Jump to content

130. Връзката между Деветата симфония на Бетовен и „Новото Битие” на Учителя - Десетата симфония на Всемирното Светло Бяло Братство


Recommended Posts

130. ВРЪЗКАТА МЕЖДУ ДЕВЕТАТА СИМФОНИЯ НА БЕТОВЕН И „НОВОТО БИТИЕ” НА УЧИТЕЛЯ –

ДЕСЕТАТА СИМФОНИЯ НА ВСЕМИРНОТО СВЕТЛО БЯЛО БРАТСТВО

Л.Т.: Тази, която го целуна, бе Каролина Унгер153. Тя го обръща към публиката, да види овациите. Неговото вътрешно ухо може би чуваше вече една Десета симфония, но той нямаше да я напише, защото след три години той си замина.

Значи между Учителя и творчеството на Бетовен има един мост.

„Новото Битие” не съм довършила още. Но ето какво стана. (Но аз не човъркам да питам Учителя. Аз искам да питам, но гълтам навътре.)

Минават години. Учителят си замина. Имаше една сестра, която купила от чужбина плочи и има такъв грамофон, да си пуска и да си слуша. Срещнала брат Христов и казала: Каня Ви със сестра Лилиана да чуете една симфония от Бетовен, от чужбина съм купила плочата, която е била като репетиция към Деветата. Пак има четири солисти, пак има нещо близко до Деветата, но не е Девета.

(Например моето соло е там една терца по-долу.)

- Елате да го чуйте.

Отидохме. Тя го пусна и сложи на масата торта, такива неща. И имаше библиотека. Дръпна една червена книга с червени корици, тръсна я отпреде ми и каза: Ромен Ролан, големият французки писател, е направил разбор на всичките творби на Бетовен с най-големи подробности. Всяка нота, всяко тактче е прегледано от него.

В.К.: Защо Ромен Ролан? Нали той е романист?

Л.Т.: Той бил и музикант.

В.К.: Да.

Л.Т.: И аз взимам книгата и рекох тъй да я отворя.

В.К.: Отваряте.

Л.Т.: Каквото се падне.

В.К.: На произволна страница.

Л.Т.: А тоя въпрос, който исках да задам на Учителя, ето го, падна ми се в книгата! И ни се отговаря.

В.К.: Какъв беше въпросът, който трябваше да ти се отговори?

Л.Т.: Ами именно: каква е връзката между Девета симфония на Бетовен и „Новото Битие”.

Отварям и гледам, отстрани с червено забелязано, отстрани. И окото ми е там. И чета, [че] Бетовен се е вдъхновявал, когато е писал своята Девета симфония от Битието на Мойсея в Библията.

Ето връзката. Учителят има право да коригира цялото Битие на Мойсея.

Аз пея Мойсея на сцената в „Новото Битие” от Учителя:

В начало Бог създаде небето и земята.

А земята бе пуста и неустроена

и нямаше ред по нея.

И тъмнина бе върху бездната.

И Дух Божий се носеше над водите на живота.

И рече Бог: Да дойде красивата Виделина.

И тя се яви със своята красота.

И видя Бог, че бе добро.

И стана вечер, и стана утро, ден първи.

Всичките ги знам наизуст и ги пея. Това е Мойсей. А Бетовен се вдъхновявал също от Мойсей, за да напише Деветата. Ето къде е връзката. Затова Битието на Учителя ще бъде Десетата симфония на Бетовен.

В.К.: Сега, един въпрос. В „Новото Битие” има първи ден, втори, трети, четвърти, пети, шести и седми ден.

Л.Т.: И седми ден.

В.К.: Осми, девети ден в тая Ваша разработка има ли?

Л.Т.: Няма.

В.К.: Аз искам да питам дали има девети ден, да проверим със симфонията на Бетовен.

Л.Т.: Няма. Седем дена.

В.К.: Седем дена.

Л.Т.: В седмия ден Бог си почина и видя Бог, че всичко, що направи, бе добро и си почина. И видя Бог, че всичко що направи, бе добро. И си почина в седмия ден. И завършва с магическите слова на Духът и Душата:

„Аоум, Аоум, Аоумен”

Никога не ми каза да кажа „Ау”, а „Аоумен” - към „у” винаги да има отпред едно „о”.

Значи аз на един тон пея по три гласни. Също и при „Фир-фюр-фен” когато пях. И когато Му изпеех някоя ария, без акомпанимент, в приемната Му, Той ми правеше корекции, коригираше ме.

Много разбира Учителят изкуството пеене, с най-тънките, най-фините брънки вътре.

Казваше ми: „Колкото отиваш по-нагоре, по-тихо и по-меко ги дай!”-А те, колкото по-нагоре отиват, крещят като бесни и се получават крясъци.

В.К.: Защото нямат глас, нямат височини и ги изкарват насила. Там е истината. Той няма глас и подпира отдолу със сила. Там е цялата работа.

Л.Т.: Пеенето е изкуство на дишането.

Когато се явих при Мара Маринова Цибулка (нейна ученичка бях в София), цели три месеца не ми даде да изпея нито един тон. Само ми предаваше дишане. Туряше ме да легна, защото в полегнало състояние мускулите се отпущат и човек хваща кои мускули да впрегне за дишането. Иначе, като е стегнат, всичко е стегнато. А като се отпусне, той хваща истинските мускули. Защото диафрагмата е един мускул, който пресича. Тя е мускулна система. А диафрагмата голяма роля играе при певческото дишане.

И когато някой път река: ще стана ли или да продължа да почивам, почна певческо дишане да правя и като съм заспала, не съм усетила.

Певческото дишане дава чудесен сън, но винаги при отворен прозорец или врата. Защото Бог е във въздуха, етерът е там също. Те като нахлуят вътре в тебе, дават ти добър сън. Особено, ако приемаш дишането със специални формули.

В.К.: Сега, тези неща са разработени във Вашата книга?

Л.Т.: Да, сега аз държа тетрадка, като вляза при Учителя и записвам точно. А на други места имам и други записвания. Например в „Школата” няма нищо общо с тия разговори.

В.К.: Това са други работи.

Л.Т.: Тука вече Учителят е скрит, но Той дава такива цели страници преди да почне дадената глава, цели страници.

В.К.: Това - във Вашата книга „Школата”?

Л.Т.: Да.

____________________________________

153) Каролина Унгер, Каролина Унгер-Сабатие / Caroline Unger, след брака - Сабатие, 1803-1877, оперна певица, контраалт и сопран

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...