Jump to content

ЛЮБОВ И БРАК


Recommended Posts

ЛЮБОВ И БРАК

Женитба, която не се основава на любов, няма нищо общо с разумните отношения между душите. (ЗАКОНИ НА ДОБРОТО - 110).

Сегашната форма на женитбите на хората представлява човешко учреждение, а не Божествено. Любовта между хората е Божествена проява, а женитбата е човешки порядък на нещата. (ЛЪЧИ НА ЖИВОТА - 259).

Да се ожени човек, това още не значи, че Любовта го е посетила. (ЕЗИКЪТ НА ЛЮБОВТА - 66).

Между мъжа и жената трябва да има една вътрешна обмяна. Ако вие бихте били ясновидец, щяхте да видите, че не е физическото, което храни човека. Но от всеки човек излиза нещо от вътре. От всеки човек излиза една Божествена сила. Тази сила е, която привлича хората. Когато се обичате и мислите, че се обичате, от вас излиза Божествената Любов, която хората обичат. Ти обичаш едного заради Божественото, което излиза от него. Той те обича заради Божественото, което излиза от тебе. Щом Божественото не изтича - престава Любовта. (ПО ОБРАЗ И ПОДОБИЕ БОЖИЕ - 611).

Всяка любов, която не трае дълго време, е резултат на животинско състояние, на неустойчивостта на човека, на змията в него. (УЧЕНИЕ И РАБОТА - 51).

Знайте, че любовта, която не гради, е животинска... Колко моми и момци, с благородни мисли и желания, се разочаровали в любовта! Колко моми и момци са посягали на живота си след женитбата си! Защо се разочарова момата? - Защото не намира в своя възлюбен онези елементи, необходими за нейното развитие. И момъкът се разочарова от своята възлюбена по същата причина. (ВСЕ ЩО Е ПИСАНО - 44).

Всеки човек се намира под влиянието на змията, т. е. на животинското в себе си. Дълго време трябва да работи в съзнанието си, за да се освободи от това влияние. (УЧЕНИЕ И РАБОТА - 43).

Когато ние говорим за полова любов, любов между мъже и жени, това е запад. Това е слизането в един свят по-долен. Тогава както човек слиза от Божественият свят в човешкия - в половата любов човек слиза в един още по-низш свят, дето трябва да работи. (ПЪТЯТ НА ДОБРОТО - 363).

Сладострастието, то е гробът на Любовта - колко млади моми и момци са отишли преждевременно в гроба от него! Любовта е хармония, а сладострастието отрова... Сладострастието спъва Виделината (СИЛА И ЖИВОТ - II том - изд. 2006 - 160).

Кой е пътят към любовта? - Отричането от учението на змията и тръгване в пътя на Любовта, който Христос и до днес сочи на човечеството. (УЧЕНИЕ И РАБОТА- 53).

Моми, когато ги любят десет-петна-десет момци, започват да се корят, да се надигат и стават нещастни. (СИЛА И ЖИВОТ - II том - изд. 2006 - 274).

Ако двама момци обичат една мома, как ще разрешат въпроса? Днес го разрешават чрез убийство. Защо единият да не отстъпи момата на другия и от далеч да й се радва? (СИЛА И ЖИВОТ - ІІ том - изд. 2006 - 160).

Защо любите двама? Един ви беше достатъчен. (СИЛА И ЖИВОТ - II том - изд. 2006 - 274).

Момата не си дава сърцето, докато не се роди у нея любов. Старите хора често казват: „Вие се оженете, пък любовта после ще се появи” - това е лъжливо учение. Докато не любите, не се женете. (СИЛА И ЖИВОТ - ІІ том - изд. 2006 - 114).

Съвременните моми и момци се женят, за да се осигурят. Господ не ви е пратил на света да се осигурявате, пратил ви е да се учите. (СИЛА И ЖИВОТ - ІІ том - изд. 2006 - 111).

Жената казва: „Ще го взема, ще се оженя за него, защото е богат, има десет хиляди лева приход и къща” - тази жена взема, но не дава, тя не може да направи мъжа си щастлив. Мъжът казва: „Аз се ожених за нея, защото е богата, макар и да е грозна” - и този мъж не може да направи жена си щастлива, защото всяко учение, което взема, а не дава, не може да прави хората щастливи, (СИЛА И ЖИВОТ - II том - изд. 2006 - 161).

Някой богат момък се влюбва в някоя бедна мома, тя може да е бедна, но има богатство скрито в нея, то е изразено в нейното лице... Богатството е скрито в нашия мозък, в нашата мисъл, в нашето сърце. (СИЛА И ЖИВОТ - ІІ том - изд. 2006 - 160).

Желая в бъдеще, когато момъкът и момата се женят, да не се питат обичат ли се, или не - това са въпроси, които Любовта не търпи. Често момъкът и момата се женят, без да се обичат, а казват, че се обичат - това не се позволява. Любовта изключва всякаква лъжа и лицемерие. Не питайте обичате ли се, но питайте онзи, за когото се жените, готов ли е да се жертва за вас. (СИЛА И ЖИВОТ – ІІ том изд. 2006 - 289).

Истинската Любов подразбира доброволно даване - доброволна жертва от страна на двамата. Докато се оженят, момата и момъкът са готови на всякакви жертви един за друг. Щом се оженят, те изменят отношенията си, никой не е готов за жертва. (БОЖИЯТ ГЛАС - 195).

Онзи, който обича, в него има готовност, да даде всичко, с което разполага. Следователно, ако момата и момъкът да пожертват всичко, каквото имат, един за друг, те се обичат. Опита ли се единият от тях да скрие нещо за себе си, те опорочават любовта си. Любовта не търпи никаква измама, никаква лъжа, никакво съмнение и недоверие. Тя е чиста, свята, непорочна. (божият глас – 21).

Женитбата е второстепенно нещо. Мислете върху същественото - Любовта. (НОВИЯТ ЧОВЕК -189).

Някои мислят, че колкото са по-близо един до друг, толкова повече се обичат. Обаче, като се оженят те виждат, че не излиза така. (ЕЗИКЪТ НА ЛЮБОВТА - 66).

Ако мъжът иска да живее добре с жена си, нека я остави свободна, да се проявява като самостоятелен човек, а не да изпълнява чужда воля и чужди предписания... Ако мъжът е недоволен от жена си, че не върви по неговите лични изисквания, той е на крив път. (СИЛА И ЖИВОТ - II том - изд. 2006 г. - 497).

Съвременните хора имат криво понятие за Любовта. Те смесват чувствата и страстите си с Любовта. Те се влюбват, женят се и мислят, че това е любов. (ВЕЧНОТО БЛАГО - 44).

Беззаконие и престъпление е да се жениш без любов! (БЕСЕДИ, ОБЯСНЕНИЯ И УПЪТВАНИЯ ОТ УЧИТЕЛЯ - 1922 г. - 148).

Когато момата не може да постигне своя идеал, т. е. не може да се омъжи за онзи, когато обича, тя казва, че ще умре - това подразбира, че тя иска да влезе в Любовта, но Любовта не се постига със смърт. (СИЛА И ЖИВОТ - II - том - изд. 2006 г. – 286).

Мъжът никога не трябва да се жени за жена, която не обича, за която не е готов да пожертва всичко. Жената никога не трябва да се жени за мъж, когото не обича, за когото не е готова да пожертва всичко. (БОЖЕСТВЕНИЯТ И ЧОВЕШКИЯТ СВЯТ - 76).

„Без тая мома не мога да живея.”. Чудно нещо! Преди две години казваше, че не можеш без нея, а сега я отхвърляш. Това не е любов... Истинска Любов е оная, която придружава човека всякога и навсякъде... Тя остава при всички условия една и съща. (НОВИЯТ СВЕТИЛНИК - 126).

Нямате ли любов, нито женитбата има смисъл, нито раждането. Ако вие родите син или дъщеря, които не обичате, ще имате големи изпитания с тях. Защо ви са такива деца? (БОЖЕСТВЕНИЯТ И ЧОВЕШКИЯТ СВЯТ - 77).

На какво се основава онова учреждение на брачния живот? Кое подбужда майката и бащата да слугуват на децата си? - Там Любовта се проявява и без пари служат. На какво се основава бракът? Там мъжът и жената слугуват един на друг без пари. И единият се жертва, и другият се жертва... Не е лесно да служиш с любов. (ЗАВЕТЪТ НА ЛЮБОВТА - ІІ т. - 147).

На жените пожелавам да бъдат пълни с Божията Любов, да носят идеята за прилагане на Любовта и дето отидат, да носят аромат със себе си - да пръскат благоуханието на Любовта. На мъжете желая да внесат доверие във всички жени - да разчитат на тяхната дума и на обещанията им. (СИЛА И ЖИВОТ - ІІ том - изд. 2006 г. -500).

„Ако държите моите заповеди” - това се изисква от мъжа; „Ще пребъдете в любовта ми” - Това се изисква от жената. Аз пък казвам: жената да пребъдва в Любовта, а мъжът да държи заповедите на жената. (СИЛА И ЖИВОТ - ІІ том - изд. 2006 г. - 500).

Вселената е едно голямо семейство. По тоя образец е създадено и малкото човешко семейство. Изучавайте великото семейство - Вселената, за да създадете и малкото семейство по тоя план. Законите на Вселената трябва да бъдат закони и на малкото семейство. Всеки член от семейството трябва да си зададе въпроса: Живее ли Бог в моето семейство? - По какво се познава присъствието на Бога? - По свободните отношения между членовете. (НАЧАЛО НА МЪДРОСТТА- 153).

Много рядко ще срещнете, такива, които са готови да се услужват с любов и търпение, ако единият от тях заболее и се задържи на леглото няколко години. Една българка гледала болния си мъж цели двадесет години и всякога казвала: „Един момент даже не ми е дотегнало да му услужвам.” - Защо. – „Обичам го.” Тази българка носела Божественото в себе си - Любовта. (СИЛА И ЖИВОТ - II том - изд. 2006 г. - 406).

Когато ние влизаме в областта на Божествената Любов, отношенията между хората няма да бъдат никакви други освен отношения към души. Най-хубавото състояние е това, което изпитва човек, когато някой го обича. Каквото друго и да казвате, това е най-хубавото състояние - да ви обичат и да мислят добро за вас, да те обича някой, да мисли добре за тебе, да те чувства в сърцето си и да ти даде пълна свобода - няма по-хубаво състояние от това. (НАЙ-ГОЛЯМ В ЦАРСТТВОТО НЕБЕСНО - 605 - изд. 1999 г. София).

  • Thanks 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...