Jump to content

29_2 ДАНИИЛ И ЛЪВОВЕТЕ


Recommended Posts

ДАНИИЛ И ЛЪВОВЕТЕ

 

Наближи ли смъртта, кажете: “Ида, Господи, приготви ми там друга работа!” Всички, които ме слушате днес, искам да не сте страхливи. Влезте между вашите лъвове, тигри, змии и ги погладете: докато не се научите да гладите змията и милвате крокодилите, Господ не е с вас. Вземете за пример Даниила, който беше между лъвовете; той не пострада от тях, а си каза: “Господ, Който е с мене, ще укроти лъвовете.” Аз бих желал и вие да повикате Господа, когато бъдете между вашите лъвове, да затвори устата им. Бъдете по-решителни, а не малодушни. (123, с.235)

 

… Това, което ви говоря, се отнася за ония, които са готови да изпълнят волята Божия. Колко души днес са готови да отидат на кладата за Словото Божие, за новото учение? Колко души могат, като Хуса, да се качат на кладата и да изгорят за своите убеждения? Обаче, трябва да знаете, че хората, които истински служат на новото учение, не изгарят, нито лъвове ги изяждат. Например тримата момци, за които се говори в Стария Завет, бяха хвърлени в огнена пещ, но не изгоряха. Пророк Даниил беше хвърлен в ров между лъвове, но те не го изядоха. Защо? Праведни, духовни хора бяха те! Същото може да се каже и за окултния ученик: той нито изгаря, нито лъвове могат да го изядат. Ще дойде време, когато всеки ще се постави на такъв изпит да се провери, да опита себе си. Днес всички се тревожат как ще прекарат живота си, как да се справят със сиромашията си и т.н. Окултният ученик не се смущава от тия неща, той има вяра в себе си, в Първото Начало и знае, че всичко може да преодолее. (148, с. 229)

 

По характер Даниил е противоположен на тримата момци Седрах, Мисах и Авденаго. Изпитът, на който бяха подложени те, имаше политически характер… В тая глава се изпитва само един човек – Даниил. В миналата беседа говорих за изпита на тримата мъже. Заставяха ги да се поклонят на златния образ. А на Даниила забраняваха да се моли на своя Бог. Казваха му: “Нямаш право да следваш своето убеждение. Ще постъпваш според нашите изисквания.” Неприятелите му го предадоха на царя, който издаде следната заповед: “Ако в продължение на 30 дни някой направи прошение на какъв и да е бог или человек освен царя, да се хвърли в рова на лъвовете.” Понеже Даниил не изпълни тая заповед – молел се по три пъти на ден на своя Бог, царят заповядал да го хвърлят в рова на лъвовете. Аз наричам изпита на тримата момци изпит на сиромашията. Когато човек се мъчи да свърже двата края в едно, той е в огнената пещ, дето се бори с мъчнотиите. Вторият изпит – на Даниила – е изпит на богатството. Като забогатее, човек побеждава външните мъчнотии. Той има знания, затова идат вътрешните изкушения. Сегашният свят минава през първия изпит – изпита на тримата момци. Християните, както и вие, минавате през втория изпит. Ако ви хвърлят при лъвовете, ще издържите ли на своите убеждения? Лъвовете представят ноктите, т.е. грубата сила в света. Ще се подчините ли на тая сила? Когато хвърлили Даниил в рова на лъвовете, той успял да ги укроти. Вашата душа е хвърлена вече в рова на лъвовете. Може ли да ги укротите или те ще забият ноктите и зъбите си във вашата кожа и ще я одерат? Трябва ли да излезете от рова на лъвовете и да признаете, че нямате убеждение? Влезте в смисъла на молитвата и ще разберете защо Даниил се е молил на Бога по три пъти на ден. Той е черпил сила от Бога…

 

Понеже Даниил знаеше опасността, пред която се намираше, молеше се по три пъти на ден. Както хората ядат по три пъти на ден, така и Даниил се молеше по три пъти на ден. Значи законът на яденето е същият, както и законът на молитвата. Когато се лишава от ядене, човек усеща някаква липса; когато душата се лишава от молитва, също усеща някаква липса. (91, с. 129)

 

Живееш ли в Любовта, каквото и да става около тебе, окото ти да не трепва. Ще знаеш, че и при най-големи опасности да минеш, нищо няма да те засегне. Какво стана с тримата момци, които хвърлиха в огнената пещ? Те излязоха оттам живи и здрави, непокътнати. Те пееха и славеха Бога. Който ги хвърли в пещта, той пострада. Какво стана с Даниила, когото хвърлиха в рова на лъвовете? И той излезе здрав, незасегнат. (134, с. 181)

 

“В рова на лъвовете”… Какво спечелихте вие, които хвърлихте душата си в тоя ров? Казва се, че цар Дарий, който заповядал да хвърлят Даниила в рова на лъвовете, не могъл да спи цяла нощ. Рано сутринта той отишъл при рова и с плачевен глас извикал: “Данииле, Бог твой, на Когото служиш непрестанно, можа ли да те освободи от устата на лъвовете?” – “Можа, царю! Да си жив във век!” Тогава Дарий заповядал: “Извадете Даниила от рова и хвърлете там неговите неприятели с жените и децата им!” Когато и вашата душа бъде хвърлена при лъвовете, тя не трябва да спи, но да бъде будна, цяла нощ да се моли, да издържи изпита си. Христос казва: “Бъдете будни, да издържите изпита, през който душата ви минава!” Сега всички хора (мъже и жени) минават през тежък изпит. Бъдещото поколение, вашите деца, ще кажат дали сте издържали изпита или не. Ако го издържите, ще излезете от рова със светнало лице. Ако не го издържите, лицето ви ще потъмнее… Съвременният обществен живот се нуждае от характери, подобни на Даниила. Как може да се съгради бъдещото общество, бъдещите партии без такива характери?

 

… Коренен преврат трябва да стане в хората, а не революция. Всички трябва да се проникнат от мисълта никого да не убиват. Същественото е да не причиняваме страдания на никого, да не се измъчваме, а да дойдем до пълно разбирателство помежду си. Не одобрявам затворите, не одобрявам бесилките, дето и да са те. Направо трябва да се каже на всички хора, че пътят, по който вървят, не е Божествен. Християнските народи не са издържали изпита на Даниила. Те нямат вътрешно убеждение като това на Седраха, Мисаха и Авденаго. Те не издържаха и този изпит. И Съглашението не издържа изпита си – поклони се на златния телец. И за тях иде вторият изпит – моралният, да се изпитат техните убеждения. Въз основа на великите природни закони нам е известно какви наказания ще наложи Бог на сегашните народи. Няма да остане народ в Европа, който да не бъде наказан. Всички ще станат на пух и прах, ще ги раздрънкат като в®лна. За да не стане това, народите трябва да си подадат ръка. Никакво убийство! Сегашните народи са достатъчно културни, за да разберат това, което им се говори. Долу заблужденията! Трябва ли истинските християни да мислят още, че са спасени? Как може спасеният да казва на своя ближен да пукне, да умре? Той се моли по три пъти на ден, кае се, признава се за грешен, а казва на своя ближен да умре. Какво по-голямо безумие очаквате още? След всичко това тръгнали свещеници и владици да говорят против нас. Те казват: “Господи, да пукнат тия от новото учение!” Ние ще им отговорим по друг начин: няма защо ние да пукнем, нито те да пукнат, но трябва да си подадем взаимно ръце и да изпълним Божията воля!

 

… За да издържите изпита си като Даниила, трябва да обуздаете лъвовете в себе си. Ако те ви разкъсат, това показва, че сте извършили някакво престъпление.

 

… Никакво убийство! Никакво помятане! Никаква омраза! Това са основите, които трябва да се поставят на новото общество. Днес воюват християни с християни. Често евангелисти, православни и различни сектанти казват: “Да пукнат тия от новото учение!” След това всички четат Евангелието, цитират стихове оттам, а когато трябва да се проявят, готови са да убият човека. “Хвърлиха Даниила в рова на лъвовете.” Бъдете смели и доблестни като Даниила, да се молите по три пъти на ден. Бих предпочел да туря мотиката на рамо и да копая цял ден с Любов, отколкото да стана пръв министър в България. Бих предпочел да гладувам, да бъда последен бедняк, отколкото да стана владика. Какво по-велико от това, да останеш чист в себе си, но герой! Като се върнете по домовете си, напишете: “Никакво убийство на брата си!” Мъжът да каже за жена си: “Тя е моя сестра.” Жената да каже за мъжа си: “Той е мой брат.” Братя и сестри, обичайте се и си помагайте – това изисква Божественото учение от всички хора по света. (91, с. 134-146)

 

Христос казва: “Господ е облякъл цветята с такива дрехи, а вас с повече ще облече, като изпълнявате Неговата воля.” Има закони, които, ако ги спазвате, Бог може да Се прояви и в най-лошия човек и животно. И ще имате опитността на Даниила в ямата при лъвовете. Той вярваше в тия зверове, в Божественото в тях, и каза: “В тях си Ти, Господи, няма да ми направиш пакост.” И наистина, те не му направиха нищо. Та законът е: щом мислите, че в животното има Божествено, вие ставате едно с него и то ви счита вече част от себе си, и не ви закача. (149, с. 15)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...