Jump to content

І.02.12. БОЖИЯТ АГНЕЦ И АНТИМИНСЪТ


Recommended Posts

12. БОЖИЯТ АГНЕЦ И АНТИМИНСЪТ

За идването на Исус на земята и обличането Му в плът, въплътяването Му е предречено от пророците. За да стане това предварително е избрано племето, рода му и е избрано племе от Авраамовото потомство, от израилевите синове, а това е избраният род на Давида, от който произлизат Мария, майката на Исуса и нейният годеник Йосиф. (Евангелие от Матея, гл. 1, ст. 1-17; Евангелие от Лука гл. 3, ст. 23-38).

Плътското Му рождение е било предсказано от Ангел Гавраил. Раждането Му било ознаменувано от славословието на ангелите от небесата. Ярката звезда на небето предсказвала на Исуса пътя на земята, който трябва да извърви.

На тридесет и три години Святият Дух слиза върху Него и Той започва своето богослужение в Дух и Слово.

На планината Тавор става неговото преображение и слизането върху Него на Духът Христов.

На последната Пасха Той извършва пасхата по юдейския закон и след това установява тайнството Евхаристия.

На Голгота е разпънат и принася себе си като пасхален Агнец. Преди да издъхне, казал: „Свърши се. Отче, в Твоите ръце предавам Духа си."

Тялото Му е лежало в гроба около 30 часа - петък, събота и първия ден, неделя. Възкресението станало сутринта. Двамата архангели оповестили Възкресението.

Възкръсналият се явява още в първия ден, неделя, на учениците си. И след това в продължение на 40 дни се явява и им говори, отваря им ума, за да разбират писанията на пророците, че това е трябвало да стане, за да се изпълнят пророчествата.

Възнесението на Исуса става на Елеонската планина. След като говорил на учениците си след Възкресението си, Той ги благославя, отделил се от тях и се възнесъл на небето.

Възнасянето на Исуса на небето съставлява последен етап от земния Му живот. Той се намира в строга последователност със слизането на земята и обличането Му в плът, раждането му, слизането на Святият Дух върху Него, преображението Му с Христовия Дух, разпятието, напускането на тялото, предавайки Духа си на Отца, Възкресението Му и след това Възнесението на Исуса Христа. Защо е строго последователно? Защото то се основава на следния закон: „И никой не е възлезал на небето, тъкмо Този, Който е слезал от небето, Син человечески, Който е на небето." (евангелие от Иоанна. гл. 3, ст. 13).

Син человечески принася Себе Си като пасхален Агнец и със своите плът и кръв трябва да бъде изкупителна и умилостивителна жертва пред Небесния Олтар, пред самия престол на Бога. И там на небето да стане Глава на всичко земно и небесно.

Учениците са пребъдвали през деня в храма, прославяйки и благославяйки Бога, а през нощите са били в частен дом за уединение и молитви, докато дойде времето да се облечат със Сила от небесата, както им е казал Исус.

На 50 ден слиза Святият Дух. Изливането на Духа Божий е предсказано от пророците, че това ще стане с идването на Месия. „Додето Духът от свише се излее на нас." (Исая, гл. 32, ст. 15).

„Ще изливам Духа си на семето ти." .Така говори Господ, Царят Израилев. Неговият изкупител, Господ Саваот, Аз съм първий, Аз и последний. И освен Мене няма Бог." (Исая, гл. 44, ст. 3, 6). Това е същият Дух Утешител, който Исус им обещава, че ще им изпрати, след като дойде време да се изпълнят пророчествата. (Евангелие от Иоанна, гл. 15, ст. 26). За него говори и пророк Иезекил в гл. 36, ст. 26-28: „И ще ви дам ново сърце и нов дух ще вложа вътре във вас, и като отнема каменното сърце на плътта ви, ще ви дам плътско сърце. И ще вложа вътре във вас Духа си и ще ви направя да ходите в повеленията ми и да пазите съдбите ми и да ги извършвате. И ще се населите в земята, която дадох на отците ви и ще ми сте люде и аз ще зи съм Бог."

Святият Дух слиза върху учениците във вид на огнени езици над главите им. Изпълнили се всички със Святия Дух. Чрез Святият Дух те идват вече в общение с Исуса Христа и чрез Него с Бога.

А общението със Святия Дух започва да става с тайнството Евхаристия и Святият Дух слиза върху учениците му и с дързост говорят Божието Слово. И оттук започва Новият завет с установяване на Евхаристията.

Онова, което писаха пророците за жертвоприношението и за приношението за грях, за примирително приношение с агнец и хлебно приношение и че ако се направи, както Господ повелява, то ще им се яви Славата Господня. Когато Мойсей и Аарон влизат в Скинията и като излязоха да благославят людете, то яви се Славата Господня. И слезе огън от Господа, пояде всесъжението върху олтаря и всички възкликват и падат на лице пред закона Господен. (Левит, гл. 9, ст. 22-24).

Онова, което писаха пророците, че ще се яви Онзи, Който ще се натовари с престъпленията на хората, и ще бъде бит заради беззаконията Израилеви, и ще бъде Онзи, „отпускаеми ярец", на Който са положени беззаконията и престъпленията на людете.

„И Господ възложи на Него беззаконието на всинца ни. Той бе насилван и озлобен, но не отвори устата си. Както агне, водено на заколение и както овца пред стригачите си безгласна, така не отвори устата си. Чрез угнетение и съдба биде грабнат. А за рода му кой ще повестува? Защото се отсече от земята на живите." (Исая, гл. 53, ст. 6-8).

Онова се изпълни, което предрече пророкът, когато видя Исуса, и че слиза Духът Святий върху Него: „Ето ангецът Божий, Който взема греховете на света." (Евангелие от Иоанна, гл. 1 ст. 29).

На Тайната вечеря Той вдигна чаша и възвести Новият Завет, и принесе Себе си като Агнец пасхален чрез Святия Дух на престола Божий. Той там принесе греховете на Стария завет и людете му. „А Бог на мира, Който е въздигнал от мъртвите великаго чрез кръвта на Вечният завет, Пастиря на овцете, Господа нашего Исуса, дано да ви направи съвършени във всяко добро дело, за да правите Неговата воля, като действува във вас това, което е благоугодно пред него чрез Исуса Христа, Комуто да бъде слава во веки веков. Амин." (Евреи, гл. 13, ст. 20-21).

И Той бе въздигнат и бе поставен на престола Божий. „И от престола изхождаха светкавици и гърмежи, и гласове. Имаше и седем светила огнени, които горяха пред престола, които са седемте духове Божии," (Откровение гл. 4, ст. 5). И на престола „Агне стоеше като заклано и имаше седем рога и седем очи, които са седемте духове Божии, разпратени по цялата земя." (Откровение гл. 5, ст. 6). И агнето взима Книгата на живота и започва да разпечатва печатите, защото със своята кръв е изкупил за Бога всеки человек. То ще бъде Пастир на людете си и ще ги заведе при извори с текуща вода на живота. И тогава „Царствата световни станаха царства на Господа нашего и на Христа негов и ще царува во веки веков."

(Откровение, гл. 11, ст. 15). „Защото (Агнето) е Господ на Господарите и Цар на Царете и които са с Него, звани са и избрани и верни." (Откровение, гл. 17, ст. 14). На престола стои Бог Всемогъщият и до него Агнето. Агнето е Христовият Дух, за Който се казва: „Аз съм Алфа и Омега, първият и последният, началото и краят." Онзи, който живее до вечни векове, защото Христос вчера, днес и утре с един и Единосъщий. Чрез Евхаристията и Антиминса ние търсим Общение със Святия Дух и чрез него призоваваме Благодатта на Христовия Дух, за да ни заведе до вечния живот на Възкресителят!"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...