Hristo Vatev Публикувано 29 Януари, 2011 Сподели Публикувано 29 Януари, 2011 4. Небето е разделено на две царства 20. Понеже на Небето има безкрайно разнообразие и нито едно общество не е напълно подобно на другите, даже нито един ангел - на друг, то небето е разграничено на общо, особено и частно. Предвид на общото има две царства, видово има три небеса, за частното пък има неизброими общности. Отсега нататък ще се говори за всяко от тях поотделно. Наричат двете части на цялото „царства" понеже Небето бива наричано „Божието царство". 21. Ангелите приемат в себе си Божественото, произтичащо от Господ; онези от тях, които го приемат по — навътре, се наричат небесни ангели, докато другите, които го приемат по-малко навътре, се наричат духовни ангели. Затова Небето се дели на две царства: едното е наречено небесно царство, а другото - духовно царство. 22. Онези ангели, образуващи небесното царство, които приемат по — навътре в себе си Божествеността на Господ, се наричат вътрешни или висши ангели; затова самото небе, което те изграждат, се нарича вътрешно или висше. Което се нарича висше и низше, е същото, което се нарича вътрешно и външно. 23. Любовта, обгръщаща ангелите от небесното царство, се нарича небесна, а любовта, властваща над онези от духовното царство, се нарича духовна: небесната любов е любовта към Господ, а духовната любов е обичта към ближния. Понеже всяко благо идва от любовта (ако някой обича нещо, за него то е благо), благото в едното царство се нарича небесно, благото в другото - духовно. От тук става ясно, че двете царства се различават така, както благото на любовта към Господа се различава от благото на обичта към ближния. Тъй като първото благо е вътрешното благо, а първата любов е вътрешната любов, небесните ангели следователно са вътрешни ангели и се наричат висши. 24. Небесното царство бива наричано също така царство на Свещенството Господне, което в Словото се назовава „Негова обител", докато духовното царство се нарича царство на Неговата власт, а в Словото - Негов Престол. Според небесната Си Божественост, Господ се назовава на света Исус, а според духовната Си Божественост - Христос. 25. Ангелите от небесното царство Господне далеч превъзхождат по мъдрост и слава онези от духовното царство; причината е, че приемат по — навътре Божествеността на Господ; живеейки в Божията любов, те са по-близки до Господ и са по-свързани с Него. Тези ангели са такива, защото са приемали и приемат Божиите истини пряко в своя живот, а не, както духовните ангели, първо в паметта и мисълта. Затова истините са изписани върху сърцата им, те ги постигат и сякаш ги съзират в себе си, без никога да разсъждават относно тяхната истинност или неистинност. Ето как са описани от Иеремия: „Ще положа Моя закон във вътрешността им и ще го напиша в сърцата им. И няма вече да учат един другиго, брат брата и да Говорят. „ познайте Господа" защото те всички, от малък до голям, сами ще Ме знаят" (Иеремия, 31:33,34). Исай ги нарича „научени от Господа" (Исай, 54:13). Господ учи, че научените от Бога са научените от Господа (Йоан 6: 45,46). 26. Казва се, че те по мъдрост и слава са преди всички останали, тъй като са приемали и приемат Божиите истини пряко в живота; още щом като ги чуят, те веднага ги възжелават и осъществяват на дело, без да ги пренасят в паметта, щото след това да разсъждават относно тяхната достоверност. Такива същества веднага узнават. чрез влияние от Господ, дали истината, която чуват. е действително истина. Тъй като Господ въздейства пряко на волята на човека, а чрез волята също и на неговата мисъл; или иначе казано, Господ въздейства пряко на благото, а чрез благото на истината, защото благо наричат присъщото на волята, и от там - на делото, а истина наричат присъщото на паметта, и от там - на мисълта; дори всяка истина се обръща в благо и посява любов, щом преди това прониква във волята. докато обаче истината пребивава само в паметта, а също и в мисълта, тя не става благо, не живее, не се усвоява от човека, понеже той е човек по силата на Волята и от там по силата на разума, а не по силата на разума, отделен от волята. 27. Поради наличието на такава голяма разлика между ангелите на небесното царство и ангелите на духовното царство, те нито живеят заедно, нито пък имат пряко общение; дадено им е да общуват чрез междинните общества, които се наричат небесно — духовни. Чрез тях небесното царство прелива в духовното; следователно Небето, макар разделено на две царства, винаги остава единно. Господ Винаги предоставя такива междинни ангели, чрез които се осъществяват общуването и свързването. 28. Понеже нататък ще се говори за ангелите от двете царства, тук техните особености ще бъдат пропуснати. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване