Jump to content

65. Окултно-мистичната школа на Учителя


Recommended Posts

65. ОКУЛТНО-МИСТИЧНАТА ШКОЛА ПО ПЕЕНЕ

НА УЧИТЕЛЯ

В.К.: Да. Казахте ми, че имате и друг материал за Школата по пеене.

Л.Т.: Цялата Школа я имам - Окултно-мистична школа по пеене на Учителя.

В.К.: Какво представлява този материал?

Л.Т.: Първо: Учителят за дишането. Но не на Боян Боев, което е за дишането. Боян през пръсти, не е видял как се диша. Учителят говори за певческото дишане. А певческото дишане е истинското. И в Школата за пеене започва най-напред с дишане. Сега Школата не съм я дала тука. Всички работи, които говори в разговорите ми с Него, ми говори за гласа, в Школата са различни, с магистрални размери, с много материал.

На всяка глава има мото.

Най-напред Той ми каза:

Първа глава - Предговор.

- Какво мото да туря, Учителю?

Той ми каза: Първа глава на Йоана, първи стих: „В начало бе Словото и Словото бе у Бога, и Словото бе Бог.“

Втора глава - Въведение.

- Какво да туря, Учителю?

- „Ако нямаш Любов, ще си кимвал, що дрънка.”, 13. глава от апостол Павел.

А от третата глава започва за съвършеното ангелско пеене.

Мотото почва от беседите на Учителя.

Ето какво беше то:

„Когато идейният певец пее, от устата му излиза жива вода, която утолява слушателите.”

И оттам насетне вече от Евангелието нищо няма. Само от беседите.

Всяка глава има не едно мото, ами по цели страници.

Школата по пение е знаменита, защото миналия път, когато си отидохте, дойде Мария с две познати. Едната беше музикален критик, нейният мъж бил, тя каза, че заминава за Виена и ще се срещне с Люба Ведич102. А Люба Ведич направи световна кариера като певица, а ми е много близка. И каза: „Ще я поздравя от Вас.” Тя като пипна Школата ...

Аз сега ще Ви покажа ръкописа. А имам я печатана в няколко екземпляра, имам я. Само че я пазя, чакам, че аз съм я заключила, трябва да дам ключа.

Тя като пипна ръкописа, даже си извади и бележки, и каза: „Знаменита е Школата. Дайте, каза, ние с мъжа ми ще я напечатаме.”

Как да я дам?

В.К.: Донесете едно копие от печатаните, да я видя какво представлява.

Л.Т.: Сега ще Ви покажа ръкописа.

В.К.: Добре. И ако Ви е там, дайте едно копие от печатаните, да видя какво представлява.

Л.Т.: Ама не ми е на лесно място сега. Аз имам работи и на друго място, не само в долапа, а трябва да ровя.

Ето сега например там ми са пък разговорите с Учителя, още не съм ги прибрала на едно място. Само ръкописа да видя. Изключителна Школа. Там има такива глави, каквито в никаква Школа ги няма. Има съвети как да се пази гласът, с каква храна да се храни певецът, хигиенични правила, лекуване на гласовия орган.

Най-главните глави са самовнушението и внушението отвън. Защото [Тодор] Мазаров103, когато скъса до-то в „Бохеми”, той изпя хиляда тона, ама не говорят за хилядата тона, а говорят за скъсания тон. Той е тръгнал по гората с въже да се беси, защото го изядоха, жив го изръфаха. И го срещна Желю Минчев104, и каза: „Закъде си тръгнал?” - „Абе, не ща да живея бе, съсипаха ме с туй скъсване на до-то. Ето на, въже нося, искам да се беся.” А той му казал: „Никакво бесене! Ще дойдеш при мене. При до-то подпря ли отдолу с диафрагмата?” - „Не,не съм подпрял.” - „Ами че как ще го вземеш туй до? Ти трябва опора тука да имаш, да прибереш навътре тия мускули, да се подпре.” И стана после почетен член на Виенската щатс опера [държавна опера]. Голяма почест и голяма награда е това.

В.К.: И вече не късаше до.

Л.Т.: Какво? Той пя най-трудната роля, в коя опера беше, само с височини.

В.К.: Беше пял във „Вилхелм Тел”.

Л.Т.: А, да.

В.К.: Той е само за мъжки глас-тенор и то да бъде с желязно гърло.

Л.Т.: Сладък бе.

В.К.: И то да бъде балкански тенор, да може да издържи.

Л.Т.: Злато излизаше от устата му. И заливаше целите зали със златна лава.

Мазаров имаше много хубав глас. Той е много голям певец.

Ето първа и втора част от Школата по пеене. Тази школа да беше ни дал Учителят - това стигаше. Разкошна работа. От братството аз бях поставена тука да им покажа. Никой не дойде, защото завиждаха. А сега изнасят едни хорчета, които нищо не струват, защото музиката е отишла много напред, светът е отишъл много напред. И те не могат да покажат с тия хорчета Учителювото изкуство. Не могат. Нито пък имат солисти. Ако бяха идвали при мене, аз щях да ги подготвя. Но завиждаха.

В.К.: Това не е малко, 45 години Вие да издържите. Това не е малко. Л.Т.: Не беше малка работа. А знайте ли какви предложения имах? Всичко отблъсквах, защото Учителят ми каза: „Ти си нарушила обета пред Бога!”

И аз изпълнявам това, което ми е казал. Блестяща кариера имах още в Операта когато бях. Аз бях като царица тука в София, имах блестящи предложения, но всички ги отказах...

„Окултно-мистична школа по пеене” от Учителя.

Тука Жечо Панайотов дава най-напред. Прочетете неговото. Това е от Жечо, първото.

В.К.: [Чете]

„Вместо предговор. Учителят, вместо предговор.

„Окултно-мистична школа по пеене” от Учителя. Похвална е извършената от сестра Табакова работа - да запише материал из областта на музиката, на музикалната, вокална школа по пеене. Благодарение на музикалните души в България и по цял свят, ние ще напреднем в областта на по-съвършени разбирания за музиката и пеенето.

Всичкото изказване на Учителя за музиката, за пеенето като подтик за издигането на човека, е съвсем ново.

Този материал отсега нататък ще има да се проучи от музиковеди и музикални педагози. А чрез тях ще огрее всички народи. Учителят е говорил много за музиката и в Своите беседи и лекции и Неговите музикални творби са забележителни, защото почиват на законите на представения тук материал.

Сестра Табакова е била подходяща, за да й се предаде материалът за музикалната певческа Школа на Учителя, благодарение на музикалното й образование и сценично-концертна оперна практика.

За Учителя тя е подходящото лице, което ще приема даденото и ще може да го предаде на братята и сестрите, и ще го предадат на българския народ. А те пък ще го предадат на останалите народи.

Компетентните специалисти, които за пръв път са се запознали с даденото от Учителя, възкликват: „Такива много обяснения в областта на пеенето и музиката не сме срещали досега от никой автор или композитор. Надяваме се, че ще чуем и много повече възхищение, когато казаното от Учителя създаде нужната гласност чрез тези ръкописи.

Във встъплението сестра Табакова ни запознава с един брат, който винаги е присъствал при тези разговори с Учителя и е записал заедно с нея и с разрешението на Учителя.

Надяваме се, че поднесеният материал за вокалната Му школа от Учителя ще бъде добре оценен от братята и сестрите - ученици на Учителя, а един ден ще съдействуват всички за разпространението му. Така ще се даде на човечеството школа за новото пеене и за подпомагане на човеческия род.”

Край на цитата.

Л.Т.: Това е от брат Жечо Панайотов.

В.К.: Разбрах.

Л.Т.: И почва сега: Предговор. Първа глава.

Викам: „Учителю, преди няколко дена Вие говорихте едно нещо. Аз го преписах. Да го туря ли като предговор?”

- Тури го! - каза.

Тъй че целият предговор е само от Него, първа глава.

Сред туй идва въведение.

А четвърта глава е съвършеното ангелско пеене. Много е интересно. При окултния певец, когато пее, от устата му излиза жива вода, с която напоява всички слушатели и ги възкресява.

В.К.: А къде е предговорът с Учителя?

Л.Т.: Ето го предговора. То пише:

Предговор. Както и говори Учителят, така го преписах и го сложих. Не е много.

В.К.: Да.

Л.Т.: Първа аз го знам наизуст това.

„Първичното Слово е музиката.

Първите срички, първите букви са излезли от устата на Бога, възприети са от ангелите и са предадени на човека.” И ето на, четете.

ВК: [Чете]

„Предговор. „В начало бе Словото и Словото бе у Бога, и Словото бе Бог.

Л.Т.: Така каза - да бъде от Йоан. Почваме с него.

ВК: [Чете]

„Първичното Слово е музиката.

Първите букви на музиката, първите Слова на музиката са седемте тона, които са излезли от устата на Бога, възприети са от ангелите и са възприети от човешкия глас, който е най-сложното проявление на човешкото Битие.

Пеенето е тясно свързано с мисълта, едно проявление на мисълта.

Хората са започнали да пеят, когато са започнали да мислят. Без мисъл е невъзможно пеене.

Бъдещата симфонична музика ще бъде сформирована само от човешки гласове, които ще пеят от пета до седма октава, казва Учителят.

Първите певци са служили с пеенето си в храмовете и светилищата на древността, на древните мистични школи.”

Л.Т.: Там съм пяла и аз.

В.К.: [Чете]

„Давид е бил един от първите посветени певци. Той е пеел псалмите си и е лекувал с магическия си глас. Цар Саул се е лекувал от псалмите на Давида.

Орфей е укротявал разярените зверове и бакханките със своя вълшебен глас.

Тоновете са отронка от песента на ангелите,която мисъл влиза в човешкия свят и всяка отронка, всеки тон сам се настанява в подготвянето на човешкия ларинкс на певеца, който ларинкс е най-сложното проявление на човешкото битие.

Тези седем малки пеещи ангели се настаняват в подготвения ларинкс на певеца и пеят. Този ларинкс трябва да се преустрои по един нов начин, който ще кажем по-нататък.”

Л.Т.: Сменяхме тетрадки аз и брата, и пишехме веднага пред Учителя, и ставаше двойно записване винаги. Така се правеше, да не пропуснем нещо.

В.К.: И после как работехте?

Л.Т.: Съединявахме го.

В.К.: Сега Вие пазите ли неговите тетрадки, Вашите тетрадки?

Л.Т.: Някои пазя. Някои от тях рождената му сестра беше взела, защото Виктория, неговата сестра, беше във Варненското братство. Наричаха я байрактарка, вдигаше знамето нависоко.

В.К.: Тя жива ли е или си замина?

Л.Т.: Замина си преди него, 10 деня преди него тя издъхна. А след 10 деня той издъхна.

В.К.: А кой прибра неговите тетрадки и неща там? Прибра ли ги някой?

Л.Т.: Не можах всичко да взема, защото и нейният мъж си замина - този брат, Иван. А тяхното лозе граничеше с братското лозе във Варна.

В.К.: Не се ли намери някой да ги прибере тези неща?

Л.Т.: Не се намери, защото нейната приятелка - сестра, как се казваше, и тя си замина.

В.К.: Вие не се ли опитахте да ги приберете?

Л.Т.: Не можах, защото тука пък имах проблеми. Така се случиха нещата. Всичко не можах да прибера.

В.К.: Значи там тези неща са загубени вече.

Л.Т.: Почти. Защото те имаха къща на ул. „Бабуна” № 6 - с грамадна асма по целия двор, къща едноетажна. Събориха я и сега направиха цял блок там. А неговият брат - на брат Христо, е жив и е член на Партията, беше комунист. И преди няколко деня бях отишла да си купувам на площад „Славейков” моливи в книжарницата и някой ме пипа по рамото. Той току-що пристигнал от Калифорния, от Америка, защото синът му замина за Калифорния и там остана като инженер, там живее. А той бил на гости при сина си и се връща. И всеки момент даже чакам да ми се обади.

В.К.: Сега, ние можем ли да смятаме, че това, което е загубено там, Вие преди това сте го преписали? Нали го имате?

Л.Т.: Да, да.

В.К.: Не е загубено нищо.

Л.Т.: Някои работи. Може да има нещо изпуснато, но най-главното аз имам и пазя много добре.

____________________________

102) Люба Ведич/Ljuba Welitsch 1913-1996, оперна певица, сопран, актриса

103) Тодор Русев Мазаров, 1905-1975, оперен певец, тенор

104) Желю Минчев, 1888-1972, оперен певец, баритон, педагог

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...