Jump to content

50. Снимка с Учителя на Изгрева


Recommended Posts

50. СНИМКА С УЧИТЕЛЯ НА ИЗГРЕВА

В.К.: Тука виждаме една снимка. Вие сте на Изгрева.

Л.Т.: След концерт. Влизам, изпявам и след концерта сме излезли пред приемната на Учителя. Венцислав Янков ми акомпанираше на пианото. Той беше взел световна премия „Жак Тибо” Нинон Вален - най-голямата премия по пиано.

В.К.: Това е Учителят до него - нещо показва.

Л.Т.: Учителят, аз и брат Христов.

В.К.: Учителят нещо говори, така ли? Това е пред приемната.

Л.Т.: Той точно ни говори. Сега друго. Най-напред Учителят беше без шапка, а който прави снимките е Дряновски, наш брат. Учителят му рече да спре. Така. Влезе вътре и си тури шапката. Излезе, значи Той позираше. А иначе Той никак не обича да Го снемат. Тука с желание позираше.

В.К.: Вие тук сте обърнати към Него с шапката и сте облечени с манто. Значи навън е студено. Значи това е някъде... Зимно време ли е?

Л.Т.: Защото мантото ми е изкуствена кожа, не е естествена.

В.К.: Кога е това: есенно време или пролет? Зима?

Л.Т.: 26 февруари.

В.К.: Защото Вие сте с манто и Кръстю е с балтон.

Л.Т.: С ботушки, вече облечена.

В.К.: Тука долу?

Л.Т.: Тука е същата снимка, само че в друга поза. Венцислав е накрая, тука е брат Христов.

В.К.: Тука е вече Учителят без шапка, а Вие сте до Него.

Л.Т.: А тука е как играе Учителят, пак във време на Паневритмия.

В.К.: Какво сте написали тука?

„Получих горната снимка с Учителя на 15 юни 1943 г. и същата вечер за първи път пях с Неговото благословение на оперната сцена в ролята на Марселина в операта „Фиделио” от Бетховен.”

Я ми разкажете сега тука как я получихте тая снимка. Той ли Ви я даде? Преди представлението?

Л.Т.: Той ми я даде в ръцете и ме благослови. И каза, че ще пея много добре. „Оная гениална певица ще влезе в тебе. Няма ти да пееш - тя ще пее.” Той, за да не треперя на сцената, ми каза това.

В.К.: Коя гениална певица?

Л.Т.: В древността имало една голяма певица, която влизала в мене и тя пеела.

В.К.: А-а, браво.

Л.Т.: А тази певица, аз питах за името й, Той чак накрая ми каза коя е.

В.К.: Коя е?

Л.Т.: Аделина Пати.

В.К.: Аделина Пати. А-а, да. Значи това е идеалът на всички певици.

Л.Т.: Ама чак преди да си замине ми каза.

В.К.: Вие какво питахте?

Л.Т.: Аз Го питах през всичкото време. - „Няма нужда да знаеш името й!”

В.К.: Значи коя певица? На тази сега, която е пяла в Америка миналия век!

Л.Т.: Която влиза в мене.

В.К.: Която влиза в теб. Накрая каза, че това е Аделина Пати.

Л.Т.: Да, накрая ми каза.

В.К.: А-а-а, накрая. Ето например, когато става въпрос за тази нали премиера, ще се помести тази снимка, ти ще опишеш точно случая.

Л.Т.: Сега на тази снимка тука съм на Молитвен връх, на Рила.

В.К.: Това след заминаването на Учителя?

Л.Т.: И много студен вятър имаше.

В.К.: Вие сте тука най-накрая.

Л.Т.: Аз съм се заметнала с пелерина и пея „Песен на ангелите” с вариации и всички слушат.

В.К.: Това по времето на Учителя или след времето?

Л.Т.: След времето. Не е по времето на Учителя.

В.К.: Да. Ето например историята на тази снимка. Вие тука в дясно сте, горе.

Л.Т.: Тука съм в „Отвличане от сарая”, в момента, когато почвам да танцувам.

В.К.: Тука много ми харесвате. Ха-ха, да, на тая снимка!

Л.Т.: Тука? Тука съм с източна носия, женска.

В.К.: Шалвари ли?

Л.Т.: До кръста - режисьорът искаше туй да бъде голо, голо тяло.

В.К.: Да.

Л.Т.: Аз казах на Учителя: Да ми изстинат бъбреците ли, викам. Не желая.

Той каза: Ще си купиш една тънка фланелчица. - Добре, ама режисьорът иска тука да е голо. А там много духа. Ужас!

В.К.: Накрая какво направихте? И накрая какво сложихте тука на кръста?

Л.Т.: А, с фланелка излязох. А тука съм с една грамадна игла, която хвърля искри към публиката. И почвам да танцувам. А перуката ми много интересна. Тука вървят две плитки, а отзад са може би сто косички оплетени. И на всяка косичка виси отдолу паричка. Такава перука ми слагат.

В.К.: Да. Сега долу виждаме една снимка, в салона на Изгрева вероятно. Това е Венцислав.

Л.Т.: Венцислав тъкмо ще удари акорда да запея, а Учителят слуша.

В.К.: А тоя кой е отзад?

Л.Т.: Ех, седнал някой да слуша.

В.К.: Отзад Учителят слуша, а Вас Ви няма в тоя момент.

Л.Т.: Ама това е самата сцена.

В.К.: А, това е самата сцена, да. Сега тука виждаме някакви, рози ли са?

Л.Т.: Сега, имаше един любовник, беше на Катя Грива. И съблазняваше там къщните сестри. Казваше се Ангел Янушев, голям женкар. Той се опита, ама опашката си видя, към мене да дойде. Той дойде с апарат, аз бях облечена с плисирана пола, копринена. Стойна ми я беше ушила. Дойдох с нея, да благослови Учителя тоз тоалет. Той като ме видя, ахна. Щото много хубава рокля беше.

И както бях между розите, извади един апарат и ме сне. Ето я снимката.

В.К.: Това къде е? Пред салона?

Л.Т.: Ето, тука приемната и тука са розите.

В.К.: А, тази снимка е пред приемната. Много хубава снимка.

Л.Т.: И ме сне и после ми даде снимката. Сега тука пък пея пред Учителя на сцената. Но пея вече „Страшен беше вятърът”. Не знаех песента, затова гледах от ноти.

В.К.: Тука виждаме столовете отзад. Това е от салона на Изгрева. Виждаме печката тука отзад.

Л.Т.: Това е сцената.

В.К.: Сцената на Изгрева.

Л.Т.: Сцената на Изгрева.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...