябва да се радва за това. Когато човек стане Ученик, той има подкрепа и ръководство от духовния свят. Възвишените Същества му указват известно внимание и му дават своята благодат. За да се справи с изпитанията и мъчнотиите си, Ученикът трябва да има връзка с Бога.

 

Първото качество, което Ученикът трябва да притежава, е смирението. За него Учителят казва: "Първото качество, с което Ученикът трябва да почне, което е предвидено в Школата на Всемирното Бяло Братство, е смирението. И Христос, Великият Учител на Бялото Братство, който имаше големи знания и сила, казва: "Аз съм кротък и смирен по сърце". Тези думи на Христа показват, че смирението е много важно качество за Ученика. Никой човек не може да бъде посетен от Любовта ако няма смирение. При смирението човек е възприемчив към това, което иде от Божествения свят. Който няма това качество, той не може да приеме това, което иде от Бога. Следователно, смирението е качество, условие за възприемчивост към Божественото. Ако Учениците на една Школа нямат смирение, няма да има и онова взаимно почитание и уважение. Смирението води към красиви отношения между учениците на Школата. Изобщо един Ученик не може да има никакви постижения докато не придобие смирението. Останалите четири качества показват дали Ученикът има смирение или не.

 

Второто качество е честността. За нея Учителят казва: "Честността е границата между животинското и човешкото царство". С честността човек излиза от животинското царство а влиза в човешкото. Под честност се разбира това, което казваш, да го направиш, да останеш верен на дадената дума.

 

Трето качество е добротата. За добротата Учителят казва: "Добротата е външен израз на Любовта". Не се разбира само да правиш добро, но да имаш едно вътрешно разположение към всички същества. Да желаеш техния напредък, успех и дето можеш, да помагаш. Човек трябва да съзнава, че във всеки човек живее Бог.

 

Четвъртото качество е интелигентността. Учителят казва: "Човек да не бъде много интелигентен, но крайно интелигентен". Под това се разбира, човек да схваща веднага всички потънкости на нещата. Бързо да се справя със задачите на живота. Това не значи, човек да има много знания, баласт в главата си, но да бъде схватлив и бързо да намира начин за разрешение на задачите си. Така да схваща нещата, че да не се оставя да бъде излъган нито от хората, нито от нисшите духове.

 

Петото качество е благородство и великодушие. Тези качества са близки и ги броим като едно качество. Те значат човек да не бъде дребнав, но да гледа по-широко на нещата. Великодушие и благородство значи да простиш на всеки човек, който те обижда по някакъв начин, и твоето отношение към него да не се изменя. Даже му направи услуга при даден случай.

 

Един Ученик, който е усвоил тези пет качества, може да гради по-нататък. Това е една основа. Че един човек е придобил вече съзнанието на Ученик се познава по вътрешния мир, по доброто разположение на душата му, по хармонията и радостта, които не зависят от външните условия. Който има този вътрешен мир и хармония в себе си, той действува магически на околните. Той като отиде, внася в душата на околните хора, без да говори, онова вътрешно състояние, своя мир. Човек, който има изработени в себе си тези пет качества, постепенно придобива това вътрешно разположение, тази вътрешна радост, която не зависи от външните условия, в които е поставен. Такъв човек ще има благоволението на Бога, на ангелите, на Белите Братя и на всички добри хора в света. Той ще влезе във връзка с тях. В бъдеще Учениците ще влизат в съзнателна връзка с Ангелите, с Белите Братя. Велики неща очакват човека, когато напредне като Ученик. Когато човек възлюби Бога и е във връзка с Него, тогава ще може да побеждава всички мъчнотии в живота си. Тогава Бог ще го покани на работа и той ще стане съработник на Бога. Следователно, в края на краищата, задачата на Ученика е да стане съработник на Бога. Тогава той ще получава от Бога всички блага. Когато човек стане съработник на Бога, той има желание да даде нещо от себе си. Той се жертвува за другите, и тогава всяка една работа, която почва, се благославя. Ученикът трябва всякога да бъде в едно мистично, Божествено състояние и това става цел на Ученика. Тогава човек е истински Ученик.

 

Ученикът започва с Божествената Любов. Като работи с Любов, той добива светлина на ума и разбира Мъдростта. Понеже той гледа през очите на Любовта, в него царува Мир и Радост. Той разбира причините на всички неща, тъй като има знание и светлина. Ученикът се отличава с непреодолим стремеж към Бога. Когато Учителят забележи у Ученика стремеж към Бога, той получава отплата за положената грижа над този Ученик.

 

Друго качество на Ученика е безстрашие и решителност. Това е качество на волята. Ученикът не трябва да трепва пред никаква опасност. Той трябва да има безстрашие, защото ще мине през големи изпитания, обикновено по-големи от тези, на другите хора. Ученикът ще мине през изпита на Йова и през изпита на Голгота, след което ще дойде възкресението и новият Божествен Живот. Ученикът трябва да развие също търпение и милосърдие. Милосърдието е приложение на Любовта. Ученикът се отличава също така с чистота - чистота в мисли, чувства и постъпки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...