Jump to content

64. Школата на Орфей


Recommended Posts

64. ШКОЛАТА НА ОРФЕЙ

Л.Т.: Хей, тук имам материал заедно с композиция. Имам тъй как почна, за Орфей. Имах голяма премиера. Учителят усещаше, че аз имам вътрешно тремоло, неспокойствие за премиерата. А Той ми каза: „Не се безпокой, Орфей ще ти помогне на сцената.”

Викам: „Орфей е мъжки глас, Учителю, не може да пее в моето гърло.”

А Той каза: „В духовния свят няма мъже и жени. Там са души.”

И започна на всяка среща да ми говори за Орфей.

В.К.: И това са Ваши частни разговори.

Л.Т.: Да, само за Орфей. В беседите нищо няма за Орфей. Той тук-таме споменава нещо за Орфей, много малко. А на мене даде много материал.

Най-напред почна Учителят за Орфей и какви са три вида Орфей.

Историческият - Той казва: „Не обръщай внимание какво пишат авторите за Орфей, защото не са верни. Това, което аз ще ти кажа, то е верно.” Щото има различни варианти. Този е материалът.

В.К.: Едно копие.

Л.Т.: Е, ама много работи Вий искате!

В.К.: Абе сестра, трябва да видя, вижте сега, да се уточним.

Л.Т.: Добре, ама няма нищо изнесено още.

В.К.: Ами аз трябва да се запозная какво представлява материалът, за да видим как да почнем. Защото аз имам друга конструкция в ума си. Аз не знам какво Вие имате. Дайте да го прегледам тъй, отгоре-отгоре.

Л.Т.: Вижте сега разговорите ми, дето имаме с Учителя. Не давам никакви добавки. Ако може така да се напечатат, така. Никакво разширение и такива работи, защото те са най-свещените.

В.К.: Вие не ме разбрахте за тези работи. Сега, когато започнем да работим, аз ще Ви питам някои неща, които не ми са ясни и Вие ще ми обясните. Аз няма да го разширявам.

Л.Т.: Не, една запетайка повече не давам да се прибави.

В.К.: Вашата дума няма да се промени нищо. Нищо няма да се промени. Точно така аз го видях. Има някои неща, които не ми са ясни.

Л.Т.: За Орфей не мога да дам още.

В.К.: Добре, съгласен съм. Само десет секунди да го прегледам пред Вас.

Л.Т.: Той вътре говори България да даде пример на всички народи по лицето на земята - да престане да изнася концерти и опери вечер. Само сутрин. Защо? Защото ще Ви кажа какво каза.

Във времето на Орфея е имало два социални строя, които воювали помежду си. Жриците на луната, бакханките, които излизали полуголи вечер и танцували с опитомени лъвове и тигри, и увити змии около голото им тяло, и молитвите им били неясни, и вършели оргии до изгряването на слънцето.

А жреците, начело с Орфей, са посрещали първия лъч на слънцето и често път воювали с бакханките. И тези бакханки отсякоха главата му и я хвърлиха в Маричините езера, началото на Марица.

А това, най-напред театрите, днешните, тогава са били светилища и храмове тогава. А сега са изменили своето предназначение, играят вечер, когато всички гущери и всички зверове, които вардят на водопоя, когато излизат животните да пият вода, се нахвърлят вечер. Вечер се вършат най-големите престъпления.

Учителят казва:

„В бъдеще в България няма да има вечерни представления.”

Ама кога ще бъде, не каза. Ето, тука го каза.

В.К.: Добре. Дай да го видя за десет секунди какво представлява. Десет секунди само.

Л.Т.: Добре.

В.К.: Веднага ще го връщам.

Л.Т.: Защото е много свещено.

В.К.: Разбирам, искам да видя какво представлява.

Л.Т.: Учителят каза, Орфей ... . Аз не съм писала много, само трички.

Особено накрая, Учителят тука говори против естрадната музика. Този жанр, каза, е отрова.

Против естрадните, дето си чупят задниците, за да възбуждат публиката полово и да си изсипват страстите.

Тука пише в това: олтарите, под връх Мусала, там са били храмовете и светилищата на Орфея. Разкошна работа е, силни места. Особено естрадните певци, ако чуят какво говори Учителят, ще вдигнат температура. Той напада този жанр. Цяла Европа е отровена от тази естрада. Това не е никакво пеене, нито пък нещо друго освен кълчене на задника си.

Ама това са маршови движения, бе. И те възбуждат все тази част, тазовата част на тялото. Ами че човек не е само животно! В него и божествено нещо. Тука най-много ги напада Той, особено накрая.

И аз пиша, че Учителят устно ми го е предал това и от никъде не е преписвано. Тук-таме само цитира Еврипид какво казва. Еврипид е присъствал на тия оргии. Най-страшно е било развито тези оргии в Македония, не само в Тракия. Еврипид описва точно как е ставала тази оргия. Бакханки - защото били последователки на Бакх100. Но Бакх не бил толкова ниско паднал, но те го дръпнали много долу.

В.К.: Защо съм чувал „вакханалки”?

Л.Т.: Някои ги нарича вакханалки, но не е правилно, защото те са последователки на Бакх. Бакх, а не „В”, първата буква трябва да бъде „Б“. И те имат много имена. А те са клодони, немелони, тусариди, много имена имат. Но най-главното е Бак-ханки. Те отсякоха главата на Орфей и забиха терените101 си в божественото му тяло. Те бяха против него. Всичко това ми го каза Учителят.

_____________________________

100) Бакх, Бакхус, Дионисий (латински: Bacchus, старогръцки: Διονύσιος) - божество на възраждащата се и умиращата природа, плодородието, на лозарството, гроздобера, виното, на веселието и ритуалната лудост, религиозния екстаз и театъра в религията и митологията у древните гърци и римляни

101) Тирс-жезъл на Бакх, пръчка украсена с бръшлянови или лозови листа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...