Dela Публикувано 15 Декември, 2014 Сподели Публикувано 15 Декември, 2014 12. ЗА ВРАГОВЕТѢ НА ОБЩИАРИЯТА, 3А ПРЕСТѪПЛЕНИЯТА И ЗА НАКАЗАНИЯТА ПРИ ПРЕСТѪПЛЕНИЕ. ДОГМА : Начало бѣ мъртва точка, а първичность бѣха само силата на сътворението и силата на разрушението Учение: Всички ония, въ които е въплотена силата на разрушението, се считатъ за врагове на общиарията и се преследватъ отъ нея. Такива сѫ: 1. Невѣрующитѣ въ учението за сътворението на свѣта, така както е възприето отъ общиарството. 2. Всички провинени въ постѫпки, които нарушаватъ спокойния творчески животъ на общиарията. 3. Всички, които проявяватъ склонность къмъ използване чуждия человѣчески трудъ за лична облага. 4. Всички склонни къмъ заграбване и присвояване чужда вещь. 5. Всички провинени въ нарушаване спокойствието на веднъжъ установеното чуждо семейство. 6. Склоннитѣ къмъ лъжа, заблуждение и клевета. 7. Склоннитѣ къмъ оскръбление и нападение на себеподобния. 8. Всички, които проявяватъ склонность да убиватъ себеподобнитѣ си. 9. Всички, които проявяватъ склонность да убиватъ каквото и да е живо творение на земята, което не е вредно за общиарията. 10.Склоннитѣ къмъ месоядств и къмъ опиване отъ каквито и да било питиета. 11. Всички мѫже, които изнасилватъ жени. 12. Всички, които проявяватъ полъ презъ непълнолѣтие или къмъ непълнолѣтни. 13. Нарушителитѣ на храмовия редъ. 14. Най-после всички проповѣдници на учения противни на общиарското учение за пресътворението на человѣческия и всечеловѣчески животъ. Всички, които проявяватъ една или друга отъ склонноститѣ изброени по-горе, се считатъ врагове на общиарията, и ако сѫ пълнолѣтни, се изключватъ отъ редоветѣ й, а малолѣтнйте губятъ правото да станатъ нейни членове. Това изключване или отнимане на права при първо провинение, освенъ ако се касае за убийство, е за единъ периодъ отъ три дена, следъ изтичането на който, ако провинениятъ признае виновностьта си и обещае, че нѣма да се провини повторно, се счита за напустнатъ отъ силата на разрушението и се опрощава отъ първостарейшината на общиарията. Ако провинението се повтори, виновниятъ се наказва съ отнимане на общиарскитѣ права за нови седемь дни. Потрети ли се, виновникътъ се изключва за винаги отъ общиарията. Изключениятъ може да се засели въ друга общиария, гдето следъ известенъ периодъ на изпитание могатъ да го приематъ за членъ. Които сѫ изключени само временно отъ общиарията, биватъ задържани въ особени помещения, гдето имъ се дава само хлѣбъ и вода. Убийцитѣ се наказватъ веднага на умъртвяване чрезъ гладъ. За тая цель тѣ биватъ връзвани голи за нѣкое дърво извънъ селището и биватъ оставяни така, за да ги изедатъ следъ смъртьта имъ хищнитѣ звѣрове и да не става нужда отъ погребение. Всѣки който си позволи да развърже такъвъ осѫденъ се наказва по сѫщия начинъ. На осѫденитѣ на гладна смърть се позволява да се самообесватъ. Тогава тѣ иматъ право на погребение, като всѣки обикновенъ мъртвецъ въ общиарията. Наказанията на провиненитѣ по другитѣ точки на учението се налагатъ споредъ съответнитѣ му повеления. Най-строго сѫ наказанията за злоумишленото възразяване презъ време на проповѣдитѣ въ храмоветѣ и за проявяване на полъ отъ страна на свещенослужителитѣ. Такива провинени биватъ осѫждани на умъртвяване чрезъ гладъ, като и тѣмъ се позволява да се обесятъ сами, за да добиятъ правото да бѫдатъ погребани като обикновени мъртавци. Обявяването на наказанията се извършва отъ първостарейшината, а прилагането имъ става въ присѫтствието на единъ отъ старейшинитѣ. За врагове на общиарията се считатъ и всички земни человѣчески поселения, които не живѣятъ въ общежитие и въ които има господари и роби, като не робите, а господаритѣ се смѣтатъ за сѫщински нейни врагове. За унищожение на робството въ такива человѣчески поселения, ако робитѣ сами не могатъ да сторятъ това, се позвòляватъ походи на общиарци готови за самопожертвуване. Унищожението на робството въ тия вражески поселения означава унищожение на една отъ формитѣ въ които се проявява силата на разрушението, олицетворена въ господаритѣ. На общиарцитѣ, следователно, е позволено да влизатъ и въ войни съ господаритѣ на противообщиариитѣ, за да положатъ така началото на превръщането на такива поселения въ общиарии, въ каквито само е възможенъ животътъ на творческия человѣкъ, на челòвѣка на силата на сътворението. За врагове на общиарията се считатъ още: всички божества измислени отъ господаритѣ и всички человѣци, възвеличени до степень на нѣкакви светци отъ господаритѣ. Сѫщо така се преследвать отъ общиариата всички храмове, всички вѣри и учения, съ които до сега сѫ си служили и си служатъ господаритѣ за раздѣляне на человѣцитѣ на господари и роби на разновѣрующи въ гонения и на разноцарствия въ бѣсъ. Всѣко человѣческо самопожертване за общиарството и за всеземната человѣческа общиария се счита за най-великата жертва за творение и пресътворение на свѣта въ бѫдно райско всеземночело- вѣческо царство, въ което не ще има достѫпъ силата на разрушението и отъ гдето ще бѫде прогоненъ всѣкакъвъ бѣсъ, който би могълъ да наруши спокойното творчество на всѣки человѣкъ създаденъ отъ силата на сътворението само за творение и за пресътворение на земята. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване