Jump to content

УЧЕНИЧКА В ШКОЛАТА НА УЧИТЕЛЯ


Recommended Posts

УЧЕНИЧКА В ШКОЛАТА НА УЧИТЕЛЯ

Новата 1926 - 1927 учебна година започнахме с нови стремежи, нови импулси и нови задачи за решения. А на ученика се дават задачи! И по какво? Каквито той и не подозира. Но как ученикът ще учи? Как това велико учение ще стане плът и кръв? Как великият Учител ще предаде своето знание? Затова е казано: „Труден е пътят. Да, труден. Във всяко друго време. Но сега, когато Учителя е още тук? Когато ученикът решава своите задачи под непосредствения поглед и голямото съдействие на Великия?

Сей, велики Учителю, великото семе на Любовта!

Сей великото семе на Мъдростта, на Истината! И ти, ученико, учи великите уроци, предадени ти с толкова Любов, с такава велика Мъдрост и осветени с великата Истина на Бога! Учи, ученико, учи!

*

Започна новата учебна година за всички. Аз съм ученичка на Учителя. Аз съм същевременно и студентка. Колко бледа и безжизнена е мисълта на философите, които изучавам в университета, по отношение на мисълта на Учителя! Но трябва да се учи. Учителя казва: „Как ще разберете Божественото учение, като нямате за основа човешкото." Аз живея през тази година на ул. „20 април" № 20, в дома на брат Тулешков, там, в същата къща, живее и брат Борис Николов със своя по-малък брат Николай. Всички студенти. И всички са изправни във всичко. И в посещаването на лекциите на Учителя и в университета - във външни и вътрешни изпити.

Моята сестра Мара в тази година е учителка в с. Вакарел, махала Ездирастовци, а моят брат Петър-Асен - счетоводител в издателство „Хемус".

*

Все още има хубави цветя из поляната на Изгрева.

Снощи слушах лекцията на Учителя на ул. „Оборище", днес слушах лекция в университета и сега съм на Изгрев.