Jump to content

10. Обертоновете и аромата на акордите. (12.05.1941, понеделник, София - Изгрев)


Recommended Posts

10. ОБЕРТОНОВЕТЕ И АРОМАТА НА АКОРДИТЕ

12.05.1941 г.

[понеделник], Изгрева - София

Днес към 1 часа по обед отидохме при Учителя с брат Христо. Той беше на балкона. Поздрави ни и ни покани да влезем в трапезарията да се нахраним. След като се нахранихме, той ни прие и ние останахме при Него до 5 часа. С Учителя най-напред говорихме по въпроси, свързани с моята работа на сцената на Народната опера. Сега аз ще предам само разговора ни по музиката.

- В бъдеще, каза Учителят, певците от Шестата раса ще имат регистър от 5 до 7 октави.

Аз възкликнах от учудване.

Учителят продължи: Тембърът на гласа е в зависимост дали двойникът на човека е в гърлото му и дали всичките обертонове на дадения тон звучат напълно. Добрият певец има много злато.

Аз, каза ми Той, ще ти дам злато в джоба ти! От време на време ти ще вадиш от това злато и ще го броиш, като дрънкаш златните монети. Те, като чуят звъна на златото, повече ще работят върху себе си. Всеки звук от тези монети е един съвършен музикален тон.

Учителят много вдъхновено продължи:

Човешкият глас е женски елемент. Също и светлината е женски елемент. Също и Слънцето е женски елемент. Мъжкото Слънце още не сме го видели. Ние виждаме само женското Слънце.

Всичко, което е изявено, е женско, а което не се вижда, е мъжко.

Произвеждането на човешкия глас има нещо общо със светлината. Гласът се предава най-напред в етерното пространство, преди да стигне до нашите уши, защото той после се предава във въздуха.

- Учителю, образуването на тона е много сложен процес. Аз желая да пея, без да мисля как трябва да образувам тона.

Учителят продължи:

- Лицевите кухини играят важна роля при пеенето. Ангелите ни говорят чрез колоритния (колоратурния) глас. Този глас слиза от много високи светове и е езикът на ангелите. Колоритният глас събужда мисълта на човека. В бъдеще ще се създадат специални училища, където ще се изучават окултните песни и упражнения със специални движения.

Брат Христо попита:

- Учителю, Вие казахте в беседата, че терцата е с един потенциал.

Учителят поясни:

- Терцата е построена върху примата с един потенциален тон. Квартата е с два потенциала, а квинтата е с три потенциала.

Аз станах права и вдъхновено изпях арията на Лучия ди Ламермур от Доницети като се движех из стаята и играех тъй, както и на сцената.

След като привърших, той каза:

-Тази мелодия е от Ангелския свят. Учителят стана прав, приближи се до мен и каза: Например как ще изпееш с движение: „Студът всичко дава” (из песента „Студен си ти” )? Той протегна грациозно ръката си и изпя: „Студът всичко дава”.

В това даване аз почувствах изобилието и щедростта на Бога. Попитах:

- Учителю, каква е задачата на Операта според Вас?

- Операта, каза Той, сега има едно предназначение, но в бъдеще ще има друго предназначение. Тя ще се преустрои основно. Тези, които пият вино и живеят леко, не могат да пеят. Не е виното, което пее в природата, но водата пее из всяко кътче из природата - в чистите планински изворчета, в морето, в пълноводните реки, във водните капчици и пр.

Не може да се пее без красота. Във всичко трябва да има красота. Красотата винаги е придружена от грозотата. Грозотата е сянка на красотата.

За колоритното пеене певецът трябва да има връзка между слънчевия възел, мозъка и мисълта му; между мислите и чувствата да няма противоречие; да няма никакво раздвояване между симпатичната нервна система (слънчевия възел) и мозъка. Когато колоритните тонове звучат правилно в маската, участва мисълта.

Трябва да се създаде възможност, от страна на певеца, всеки тон да развие своите обертонове. Тогава тонът е чист.

- Учителю, попитах аз, ароматът на розата на кой акорд отговаря?

Учителят си затвори очите и каза: ла бемол мажорен акорд. Някои души се привличат от този акорд, от нейния аромат.

- Каламфирчето (така наричаше Учителят карамфилчето) има фа миньорен акорд; лилията има си бемол миньор.

Учителят продължи:

Чрез аромата на цветята ангелите ни предпазват от негативните влияния.

- Учителю, кокиченцето с какъв акорд е свързано? - Ми миньор акорд.

- Ами лилавата теменужка? - Си миньорен акорд.

- Минзухарчето? - Ре мажорен акорд.

- Босилекът? - Ла миньорен акорд.

- А лалето? - До мажорен акорд.

Часът вече стана 5. Ние целунахме ръката на Великия Учител.

Господи, Учителю, облягам се на Вас и винаги ще Ви търся, и ще Ви чакам през вечностите и безкрайностите. Амин!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...