Ани 150 Публикувано 8 Ноември, 2019 Още за Пътят.. Красив е! И Добър! Другото е пътеки... около него и на зиг-заг. От Значение са: Учението, Приложението и Реализацията... И Трите са с по два подварианта лесно различими и разпознаваеми, защото са свързани със Сърцето, Ума и Волята съответно във физическия, Духовния и Божествени светове. Ти си Важният, но Пътищата са безброй. Подобно на магазина, в който всеки влиза и там намира: - Различни видове храни - Опаковани по различен начин - За различни видове хора. Т.е. всеки подход ще удовлетвори притежателят си, защото различни са потребностите, но всички те водят до Бога. Кармата движи потребностите към Целта, а тя на всеки е различна. Кармашатакасутра: Разнообразието в Кармите води до Многообразието на Съществата. Будизма цитира Три вида Карма: Позитивна, Негативна и Неутрална. Какво е важно тук? Не каква Карма имаш да отработваш като последици от всички наши минали животи, а КАКВО ТЕ МОТИВИРА в сегашния живот. На първо място е: - МОТИВАЦИЯТА. - ДУХОВНОТО СЪСТОЯНИЕ. - И НА КРАЯ САМОТО ДЕЙСТВИЕ за реализиране на Намерението ти като - Дейност, Акт, Деяние и нови Последствия. Човечеството е уморено от добри постъпки, дела и намерения в поход, но най-често Мотивацията му е комерсиална, егоистична, финансова, пресметлива, дълбоко закодирана и законспирирана сюжетно и т.н. Не е важен финала, а поради що се той налага такъв да бъде, защото познаваме и смесени състояния: - Зад добър финал стоят лоши намерения - Зад лош финал стоят добри намерения Разните там поводи, подбуди, пориви, импулси, желания, превъплъщения и намерения трябва добре да познаваме, за да не допускаме Кармата ни да се товари негативно. Или запомнете: В основата на всяка Карма лежи Мотивацията и тази Мотивация е добре да е добра и добре обмислена, за да няма изненада по Пътя. Смисълът на сегашният ви живот е да образувате, формирате и заработите Позитивна Карма, чрез която ще изчистите старата, а новата, която ще образувате ще е най-добрата. Така в настоящето ще отработвате миналото и успоредно със това ще подготвяте и своето бъдеще, така нареченото „Утре“ или след малко, както и някога... По-висшите окултни тайни разкриват и най-вътрешното було, че лошо може да прави всеки, който съзнава мъдро и безкористно, че то в перспектива ще бъде за ДОБРО. Такова лошо е на място, дори да не се налага да обяснявате Мотивите си. И когато за МИСЛЕНЕ говорим точно това имаме предвид: МИСЛЕНЕ ВЪВ ВСЕКИ ОТДЕЛЕН СЛУЧАЙ. Защото никаква Тайна не е, че обмислените, съзнателни, любящи и добри постъпки градят Твоето Щастие, а останалото е неутралност и нещастие. Със забележката, че ако не знаеш какво да правиш, за да не навредиш никому, в това число и на себе си е най-мъдрото да стоиш настрана, т.е. да си неутрален, разумно е. Върховни пътища за достигане Бога са: - Алтруизъм (покъртителен) - Състрадание (към Цялото) - Воля и Вяра (завинаги) - Покаяние ( непрестанна молитва) - Саможертва (себеотрицание) - Човечност(безпримерна) - И на Първо Място ЛЮБОВТА (такава каквато я имате, но нищо не пропускате). Слагайте във всяка своя мисъл Божественото, за да станете Щастливи. Само чрез Божественото са възможни Добрините, които от днес нататък до края на живота си ще правите... - е ЧАСТ ОТ ПЪТЯ. Друга съществена част е: Пазете ЧИСТОТАТА на мислите си, чувствата си, словата си, делата си и храната, която в живота си ползувате като хляб, плодове и... май, май друго не се сещаме... Нека всичко у вас да бъде с Насоченост към Великото Добро. Бог е Доброта. Бог е И това. В него са всички носещи Радостта: - Помагане - Даване - Служене - Полезност - Добруване - Жертвата - Въздържанието - Помощта - Будността Докато тези седем плюс девет правите, изведнъж ще откриете, че сте тъпкани с Добродетели, които бяха и Целта, но не мотивацията. Ще внасяте Добродетели, а ще изнасяте Любов, но с Любовта се започва. Една тайна има. Добродетелите си ще откриете и развиете, не е необходимо да внасяте, те са у вас, те са в теб, те са във всеки. Бог за Мотивацията (на място) е освободил Три Висши Еманации: - Доброто - Любовта - Състраданието Горе ги наричат „Източникът на Добродетелта“. Четвърто Усилие за отиване към Бога е неусилието, а доброволното желание и намерение да бъдеш истински полезен на страдащите. Остана да споменем и Великото ЗАПОЧВАНЕ, за да е пълна Картината - Знанието и Знаенето = Мъдростта. На крачка сме да скочим в Истината... Когато Даваш, ПЕТ неща не допускай: - Да смяташ - Себе си да смяташ - Да чакаш отплата - Да търсиш възмездие - Да търсиш Справедливост. Ти НЕ Даваш: Бог в тебе дава. Ти нямаш - Бог в тебе има. Всичко е Негово и ти самия. Вече няма Дарител, няма Дар, няма и Получател. Има само един ШАНС равностоен на Изпитание, което е за теб и е за проверка. Преживей го. Бог на тебе се спрял и това е привилегия, свръхкъсмет. Ти си избраният в този миг да ощастливиш Адреса. Ти си и Подателя и Получателя и Писмото и Съдържанието - целия Адрес в двете посоки. Всички сте едно. Търпението е да устояваме на Всички страдания с любов. Проследи какво умът ти прави и ще откриеш къде не търпиш, къде непоносимост имаш вместо поносимост да имаш. Умът е благодарен, когато общуваш с него и бесен, когато не му обръщаш Внимание. Привиден е хаоса в главите ни, за да се сетим, че Ум имаме, който не използуваме по предназначение. Предназначението му е да мисли Божествено чрез нас и за нас. Поради липса на внимание той скача от тема на тема и търси къде ще се закачим, кога ще се сетим за него. Защо забравили сме, че умът ни е в най-високата част на човешкото тяло и в най-високата част на човешката глава? Учителите задават този въпрос непрекъснато, но елементарният отговор все беше „къде другаде“. От всичко, което човек имаше, умът му остана в най-непривилигировано отношение, а трябваше да е обратното. Нашето мнение е: за да бъде по-близо до Бога отколкото до земята. Не е удобно просто, най-висшето да седи в г..., с който много от нас показват завидна способност да го правят, т.е. няма да е изненада за никой, ако се окаже, че мястото му за някои е там. Тайната дори не е, че умът желаел да бъде по-близо до Бога. НЕ ДОПУСКАЙТЕ УМЪТ ВИ ДА СЕ ВЪЛНУВА КАТО БЕСЕН И ДА СКАЧА КАТО ПОЛУДЯЛ, БЛАГОДАРЕНИЕ НА СЕБЕ СИ. Когато е такъв, вие сте негов пленник и такъв оставате завинаги, щом не се познавате и стоите едва ли не като непознати. Той те я яхнал, защото си го пренебрегнал и те е докарал до това положение, но благодарение на тебе, а не на себе си. Опитайте приятелски, с добро и с ВНИМАНИЕТО най-вече!! Като едно от средствата за разкриване Природата на Ума Будизма сочи Медитацията, Християнството-Молитвата и Исляма-Мантрата. ЕДИНСТВЕНО РАЗКРИВАНЕТО ПРИРОДАТА НА УМА ДАВА ИСТИНСКАТА СВОБОДА. След Свободата очаквайте Радостта и Щастието, ако вработил си, т.е. доразвил разкритите в себе си Добродетели. Прилагай ги и практикувай - в тях се крие човешкото Щастие, като част от Пътя към Отца ни. Всичко, което отвън идва и до нас се спира е проекция на ума - излязло отвътре навън, т.е. всичко отсъствува, включително и ти!!! До там ни е докарал собственият ни ум, да ни няма по отношение на Бога и Него да Го няма, когато нас ни има. Който ВНИМАНИЕ на УМА си обърне ще установи бързо Три неща: - Че Бог Има - Теб те Има - Но сме един във друг като ЕДНО. Затова не допускайте, ума си да не познавате и да не се интересувате от него. Не го пренебрегвайте и подценявайте. По-важно от него нищо не е. Той е нашият Бог, докато Бог открием. Сърцето е етап, без който не може, но не важният, щом Кръгът е Мисъл-Сърце-Мисъл. Не го забравяйте, т.е. нищо не забравяйте. Чия мислите е заслугата да ви докара до там да мислите, че вие самите нищо не струвате и че Бог няма? На пренебрегнатият Ум разбира се. Какво излиза, ако се вслушаш: - Отвън нищо няма. - Теб те няма. - Бог няма (от към тебе). И от към мене е същото. Спасението е в ЛЮБОВТА - ПО РАВНО ВСИЧКО ДА ОБИЧАШ И ДА НЕ ДЕЛИШ, И ДА НЕ ПРЕДПОЧИТАШ! Попитай или сам опитай, как се развива едно СЪСТРАДАНИЕ? И го направи, доразвий и дай, за да усетиш ВЕЛИКАТА БОЖИЯ ЛЮБОВ. Само съчувственото състрадание насочено към страдащите и отнемащо част от мъките може и прераства в тъй дълго желаната и жадувана Любов (каквото сега нямаме и не познаваме, но за нея мислим). В ДАВА четири са същностите, които извисяват човека, но никога не мислете, че сте едно от тях: или всичките или не сте състрадателен: - Даващият - Даването - Даваното и - Протягащият се е едно „лице“. Тайна една има в природата на човешкия ум, която го ПАЗИ и тя е, че той сам се пази и може да се само-съхранява, т.е. не е беззащитен, както допускат някои. Недостъпен е за контрол, но само за неуважаващият го. С нищо не може да бъде засегнат човешкия ум като ДАДЕНОСТ. Тайната е: Човешкият Ум не може да бъде засегнат дори от проявите му!!! !!! !!! Самият той не се подава на нищо и само привидно изглежда като неуправляем, но не е така, за които го познават и общуват с него, МИСЛЕЙКИ!!! Умът е недостъпен за усилия отвън, където Дуалността на Подобието се стреми всячески да го вкара в Раздвоение. Умът знае, че те са илюзии, негови илюзии и не се впечатлява особено. Разберете и вие това хора, за да се сближите със своя ум и не стоите като чужди. Тогава всемирният страх ще изчезне от вас и ще отстъпи мястото си на Състраданието. Кое от кое идва, как се предизвиква и какво е подреждането? - Липсата на Страх довежда Състраданието, а консумираното Състрадание поражда Доброто; Направеното Добро количествено прераства в качествена Любов, т.е. - Бог или Ти (всичко е двойно, но две неща няма) - Любовта - Доброто - Състраданието - Страха. Дефиницията за Ума е: В Невидимото е само Светлина... А без Знанието Умът не се изучава! Същественото и съвършено поведение на Ума е: са едновременно и двете, които са едно... Кое е по-важно? Невидимото и Светлината в него или Светлината и Невидимото в нея...? Хайде да мислим! Невидимото и Светлината в него, когато говорим за любовта. Светлината и Невидимото в нея, когато говорим за Мисълта. Ние светим, защото мислим. Спрем ли да мислим настава мрак. Т.е. Мисълта в акция е Светлината. Мисълта в пасивност е Любов. То е ясно, че Невидимото е повече от Светлината! От къде е ясно? Будизма казва, че умът е Светлина в Пустота и Празнота. Те наричат Невидимото нямане и липса, нещо като отсъствие и затова понякога смятат виновен ума. Когато заговорят обаче за Истинската Природа на Ума изведнъж проблясва, че Той е Всичко. Будизма говори за илюзията отвън, но непрекъснато насочва към Хората, към Действителността, към неща конкретни и определени като същности. Великото Състрадание натам насочват, че и в човека го вкарват, като единствения виновник за страданията си, т.е. ти илюзията чрез външната илюзия трябва да стигнеш до Реалността. Не остана нищо, което да го има и за всичко това е виновен ума, а избора е твой... Кое е вярно и до къде? Повече от нечестно е да не виждаме грешките си или се правим... Какво означава „Избягвайте мотивации противоречащи на действията ви!“ или не сблъсквайте мотивации и действия. Ролята, мястото и силата на ума никой не иска да види. Колкото повече ума игнорирате, толкова повече страдания си доставяте. По подобен начин е разнищена и темата за Субекта, Обекта и Намерението (действие), но никъде не стигат до Любовта към Ума. Към всичко друго може, но към ума не, сякаш е табу. Липсва и любовта към сърцето, а да не говорим, че и двете любви към ума и сърцето трябва да текат едновременно, успоредно, паралелно и заедно. Някакъв особен вид разделяне съществува или явно аз нещо не разбирам... Най-велико от всичко е прозрението почти Проникновение как срещу Добрините и Любовта си да отнемаме мъките и страданията на хората и ги приемаме като свои, за да ги облекчим. Така е, но без Ума не става. Махнете всички була от Ума си и ще видите Бога -са казали всички учители до един, без изключение. Добри Мотиви по Пътя към Бога са: Себеотдаването, саможертвата, служенето, добруването, състраданието, алтруизма и прочие. Кое е първо: Преживяването или Разбирането? Щом всичко е илюзия, състраданието си кому даваш и от чие страдание вземаш? Будизма: Осъзнатото страдание на другите води до Състраданието е философския камък на живота. Пътят към Бога минава и започва първо през Ума. А философският камък е „Превръщането на лошото в добро“. Друг камък няма. Страданията не са нищо друго освен лечебни кризи, оздравителни процеси и пречиствания в трите свята и в трите тела на човека. Закъсняха някои теми като „Волята и Вярата“, но щом е трябвало, значи тук им е мястото. СЪЗНАНИЕ + СМИРЕНИЕ = БОЖЕСТВЕНО РАЗБИРАНЕ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове