valiamaria Публикувано 20 Март, 2011 Сподели Публикувано 20 Март, 2011 Лагерът на Бялото Братство В нашия живот, там горе край езерата, общата работа беше обична на всички ни. Всички с готовност се отзовавахме, а често ставаше нужда да се предприеме такава обща работа за устройване на общия ни живот. Участието на Учителя въодушевяваше и вдъхновяваше всички. При Учителя всяка работа добиваше характер на задача. И ние като ученици я изпълнявахме с любов и внимание. Тъй тя ставаше за нас предмет на учение, неразделна част от школата. Когато ставаше нужда да се поправят пътеките, да се съпровождат конете, да се правят мостове през мочурливите и меки места или да се уреди продоволствието, винаги имаше готови хора, които свободно по своя инициатива извършваха работата просто, без заповед и нареждане, при това скромно, незабелязано и без шум. Днешният ден ще наречем ден на Божията работа. Този ден ще посветите за работа около лагера: навсякъде дето има криви пътеки, ще се изправят; дето има пътеки, обрасли с трева, клекове, ще се изчистят. Каквито промени направите отвън, каквото изчистите отвън, това става и вътре във вас. Колко часа ще определите за работа за Бога? (Три часа.) Значи всеки ще даде три часа от времето си за работа, за чистене; като погледнете около лагера, и вие да сте доволни, и външните хора, които дохождат тук, да са доволни. Който дойде отвън, да види, че тук живеят хора с велики идеи. Вие трябва да изчистите така, като че Господ ще ви посети. Като работите с любов, вие ще бъдете радостни и весели. Ние сме дошли тук на планината, устроили сме нашия стан. Имаме за цел да се образува връзка между невидимия свят и физическия. Ако вие мислите, че на планината няма никой, много се лъжете! Ние сме дошли на планината да се порадваме на делата на Бога, да се срещнем и да се разговорим с Него. Ние сме дошли тук да изкопаем много голямо богатство. На Рила има места, които съдържат онзи нектар, онази първична сила. Жизненият еликсир го има по тези места. Една екскурзия има смисъл дотолкова, доколкото виждаме Бога в Природата. На планината може да се придобие нещо! На планината се придобива само чистота! Като се върнеш долу в полето, всичко онова, което сте взели в планината, ще го обработите, ще го турите на работа. На планината човек има много по-голяма възможност да намери Истината, отколкото в града! Радвайте се, че хората отиват на планините на чист въздух, на простор. Ние сме дошли на планината, за да разберем волята Божия и да я изпълним. Всяко отиване на планината има за цел влизане в досег със силите на живата Природа и облагородяване на човека. Той трябва да се върне от планината обновен физически и с нова мисъл в съзнанието. Екскурзията трябва да се смята като отиване в един по-висш свят. Заемете се да очистите мястото около палатките си, да ги окопаете добре, да махнете всички клечки около тях. После, излейте три кофи вода върху палатките си, да изчистите праха, който е полепнал по тях. Не чакайте да завали дъжд, че той да свърши тази работа. Водата е благословение в живота. Взета като символ, тя измива, разтваря и отнася всички нечистотии. Когато сте неразположени, омъчнени от нещо, правете различни опити, да трансформирате състоянието си. Ако човек е посветен, той ще се ползва от всичко. Вземете за пример мъха. Камъните, които не могат да служат като почва за висшите растения, са добра почва за мъха. За да живее върху камъните, мъхът все извлича някаква храна от тях. В такъв случай, когато сте скръбни, обременени от нещо, направете следния опит: вземете една кофа и полейте с нея десет пъти вода върху някой голям камък, като си кажете: “Както водата измива камъка, така нека измие, нека отнесе и моята скръб.” Вие ще кажете, че такъв опит е смешен, защото не може да даде никакви резултати. Опитайте се, може този камък, като на мъха, да ви даде нещо. Питам: Камъните, като се пекат, не дават ли нещо? Вие пак ще кажете, че е невъзможно камък да се пече. Какво ще кажете за варовика тогава? Когато варовикът се пече, от него се получава негасена вар и въгледвуокис. И после, когато негасената вар се залее с вода, тя се превръща в гасена, която има голямо употребление в живота. Следователно при заливането на камъка с вода все може да стане някаква реакция, подобна на гасенето на варта. И тогава разумният ще използва тази реакция, а неразумният ще се откаже от всякакъв опит. Наистина, не всички камъни, като се заливат с вода и като се пекат на огъня, дават нещо ново, но ученикът трябва да търси, да прави опити. Търсенето, опитите ще го доведат до някакви резултати. Който прилага Любовта, малко говори, много върши. Понякога, като станете сутрин, вие сте недоволни от времето, от палатката, от това или онова. Това не е правилно разсъждение. Сутрин, като станете, не допускайте никакви отрицателни мисли в ума си. Считайте, като че сега влизате в живота като новородено дете. Упражнение Сутрин, преди да излезете, хубаво е 4–5 минути да употребите за концентрация. През това време съзнанието ви не трябва да се лута. Нищо да не ви смущава. Ще се учите да бъдете герои, да не допущате нищо тревожно в съзнанието си. Трябва да се научите на този закон. Иначе, образуват се пукнатини, през които влизат външни влияния във вас. Божественото изисква абсолютна свобода. Когато седите в лоша хижа и се оплаквате, вие не сте прави. Ако аз съм в такава хижа, ако е възможно, ще я очистя или ще изляза и ще си направя нова. Старостта е една хижа. Като остарееш, обнови тялото си и вътрешния си живот, а не да се оплакваш. Някой се оплаква от този, от онзи, от всички. А пък законът е такъв: Каквито са нашите отношения към Бога, такива са отношенията на хората към нас. Ако отношенията ти към Бога не са правилни, ще срещнеш противодействие не само от хората, но и от цялата Природа. Някой път си казваш: “Това не ми се прави, онова не ми се прави.” Така се вкаменяваш. Човек трябва да знае какво да направи: помогни, където трябва, полей това дръвче, очисти този извор. Минаваш по пътя, виждаш камък. Вдигни го. Вдигането на това камъче ще ти донесе голямо щастие. Не питай: “Защо ще вдигам това камъче?” Като го вдигнеш, то ще се зарадва. Първото нещо е да работим върху своето повдигане и върху средата, в която сме поставени, да услужваме на всички. Всички хора, на които сте дали по една круша от вашата градина, са ви станали приятели. Затова е хубаво торбите ви да са пълни с круши. Като давате нещо, имайте предвид, че то принадлежи не вам, а на Бога! Когато някой е натъжен, намерете начин тайно да му направите добро. Кажете ли си: “Аз направих това”, работата ви пропада. Когато правиш добро, крий го. Никой да не го знае. Това е велик закон. Нека само Бог да го знае. Абсолютно добро в света е да бъдем добри за всички. Трябва да се научим да бъдем внимателни и нежни с малките растения, с малките животни. Това, което вършите на другите, вършите го на Бога! И тъй, торбите на всички трябва да бъдат пълни, да раздават. Затова именно е казано в Писанието: “Даром сте взели, даром давайте!” В това отношение Природата ни дава пример на абсолютно безкористие. Ето, толкова време как сме тук, ние се ползваме безплатно от дърва за отопление, за готвене. Вечер, събрани около големия огън, ние имаме възможност да попеем, да посвирим малко и да благодарим на Бога за благата, от които се ползваме през деня. Братята, които свирят на цигулка, дадоха добър пример на безкористие. Дойде един от тях около огъня, вземе цигулката си и раздава. Цигулката е торбата, от която той вади едно музикално парче вместо ябълка, второ – вместо круша, и трето – вместо кифла. Всеки брат и сестра, които свирят, трябва да изпълнят най-много по три парчета. Всяка вечер ще ни свирят по три парчета, и то все нови. Истинският цигулар разполага с голям репертоар. Тези са новите възгледи, които трябва да приложи всеки, който иска да бъде ученик. Торбата на ученика трябва да е пълна и той щедро да раздава от нея. Казвам: Човек трябва да работи над себе си, да развива силата, която е вложена в него. Той трябва да развива тази сила в себе си, не да се показва, че е по-силен от другите, но чрез нея да придобие свободата си. Кой е по-силен – който се топли на огъня или който кладе огъня? Обаче и този, който се топли на огъня, и този, който кладе огъня, трябва да благодарят на клековете, че стават жертва за тях. Ако вие използвате разумно благата, които планината ви дава, и обработите полученото както за вас, така и за ближните си, тази жертва е оправдана. Тогава и клековете ще минат от по-ниско в по-високо състояние. Условията, при които те живеят тук, са неблагоприятни. Следователно от вашата разумна работа зависи и подобрението на техните условия. Видиш ли един клек, разгледай го с окото на учения, а не с окото на простия. Простият ще каже: Клек е това – и ще го захвърли настрана. Ученият ще го вземе близо до себе си, ще разгледа формата, големината, устройството му. После под микроскоп ще разгледа тъканите му. Той няма да го остави, докато не проникне в неговия вътрешен смисъл. В това отношение планината крие много тайни, много богатства, но още не ги дава на хората. Защо? – Защото ги намира за невежи. Ако им открие богатствата си преждевременно, тя ще ги спъне в техния път. Кои неща считаме ценни? Всяко нещо, което Бог е създал, представя известна ценност. Ценностите, които виждаме в разумната Природа, са представяли и представят велики блага за нас, както в миналото, така и днес. Такова нещо ще представят те и в далечното бъдеще. Ако можете да се ползвате правилно от тия блага, те ще носят щастие за вас. Не можете ли правилно да ги използвате, те ще ви създадат ред нещастия. Например, който стъпва внимателно по камъните, той ще се ползва от тяхната енергия и ще бъде щастлив. Който стъпва невнимателно, той може да падне, да се осакати по някакъв начин и да се чувства нещастен. Стъпвайте внимателно по камъните, като опитвате с краката си тяхната устойчивост. Най-малката неустойчивост на камъните може да ви изненада, да паднете и да си счупите глава, ръка или крак. Освен това сутрин и вечер не сядайте на голи камъни. Винаги носете със себе си по една малка възглавничка, която да туряте върху студения камък. На обяд, когато слънцето грее силно, можете да сядате направо на камъните. Те са приели много слънчева енергия и действат лечебно върху човека. Ако искате да се ползвате от условията тук, по три пъти на ден трябва да си миете краката до коленете. Тук, на планината, трябва да вървите внимателно. Като вървите по път, който не е направен, не гледайте настрани, не гледайте нагоре, а надолу. Иначе ще се препънете о някой камък. Днешният ден е хубав. Когато нашите мисли не са хармонични, и времето се разваля. Природата обича да нямате никакви тревоги и грижи, когато отидете всред нея. Потребна й е най-малко една седмица, за да ви освободи от всички тези неща и после да влее във вас от своето съдържание. Когато отивате всред Природата, считайте, че това са форми, в които Бог се проявява. Навсякъде четете как Бог се проявява. Ако не гледате така на Природата, тогава какво ще разберете от нея? Господ дойде да говори на евреите на планината, но те се уплашиха и планината се облече в мъгла. Едно от правилата за тук е: Всичко ще ядете тук, преди да е залязло слънцето. След като залезе, не яжте. Вода може да пиете. Залезе ли слънцето, никакво ядене. Стойте гладни. То е за предпочитане. Съзнанието ви да бъде будно. Дето е будна мисълта, не е опасно. Студената вода не утолява жаждата, а топлата вода я утолява. На планината, особено на тази височина, обливането да става с топла вода, понеже от студената вода капилярите се свиват и се явяват много неприятни последствия. Например може да стане затваряне на мехура. Не се обленявайте, всякога носете в себе си кибрит; запалете огън и стоплете вода. Планината иска да си добре облечен. Тя казва: “Гол човек не искам при мен. Голите долу, а облечените при мен да идват.” Планината изисква първо да не губите нормалната топлина на тялото си. Човек трябва да е добре облечен, особено сутрин и вечер. После, краката му трябва да бъдат топли. Трябва да има вълнени чорапи. Краката са много чувствителни. И затова човек трябва да ходи бос известно време, за да възприема теченията, които идат от земята. Но не трябва да ходи много време бос, за да не загрубеят краката. Сега хората с тези обуща на краката изгубват чувствителността си. В града, в праха не считам за добро да се ходи бос. В града трябва да ходите обути и никога боси. Като излезете в Природата, можете да ходите боси по тревата 2–3 часа, за да стане обмяна между енергиите на земята и вашите. Земята ще ви предаде нещо и ще приеме нещо от вас. Събуйте си обущата, измийте си краката. Даже три пъти на ден може да правите това. За да бъде човек в нормално състояние, трябва да гледа краката му да са топли. Ако са студени, трябва да ги стопли. На влажно място не трябва да се ходи бос, но по суха трева или по нагорещени камъни. Дето камъните са остри, там човек трябва да е обут. Можете да правите лятно време всеки ден обливни бани със слънчева вода или с вода, стоплена на огъня. След обливната баня трябва да се изпият една или няколко чаши гореща вода, защото при банята се губи част от телесната топлина. След обливната баня може да се прави слънчева. Никакви студени душове. Всяка сутрин излагайте гърба си на слънце. Постойте така един час, между 7 и 8 часа. При слънчевите бани ще обръщате към слънцето ту гърдите, ту гърба си. Главата ви ще бъде обърната към север. Не трябва да излагате главата си на слънце, защото тя ще привлече слънчевата енергия изведнъж и не ще успеете да я възприемете и използвате. Важно е при слънчевите бани да се изпотите. Затова се покрийте при слънчевите бани с бял или яснозелен плат. Слънчевите енергии идат най-интензивно пред изгрев слънце и във време на изгрева. На всички се препоръчва да излизат половин час преди изгрев слънце и да възприемат ранните слънчеви лъчи. Зората дава на човека такава енергия, каквато никоя друга сила не може да му даде. Облаците не пречат на това. Те пречат да виждаш слънцето, но енергиите минават през тях. През това време мислете върху най-хубавите неща, които знаете. Направете този опит за цяла година и ще видите, че 99% вашият опит ще излезе сполучлив. Тук прилагайте упражненията за дълбоко дишане. Англосаксонските народи, които взеха индуските методи за дишане, се натъкнаха на големи трудности. Тези методи имаха катастрофално влияние върху тия, които ги приложиха. Те са неприложими за западната култура. Въздухът е носител на Божествени мисли. Той предава Божествените мисли на мозъка. Свещено нещо е въздухът. Човек възприема чрез въздуха мислите и ги предава на мозъка. Ето защо когато човек диша, съзнанието му трябва да бъде будно, защото тогава мислите се възприемат от човека. Ние сме дошли на езерата, за да възприемаме свещените мисли чрез въздуха. В ниските места, дето живеят обикновени хора и животни, въздухът е пълен с обикновени мисли. Тук сме дошли, за да възприемем чистите Божествени мисли. Няколко дена разумната Природа даде буря, ветрове, за да се пречисти въздухът, та да можем днес да възприемем Божествените мисли. Доколкото съзнанието ви е будно, дотолкова вие ще можете да се ползвате от енергиите и мислите на въздуха. Какво придобихте, като дойдохте на този планински въздух? Външно скъсахте обущата си, скъсахте тук-там дрехата си, но все придобихте нещо. На планината човек придобива само чистота. Планината е кредитор, който дава на своите клиенти. Те идат при него със заявления, с писма и изтеглят известна сума. Дойдете ли на планината, вие трябва да изтеглите нещо от нея. Не изтеглите ли нужното, не сте се ползвали от планината. Щом сте дошли на планината, ще изтеглите всичко, което ви е определено. И после, като се върнете в света, в полето, там ще обработвате онова, което сте приели. Първо ще изтеглите житото, после парите и всичко това ще впрегнете на работа. Казвам: Който е дошъл сега на Рила, той непременно трябва да се освободи от някакъв недъг или от някакъв лош навик. Например някой ходи много прегърбен. Щом сте дошли тук, никаква гърбица, никаква болка, никакъв недъг не трябва да имате! Всички болки, всички недъзи трябва да оставите във водата и да отидете дома си свободни. Всички можете да се лекувате с чистия въздух на планината. Ще дишате чист въздух, ще се миете по няколко пъти на ден. Например, вие можете да миете ръцете си по 5–6–10 пъти на ден и при всяко миене да си казвате по едно хубаво изречение. Водата има свойство, дето я турите, тя пада, нищо не остава от нея. Миете ли лицето си с вода, тя слиза надолу, без да остава върху него. Като ученици вие трябва да бъдете внимателни, да имате будно съзнание. Като отидете при някой извор, не трябва веднага да пиете вода, но поседете малко и след това внимателно пристъпете към извора. Налейте вода в чаша и пийте бавно, глътка по глътка. Ако сте сгорещени, изпотени, все едно че пожар става в организма ви. Следователно водата гаси вътрешния пожар в човека. Всяка болка показва, че пожар има във вас – гори нещо в организма ви. При пиене на вода съзнанието ви трябва да е будно, за да може всяка глътка да отиде на болното място, а не в стомаха. Ако съм пред един планински извор и дойде при мен човек, и ме помоли за чаша вода, трябва ли да се страхувам, че ако му дам чаша вода, утре няма да има за мене? Изворът постоянно тече, той има убеждение. Извор, който пресъхва, няма убеждение. Защо? – Защото в неговото убеждение има изключения. Изворите на Божественият свят никога не престават. В техните убеждения няма изключения. Изворите на човешкия свят пресъхват. В техните убеждения има изключения. Чистете изворите в планините. Има закон: Каквото направите отвън, ще стане вътре и във вас. Като чистите изворите вън, ще се отворят изворите и вътре във вас. Като наредите нещата вън, ще се наредят и вашите мисли. От друга страна, каквото направите около вас, това ще се отрази върху цялото човечество. Като очистите изворите тук, ще допринесете за повдигането на този народ и на човечеството. Ще влеете нов подтик в техния живот. След очистването на извора водата почва да се изтича леко надолу и радостта, която чувства тя при движението, се предава на човека. Като дойде някой човек при този извор, който сме изчистили, ще почувства радост в душата си. Някои хора са отчаяни, песимисти, защото около тях има неочистени извори. Да вземем мостовете, които правите върху рекичките на планината. В тях вие влагате вашите идеи. И който мине по тези мостове, ще ги възприеме. Всички извори са хубави като метод за трансформиране на енергиите, на тъжните състояния. Като гледаме водата, от нея излиза особена разумна сила, която действа на нас, уравновесява силите ни. Тези дни ще посветим един ден на лагера. Дето има нужда от пътеки, ще ги направим. Като дойде човек, да познае, че тези хора имат нова идея. Работете така, като че Господ ще дойде на гости. Всички да се научите да бъдете весели. Днешният ден съдържа всички Божии блага. От езерото на Чистотата водата минава под земята и извира в чешмата при второто езеро. И понеже езерото на Чистотата е изложено на слънце и приема много слънчева енергия, затова водата на чешмичката при второто езеро е богата с нея. Трябва да знаете, че тук, на езерата, ви предстои една задача. Тези, които са ви довели тук, са ви дали задача. Тези места са за размишление и молитва. Онези от вас, които сте напреднали, молете се непрестанно. Ако не се молите на Бога, много повече ще се молите на хората. Ще ходите като обикновени, а ще мислите като необикновени. Ще ходите скромно облечени, а вътрешно ще бъдете богати! Искам да станете така чисти както тези езера. Да станете така хубави както тези места. И всеки един от вас да си направи вътре такава красива чешма както тази, която направихме. И накрая на живота си да останете млади! И като се приближите вече до крайния предел на земния си живот, пак да имате желание да се учите. И даже като умираш, пак да имаш желание да дигнеш ръка, за да помогнеш на някого, а не да му кажеш: “Отивам при Господа. С тези работи не се занимавам.” Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване