Jump to content

Recommended Posts

6. Шести Аркан: ДВАТА ПЪТЯ или Влюбеният

Неговото число е 6, буква И и К. Това е Аркан на изпитанието.

Картината представлява един човек, застанал прав неподвижно и нерешително на един кръстопът, където се кръстосват два пътя. Неговият поглед е отправен към земята. Ръцете му се кръстосват върху гърдите му във форма на диагонален кръг. От двете му страни стоят две жени - едната отдясно, а другата отляво, като са поставили едната си ръка върху неговите рамена, а с другата му показват един от двата пътя. Но той е наблюдаван от намиращия се в облаците, т.е. от духовния свят, ангел -ръководител, който е отправил стрелите на своя лък към жената, която е от лявата му страна. Тя е гола, украсена с цветя и лозови пръчки в косите си и е олицетворение на чувствеността, на порока. И ако човекът избере временните и преходните радости на чувствата, той ще бъде болезнено засегнат от висшите Божествени сили. които го ръководят, тъй като в последствие ще се осъзнае и ще се обърне надясно, където стои жената, облечена с бяла чиста дреха, с чело обкръжено от един златен кръг. Тя олицетворява Мъдростта и Добродетелта и която му сочи Пътя на Доброто и Мъдростта.

Цялата тази картина представя борбата между висшата и нисшата природа на човека, когато той е влязъл вече в Пътя на окултното развитие. Защото с влизането в Пътя, отрицателните сили също се пробуждат заедно с положителните и ученикът в тази фаза се намира пред една голяма борба. Той трябва да победи нисшата природа, да се откаже от радостите, причинени от чувствените удоволствия и да даде път на Божественото в себе си, с което той влиза в Пътя на Добродетелта и Мъдростта.

Когато ученикът е минал през ред изпитания и ги е превъзмогнал, събудил е ред сили и добродетели в себе си, заедно с това се събужда и чувствената природа, събужда се нагонът за размножаване, събуждат се половите сили. които винаги могат да се пробудят в Пътя на Живота. Има също и невидими същества от нисша еволюция, които се радват на чувствените и страстни желания на хората и се хранят от изпаренията на семената и кръвта, и затова усилват и възбуждат страстните и плътски желания на хората. Затова ученикът трябва да бъде господар на своите мисли и чувства, за да може да се предпази от внушенията на тези ниски същества.

Силите на инстинкта за размножаване са едно благословение, ако те бъдат правилно ръководени и използвани. Те не са създадени за удовлетворяване на повърхностни чувствени наслади, но за продължаване на човешкия род, понеже човешкият род трябва да продължава своето съществуване и да се развива. С това човек изпълнява Божията Воля, за което се благославя. Но повече отговаря на Божествената Воля, ако тези сокове на сили бъдат преработени чрез духовна работа в друга, по-висша енергия. Които могат да направят това, се издигат на едно стъпало по-нагоре в своето развитие и могат да помагат на други хора в техния път.

В Божествения свят този Аркан символизира науката на Доброто и Злото.

В умствения свят - равновесието на необходимостта и свободата, длъжността и правото.

Във физическия свят - противоречието на природните сили, връзката между причина и следствие.

В хороскопа този Аркан показва, че за болшинството от хората привлекателността на порока има повече обаяние, отколкото строгата, сериозна красота на Добродетелта. Затова човек трябва да внимава в своите решения, защото пречките преграждат пред него пътя на щастието. Противоположни шансове витаят над човека и волята се колебае между противоположни сили. Нерешителността в такива случаи ще погуби човека в зависимост от избора, който ще направи, в ляво или в дясно.

В тази фаза на своето развитие ученикът трябва да се осъзнае като Божествена частица и да даде път на Божественото, което ще го отведе в Тесния път. В тази фаза на развитие борбата е неизбежна, никой не може да я избегне, но ученикът трябва да има будно съзнание, да внимава в своите стремежи и да даде път само на тези, които са от Божествен произход, които имат предвид както неговото издигане, така и благото на други хора. Той не трябва да се поддава на егоистични и чувствени желания под какъвто и да е предлог, защото изкусителите са много хитри и може да му предоставят изкушението като добродетел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...