Jump to content

245. Специалните упражнения към Школата


Recommended Posts

245. СПЕЦИАЛНИТЕ УПРАЖНЕНИЯ КЪМ ШКОЛАТА

Л.Т: Имам нотен прелюд246 към това. Искате ли да го видите? Но Вие от ноти не разбирате.

В.К.: Аз от ноти не разбирам, но аз ще знам, че към това нещо трябва да се прибавят дадени ноти.

Л.Т.: Чакайте, ще Ви ги покажа.

В.К.: Момент, дай да го сложим тука. Аз искам, нали точно за това говорихме...

Л.Т: Пъхнете го там. Ще Ви покажа.

В.К.: Да видя какво представляват, нали.

Л.Т: Това ми го даде Учителят, аз да го направя.

В.К.: Кое? Да.

Л.Т: Защото само туй, нищо не е още.

В.К: Да.

Л.Т: Аз трябва да дам специални упражнения за постигане на това.

В.К.: Така. Това е въпросът, че трябва да се прибави нотният текст.

Л.Т: Е, ще Ви покажа сега нотният текст.

В.К.: Но трябва да ми го покажете, аз мисля, че е само това.

Л.Т: Не е вярно.

В.К.: И затова Ви питам. Трябва наистина да се прибави и да се добави, защото усещам, че нещо така не върви. Трябва да се прибави. Ама нали не съм музикант, добре.

Л.Т: Той каза да се наричат „пиерини” или „петрини”.

В.К.: Добре, ясно. Сега това е нотният текст.

Л.Т: Четири вида гласове. Ето.

В.К.: Вие само в едно копие го имате, така ли?

Л.Т: Ето. Сопран, тенор. Първо упражнение.

В.К.: Първа гама.

Л.Т.: „Аз ще се уча добре, добър ще стана”. Ще мисля. И с акомпанимента на пианото.

В.К.: Да. Това е за сопран, тенор, първо упражнение.

Л.Т: Да.

В.К.: По-нататък.

Л.Т: Упражнение. След това - трето упражнение.

В.К.: Те са отбелязани, нали? Трето.

Л.Т.: А, значи туй, което казахме в Словото, тука ще се прилага вече, ще се пее.

Четвърто упражнение. Пето упражнение. Сега: шесто упражнение, седмо, осмо, девето, десето, единадесето, дванайсто, давам даже и тема с вариации.

След това следва първо упражнение за алт.

В.К.: Това първото беше за тенор...

Л.Т: ...и сопран.

В.К.: Тенор и сопран. Така.

Л.Т: Сега: алт, за баритон, за бас.

В.К.: Сега, следният въпрос. След като певецът-професионалист прочете оня материал и след това към всяко упражнение трябва ли друго обяснение?

Л.Т.: А-а, ама имаме друго. Чакай, ще Ви кажа и другото.

В.К.: Ами покажете, защото не го знам.

Л.Т: За да ги разпявам, това върви към Школата.

В.К: Да.

Л.Т: Чакайте да ти покажа.

В.К.: Чакам.

Л.Т.: Това са вече разпяванията на гласа и да ги разпявам, да вадя гласа в маската именно с тия упражнения, които са положителни, с положителни идеи. А мои ученици от пиетрините ето как са снимали на циклостил и да ги учат тия. Чакай сега да покажа. Ето.

В.К.: Това са тетрадки при разпяване.

Л.Т.: Чакай, също. Това са все упражнения за гласа.

В.К.: Това са малки тетрадки за разпяване.

Л.Т: А, чакай сега, тука.

В.К.: Значи първо имаме разпяването и след това тези упражнения.

Л.Т: С тези разпявам, да затопля гласа и да го вадя навън. Но има и друго. Учителят казва тука едни работи, които ги няма в другите школи. Да го намеря къде беше.

В.К.: Което казва Учителят и го няма в другите школи?

Л.Т: Да, Учителят каза:

„Седемте гласни изразяват звуковете на седемте небеса, на седемте планети.

Като ги пеете с вяра, те присъстват.”

В.К.: Аз чета:

„Вие привличате духовете, които ги управляват.

Всякой един от седемте небеса си има отделна симфония.

Седемте гласни букви отговарят на седемте Божии Имена и символизират седемте Небесни Сили. Съвременните...“

Л.Т: Не го записвай това.

В.К.: Така. Въпросът е следният. Тука не става...

Л.Т: Тука, това нещо го няма в никоя светска школа, което казва тука Учителят. Те пеят все „а, е, и, о, у”, как да е. Не е тъй. Аз пея по седем гласа.

В.К.: Сега, тези упражнения за разпяване се отнасят за всички гласове или само за строго определени гласове?

Л.Т: За всички, в различни гами, ето ги: вижте, вижте, вижте...

В.К.: Да, ама този материал, както Вие го имате в тетрадки, той трябва да почне и да се напише на едно, за да бъде като документация. За това трябва един музикант. И сега аз си задавам въпроса: да не би Благи, на Жечо Панайотов синът, точно, да свърши тази работа, освен друга, която има да си върши?

Л.Т: Аз съм си ги записала.

В.К.: Ама те вече... Вие имате Школата. Ама ние вече трябва да почваме да работим, за да се подготви тази документация с нотите. Ние трябва да почнем да я работим.

Л.Т: Ами.

В.К.: Времето не чака.

Л.Т: Да.

В.К.: Не трябва да се чака. Ето някой звъни на вратата, това може да е Благи.

Л.Т: Чакай, ще видим, три пъти се позвъни.

За тенор, сопран, алт, баритон и висок колоратурен сопран. Сега тука даже са дадени значи упражнения, които съм работила върху тях и като ги покажа на Учителя, и Му ги занеса, нямате представа колко се радва.

В.К.: Сега въпросът е...

Л.Т: Ама не са приложени, защото никой не идва.

В.К.: Ето, аз съм дошъл вече.

Л.Т: Защото са стари баби. Отсега нататък една стогодишна жена не може да я уча да пее.

В.К.: Ясно.

Л.Т.: Всичко в нея е затвърдяло. А когато ти още от дете още пееш, гласът до дълбока старост е запазен.

В.К.: Ето сега например, ако аз не бях пожелал да разглеждаме Школата (А Вие преди това се опъвахте, не искахте да я покажете, защото смятахте, че аз ще Ви ограбя и ще Ви окрадя или някой друг), сега никой нямаше да знае, че към този текст има и музикални упражнения.

Л.Т.: Ами разбира се.

В.К.: Ами разбира се, но това е за Вас, ама за мен и за другите -нямаше да знаят. Това са за Вас, ама другите нямаше да знаят. И сега в момента аз виждам, че това е една много голяма работа.

Л.Т: Грамадна работа.

В.К.: Първо, Вие сте си свършили една част от тази работа, т.е. имате текста. Текстът е ясен. Вече аз съм ориентиран. Второ. Имате упражненията, които ги давате; имате и упражненията за разпяване. И понеже аз не съм музикант, това означава...

Л.Т: И после и въведението, и прибавките към Школата. Значи аз продължавам още да вадя от Учителя и да прибавям.

В.К.: Вие ще си вадите и ще си прибавяте от онези неща, които имате, ние не Ви пречим. Но на този етап този музикален текст трябва да се подреди и да може да се препише в една хубава тетрадка от музикант.

Аз не съм музикант. Този музикант може да бъде, да кажем Благи Жечев. Тоест фактически това означава, че аз трябва да почна да командвам и да кажа: Сестра Лилиана, предай нещата!

Л.Т: Ама той не е ли много зает?

В.К.: Ако той е зает, аз ще докарам друг. Обаче пред този друг музикант, пред Вас, аз казвам така: „Лилиана Табакова, моля, предайте тези упражнения!” И Вие казвате: „Ето ги!” Аз ги взимам и ги предавам на други.

Казвам: Ето ти, имаш срок до една седмица да ги препишеш в една хубава тетрадка за печат. След това и другите неща, за да знаем как са нещата.

Л.Т: Е, тука са преписани, ето ги. Турила съм и акомпаниментите.

В.К.: Те са преписани, но трябва, за да се преиздадат, трябва да се напишат отново за онзи музикант, който ще види и движи тия неща. Който ще Ви бъде сътрудник, трябва да знае как са нещата.

Пример: утре, нали, човек не е безсмъртен, знаете - смъртен е, утре да кажем Вие си заминете за Невидимия свят и този, който дойде, той на-право ще ги захвърли. Те нямат представа какво представлява това нещо.

____________________________

246) Прелюд или прелюдия (немски: Praludium или Vorspiel; латински: ргаеludium; френски: prelude; италиански: preludio) - кратка музикална композиция, чиято форма може да варира в различните произведения. Прелюдията се приема като предисловие

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...