Jump to content

Recommended Posts

ОПИТИ

Трябва да се разбира вътрешният език на Природата, Божественият език на нещата.

Любовта учи човека на този език. Мъдростта учи човека на този език. Истината учи човека на този Божествен език.

У ч и т е л я

Мъдрецът проучава великата Книга на Природата. Той черпи знания от нея. Природата е една велика Книга, отворена пред очите на мъдреца.

Основните Божествени идеи са написани в тази Книга. Всеки може да чете от нея, стига да иска.

Учителя казва:

Аз черпя своите принципи от една много голяма Книга, на която всяко камъче, листче, клонче, цвете съставят азбуката.

Аз постоянно превеждам от тази велика Книга.

Като взема един лист от някое дърво, започвам да го разглеждам и чета по него къде и при какви условия се е образувал този лист, къде е расло това дърво и защо е остаряло, какви са били тогава хората, в какво време е живяло, какво е било състоянието на Слънчевата система и прочее.

Аз проверявам всичко това по отпечатъците на всеки лист и клонче.

В тревата, цветето, камъка са написани великите закони на Божията Мъдрост. Великото Знание, великата Мъдрост съществува. Напредналите Същества са я запазили.

При получаването на това знание човек не е пасивен, а активен. Всяко Знание, за да бъде живо в човека, трябва да се усвои с участието на самия човек. Той трябва да прави сам усилия да го добие. То да стане негова опитност. Само тогава това Знание ще бъде живо за него, ще бъде негов вечен капитал и ще може да се прилага успешно.

Човек, който гладува за Мъдростта, ще бъде упътван да прави ред опити, за да може да се добере до известни принципи, закони и методи на Разумната Природа. Значи изискват се усилия, известен труд от негова страна.

Дълбоко в човешката душа се крият изворите на Мъдростта.

Външните условия, опитите, които човек прави, помагат да може да възкръсне това висше Знание, което пребивава в глъбините на човешката душа, в неговото свръхсъзнание.

Живата наука се изучава чрез ред опити и наблюдения върху Природата. Трябва да се почне от най-малките, микроскопически опити.

Важното е, че всеки може да опита законите и методите, които Учителя посочва, и да съди по резултатите.

Учителя казва:

Всичко, което ви казвам, аз съм проверил и опитал много пъти.

Учителя в Своите лекции е дал много опити за изучаване на Природата, за проверяване на известни природни закони.

Учителя даваше тези упражнения и опити, за да се правят в определено време. Избираше подходящо време за всеки опит.

От множеството опити, които ни е дал Учителя, ще приведем няколко за пример. Като сте неразположени, почнете да чертаете правилни геометрични фигури или успоредни линии и вижте какво влияние ще упражни това върху вашето състояние.

Когато сте неразположени духом, обезсърчени, идете при някой извор, прекарайте в размишление, като се вслушате в песента на извора, и наблюдавайте какво въздействие ще окаже това върху вашето състояние. Неразположението ви ще мине.

Учителя често препоръчваше следното упражнение: носене на вода от някой хубав извор, понякога чак от планината.

Това упражнява двойно действие върху човека: човек приема магнетизма, който се излъчва от водата; освен това водата предава на човек мекота в характера.

Лятно време Учителя даваше следната задача: учениците, добре облечени, да носят две стомни с вода, за да се предизвика изпотяване. След това тялото се облива със затоплена на слънце вода и се изпиват една-две чаши гореща вода. Това упражнение се прави в течение на десет дена. Чрез него човек се освежава, понеже тялото се освобождава от набраните отрови.

Учителя препоръчваше при изтощение или умора разходки край река или обилен поток срещу течението им. При такова упражнение човек чувства прилив на енергия, обнова, освежаване. Здравето на човека се подобрява постепенно.

При това упражнение в човека се вливат електромагнитните излъчвания на течащата вода – излъчвания, които се простират на доста голямо разстояние от двете страни на реката. Учителя препоръчва на болни или слаби четиридесет дена да правят този опит, за да укрепнат физически.

Учителя ни е дал много опити за свързване със силите на Живата Природа и черпене от нейния неизчерпаем източник: изтощените, уморените, отчаяните, обезсърчените могат да намерят сила, спокойствие и утеха в горите между дърветата. Когато човек е обезсърчен или уморен, нека отиде в борова или дъбова гора, да си избере едно силно, хубаво дърво, да облегне гърба си на него и да прекара в размишление пет-десет минути. Обезсърчението му ще изчезне. Той е приел от дървото нещо, което е сменило състоянието му.

Учителя казва:

Дърветата ви обичат. Вие ще кажете, че те са неразумни същества. Външно те са дървета, но върху тях работят Разумни същества, с които можете да влезете в общение. От друга страна, вие сте приели от дърветата и жизнен магнетизъм.

Чистете изворите в планината и наблюдавайте какво психическо въздействие оказва това върху вас.

Учителя даваше разни видове дихателни упражнения за поддържане на здравето и укрепване на нервната система. Някои дихателни упражнения се придружават с движения, с размишление върху някоя идея, с изговаряне на някое изречение или молитва. Тогава въздействието е дълбоко и всестранно.

Музиката и молитвата Учителя използваше като методи за работа. Той даваше много упражнения, свързани с тях, за подобрение на здравето, за свързване с един висш свят, за хармонизиране и лекуване.

В това отношение Учителя създаде цяла наука.

Учителя разработи цяла система за използване на слънчевата енергия. От голямо значение са часовете, през които се използва Слънцето, също и годишното време, както и начинът, по който става това. Слънчевите бани трябва да се правят преди обед, понеже тогава слънчевата енергия е предимно положителна. Главата трябва да е обърната към север, съзнанието да е будно.

Учителя даваше разни опити с краските, за се да види тяхното физиологично и психическо влияние върху нас. Той препоръчваше и ред лечебни опити с цветните лъчи.

Учителя даде ред правила за съня. При спане най-здравословното положение е, когато главата е обърната към север, защото тогава електромагнитните течения на Земята и тялото са в хармония.

Учителя ни учеше да се ползваме от електричните и магнетични места в планините. При електричните места човек чувства в себе си активност, стремеж да тича, да говори високо, а при магнетични места човек е тих, спокоен, вдаден в размишление.

Обикновено равните, зелени полянки на планините са магнетични, а острите скалисти места – електрични.

Image_087.gif
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...