Jump to content

48. „Новото Битие” - Пети Божествен ден. (30.05.1943 г., неделя, София - Изгрев)


Recommended Posts

48. „НОВОТО БИТИЕ” - ПЕТИ БОЖЕСТВЕН ДЕН

30.05.1943 г.

[неделя], Изгрева, София

Днес имах само един час репетиция, от 10 до 11 часа преди обед. Аз помолих брат Христо да ме чака в една сладкарница близо до Операта. След репетицията като птичка хвръкнах вън, по-скоро да отида при Великия Учител.

Ние с брат Христо пристигнахме на обяд на Изгрева. Дежурните сестри ме сложиха от дясната страна на Учителя, а брат Христо седна срещу Него. От другата Му страна беше седнал един възрастен брат.

Аз Му целунах ръката и казах: Учителю, Вие ми казахте да си избера един ден до края на месеца за „Битието” да дойдем.

- Хубаво! - каза Учителят. Днес времето е музикално.

Ние се хранехме в мълчание. Чуваше се лекият звън от лъжиците, чиниите и дъвченето на братята и сестрите.

Учителят казва:

- „Храненето е музика” и действително уверих се, че храненето е музика.

След обеда и молитвата братята и сестрите се събраха около Учителя и запяха песни. Очите на всички бяха отправени към Него.

Учителят тихо ме попита:

- Харесват ли ти песните?

- Да, Учителю, отговорих аз. Харесват ми песните и братята, и сестрите ги пеят сърдечно.

Учителювото лице сияеше.

Той ни покани в приемната стая.

- Учителю, казах аз, миналата вечер пях в Радиото. Програмата ми беше: песни от моя професор по солфеж от Парижката консерватория Емил Депорт54, песни от Габриел Форе55 и песни от Едуард Григ56. Учителю, не съм срещала досега песен, в която да се възпява любовта на девицата към Бога.

Композиторите и поетите много красиво възпяват любовта към някой юноша с красиви вежди и пламенен поглед, но никой не е възпял любовта на девицата към Бога.

Аз тихичко изпях на френски език „Chanson d’amour” [„Песен за любовта”] от Едуард Григ.

Учителят настрои цигулката Си и каза:

- Не всеки глас може да се предава добре по радиото. И поясни: Има гласове, които звучат грубо в радиото. И най-малките дефекти на гласа личат силно в радиото, в радиоапарата.

Учителят изсвири на цигулката си Петия Божествен ден на „Новото Битие”. Той прекара лъка Си по празните струни на цигулката Си и каза:

- Новото Битие, Сътворението на света се отнася за целия космос. То се отнася и за отделния индивид. Сътворението на света ще измени битието на отделния човек, на народите и на расите.

В Петия ден Бог създаде рибите и птиците.

Учителят свиреше мелодията без да я пее. Като изсвири първия такт, Той се спря и каза думите: „И рече Бог”. Учителят вече пееше и свиреше мелодията.

Думите записваме с брат Христо:

И рече Бог:

Да се родят във водата

риби и морски чудовища

и птици да хвъркат над земята

по небесния простор,

всеки според вида си.

И виде Бог, че всичко бе добро.

И благослови ги Бог.

И стана вечер, и стана утро, ПЕТИ ДЕН.

Учителят повтори и потрети Петия ден.

Аз тихичко пеех с Неговата цигулка и сълзи течаха от очите ми.

Брат Христо тихо пригласяше.

След кратка пауза Учителят ме попита:

- Ти, рекох, познаваш ли брат Михаил57 от Париж?

- Не, Учителю, отговорих аз. Чувала съм за него от брат Христо и от други братя и сестри да ми говорят за него. Аз лично не го познавам и никога не съм го виждала, даже и на снимка.

Учителят търсеше нещо по масата и го намери. Той ми поднесе една малка книжка на френски език и ме попита:

- Ти нали четеш френски език?

-Да, Учителю, отговорих аз.

Учителят продължи:

- Ти прочети тази книжка, че да видим ще ти хареса ли написаното в нея.

- Добре, Учителю, ще прочета книжката, казах аз.

Времето беше напреднало. Трябваше да се подготвям за сутрешната репетиция в Операта. Аз извадих от чантата си една моя снимка, на която бях написала на задната страна слова за Учителя и Му я поднесох.

Той внимателно я разгледа, постави снимката на вратичката на бюфета, като внимателно я закрепи между рамката и стъклото. На другата вратичка на бюфета имаше едно листче, също така прикрепено.

Тази снимка бях направила във фото „Изкуство” в 4 различни пози. Художествената управа на Операта искаше да представя тези снимки за програмите, афишите и вестниците. Секретарят на Операта Георги Димитров даже ми направи забележка защо не съм представила снимки с деколтета като другите артисти, а така с тая бяла якичка съм приличала на пансионерка, а не на артистка.

Благодаря на светлите същества и на гениите на музиката, дето ме срещнаха с Великия Учител, с великото Му творчество и да слушам, и да пея, когато цялото Небе пее през Неговата цигулка и светлия Му глас.

Преди да напусна приемната, Учителят ме попита:

- Вие кога запразднявате?

Аз отговорих:

- На 20 юли, Учителю.

Той каза:

- Като запраздните, ти си вземи в едно куфарче най-необходимото за спане и ела тука.

Господи, благослови ме да бъда чиста като светлината, да бъда прозрачна като водата, да бъда обилна като Любовта, да бъда светла като Истината, да бъда хармонична като Мъдростта и да бъда твърда и устойчива като Добродетелта, и да бъда непоколебима като Правдата. Амин!

__________________________________

54) Емил Депорт / Émile Desportes, 1878-1944, композитор, диригент

55) Габриел Форе / Gabriel Urbain Fauré, 1845-1924, пианист, органист, композитор, педагог

56) Едуард Григ / Edvard Hagerup Grieg, 1843-1907, композитор

57) Михаил Димитров Иванов / Омраам Микаел Айванхов, 1900-1986

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...