Jump to content

III. ЧОВЕКЪТ, КОЙТО ИМАШЕ ПЛУТОН В ОСМИ ДОМ В ЗНАКА ЛЪВ


Recommended Posts

III. ЧОВЕКЪТ, КОЙТО ИМАШЕ ПЛУТОН В ОСМИ ДОМ В ЗНАКА ЛЪВ

1. Това бе Йоанна Стратева - музикантка и цигуларка. Спомням си, когато бяхме млади, около 1970 г, тя изнасяше концерти - класически репертоар в зала „Славейков". Тогава Цанка Екимова пишеше на пишеща машина по 6 екземпляра на индиго по 5-6 съобщения на листове за датата на концерта. И на мен ми бе предавано. Но аз не отидох тогава, защото работех по моята програма и се пазех да не излизам на открито. Но съм я слушал как свири на други места и много ми е харесвала. Онзи тон, който извличаше от цигулката, имаше сила и Дух, особено когато се свиреха песните на Учителя. И когато влизаше в Духа на песните. А това не винаги се получава. Редки са тези свещени мигове от живота на всеки музикант.

2. След промените през 1989 г., когато комунистическата власт падна, когато се раздвижиха всички да работят за делото на Учителя, то аз се намесих в няколко случая, за да дам друга посока. Тогава дойде при мен Йоанна Стратева и ме питаше какво е моето мнение, по какъв начин трябва да се работи. Пита ме направо. Аз отговорих също направо. Някой отгоре я беше изпратил при мене. Бях при Марийка Марашлиева и работех по поредния том на „Изгревът". Аз диктувах материала на Марийка, а тя го пишеше на пишеща машина. Точно в това време ни завари Йоанна. Идваше, питаше ме и аз отговарях, че мога да съдействувам. Тогава съставихме обзорен план за работа. Денят беше 27 март 1990 г., значи преди 12 години. Този план бе даден от Ръководителят на Програмата, която бе задействувана от Невидимия свят чрез моя милост. Голяма част от него е изпълнен чрез поредицата „Изгревът" том I- XVI. Чрез концертна програма на 20 концерта от 1990 до 1998 г., които организирах и финансирах 80 % от тях. А от есента на 2001/2002 г. до 29 юни 2002 г. бяха проведени 8 концерт-рецитала по спомени от „Изгревът" и изпълнение на музиканти професионалисти, последователи на Учителя Дънов. Ще дойде време, когато ще публикуваме програмите и онези окултни опитности, които сме имали при тяхното провеждане, защото то имаше голямо противодействие, така също и съдействието на Небето. Имаше от всичко по нещо. Присъствуваха и двете ложи.

3. Какво значи Плутон в осми дом в Лъв? Означава, че имаш изключително строг ръководител от Невидимия свят, стигащ до аскетизъм. Съдействие така очебийно и така реално, че всяка помощ, която получаваш чрез хората, виждаш, че друг я ръководи от Небето. Нарочно се показва това, защото този Ръководител наказва всяка една грешка, която правиш, без забавяне. Можеш да вървиш напред, след като си си платил за грешката чрез време и сили, които излизат от теб. Плутон в VIII дом означава, че си преминал през всички окултни школи на човечеството и че винаги си присъствувал във всяка една школа. И не те пускат да преминеш от една Школа в друга, ако не си си разплатил дълговете и кармата.

Ето защо можех да работя с Йоанна. И ето защо дойде при мен и потърси моето съдействие съвсем случайно за някои. Но за мен, който имах също Плутон в VIII дом, не беше случайно. Ето защо помествам този обзорен план. Да не си мислят някои, че всичко, което съм правил, е нещо случайно без цел и без посока. Имах план, имах концепция и по нея съм вървял. Помествайки този обзор, защото както вчера, така и днес, някои си приписват някои заслуги, които изобщо нямат за музикалния живот на последователите на Учителя след 1990 г. до 2002 г. И което е също важно, мнозина ме отхвърлят и отричат. Е, добре, може ли някой да състави план още на 27 март 1990 г. и до края на 2002 г. да го изпълни почти 90 %? Не може, защото нямат знания. А за поучение и доказателство поместваме настоящия протокол, за да се види кой ръководи и кой е ОНЗИ, комуто е даден кредит от Небето.

ОБЗОРЕН ПЛАН

за работа с Йоанна Стратева

ул. „Витошки езера" № 48 тел. № 635 19 67 - София, кв. „Симеоново"

I. Опитности от времето на Школата с Маргарита Рангелова Стратева и с нейното обкръжение по идея на д-р Вергилий Кръстев и осъществена от Марийка Марашлиева със съдействието и съгласието на дъщеря й Йоанна Стратева.

II. Опис и история на цигулките на Учителя - Беинса Дуно от д-р Вергилий Кръстев и съставяне на протокол. Описът и историята, и съответният коментар е разглеждан точка по точка от тримата участници: д-р Вергилий Кръстев, Марийка Марашлиева и Йоанна Стратева, като протоколът ще бъде подписан след прехвърлянето на записа от две касетки, като касетките ще бъдат връчени на Йоанна Стратева за съхранение, както и едно копие от описа и историята на цигулките.

III. Работа по Паневритмията.

1. История на Паневритмита.

а) Кога за пръв път Учителят говори за Паневритмията?

б) Кога за пръв път Невидимият свят сваля Панеаритмията? - Виж опитностите на Методий Шивачев от Нова Загора за една от екскурзиите с Учителя на Мусала през ранните години;

в) Кога за пръв път Учителят на изгрева започва да свири и да сваля музиката на Паневритмията и при какви обстоятелства? Виж опитностите на възрастните приятели музиканти и онези съвременници през времето на Школата на Учителя;

г) Кога за пръв път и по чия идея е издадена Паневритмията?

д) Неточности и несъответствия в нотния текст на мелодията според съвременниците на музикантите през времето на Учителя;

е) Несъответствие между описанието на упражненията на Паневритмията и онова, което знаеха и неточно играеха съвременниците на Учителя;

ж) Документация на Паневритмията - виж снимков материал на снимки от времето на Школата с разучаване на Паневритмията в салона - снимки с разучаване Паневритмията на поляната, така също и снимки при игра на Паневритмията на Изгрева, Витоша и 7-те Рилски езера;

з) Уточняване на упражненията от снимковият материал. Сравнение и опис;

и) Опит на Сашо Берендеев за проучване на някои несъответствия между движенията и музиката. Несъответствията според Галилей Величков и Илия Узунов, които познаваха Паневритмията, се дължаха на това, че не се познаваше Паневритмията като упражнения и по-точно като движение, музика, ритъм и такт;

2. Работа върху Паневритмията от съвременници на Учителя.

а) Описание от Милка Периклиева на упражненията и гимнастиката, публикувани през 1938 г.

б) Работна група, създадена от Мария Тодорова, Ярмила Менцлова и Елена Андреева и др., при което се дава уточнение и разширено описание на движенията на Паневритмията. Същият текст е преработен допълнително от Елена Андреева, като заангажирва един художник, който прави скици на отделните движения. Това е най-подробното описание на съвременници на Учителя, работили в работна група;

в) Документация на Паневритмията, направени от фотографа Васко Искренов с модели - Мария Тодорова и Ярмила Менцлова. Според данни на Мария Тодорова всички характерни упражнения са заснети, но са разпръснати на различни места. Необходимо е да се намерят снимките и негативите и да се подредят в албум. Това е най-точната и сигурна, и автентична документация. Допълнително могат да се добавят снимков материал, заснет по време на Школата при игра на Паневритмията;

г) Публикация на Виола Бауман, направена в Съединените Щати, но при публикацията на луксозното издание, изпратено до Галилей Величков, се оказа, че има много грешки и пропуски в нотния текст на Паневритмията на издадената книга, за което Галилей Величков и Филип Стоицев бяха направили коректури и бяха изпратили до нея в САЩ, за да се направи второ издание. По нататък нямаме сведение какво е направено;

д) Работа по Паневритмията на Ярмила Менцлова. Да се провери от Йоанна Стратева и направи коментар за всичко онова, което знае за задачата, дадена на Ярмила от Учителя за работа по Паневритмията и да направи сравнение с другите издания на Паневритмията и доколко описанието е най-точно и достоверно.

3. Създаване и история за текста на Паневритмията. Текстът на Паневритмията от Олга Славчева.

а) Опити да не се признае за автентичен текстът на Олга Славчева през време на Школата, поради незнание, че Учителя лично е поставил задача за написване на текста, която задача е свързана с доста случки и истории по този въпрос. От друга страна ревността и на други лица с поетическа нагласа и перо да променят текста още през времето на Учителя;

б) Опити за промяна на текста след заминаването на Учителя, като се цитира изказване на Учителя, че Паневритмията още не е свалена и че в бъдеще ще има нов текст. Въпросът се отнася за друга епоха и за непознаване истинското значение на Паневритмията, че тя е в състояние на хармоничното състояние на онези души от Бялото Братство, които са в невидимия свят и чийто поле на изява се намира в света на Мъдростта, което е поле на проявление на Виделината, която е проекция на Божествената Слава или Божествена Светлина, намираща се в света на Истината. Затова се смята, че Божествената Слава от света на Истината влиза в света на Мъдростта, чиято светлина се нарича Виделина и чието поле е в състояние на хармония на формите в света на Мъдростта. Като начална проекция се явява музиката, която е следствие от движението на формите и проекцията на това музикално съчетание на форми слиза в Словото на Мировият Учител Беинса Дуно. Затова Паневритмията е изява на Божествения Дух и проявление на Словото на Мировият Учител. Тя е свързващо звено между Духа и Словото на Мировият Учител. Поради непознаване на Космогонията на Божествения Дух, Господния Дух, Христовия Дух, Святия Дух и цялата тази проекция, намерена в беседите на Учителя, се идва до мнението на обикновените човешки съзнания, че могат да коригират и променят Словото на Мировият Учител.

IV. История на създаване Сборника „Братски песни" от 1921-1922 г.

а) При какви обстоятелства са създадени тези песни;

б) Кои са авторите на песните и съответно на текста. Поради това, че в изданието на Кирил Икономов и Мария Тодорова не са описани тези неща, поради съображение да не се изтъква личността на отделните автори и да не се създава съперничество между тях, като доводът е следният, че ученикът трябва да бъде смирен. Пример: Песента „На Учителя" е по текст и музика на Елена Казанъклиева, която е била популярна и обичана през време на Школата, което не е отбелязано в изданието на М. Тодорова;

в) Второ издание на Братски песни 1941 г. и издание на Сборник от текстовете на песните от Учителя през 1948 г. Коментар на тези издания.

V. История на изданията на песните на Учителя от Кирил Икономов 1938 г. Част І. 1938 г. и част II през 1944 г.

а) Мнение на музикантите през времето на Учителя за тези две издания;

б) Разногласията по изданието във връзка с изказването на Учителя по този въпрос, записан в спомените на музикантите;

в) Да се потърсят сведения за написването на изданията от Кирил Икономов от съпругата му и обработка на някои материали като спомени и други бележки, намиращи се в негови записки и тетрадки.

VI. История на изданието на Мария Тодорова от 1947 г. след заминаването на Учителя.

а) Включване песни на Учителя, дадени чрез певицата Лиляна Табакова и издирване на останалите три песни, които според Мария Тодорова и според лично изказване на певицата, че не ги дава, защото ги пазела като талисман;

б) Проблемът с останалите три песни и спомени на Лиляна Табакова за историята на създаването и предаването на песните от Учителя.

VII. История на издаването на „Песни от Учителя" от Борис Николов през 1980 г.

а) Проучаване за начина, по който е работено. Според данни на Мария Славова е работено по следният начин: Разполагали са с песнопойката на Мария Тодорова, която лично и собственоръчно е коригирала някои пропуски при издаването й, които са се дължали на това, че не е правена коректура поради липса на време. Работено е с две папки оригинални листове на песни, записани през времето на Школата, като същите две папки са предадени обратно на Борис Николов заедно с песнопойката. Според Мария Славова Борис Николов е изпявал всяка една песен и тя, следейки тетрадката на Мария Тодорова и оригиналните листове, е работила върху всяка една песен. Според Мария Славова Борис Николов е пял много точно, но според данните на негови съвременници, той не е музикант и никога не е пял солово през време на Школата, нито индивидуално, нито на концерт. И неговото изпълнение не може да бъде меродавно при наличието на школовани певци и инструменталисти през време на Школата. И при наличието на професионални музиканти през време на Школата. В случая единствено е автентично оригиналните текстове в двете папки и коригираната песнопойка на Мария Тодорова, а дали в изданието на Борис Николов е отбелязано точно, това е въпрос на изследване. Пример: Според Мария Тодорова песента „Идилията" не е записана точно поради това, че тя и Асен Арнаудов не са знаели добре музиката, като единствено най-точно я е знаел Петър Камбуров, поради това, че лично Учителят му е предал тази песен. Мария Тодорова настояваше в следващото издание да се включи оригиналният нотен текст на Петър Камбуров, като д-р Вергилий Кръстев притежава писмо от Борис Николов до Мария Тодорова, в което той споменава, че изпраща касетка запис на песента и че Мария Тодорова трябва да запише нотния текст.* В това издание не е поместен оригиналният нотен текст, така и други песни, като „Бог е Любов", според всички и някои и други песни. Това означава, че в това издание не са наистина коригирани явните грешки и пропуски.

VIII. Издание на „Слънчеви лъчи". История на създаването и спомени на Весела Несторова като автор на текста и участник в създаването на гимнастиката.

IX. Работа върху записаният репертоар на Галилей Величков на изпълнение на Песни от Учителя, като се акцентира вниманието върху някои специфичности при изпълнението на песните на Учителя от един съвременник и музикант на Школата. Предадени са две касетки със запис на Галилей Величков на Йоанна Стратева.

X. Учителят като цигулар.

а) Кога и къде и при кого Учителят е учил цигулка? Виж спомени на съвременници на Учителя;

6) Проверка в беседите на Учителя, където споменава за един чех цигулар, който е обучавал български деца след освобождението. Вероятно това е учителят по цигулка на малкия Петър.

XI. Проучаване на записаното изпълнение на Мария Тодорова на магнетофонен запис на песните от Учителя, както по отношение на хармонизация, ритъм и стил.

XII. Спомени на Йоанна Стратева от контакта й с музиканти съвременници на Учителя, като например Катя Грива, Асен Арнаудов, Кирил Икономов, Мария Златева и др., като тя е единственият музикант, който се явява като свързващо звено между поколението музиканти от времето около Учителя, която може и трябва да събере и подреди всички материали. За това е необходимо да се създаде работна група от музиканти професионалисти от нейното поколение и да се работи по отделни теми създадени от тази група.

XIII. Подготовка и възможност за предаване на музикалното творчество на Учителя като документация и като музикално изпълнение на следващите поколения.

а) Предаване на нотните текстове от различните издания;

б) Предаване на магнетофонни записи и изпълнение на музиканти професионалисти - инструменталисти и певци от поколението на Йоанна Стратева за приемственост и съхранение за следващите поколения.

XIV. Концертна изява на музиканти професионалисти, познаващи Словото на Учителя и музиката Му.

а) Индивидуално изпълнение;

б) Вокални групи;

в) Инструментални групи. Целта е професионална и творческа изява на отделните музиканти, както и осъществяване на приемственост от другите поколения.

XV. Създаване на работна група за работа по теми във връзка с принципите на изпълнението на окултната музика, идеите за аранжирането й и разработването й, според Словото на Учителя.

XVI. Опитности във връзка с въздействието на окултната музика от времето на Учителя и днес. Пример: Как е създадена песента „Мирът иде" и коя е причината за примирието в Първата световна война.**

Настоящият примерен план бе създаден като първоначално начинание за една продължителна и системна работа, включваща група музиканти-професионалисти, запознати със Словото и Музиката на Учителя и изповядващи тези идеи.

Съставен на 27 март 1990 г. от д-р Вергилий Кръстев, при съдействието на Марийка Марашлиева и Йоанна Стратева.

(Подписи)

д-р Вергилий Кръстев: Марийка Марашлиева: Йоанна Стратева:

Настоящияг примерен план бе създаден като първоначално начинание за една цродъжителна и системна работа включваща група музиканти-професионалисти запознати със Словото и Музиката на Учителя и изповядващи тези идеи.

Съставен на 28 март 1990 год. от д-р Вергилий Кръстев, при съдействието на Марийка Марашлиева и Йоана Стратева.

_________________________________

* Нотният текст на „Идилията" бе публикуван в „Изгревът" том I, стр. 682 - 684, през 1993 год., и Йоанна Стратева взе участие, като я нотира. Тази точка бе изпълнен.

** Нотният текст с думите на песента „Мирът иде" бе публикуван в „Изгревът" том І, стр. 681 ÷ 682, 685 през 1993 год. А историята на тази песен виж в „Изгревът" том I, стр. 408 ÷ 410. И тази точка бе изпълнена

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...