Jump to content

Още за духовния образ на Беинса Дуно


Recommended Posts

Още за духовния образ на Беинса Дуно

Учението на Бялото Братство притежава своя специфика между различните варианти на Божествената наука. Ние споменахме за нея още в началото. Тя се състои в това, че Учителят положи основанието на великото знание за Бога, творението и живота върху Христовия принцип, като замени на много места думата „ум“ в Хермесовата философия с думата „любов“. Но все пак, ако трябва да очертаем в общи линии основните принципи и постулати на учението на Бялото Братство, трябва да приемем, че те в общи линии не се отличават от учението на Херметизма, от което учение като вариант се създадоха както Питагоровата школа, Юдеизмът, който представя най-ярката крепост на еднобожието, и арийските учения на изтока, изразени най-ярко в древната индуска философия.

Три основни постулати лежат в окултната наука, наречени три основни закони, които премахват всички противоречия в генералните линии на човешкия живот. Те са закон за развитието, закон за причини и последствия (кармичен закон) и закон за прераждането на душата.

За да илюстрираме тази еднаквост в разбиранията на основните закони между теософската доктрина и Бялото Братство, ще приведем един кратък откъс от разговор с Учителя, в който са засегнати въпроси от същността на „аза“.

Един от посетителите на „Изгрева“ се обърна към Учителя и му разказа следното:

- Преди една седмица, след като се наобядвах, лягам да си почина. Преди още да заспя в някакъв полусън разбрах, че аз съм в стаята, но гледам тялото си на леглото. Разбрах, че аз съм по-голям от тялото, а някой зад мен, когото не виждам, ми каза: „Това си ти“. Тогава аз го попитах: „Ако това съм аз, тогава аз, който гледам, не съм ли аз?“ У мене настъпи едно смущение. Този, който беше зад мене, каза: „Аз ще ти покажа кой си“. Като каза това, той ме поведе към моето тяло, в което хлътнах и окончателно се събудих.

- Този, който е гледал, е реалният - отговори Учителят, - а оня, на леглото е временната му къща. И двойникът, който е извън тялото има очи, нос, уста, уши. Този двойник е бил в стаята, а на леглото е лежало тялото ти. Ако един опитен човек в тези неща турне в устата на двойника бучка захар, онзи на кревата казва: „Това е захар“. Такива опити са правени многократно.

image018-Beinsa.jpg

Много са въпросите около мистичния образ на Учителя Беинса Дуно

- Кое ще остане от нас след смъртта? - запита посетителят.

- Като излезеш от тялото си, ще притежаваш едно друго, невидимо тяло - едно тяло, прозрачно за земното зрение, в което ще има самосъзнание.

Без да удължаваме този разговор, ще прибавим, че Учителят продължи да говори за човешките тела по следния начин:

- Човек има физическо, или материално тяло, етерен двойник, астрално тяло и най-после Божествено тяло.

Това отговаря на описанието, което дава Вевекананда за човека, според което човек има плътско тяло, етерен двойник, астрално и причинно (казуално) тяло. Разликата е в това, че йогическата философия е положена върху базата на будизма, учението на Бялото Братство следва Христовото учение.

След като приключи разговора с посетителя на „Изгрева“, Учителят продължи:

- Ако живеете по Божествения закон, пътищата ви ще бъдат отворени, но ако грешите, естествено ще дойдат затруднения. В света съществува два вида порядък: единият е старият - човешкият порядък, а другият е Божественият.

- Как ще стигнем до качествата, които са потребни, за да живеем в новия, в Божествения порядък? - запита един от присъствуващите на разговора.

- Както цигуларят постига своето майсторство - отвърна Учителят. - С упражнения и с постепенно приближаване към онова, което е поставено като идеал.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...