Jump to content

172. „Който отрича Истината, един ден непременно ще я потърси”. Отново за главовият тон на сричката „ма”


Recommended Posts

172. „КОЙТО ОТРИЧА ИСТИНАТА, ЕДИН ДЕН НЕПРЕМЕННО ЩЕ Я ПОТЪРСИ”.

ОТНОВО ЗА ГЛАВОВИЯТ ТОН НА СРИЧКАТА „МА”

В.К.: Сега, на страница 124 от „Разговорите с Учителя” Вие пишете, че сте си забравили нотите за радиоконцерта.

Л.Т.: А-а.

В.К.: Е, как ги забравихте така?

Л.Т.: На пианото ги забравих, когато е свирил Янко Янков. И вече шпикерката отваря уста да каже: „Концерт на оперната певица Лилиана Табакова”, и аз правя й знак да спре - забравила съм си нотите.

Аз пея наизуст, ама за тях трябват ноти - за Янко и за диригента Асен Димитров. А той беше много влюбен в мене. Той беше готов не знам какво да прави за мене. И тръгнаха по улиците да ме изпращат. Но концертът се отложи.

След няколко дни пак го изнесох. Но говореха много лошо против брат Христов и против Учителя. И аз на другия ден отидох при Учителя и всичко Му казах.

А Учителят каза:

„Който отрича Истината, един ден непременно ще я потърси!”

И първият, който потърси Истината, беше Янко Янков. Щото Янко умираше да се смее, те като ми казваха тъй, като говореха лошо. Янко ме спря на стълбата и ми каза: „Лилиана, можеш ли да ме запознаеш с този брат Христов? Научих се, че лекувал по окултен начин. Ама аз както свиря, каза, в оркестъра, ако ми дадат соло и веднага се вдървяват пръстите ми и ни - не мога да ги мръдна. Много съм зле. И краката ми, и ръцете ми.”

И тогава аз казах на брат Христов и той почна да го лекува, макар че преди това му се подиграваше.

В.К.: И той почна да го лекува с масажи, с паси онзи присмехулник, по негов начин.

Л.Т.: Негов начин.

В.К.: Така. На 125 страница от „Разговорите с Учителя” - „Мирът иде”: „Аз коригирах тази песен...Сричките и думите бяха написани...“

Л.Т.: ...на шестнайсетинки ноти.

В.К.: Това е песента с текста от Стоянка Илиева?

Л.Т.: Което Ви казах.

В.К.: Така.

Л.Т.: Понеже тя не е музикант - тя е поетеса и не може тя да слага думи под ноти, защото не е музикант!

В.К.: Така. Страница 126 от „Разговорите с Учителя”.

Л.Т.: Не може в зала „България” да пея два пъти едни и същи думи. Това е малко дилетантско. Трябват ми още един-два куплета и Той ми даде още два куплета. И голям успех имах с това Слово. Втори куплет и трети куплет ми даде.

И Му казах (ще направя една забележка, която е груба грешка в това соло): Те, викам, се хващат за ръце и пеят: „Ти си ме-е-е, мамо” - на „ме” се качват на главов тон сол, първият главов тон, който звучи точно в черепа. Тука е сол, а оттам нагоре вече звучи, всички главови тонове са в черепа горе. А в главовите тонове избягваме да пеем „е” и „и” и пеем „о” или „а”, за да се получи тонът като топка. Защото при „е” тонът не е топка, и при „и” тонът не е топка.

Не само това, но ако издекламираме това изречение, да не го пеем, сега, както те го пеят, понеже „ме-е” задържат като корона, значи аз ще го издекламирам: „Ти си ме-е-е, мамо, човек красив родила.” Не е право.

Аз го пея: „Ти си ме, ма-мо (с „а” горе), човек красив”, а не „ме”. Частицата „ме” нищо не е. А „мамо” е. И коригирах го това и така го пях.

Учителят каза: „Всички тия места ще ги коригираш.”

Сега разбра ли?

В.К.: Да.

Л.Т.: Кулминационната точка на всяка фраза не може да бъде върху частица „ме”, ами върху „ма-мо”.

В.К.: Така. Продължаваме нататък.

Благовест Жеков Жеков (Бл.Ж.Ж.) (който в момента ни завари, че работя с Лилиана): Много хубави пояснения.

Л.Т.: Да.

В.К.: Понеже аз съм първият човек, който чете това нещо и понеже това е текст и там, където на мене не ми е ясно или е кратко обяснено, аз задавам допълнително въпроси. Това всичко се записва, за да може да се извади на машинописен текст и да се допълни, да се направи добре коментарът.

За мен това е моята работа. Задачата ми е друга. Но не съм стигнал до музикалната част. Когато стигна вече, ще се консултирам с теб и тогава ще видим как ще стане, какво, що и как, нали.

Бл.Ж.Ж.: Добре, добре.

В.К.: Но аз имам един такъв навик: когато хвана да движа нещо, аз си го движа и аз си командвам. И когато нещо не ми е ясно и ми трябва консултант за това, консултантът си дойде.

Сега и друго да ти кажа. Аз преди 20 години, когато работех с баща ти, аз отидох при нея. Нали и с баща ти ходихме и искахме да запишем - тя не пожела. След 20 години ти идваш сега. Жечо вече го няма, горе е, мир и светлина на душата му, а той идва чрез тебе, чрез сина си сега и ние работим с тебе. Виж каква е връзката.

Л.Т.: Ха-ха-ха. Аз тогава му отказах.

В.К.: Да. А сега е връзката: той идва, за да продължим тази работа.

Бл.Ж.Ж.: Сега е дошло времето.

В.К.: Сега е дошло времето. Но постепенно, няма да се бърза, ще бъде изпипано както трябва, спокойно. Сега продължаваме.

Бл.Ж.Ж.: Един момент, аз имам една делова работа с нея.

В.К.: Знам, вие си свършете вашата делова работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...