Jump to content

Recommended Posts

ПРЕДГОВОР

Интересът, с който се посрещна първото издание на книгата ми, ме насърчи да я поставя наново под печат, съобразявайки се с духа на новото време.

Като запазвам основната линия на първото издание, прибавям няколко нови глави и същевременно я разделям на три отдела: 1. Теория; 2. Практика и 3. Материали за игри, песни, стихотворения и приказки.

В първата теоретична част, засягам редица педагогични въпроси, от правилното поставяне на които зависи успехът на работата в детската градина. С дадените бележки не претендирам да съм изчерпила основните въпроси на теорията за предучилищното образование, но синтезира онова, към което ме е насочвала практиката.

Във втората част излагам дългогодишния си опит при непосредствената ми работа с малките. Не считам казаното като единствен метод, но по-скоро като един от многото начини за работа с малките. Противница съм на работа по шаблон, което ясно подчертавам на няколко места. Дадените характерни лекции и разпределение обаче ще ни бъдат в услуга да следим развитието на системността в работата ни.

Истинският майстор умее да се импулсира от опита на другите без да подражава. А тези, които не са майстори, имат нужда да се поучат, дори да подражават, вместо да се лутат в безпътица, осакатявайки детските характери — живия материал, с %който работят.

Третата част представлява сборник от игри, песни, стихотворения и приказки, с които бихме си служили при различните подходящи моменти.

Цялата книга е едно органическо цяло, което би могло да служи като ежедневно помагало на колежките от детските домове и градини.

Авторката

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...