Jump to content

6.19. Наводнение на кашоните с архива на Лиляна Табакова


Recommended Posts

6.19. НАВОДНЕНИЕ НА КАШОНИТЕ С АРХИВА

НА ЛИЛЯНА ТАБАКОВА

Следващият етап, те го държат, не ми съобщават. Става едно наводнение в мазето, в което са кашоните и от това наводнение много неща се унищожават. И тогава те извикват онези, които са представители на т.н. библиотека на Братския съвет. Идват, натоварват го и го прибират, и го слагат в къщата на Райна Калпакчиева, която впоследствие къща тя преписва на Братския съвет, на Братството. И те правят там нещо като библиотека. И там се държи. И сега, което е най-интересното, държи се дълги години. И което е най-интересното, аз сега като получих материала, виждам някои материали унищожени от водата. Например Библията, една нейна Библия от 1925 г., тя направо е била потопена във вода, след това извадена и сега мокра. Някои страници са запазени, обаче тя не може нито да се подвърже, нито да се възстанови. Аз съм я сложил сега така да съхне. Друго нещо, което е още по-интересно, тя има една тетрадка, на която тя с флумастер си е написала молитвите, заглавията и самите молитви на Учителя. И което е най-интересното, при наводнението водата е измила всичко, и само са останали заглавията. Това нещо е много показателно за онези сили, които действаха и които обсебиха много хора, за да им разрушат нещата. И сега представяте ли си? Библията, с която е работила е унищожена, молитвите, тетрадката, с която тя е работела, защото там са молитвите на Учителя също е унищожена и са унищожени разни още много, много неща за които ние не знаеме.

И в момента нейния архив е разбит и унищожен, и разграбен.

Сега, друго, което искам да кажа, че това което аз в момента получих за сега е напълно достатъчно, за да допълня някои неща и да ги прибавя към онзи материал, който аз съм приготвил, и който материал е готов. Този материал е готов, той е набран и остава последния етап - да се види от Ефросина, и да се подготви за печат. Нейният материал е около два тома от „Изгревът". Този допълнителен материал, който аз получих в момента, аз ще го прегледам и онези неща, които са необходими ще ги прибавя. Защото аз получих един кашон, аз имам един кашон с нейна документация. Този кашон аз получих от Петър Ганев навремето, когато работих върху архива на Пеню Ганев - на бащата на Петър Ганев. Аз тогава като влизах в мазето и там имаше 2-3 кашона и той казва: „Вземи ги вика, това са на Лиляна Табакова." Така че той ми ги даде. Някой влезна в него и той ми ги даде, и аз ги прибрах. И тези кашони бяха при мен. Минаха години, по едно време Божанка пита: „Абе къде са тия кашони?" - „Ами тези казвам кашони Петър ми ги даде. Те са при мен и те са за онова, което аз съм работел с Лиляна Табакова." Така че там тези кашони аз, които получих, единия кашон е с ноти на Лиляна Табакова, които ноти Петър Ганев като музикант и Божанка като музиканти бяха си заделили, но те не можеха да работят с това нещо. Защо? Ами над тези ноти и над този нотен материал в кашона стоеше Лиляна Табакова в Невидимия свят, и тя не разрешаваше никой да работи с него. Ще кажете: „Как е възможно?" Ами възможно е и този, който не е работил с нея и с и с нейния материал той нищо не знае какво значи да ти стои Лиляна Табакова върху главата ти и да стои над тебе! И ако влезне в тебе, направо ще те разруши. Така че аз получих някои неща от Петър Ганев, които аз съм ги тука прибрал, прегледал съм ги и знаех, че те ще ми допълнят онези два тома за които те бяха приготвени за печат.

И друго, което искам да кажа, че никой не би могъл да работи с нейния музикален архив. Защо? Ами те не познават изобщо нещата и дори че са музиканти, те изобщо не познават нещата, не познават целия този процес на работа върху този материал. И за тях това не е нищо. Сега, аз говоря за нещо друго, че този материал - музикалния репертоар не може изобщо да се работи с него и да се прегледа, докато не излезнат тези два тома. Защото тя непрекъснато разказваше за всяка една нейна творческа разработка върху една от песните на Учителя. И разказваше, даваше идеята, плана, концепцията и т.н. Всичко това е описано, извадено на машинописен текст и е въведено чрез компютър, и е подготвено за печат. Така че това първо трябва да се прочете от онези музиканти, които в бъдеще ще работят върху нотния текст. Без тези обяснения от Лиляна Табакова никой не може да работи. Доказателство? Ами доказателството е това, че Петър Ганев като музикант, той не може да работи и той ми ги предаде.

По-нататък, следващия човек, който беше прибрал много неща, това беше Благовест Жеков. Той беше прибрал някой неща, които са му били така интересни: нотни листове, материали - ноти, папки. И тези папки той си ги беше прибрал, беше ми ги показвал. И през януари 2007 г. той ги предаде на Ефросина и на Вихър, и Вихър ми ги донесе. Защо той ги предаде обратно? Защото Ефросина и Вихър в тяхната къща винаги се събират всяка събота в месеца има една работна група, която работи върху музикалния архив на Филип Стоицев. За този музикален архив на Филип

Стоицев аз ще говоря допълнително. Това е една програма, програмата на „Изгревът", която аз задвижих. По този въпрос ще се спра най-подробно. Така че една група музиканти работят върху този архив и благодарение на това, че той също участва като консултант, видя как се работи. Между другото аз му се обадих по телефона и казах, че никой не може да работи върху нотните текстове на Лиляна Табакова, докато не прочете онова, което тя е разказала за всяка една песен, тя е разказала подробно. Без това нещо никой не може да работи, защото няма представа. И поради това, че той работи в тази група, и поради настояването на Вихър и Ефросина, той предаде една голяма папка с нейни нотни текстове. Тези нотни текстове са в момента в хола, стоят и чакат аз да ги прегледам, защото някой неща ще ми потрябват в близките дни. Така че за сега Лиляна Табакова успя да докара при мен всичко онова, което беше останало и на което никой няма кандидат да се занимава с него, защото никой не знае как са нещата. Но се явиха кандидати, които й разбиха и присвоиха нейния материал. Това е положението на настоящия етап.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...