Jump to content

Учението за прераждането и кармата


Recommended Posts

Учението за прераждането и кармата

Според езотеричното учение човешката душа слиза на физическия свят да събира опитности, да развива своите спящи сили и способности, което се извършва чрез последователни прераждания. Някъде в критиката на противниците на Богомилството им се прави упрек, че приемали учението за прераждането на душите. Но критиците го представят в изопачена форма, че уж богомилите учели, че душата се вселява в животинско тяло. Това е едно изопачаване на Истината, което и днес се приписва на някои езотерични учения.

Френският изследовател на албигойството Морис Магр, в своята книга за албигойците, казва: „Според албигойците, възвръщането на човечеството към Божественото се извършва чрез последователни прераждания." При тези прераждания нашите мисли, чувства и дела в един живот определят бързината на нашето развитие. Колкото те са от по-нисш характер, толкова повече човек се забавя в своето развитие. Чрез самоотричането, чрез любовта, чрез закона на служенето човек се освобождава от Колелото на преражданията и влиза в живота на Свободата.

И немският историк Гьорингер, и други потвърждават, че богомилите са приемали и проповядвали учението за прераждането като закон за човешката еволюция.

За учението за прераждането се говори в Евангелието, макар че държавата не го приема. Това е посочено на много места, но най-ясно е показано в онзи момент, когато Христос говори за Йоан Кръстител, който е Илия, който имаше да дойде и казва: „И сториха с него, както си искаха." В 11-та глава на Матея, 14-ти стих е казано, като говори за Йоан Кръстител: „И ако искате да го приемете, той е Илия, който имаше да дойде. Който има уши да слуша, нека слуша." Тук много ясно е показано, че Йоан Кръстител е прероденият Илия, и то е казано от самия Христос. Също така, където се говори за слепородения учениците питат: „Той ли е съгрешил или родителите му, за да се роди сляп?" Христос отговаря: „Нито той е съгрешил, нито родителите му, но за да се изяви Славата Божия." От това място се вижда, че учениците са приемали учението за прераждането като нещо познато, за което няма нужда да се говори и проповядва, което се вижда от въпроса: „Той ли е съгрешил?"

— Ако не е съществувал по-рано, как ще съгреши? И ако не е съществувал, въпросът би бил нелеп. От отговора на Христа се вижда, че и сам Христос приема това учение. А щом това учене е прокарано в Евангелието, то е било прието и от богомилите в неговия чист вид, че след смъртта на тялото душата прекарва известно време в духовния свят, след което се преражда в ново тяло — в тялото на новородено дете.

Редом с учението за прераждането в Евангелието се прокарва и учението за Кармата, което е изразено с думите: „Всеки ще бъде съден според делата си." „И каквото посее човек, това и ще да пожъне." А това е същината на закона на Кармата. Понеже богомилите са приемали Евангелието за основа на своето учение и са го знаели наизуст, те са приемали и учението за Кармата като съставна част от своето учение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...