Jump to content

96 Учителят Дънов бе като извор - да дава, да тече и да учи


Recommended Posts

96. УЧИТЕЛЯТ ДЪНОВ БЕ КАТО ИЗВОР –

ДА ДАВА, ДА ТЕЧЕ И ДА УЧИ

Евреинът отново се изкашля и сети, че Учителят беше му говорил за хриповете, че издават противоречие, колебание, борба, нечистота на съзнанието. И спонтанно си помисли: „Учителят знае какво става с мен!” -Въпреки това, изпитателно Го изгледа в очите и си помисли: „Може пък да не знае!...”

Всичко това показваше, че край Учителя той си имаше още много учители, които слушаше, и че Учителят не му беше никакъв Учител!

Ако допуснем, че думите на евреина са верни, че Учителят е абсолютно справедлив, притежава огромни сили и възможности, които стигат до Божиите, тогава как би позволил в стаята Му да се извърши една неправда, едно престъпление, да се отнеме любимо същество? Явно беше и от това, че той реално имаше съвсем друго мнение за Учителя от това, което демонстрираше.

Тогава и после, много ученици имаха такова отношение към Учителя!

Някои го съзнаваха, други не го съзнаваха. Независимо от това дали го съзнаваха или не го съзнаваха, живота ги изненада с непреодолими противоречия, които ги доведоха до полудяване, заболяване от различни болести и преждевременна смърт.

Те болестите си не можеха да излекуват по методите на Учителя, защото не Му вярваха!

Подложиха се на медикаментозно лечение, на операции и пр. При това и те като евреина бяха големи окултисти, имаха големи и солидни познания по окултизъм и други науки и изкуства.

Те не разбираха, че те и само те единствени и никой друг бяха виновни за всичко това, а някой от тях и близките им мислеха, че Учителят е виновен!

Също обвиняваха Учителя и Учението Му някой от по-късните Му изследователи, лекари, психиатри и невролози. Но те не разбираха същината на въпроса!

В започнатия анализ, може да отидем още по-напред. Ако дори евреинът беше напълно искрен, действително от ученолюбие да искаше да остане в кабинета, щом му казваше Учителят, трябваше да излезе. Защото Учителят е съществото, Което най-добре знае от какво има нужда и душата Му гори от желание да задоволи всяко същество. И при този случай, непослушанието на евреина би било на лице. Ако мнението на Учителя по един въпрос е ценно, колко повече е ценен самият Учител, Който има безброй мнения по много въпроси, колко беше по-ценна Неговата воля! Ако евреинът имаше едно реално, правилно отношение с Учителя, щеше да знае, че ако мнението на Учителя за Ницше му е необходимо, той никога не би го лишил от него.

Учителят беше като извор, на Който главното качество беше да дава, да тече, да учи.

Евреинът продължаваше още повече да затъва в това блато на заблуждението, на това „учено невежество” и нечистотата му все повече и повече проличаваше, когато в желанието си да се самоуспокои, помисли: „Учителят може да не е разбрал мотивите ми, да не е видял истината, да не е толкова знаещ колкото съм Го мислил, може в момента да не се е сетил какво значат хриповете!” И потърси признаците на успокоението по лицето на Учителя, и все пак като не ги намери, успокои се, но в дъното на душата му остана двоумението.

И после когато протекоха разговорите, евреинът никога не пропусна случай да не даде нови доводи за своето оправдание и да подкрепи с нови факти лъжата си, да прикрие нещо което надничаше, да оглади и покрие нещо което стърчеше с абсурдността си.

Имаше дори моменти, когато си мислеше, че и Учителят Се колебае в мненията Си за неговите изживявания. Тогава се силеше да ги засили с мисли или съответно държание, без да се сещаше, че с всичко това положението му ставаше по-тежко и по-тежко! Непрекъснато подкопаваше основите, на които се крепеше сега и за бъдеще щеше да се крепи, режеше клонете на които се крепеше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...