Jump to content

СРАВНЯВАНЕ ПРИ ИЗУЧАВАНЕТО


Recommended Posts

СРАВНЯВАНЕ ПРИ ИЗУЧАВАНЕТО

Изобщо, между главата, лицето и ръцете на човека има известно съответствие. Главата представя общия капитал, даден на разположение на човека; лицето представя капитала, с които е работил в миналото, както и този, с който и днес разполага, а ръцете това е капитал в обръщение. 35-160.

Ако между линиите на главата, на лицето и на ръката у човека няма правилни съотношения, такъв човек не може да устои на новите идеи. Още при първите мъчнотии, които срещне, той ще каже: Това не е за мене. 101-77.

Между челото, носа и устата трябва да има отношение. Челото представя истината в човека, носът представя мъдростта, а устата - любовта. Свободата на човека зависи от челото му, светлината и знанието зависи от носа, а любовта - от устата. 68-207.

Когато наблюдавате хората с цел да ги изучавате, винаги взимайте два крайни типа - активен и пасивен тип. Ако изучавате ушите им, за пример, ще наблюдавате ухото на активния, после на пасивния и ще направите разлика между тях. Щом научите двата вида уши, между тях ще поставите всички останали. След това намерете други два типа - единият интелигентен, а другият неинтелигентен; изучавайте ушите им по отделно и след това направете разлика. Най-после сравнете ушите на други два типа: добродетелен и недобродетелен. Сравнете ушите им и отбележете разликата помежду им ... Всеки трябва да има тефтерче, да отбелязва наблюденията си, както и деня, часа и времето, през които ги е правил. Също така ще рисувате. Каквото наблюдавате - ухо, око, уста, ще рисувате. Без рисунки нищо не можете да научите. Както правите наблюдения върху ушите, така ще правите и за останалите удове. 82-132.

Обикновено децата приличат на родителите си или по очите, или по ушите, или по носа. 68-148.

Един англичанин, физиогномист, написал една сравнителна физиономия, в която е изнесъл човешки типове, които имат нещо общо с някои животни. Той прави това уподобяване не само между отделни хора и животни, но и между различните народи, раси и животни. 35-297.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...