Jump to content

І.01.13. ОТКРОВЕНИЕТО НА СВЯТИЯТ ДУХ ЗА ИДВАНЕТО НА ХИЛЯДОЛЕТНОТО ЦАРСТВО


Recommended Posts

13. ОТКРОВЕНИЕТО НА СВЯТИЯТ ДУХ ЗА ИДВАНЕТО НА ХИЛЯДОЛЕТНОТО ЦАРСТВО

Исус взел тримата си ученици: Петър, Яков и Йоана и се качил на планината Тавор. Исус започнал да се моли. Учениците изморени заспали. По едно време се събуждат и какво да видят. Исус, както се молил, видът на лицето му се изменил, просветнало лицето Му и заблестява като слънцето, а дрехите Му станали бели като светлината на слънцето, и дрехите му блестели като светлина. Разбудили се учениците и видели преображението на Исуса целия в светлина и слава небесна, в Божия светлина. Изведнъж се явяват в небесна светлина и слава двама мъже Мойсей и Илия и разговаряха с Него за изхода на смъртта Му, която Му предстоеше в Ерусалим. Исус трябваше да избира: или да приложи Моисеевия закон със силата на Духа, да се справи с непокорните юдеи, или със силата на Ангела Господен, Който навремето порази египтяните, така, когато поразяваше юдеите в пустинята, когато отхвърляха и отричаха живия Бог Йехова, водещ ги денем със светъл облак и нощем с огнен стълб. Исус трябваше да избира дали да приложи Илиевия закон, да извика небесните легиони отгоре и да порази невярващите, противниците му, така, както Илия закла онези стотици лъжепророци. Той имаше да избира между тези два пътя. Третият път го нямаше още.

И тогава светъл облак ги засенчил и те чули глас от облака.: „Това е моят възлюблен син, в Него благоволих, Него послушайте. Това е моят избраник."

И тогава Исус им заръча никому да не говорят за това видение, докато человеческият син не възкръсне от мъртвите. (Евангелие от Матея, гл. 17, ст. 1-9; Евангелие от Марка, гл. 9, ст. 2-13; Евангелие от Лука, гл. 9, ст. 28-36).

А светлият бял облак, който дошъл и ги обхванал и откъдето дошъл глас от небето е същият облак светъл, който придружаваше израилевите синове е пустинята денем, като ги покриваше и пазеше от жаркото слънце. А нощем ги водеше огненият стълб от Ангела Господен - Йехова, Бог Израилев. Духът Господен ги предвождаше (Изход, гл. 14, ст. 21). Това е Славата Господня, която се явява в облака (Изход, гл. 16, ст. 10). Това е Славата, Божествената слава и Славата на Ангела Господен. Защото същият този Господ слиза е огън и като дим, излизаща от пещ. (Изход, гл. 20, ст. 18). Това е светлият облак, който се яви и даде чрез Духа си книгата на Завета и законът Божий чрез скрижалите на Духа, чрез Славата Господня. (Изход, гл. 24, ст. 7-15).

И когато издялали на каменните плочи скрижалите на Бога, то „слезе Господ в облак и застана там до него и провъзгласи името Господне." (Изход, гл. 34, ст. 5). Святият Дух слиза и произнася името Господне. Святият Дух слиза в Слава Господня и дава Словото. „А Утешителят, Дух Святий, Който Отец ще ви проводи в Мое име, Той ще ви научи всичко и ще ви напомни всичко, що ви съм рекъл." (Евангелие от Иоанна, гл. 14, ст. 26). Това е Духът Святий, който дава Словото. Той е, който слиза като светъл облак на евангелистите и им припомня всичко, което е говорил Исуса и те написват Словото на Святия Дух и днес го имат человеците земни в 4 евангелия. И онези, които, когато искат да се преобразят от человеци земни в человеци небесни, могат да сторят това само чрез Святия Дух, А Той е даден чрез Словото Господне. Защото „Твоето Слово е светилник на нозете ми и виделина в пътеката ми. (Псалом 119, ст. 105), „защото Господ нашият Бог е свят." (Псалом 99, ст. 9). Господ е Бог, който нам показва светлина. (Псалом 118, ст. 27).

Святият Дух изхожда от Отца, от Бога. „А когато дойде Утешителят, когото аз ще ви изпратя от Отца, Духа на Истината, който от Отца изходи, Той ще свидетелствува за Мене." (Евангелие от Иоанна, гл. 15, ст. 26).

Святият Дух е този, който кръщава с Дух и Слово, със Слово и Божествен огън, който вечно гори. Словото слиза чрез Святият Дух. Святият Дух обитава в Славата Господня, е Божествения свят, където е свят на слава и светлина: „Свят, свят, свят, Господ Саваот," (Исая, гл. 6, ст. 3).

Само чрез Святият Дух, изпратен от небесата, може да се проповядва благословението на Живота вечен за небесния человек. (I Петрово гл. 1, ст. 12). Когато Духът на Славата, Духът на небесна светлина и Духът на Бога слиза, то человека земен се кръщава чрез Дух и Сила. Защото Словото слиза от Бога чрез Святия Дух. Ето защо „от Духа Святаго движими говореха светите человеци Божии." (II Петрово, гл. 1, ст. 21). Святият Дух се излива чрез Исуса Христа. Святият Дух носи Словото на Христа. А Христовият Дух е онази небесна канара, от която слиза Небесния хляб на Словото и небесното питие на Силата на Словото. Тази небесна канара е вечна, защото Исус Христос е един и същ вчера, днес и утре и до веки веков. Христовият Дух е Единосъщ, той създава Единството между человеците земни и небесни и прави Единението между земята и небето. Святият Дух е Духът на Завета.

Святият Дух е Славата на Завета, който се носи от светлия облак Господен и огънят вечен на Господ Бог Саваот.

Освещението на человека идва от Духа Святаго. Освещението на человека означава, че му се отварят очите, отваря му се ума и той идва в съобщение с Духа Святий. А онзи, който има съобщение със Святия Дух има пряко съобщение с Духа на Словото на Бога. Той има пряко общение с Бога, чрез Словото на Бога.

Словото на Бога се носи чрез Святия Дух. Това е Духът на Обещанието, което носи обновление у человека телом и духом. Чрез Духът Святий се идва До Единство. „Едно тяло и един дух (Послание към ефесяните, гл. 4, ст. 4). Духът на Обещанието дава Вечния живот чрез Исуса Христа, чрез Духът Христов. А Животът Вечен е идването на Царството Божие и влизането чрез Духа Христов в хилядолетното Царство Божие.

Амин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...