Jump to content

І.02.11. ПОЛАГАНЕТО НА ИСУСА В ГРОБА И ВЪЗКРЕСЕНИЕТО ЧРЕЗ ДУХА


Recommended Posts

11. ПОЛАГАНЕТО НА ИСУСА В ГРОБА И ВЪЗКРЕСЕНИЕТО ЧРЕЗ ДУХА

В долната част на обградената светла рамка квадрат, виждаме, че лежи голям каменен саркофаг. Капакът е повдигнат, той е отбелязан с бяла черта. От лявата страна Йосиф Ариматейски, а от дясната страна Никодим полагат Исуса в гроба. Исус лежи на широка плащаница, която отляво се държи от Йосиф, а отдясно Никодим оправя прободените с гвоздеи крака на Исуса. Тялото на Исус е с поясна превръзка през чреслата. Ръцете му са скръстени па гърдите. Отляво Йосиф държи плащаницата и там е нарисуван т.н. нимб на Исус Христос. Това е така наречената Божествена Троица. Дадено е от първата гръцка буква Алфа и последната буква Омега. И буквата N - нимб. Трите букви са разположени отляво, горе, отдясно. Този нимб означава, СИЙ, Който е, вечно съществуващ, бидейки. Отстрани на трите букви на нимба е написано: . Исус Христос", което означава, че нимбът е на Исус Христос. А защо? Защото:

„Аз съм Алфа и Омега, начало и конец, казва Господ, Който е, и Който е бил, и Който иде, Вседържител." (Откровение, гл. 1, ст. 8).

„Не бой се, аз съм първий и последний, и живеещий. И мъртъв бех, и ето жив съм во веки веков. Амин. И имам ключовете на ада и смъртта." (Откровение, гл. 1, ст. 17-18).

Защо е Йосиф Ариматейски отляво с брада и държи плащаницата в двете си ръце? Той е бил ученик на Исуса, но таен, и е взел разрешение от Пилата да свали от кръста тялото му. А Никодим, също с брада, и таен негов ученик, е донесъл 100 литра смес от смирна и алое, и обвиват с плащаница и с ароматите тялото му според юдейския обичай за ,погребение. (Евангелие от Иоанна, гл. 20, ст. 38-40).

До Йосиф се вижда един юноша - Йоан Богослов, който се е навел до тялото на Исуса и го разглежда. Той е присъствувал на разпятието и Исус го е определил да се грижи за майка Му, По средата на саркофага е Мария, майката Исусова. На главата има съкратен надпис на Божията майка. Тя има названия: Матия Божия - Богоматер = Божията майка. А надписът е Матир Теу.

От едната й страна е Мария Клеопова, а от другата й страна - Мария Магдалена. Над тях Мария Яковлева държи съд с миро. Това са трите мироносци, които идват сутринта рано, за да го помажат с аромати в неделя. Те намират там два ангела в бели дрехи, седнали един откъм главата, а друг откъм краката (Евангелие от Иоанна, гл. 20, ст. 12). Двата ангела били с бели дрехи, блестящи и целият им вид бил като мълния. Това е сборният образ на четиримата евангелисти. Това са архангели. Тук са дадени отляво и отдясно с крила и със светло сияние около главите. Единият му съчувствува, събрал ръце с двете си длани, а другият е отворил дланите си и иска да полети с Него.

Видът на трите мироноски е тъжен, скръбен и печален. Това е така нареченият надгробен плач при тялото на Исуса.

1. Цялата композиция е направена, за да възпроизведе и символизира гробът Господен. А защо ли? Защото в източното православие Святата трапеза, т.е. Антиминсът символизира гроба Господен. Антиминсът, на който е нарисувано полагането на тялото на Исус в гроба е вместотрапеза. Вместотрапезата е вечно възспоменаваният гроб на Спасителя.

2. Славата Господня, която е в Небесната твърд, заедно със Святия Дух слиза върху тялото на Исуса и го възкресява. Това е същината на този Антиминс като вместотрапеза. Той е безкръвния жертвеник на Духа Святий.

3. „Излязох от Отца и дойдох на света и пак оставям света и при Отца отхождам." (Евангелие от Иоанна, гл. 17, ст. 28).

„И сега прослави Ме, Отче, у самаго Тебе със Славата, която имах у тебе преди създание мира." (Евангелие от Иоанна, гл. 17, ст. 5).

И зарад учениците си Исус освещава Себе Си със Святия Дух, за да бъдат и те осветени чрез Него. И да бъдат всички в едно, както Отец е в Исуса, и Исус в Отца, тъй и те да бъдат чрез Исуса в Отца, за да познаят всички, че Исус е изпратен като Божий син. И със Славата на Отца чрез Исуса да влезне в учениците, за да бъдат Едно. Святият Дух чрез Исуса в тях и Отец в Исуса да бъдат всички в Едно, съвършени в Единство. Това е същността на Евхаристията чрез този Антиминс. И тя завършва с необикновения финал за търсения вечен живот на Духа. „А това е живот вечний, дето да познаят Тебе, Единаго Истиннаго Бога и Исуса Христа, Когото си проводил." (Евангелие от Иоанна, гл. 17, ст. 3). Амин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...