Jump to content

Кабала - наука за буквите


Recommended Posts

7. КАБАЛА – НАУКА ЗА БУКВИТЕ

 

Голяма наука се крие в буквите, затова те трябва специално да се изучават. Всяка буква е ключ на известен род енергия, която човек трябва да превръща – ако е низша, да я превърне във висша. С буквите се занимава Кабалата. За пример, някой човек носи едно име, което той сам не харесва и с което изобщо не му върви в живота. Какво трябва да направи, за да тръгнат работите му напред? Да промени името си – да си измисли такова име, което да хармонира на състоянието му. Действително, като се вслушвате в имената на хората, ще забележите, че звуковете в някои имена са така съчетани, че дразнят ухото ви. Когато някой човек минава през известно посвещение, турят му такова име, което да отговаря на неговите астрологически аспекти... Както буквите изразяват известен род енергии, така и всеки уд от човешкия организъм е свързан с известен род сили, с известен род енергии. (57, с. 125)

 

Правилното развитие на носа се определя от човешките мисли и чувства. Колкото по-фини и правилни са те, толкова по-красиви са линиите на носа. Понякога тия линии се извиват като запетая, а понякога имат форма на еврейската буква йот, която съдържа творчески сили в себе си. Според еврейската Кабала човек е създаден само от йот-ове, тясно свързани помежду си. (71, с. 170)

 

Сега, ако вземете думата Исус, за някои хора тя няма никакъв смисъл, но ако се изтълкува така, както евреите я тълкуват, тя има свой вътрешен смисъл. Йешуа. За евреите има много исусовци, но само един Исус. И затова трябва да знаете за кой Исус се говори. Исус Назарянина е онзи велик човек, който носи в себе си Божествения принцип, който твори. Според еврейската азбука, според еврейската Кабала, върху която е основана цялата философия, всичко в света седи само в йод-ове. Еврейският йод е подобен на нашата запетая. Значи йод-ът е един творчески принцип. Имаш ли го, ти можеш да направиш нещо. След това иде друг принцип, който дава. Значи, има три важни принципа: един, който дава; друг принцип, който взима и трети принцип, който предизвиква нещата. Три важни неща има в света: принцип, от който нещата изтичат; принцип, който възприема нещата в себе си и принцип, който предизвиква нещата. Сега да уподобя тези три принципа на нещо в живота: бащата винаги е представител на първия принцип, майката – на втория принцип, а детето – на третия принцип. (81, с. 237)

 

Ако изучавате еврейския език, има 22 съгласни букви. Седи цяла една философия, която наричат кабала на буквите. В тях гласните букви не вземат участие. Писаното го тълкуват по три начина. Чрез буквите, като ги вземат, имат едно обикновено тълкувание за обикновените хора; после – средно тълкувание и после – философско тълкувание. Дълбок смисъл има! Но те са толкоз отвлечени работи, както формулите на съвременните математици или на съвременната висша геометрия. (136, с. 247)

 

От кабалистично гледище, думата „глупав“ има по-силни вибрации от думите „силен и умен“. Казано е в Писанието: „На силния и горделивия Бог се противи, а на слабия и глупавия дава благодат.“ (192, с. 104)

 

Като изучавате митологията на старите гръцки богове, вие виждате, че хората са олицетворявали в тях разни човешки образи, със свойствени тям качества и достойнства. Евреите, например, са приемали, че съществуват 22 богове, както са имали и 22 букви в своята азбука. От тях 12 съставят преддверието на Небето, а останалите богове и богини – значи, между тях имало и жени, живеят на Земята като хора, раждат се и прераждат се, имат синове и дъщери, спорят помежду си, при които спорове по-силните вземат надмощие над по-слабите и т.н. Такива са били понятията на старите хора за боговете, но това са детински схващания. Те показват, че човек в своето първобитно развитие е подигнал своя близък в божество. Обаче това са човешки божества. Под думата Бог ние разбираме разумното върховно Начало, от Което произтичат всички души и богове, и на Което ние не знаем същинското име. По естество и по строеж всички хора мязат на Бога. И когато хората се освободят от материята, с която днес са преплетени, ще видят, че във всеки човек има стремеж към добро, а същевременно и условия за постигане на доброто. (138, с. 46)

 

В първо отделение започват да изучават науката за азбуката. Азбуката е цяла наука на Кабалата. В старо време философите са изучавали, по 30-40-50 години са посвещавали да изучават Кабала. В какво седи Кабалата? В еврейския – да знаеш философията на 22 еврейски букви. Сега, ние имаме друга кабала. (129, с. 296)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...