Jump to content

100. Как се даде каденца за „Песен на ангелите”


Recommended Posts

100. КАК СЕ ДАДЕ КАДЕНЦА ЗА „ПЕСЕН НА АНГЕЛИТЕ”

ПЪРВОТО ЗАДЪЛЖЕНИЕ НА УЧЕНИЦИТЕ

В.К.: Това е 33-а страница. Казвате, че Учителят си е послужил с гласа Ви като инструмент.

Л.Т.: Да. Моят глас е като инструмент.

В.К.: Да, с Вашия глас си служи.

Л.Т.: С моя глас Му беше и като инструмент, защото за „Песен на ангелите” Той не ми свири каденцата, а каза: „Пей! Пей!” И аз си отворих устата и не знам какво пея, а Той през мене работи и каденцата веднага я изпях и после я записах в „Песен на ангелите”. Той не ми я изсвири, а вика: „Пей!” и ми внушава.

В.К.: В тази песнопойка - песнарката на Мария Тодорова, има ли ги каденцата на ангелите или ги няма? Тука?

Л.Т.: Има я.

В.К.: Тука я има.

Л.Т.: Ама няма глас, който да го изпей.

В.К.: Няма глас.

Л.Т.: Ами трябва колоратурен глас. Колоратурният глас е цигулка. А те имат по-ниски гласове, не могат да го изпеят, защото има горе ми.

В.К.: Горе ми има. Сега аз искам да Ви задам един въпрос, нещо, което съм слушал от възрастните приятели, които си заминаха. Те казваха: „Лилиана Табакова е колоратурен сопран и е направила песните на Учителя за колоратурен сопран, и ние не можем да ги пеем.” И те смятаха, че Вие сте променили песните като колоратурен сопран.

Л.Т.: Ето на, виждате ли? Те нямат тези музикални знания. Само „Песен на ангелите” има такава каденца. А другите нямат.

В.К.: И, което е най-важното, аз тогава смятах, че те са прави, защото смятах така: една певица колоратурен сопран може да го направи, да си покаже гласа! Така смятах. Но сега, когато чета това, което вие сте написали, знам, че Вие сте права - те не са били прави, защото те не са били музиканти.

Л.Т.: Ама разбира се.

В.К.: Но аз тогава така го възприемах.

Л.Т.: Ще видите колко Учителят цени този вид глас, цени го.

В.К.: Защото всички така казваха: „Тя е променила песните и ги е сложила съобразно своя глас.”

Л.Т.: Ама как ще ги променя!

В.К.: „Направила го е така, което да отговаря на нейния глас, за да покаже колко е хубав, разкошен” и т.н. Така аз съм слушал.

Л.Т.: Ама и това да е, няма нищо лошо в туй, даже и тъй да е. Какво лошо има в това!

В.К.: Ставаше въпрос тука, че Учителят взима Вашия глас и си служи като инструмент. Вие имате усещането, че Той влиза във Вас.

Л.Т.: Не, искам да кажа, че Той си послужи с моя глас вместо с цигулката, да изсвири тая каденца, Той ме накара веднага аз да я изпея.

В.К.: Да.

Л.Т.: И си послужи, с мисълта Си ми внуши какво да пея, кои ноти да пея. Значи аз бях в ръцете Му като инструмент-гласов и Той си служеше с гласа ми.

В.К.: Да, тука този въпрос вече е изяснен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...