Jump to content

170. Песента „Отче наш” („Отче наш, запази ни от изкушение


Recommended Posts

170. ПЕСЕНТА „ОТЧЕ НАШ”

(„Отче наш, запази ни от изкушение”)

В.К.: Така. На страница 118 от „Разговорите с Учителя” Вие пишете, че във Враца са Ви приели в едно видно семейство и дъщерята е пожелала да й надпишете снимка, и Вие сте написали „На добрата” еди-коя си.

Л.Т.: И знаете ли какъв изпит ми даде?

В.К.: Какъв?

Л.Т.: Но аз не го пиша.

В.К.: Какво стана?

Л.Т.: Започна да ме ревнува от брат Христов, да го пъди и въобще: „Махни го този”, каза и го наричаше, понеже той накуцваше, наричаше го с грозно име „сакатия”. Такъв изпит ми даде.

В.К.: А Вие написахте „добрата”... Значи тя ревнуваше, искаше да махне Христов!

Л.Т.: А-а!

В.К.: Ха-ха.

Л.Т.: Но тия работи не ги пиша.

В.К.: На 118 страница от „Разговорите с Учителя” Вие пишете вариациите на „Песента на ангелите”. Как се дадоха тия вариации на „Песента на ангелите”?

Л.Т.: Ето как. Учителят за първи път си послужи с моя глас. Вместо да снима цигулката да свири, Той ме гледа в очите и ми каза: „Пей!” И ми внуши, просто ме хипнотизира. И аз отворих устата си и не знам какво пея. А Той чрез моята уста даде каденци. Аз пея по Негово внушение и тази каденца я записах веднага.

В.К.: После Вие още веднъж я повторихте.

Л.Т.: Да, и я записах.

В.К.: Да. Сега на страница 119 от „Разговорите с Учителя” Вие споменавате, че Учителят е извадил от джоба Си една грамадна ябълка, а преди това е нямало нищо.

Л.Т.: Е, джобът Му беше плосък. Сега аз оттука да извадя една такава ябълка? Ето на, плосък ми е джобът. Бръкна и извади една голяма ябълка.

В.К.: И Ви я даде. И Вие я изядохте. Значи не е лъжа, изядохте я тази ябълка после.

Л.Т.: Ама разбира се.

В.К.: Значи вярна е ябълката. Откъде е дошла? Не се знае. Ха-ха-ха.

Л.Т.: Сега тука, щото Той каза три пъти в Мърчаево: „Естрадата е готова!” Естрадата е готова! Ние я приготвихме вече! Значи няма да пееш в Операта, Аз ти давам естрада! Сега тука Ми е естрадата.”

В.К.: Защото аз, когато го прочетох, не добих това впечатление, нали именно, че Той вече Ви дава друга естрада.

Л.Т.:Да.

В.К.: И Ви прехвърля от Операта на друга естрада.

Л.Т.: Да. Божествена естрада.

В.К.: А-а, да.

В.К.: Сега на страница 121 от „Разговорите с Учителя”.

Тука има един израз: „Още ли отваряш онази стая у Рилкини?

Л.Т.: Ами дето бе кофарът.

В.К.: За нея питаше?

Л.Т.: За нея питаше: „Още ли я отваряш?”

В.К.: С катинара?

Л.Т.:Да.

В.К.: А-а, да. „Той ме попита с голяма любов и сърдечно се смееше” - понеже вероятно Ви е направило впечатление, че тя се е отваряла от само себе си. Защото аз това не можах да разбера.

Сега, Вие тука споменавате как Той Ви е казал „Мой си и твоя съм”, тази песен, когато Той Ви показа трите движения.

Л.Т.: Да, да.

В.К.: Как бяха движенията, я ми ги покажете!

Л.Т.: В тази песен аз Му изпях една фраза от голямата ария на Лучия ди Ламермур, за да Му покажа какво движение трябва да правя, като пея тази фраза. А-а-а-а-а...

В.К.: „Той се засмя и ме коригира, като стана и Той прав и каза: При думите „Мой си най-после” ръцете ти трябва да бъдат до гърдите.”

Как е всъщност случаят?

Л.Т.: Ето, както Драган Кърджиев ми казваше бавно да се движа към ръба на сцената, чак до лампичките да отида и да пея: „Мой си най-после и аз съм твоя”, с това движение..., бавно...

В.К.: И ръцете се изваждат напред.

Л.Т.: Напред, ама бавно...

В.К.: Да.

Л.Т.: ...става това. А когато го направих пред Учителя, Той ми каза: „Няма да правиш това движение, въобще, всичките любовници, които имаш в ролите си - всяка роля имам любовник. Няма да пееш на любовника си. Ще пееш на Господа. И ти с туй движение го блъскаш от себе си.”

В.К.: Значи с ръцете, извадени напред, ти го блъскаш.

Л.Т.: Да. Ами ще пееш на Господа! А не на любовника си, на Едгар-до. И затова ще вдигнеш ръцете нагоре и ще кажеш: „Мой си най-после и аз съм твоя!”

В.К.: И ще прибереш ръцете на гърдите.

Л.Т.:Да.

В.К.: Значи ръцете първо нагоре като венец и след това се свалят, и отиват към гърдите?

Л.Т.: Към гърдите.

В.К.: Да. Аз това не го разбрах. Значи сега е ясно.

Л.Т.: Той ми показа това движение.

В.К.: Да. Ясно.

Л.Т.: Да не се свържем с нищо човешко. Защото ти си била, не забравяй, жрица си била! Трябва да се върнеш пак там, защото си нарушила, обета си пред Бога си нарушила. И затова си минала през големи страдания.

В.К.: Сега на страница 122 от „Разговорите с Учителя”: „Учителят запя една късичка песен:

„Аз ще пазя топлината на моето сърце,

която внася Божиите блага във моята душа.”

Като какво заглавие е дадено?

Л.Т.: Има я в песнопойката, в големите (страница 178).

В.К.: Под заглавието „Отче наш, не ни въвеждай във изкушение”?

Л.Т.: Тя е една от дванадесетте песни, от новите песни.

В.К.: А, от новите.

Л.Т.: Вие я търсите в старите.

В.К.: Тя е дадена като друго заглавие.

Л.Т.: Значи „Отче наш, избави ни от изкушение”.

Не е „не ни въвеждай”, щото Учителят каза: „Господ не се занимава да въвежда хората в изкушение, много низка служба Му дават.”

„Избави ни от изкушение, а не „не ни въвеждай в изкушение.”

Господ не се занимава с въвеждане в изкушение, ами „избави ни от изкушение”.180 Разбра ли?

В.К.: Разбрах.

Л.Т.: А-а.

____________________________

180) Текстът на песента в „Срещи и разговори с Учителя” е „Отче наш, запази ни от изкушение”. В разговорите си с Вергилий, тя не чете от записките си и вероятно „избави ни” е използвано като вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...