Jump to content

17. ОБЩО ЗА СВЕТИЛАТА И ТЕХНИТЕ СЪЧЕТАНИЯ


Recommended Posts

17. ОБЩО ЗА СВЕТИЛАТА И ТЕХНИТЕ СЪЧЕТАНИЯ

Всякога трябва да се знае и помни, че разните светила в хороскопа са представители на отделни светове, че светилата са носители, изявители и служители на принципите, силите, законите и качествата на тези светове.

Следователно, по влиянието на дадено светило знаем какви са връзките, отношенията и обмяната на човека спрямо онзи свят, на който светилото е представител.

СЛЪНЦЕТО е представител на Бога, на Божествения свят, на всичко най-възвишено и най- велико.

По хармоничните съчетания, които Слънцето образува с другите светила, определяме в какво отношение и до каква степен Божественият свят влияе върху човека, доколко човек е придобил Божествени сили, качества и свойства, доколко се ръководи от Божественото начало, доколко има правилни схващания и разбирания за Божествения свят и неговите прояви.

Слънцето е главният носител и дарител на жизнедателните творчески оплодотворителни сили. С което светило Слънцето е в най-силна хармонична връзка, чрез него то проектира и проявява своите благодатни влияния върху човека.

Слънцето е главният сеятел на семената, които израстват и дават плодове, най-висшите дарби и способности, чрез които се постига най-великото истинско щастие.

По количеството, силата и качеството на хармоничните съчетания, които Слънцето образува с другите светила, особено с добротворците или неутралните светила, съдим доколко правилно човек възприема, разбира и проявява Божествената любов, мъдрост и истина и до каква степен може да бъде истински носител, служител и изявител на Божествените благословения в света, до каква степен човек е готов да служи на Бога, на всичко най-възвишено, най-прекрасно и най-благодатно за целия свят.

ЛУНАТА е представител на Земята и на всички нейни сили, качества, свойства и богатства. Луната е главният възприемател, събирател, пазител и оползотворител на всички видове земни сили и богатства. Следователно, колкото повече и по-силни хармонични съчетания с другите светила има Луната, особено с добротворците, толкова повече ръководители от висшите светове има човек и те го учат, помагат му и го благославят да използва разумно и пълно силите и богатствата, които притежава земята.

Луната управлява въображението на човека, а въображението в умствения и духовния живот на човека изпълнява същата служба, каквато утробата на майката на физическия свят. Следователно, по количеството, силата и качеството на хармоничните и дисхармонични съчетания на Луната с другите светила, можем да знаем количеството, силата и качеството на добрите и лоши семена от мисли, идеи, чувства и желания, посети в духовната утроба - въображението на човека.

По количеството и силата на добрите съчетания на Луната знаем доколко идеите, мислите, чувствата, желанията и стремежите на човека правилно или неправилно се раждат и развиват, и доколко те дават добри или лоши плодове.

МЕРКУРИЙ е представител на Меркуриевия свят, който управлява развитието, дейността, стремежите и постиженията на човешкия ум, върху който се изгражда целокупното щастие на земния човешки живот.

Следователно, по количеството, силата и качествата на хармоничните съчетания, които Меркурий образува с другите светила, особено с добротворците, съдим доколко човек с ума си има правилна връзка, правилно отношение и правилна обмяна с другите светове, до каква степен тези светове правилно ръководят и обогатяват ума на човека със светлина и знания, доколко човек ще има правилни схващания и разбирания за нещата и явленията в материалния свят, до каква степен правилно ще може да оползотворява силите и богатствата на Земята и да изгражда земното човешко щастие.

ВЕНЕРА е представител на Венериния свят, който управлява и ръководи развитието, дейността, стремежите и постиженията на човешкото сърце, на сърдечния живот изобщо.

Венера е главна носителка, изявителка и сеятелка на всички семена, от които се раждат плодовете на човешките радости. Венера е главната учителка на човека за правилното възприемане, разбиране и изявяване на любовта между човеците, в земния живот на човека.

Следователно, по количеството, силата и качествата на съчетанията, които Венера образува с другите светила, главно с добротворците, съдим до каква степен човек има правилни връзки, отношения и обмяна чрез чувствата и желанията си с Венериния свят, доколко се ръководи от този свят, доколко възприема неговите благословения, сили, качества и богатства, доколко правилно ги оползотворява, разбира и прилага, до каква степен изобщо сърцето на човека притежава благословенията и богатствата на висшите светове, които му даряват радости, доволство и щастие.

СЛЪНЦЕТО в хороскопа е символ на човешкия дух и на всички Божествени сили, качества и благословения, които се изявяват и осъществяват чрез човешкия дух.

Слънцето в хороскопа показва още какви условия и възможности има човешкия дух да възприема, разбира и проявява всичко Божествено.

ЛУНАТА е символ на човешката душа, на връзките, отношенията и обмяната на човешката душа с всички ангелски светове.

МЕРКУРИЙ е символ на човешкия ум, чрез който работи и се проявява Божествената мъдрост.

По хармоничните съчетания на Меркурий се определя до каква степен човек има ръководство, знанията и светлината на Божествената мъдрост, проявяваща се в Божествения свят.

ВЕНЕРА е символ на Божествената любов, която се проявява в човешкия свят. Следователно по хармоничните съчетания на Венера в хороскопа се определя до каква степен човек правилно е възприемал, правилно е разбирал и правилно е проявявал Божествената любов в човешкия свят и следователно доколко има право на радости, доволство и щастие.

* * *

Когато се разглежда рожден хороскоп, всякога трябва да се имат предвид следните шест важни отношения между светилата:

1. Хармоничните съчетания на добротворците помежду им и на добротворците с неутралните.

2. Дисхармоничните съчетания на добротворците помежду им и на добротворците с неутралните.

3. Хармоничните съчетания на добротворците със злосторниците.

4. Дисхармоничните съчетания на добротворците със злосторниците.

5. Хармоничните съчетания на злосторниците помежду им и на злосторниците с неутралните светила.

6. Дисхармоничните съчетания на злосторниците помежду им и на злосторниците с неутралните светила.

Хармонията на добротворците помежду им и на добротворците с неутралните светила, според количеството, силата и качеството на аспектите, показва доколко човек в миналите си животи е бил носител, изявител и служител на Божествената любов, мъдрост, истина, правда и добродетел с идеите си, до каква степен човек получава Божествени благословения, т. е. притежава висши дарби, заложби и способности. Всяка хармония на добротворците помежду им и на добротворците с неутралните светила е свидетелство до каква степен човек има правилни връзки, отношения и обмяна с висшите светове посредством душата си, разума си, сърцето и волята си, до каква степен човек получава творческа светлина, творчески сили и плодотворни семена от висшите светове, доколко човек със сърцето си, волята и ума си служи на тези светове, доколко получава от тях благословения и ръководство, доколко има условия и възможности да общува с висшите светове, да пребивава в тях с мислите и желанията си, да работи ведно с тях, да ползва от плодовете им.

Количеството, силата и качествата на хармоничните съчетания между добротворците и добротворците с неутралните светила показва количеството, силата, качествата и трайността на добродетелите, на висшите дарби, способности и заложби, които човек е спечелил от висшите светове и чрез които може да бъде ученик и съработник на тези светове.

Колкото повече и по-силни са хармоничните съчетания на добротворците помежду им и на добротворците с неутралните светила, толкова от по-фина материя и по-правилно са устроени усетоспособностите на човека, толкова по-добре функционират, по-добре възприемат и оползотворяват силите на природата тези усетоспособности и толкова повече човек може да има здраве, добро разположение и радости.

Според хармонията на добротворците помежду им и на добротворците с неутралните, биват красиво и здраво устроени телесните органи, бива правилна тяхната служба.

По хармоничните съчетания на добротворците помежду им и на добротворците с неутралните съдим до каква степен човек храни душата, ума, сърцето и волята си с храна от висшите светове, доколко човек може да има правилни схващания и разбирания за висшите светове и в каква степен може да има успехи и да напредва в науката, изкуствата, философията и религията, посредством които се изявяват висшите светове и техните истини на човечеството.

Дисхармоничните съчетания на добротворците помежду им и на добротворците с неутралните, определят до каква степен чсвек в миналите си животи е притежавал висши дарби, способности, заложби и добродетели и доколко поради своята небрежност, леност и отлагане, поради недобросъвестно служене и немара той е оставил да заглъхнат, загубил е дарбите, способностите, заложбите и добродетелите си. Такъв човек може да се уподоби на онзи работник от евангелието, за когото Христос казва, че му бил даден талант да работи с него, но той не работил, не прибавил нищо към получения капитал, поради което талантът му бил отнет.

Всяка дисхармония между добротворците и на добротворците с неутралните светила, свидетелстват до каква степен човек е изгубил благословението на висшите светове, тяхното доверие и благоразположение, доколко човек е нарушил обещанията и договорите си с висшите светове, до каква степен е изоставил обработването на семената от висшите светове, които семена обуславят обогатяването на човека с идеи, чувства и волева сила и служат за развитието на ума, сърцето и волята му.

Количеството, силата и качествата на дисхармоничните съчетания на добротворците помежду им и на добротворците с неутралните планети, показват до каква степен човек е изгубил умствените, духовните и материални богатства, т. е. добрите условия и възможности за правилно умствено, духовно развитие и материален напредък, поради нежеланието на човека да работи по законите на природата и да се учи и ръководи от тях. Това е „блудният син”, за когото се говори в Евангелието.

Хармоничните съчетания на добротворците със злосторниците по своето количество, сила и качества определят до каква степен човек в миналите си животи е успял да стане добър ученик и добър слуга на висшите светове, от които се е научил да бъде ученик и добър господар на низшите светове, т. е. до каква степен човек е успял да преобърне силите на злото в добро, да постави злото в услуга на доброто и да внесе ред, чистота и разумност, т. е. да организира низшето у себе си и да го преобрази.

Всяка хармония на добротворците със злосторниците показва до каква степен човек е поставил човешкото си естество в услуга на Божественото начало и доколко човек е готов да жертва човешкото си щастие за изпълнението на волята Божия.

Дисхармоничните съчетания на добротворците със злосторниците според силата, количеството и качествата си показват доколко човек в миналите си животи е внесъл в схващанията и разбиранията си за висшите светове и Божествения порядък тъмнина, неправилности, изопачения и безредие, доколко също е внесъл нечистота, безредие и изопачение във висшите си дарби, заложби, способности и добродетели.

Всяка дисхармония между добротворците и злосторниците показва доколко човек е нарушил Божествените закони, като е жертвал Божественото заради човешкото, доколко се е поддавал на изкушения и не е вършил волята Божия.

Дисхармонията на добротворците със злосторниците е свидетелство доколко човек е нарушил Божествените и природни закони и е станал така причина за неправилно устройство и дейност на усетоспособностите и телесните си органи, до каква степен човек се е лишил от жизнедателните, хранителните и творчески сили на природата, доколко е внесъл безредие и нечистота в чувствата, мислите, словото и делата си и доколко е внесъл в тялото си зародишите и условията за развитие на болести.

Всяка дисхармония между добротворците и злосторниците показва до каква степен човек е проявил непослушание към Бога и неговите закони, доколко се е старал да постави доброто в услуга на злото, т. е. доколко си е послужил със силата на светлината, висшите дарби, способности, заложби и добродетели, за да постигне низши цели, да има низши удоволствия, да придобие материални блага. С други думи, дисхармонията между добротворците и злосторниците показва доколко човек е изгубил вярата в идеализма и се е устремил към материализма, доколко с мислите, желанията, словата и делата си човек е искал да послужи на животинското си естество с Божествените благословения.

Хармоничните съчетания на злосторниците помежду им и на злосторниците с неутралните светила показва до каква степен в миналите си животи човек се е ръководил от Божествената правда, доколко е образувал правилни връзки, доколко е имал правилни отношения и обмяна с низшите светове посредством мислите, чувствата, желанията, словото и делата си.

Всяка хармония на злосторниците помежду им и на злосторниците с неутралните светила, показва доколко човек има правилни схващания и разбирания за низшите светове, доколко той схваща и разбира зависимостта между себе си и низшите светове, доколко човек отдава право на низшите светове, доколко се грижи добросъвестно за тях и до каква степен внася ред и чистота в тези светове.

Всяка хармония между злосторниците и на злосторниците с неутралните светила, показва доколко правилно са устроени, доколко са здрави и добре работят системите и органите на човешкото тяло, чрез които човек възприема, обработва и оползотворява силите на низшите светове.

Дисхармоничните съчетания на злосторниците помежду им и на злосторниците с неутралните светила по своето количество, сила и качества показват до каква степен човек в минали животи е бивал обсебван и е ставал роб и служител на злосторни духове, които си служат с всички видове средства на лъжата и на насилието, т. е. до каква степен човек е бивал носител, изявител и служител на лъжата и насилието с ума, сърцето и волята си, с мислите, чувствата, желанията, словото и делата си.

Дисхармонията на злосторниците помежду им и на злосторниците с неутралните светила, свидетелства доколко връзките, отношенията и обмяната на човека с низшите светове са неправилно устроени и неправилно работят системите и органите на неговото тяло, чрез които той възприема и обработва силите на низшите светове.

Всяка дисхармония на злосторниците помежду им и на злосторниците с неутралните светила, показва до каква степен човек е внесъл неправда сред низшите светове, като ги е използвал повече, а им е давал по-малко от себе си, т. е. не е положил съответната работа за развитието на низшите светове.

По количеството и силата на дисхармоничните съчетания между злосторниците и на злосторниците с неутралните светила, съдим до каква степен човек е податлив на влиянието на тъмните и разрушителни духове поради страх или съблазън да стане техен служител, до каква степен човек е способен да нарушава всички Божествени закони и правила и да върши престъпления с мислите, чувствата, желанията, словото и делата си.

Според силата на дисхармониите на злосторниците помежду им и на злосторниците с неутралните светила, може да съдим до каква степен човек ще храни ума, сърцето и волята си с нечисти и противоестествени мисли, чувства, желания идела, т. е. до каква степен ще внесе в себе си умствени, духовни и материални отрови и доколко ще стане разсадник и жертва на най- страшните, най-продължителните и най-пакостните умствени, духовни и физически болести.

Учителят казва следната велика истина: „По пътя на светлината, на красотата, на чистотата, на порядъка и доброто шества и се проявява Бог с Неговите служители. По пътя на тъмнината, грозотата, нечистотата, безпорядъка и злото дохождат и се проявяват разрушителните духове, противници на Бога и на всичко Божествено”.

Следователно, по количеството, силата и качествата на хармоничните съчетания на добротворците помежду им, на добротворците с неутралните светила или на добротворците със злосторниците, съдим до каква степен човек може да бъде добър ученик и добър слуга на Господа, доколко може да получава неговите благословения и да притежава неговите сили, качества, свойства, условия и възможности за прояви и постижения на доброто.

Обратно, по количеството, силата и качествата на дисхармоничните съчетания на добротворците помежду им, на добротворците със злосторниците, на злосторниците помежду им, на добротворците с неутралните и на злосторниците с неутралните светила, съдим до каква степен човек се е отклонил от Божествените закони и пътища, доколко ги е нарушил и до каква степен е изгубил благословенията, силите, качествата, свойствата, възможностите и условията на Бога за прояви и постижения в доброто и доколко човек е внесъл нечистота, безредие, тъмнина и порочност в ума, сърцето и волята си.

Учителят дава следния закон, който трябва да се знае и помни всякога: „Човек, който обича Бога и вярва в Бога, може да живее и в дъното на ада, може да премине всички изпитания и страдания, но на такъв човек всичко, което му се случва, се преобръща на добро”.

Следователно, каквито и дисхармонични съчетания да има човек в хороскопа си, ако той започне да обича Бога и да вярва в него, всичките му грехове ще послужат като тор за развитието и размножаването на добродетели, висши дарби и способности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...