Jump to content

27.10.1923. Частен отговор на М. Стоицев за четирите въпроса – точки - минерално, растително, животинско и човешко царство. стр. 468 – 474


Recommended Posts

468

Въпроси и отговори за 23-то Велико заседание на

27 октомври 1923 г., 7.30 ч. Сутринта

Въпроси:

а. Що е минерално, растително, животинско и човешко царства?

 А що е минерал?

Минералът е неодухотворена материя в твърдата материя, а твърдата материална сила от Духа, за да оформи с твърдост Земята.

Твърдата материя носи основата на вечността, защото всичките земи са основани на твърда материя. Тази твърда материя съществува като сила във всичката земя и устройва царство и условие за основните одухотворени същества. Твърдата материя е основа за растителната материя.

Минералите се числят към несъзнателните сили в природата и у тях няма любов.

Те действат у нас чрез скъпоценните камъни – диаманта,

* * *

469

..2..

сапфира, изумруда. Те носят голям запас от енергия, а харчат по-малко.

Тези несъзнателни сили имат връзка с човешката костна система.

Скъпоценните камъни имат влияние от Духовния свят и те са свързани с него.

В скъпоценните камъни има много работи написани, но трябва да е прочел човек Акашовите книги, за да развие у себе си ония центрове, с които да разбере съчетанието на тези камъни.

 б. Растителното царство

То принадлежи към подсъзнателните сили в природата и у растенията липсва сила.

Растенията оказват голямо влияние на човешкото тяло, защото всички растения са един грамаден склад от енергия, от който човек черпи, а особено от горите. А боровите дървета оказват влияние и върху духовното развитие на човека, като дават и голяма енергия от магнетизма, защото нямат

* * *

470

..3..

егоизъм у себе си, както другите растения да се разклоняват.

Растителната материя одухотворява и твърдата материя, защото в нея има живот, който живот го предава и на твърдата материя. Животът на растителното царство е произходен, защото влиза в животинското царство, в животинската материя.

От растенията, житото е, което дава най-много магнетизъм и електричество и носи в себе си вечния живот за човека.

Растителното царство, което дава благоухание, дава своя живот в цветове и това благоухание от цветовете се издига към висшите мирове и създава хармонията между всичките царства, които са под влиянието на левия Шести лъч на чертежа на седемте логоса, който чертеж бе даден на Моисея в гората Ерихон (? Хорив), но той не го разбра. Благоуханието действа за развиване мъдрост у човека.

Петият и Шестият пък лъчи от този чертеж издават два звука, които държат хармонията между Бога и човека, между небето и земята.

От растенията като емблема са: босилека, синчеца, крина, лотоса.

* * *

471

..4..

 в. Животинското царство

Те са съзнателните сили в природата и носят дихание на живот.

У тях няма милост и трябва да бъдем много внимателни с тях.

От животните от едни сме взели добри, а от други лоши качества у нас ката:

от вола – трудолюбието,

от вълка – свирепостта,

от овцата – кротостта и смиреността,

от мечката – непримиримостта, защото като я обидим, тя не прощава,

от котката – чистота,

от ослето (магарето) – избиране на чиста вода.

Всички животни действат на човека колективно, затова ако притежаваме лоши качества на някои животни, да ги заменим с тези, които дават добри качества, като отправяме постоянно мисли към тях.

* * *

472

..5..

 г. Човешкото царство

Със самосъзнанието и свръхсъзнанието започва човешкото царство. Отец създаде първите три царства преди човека и като видя тази красота в макрокосмоса, рече да направи и човека по образ и подобие и го постави като венец и цар да управлява всичките царства, защото проявения живот на Бога Сий е вложен в човека. Затова човешкото царство не влиза в в другите царства, защото е родено от Бога.

При слизането си, обаче, за да облече твърдата материя и да изучи тези закони, човека се отклони от истинския път и уподоби се на Трите царства, като взе: от минералното царство получи твърдото сърце и изгуби Божествената любов; от растителното взе произхождащия живот, като изгуби своята сила, а от животинското царство – животинския дух и изгуби милостта.

Затова целта на това Светилище, водено от Божия Дух,

* * *

473

..6..

е да се предадат тези тайни да ги разберем, да еволюираме и да излезем от тези царства, с обвивките, на които сме свързани, за да почувстваме силата и влиянието на Божия Дух и само така ще се яви у нас любовта, силата и милостта.

Само като се издигнем с тези три велики качества, ще може да ни се дадат тайните ключове, за да владеем ние тези царства. Затова именно, човека, у когото е вложен и вечния живот, трябва да се издигне духовно така, че не само да владее тези три царства, но като срещне и някой човек, да познае какво преобладава у него – физическото, астралното или умственото. Същото да вижда и у себе си и ако сърцето е завладяно с астралните чувства на нисши желания, които карат човека само да яде и пие, да ги облагороди в добри желания, а умственото да развие до мъдрост.

 Като окултисти, трябва да следим нашето самосъзнание да изпълнява волята Божия и да проверяваме как нашето влияние действа на окръжаващите и у нас да има нещо мистично в живота ни – да бъдем

* * *

474

..7..

слепи за погрешките на другите и да намерим една добра черта у другия, която да държим у себе си, за да ни обикне и той, да търпим когато ни изобличават и обиждат, а да не обиждаме и изобличаваме.

Четирите царства образуват четириъгълния камък, който е мъдростта на Бога Сий и в средата е човешкото царство със своя вечен живот.

Трите царства са условие за човешкото царство и затова той, човека, като разумно същество, слезе да изучи законите на тези царства, да ги владее и да се слее с Бога.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...