valiamaria Публикувано 13 Май, 2011 Сподели Публикувано 13 Май, 2011 https://petardanov.com/files/file/1005-%7B?%7D/ СВЕТОЗАР НЯГОЛОВ ХРАНЕНЕ, ПОСТ И ЖИТЕН РЕЖИМХРАНЕНЕТО, ПОСТЪТ И ЖИТНИЯТ РЕЖИМ „Животът е сбор от процеси. Храненето е един от тия процеси;резултат на една велика причина. Един от важните стимули всъвременната култура е въпросът за храненето. Войните, споровете,недоразуменията между хората се дължат главно на въпроса заосигуряване на храната."/"Новият човек", с. 72/„Има нещо съществено за човека - това е храненето. По-хубавамузика от храненето няма. Това се вижда от факта, че хранатаукротява всички същества. Сгответе едно хубаво ядене и гопредложете на хората, да видите как ще им се отрази. Колкото и да салоши отношенията помежду им, като хапнат заедно от вкусното ядене,те непременно ще се примирят. Да ядеш, това е най-великата музика,но трябва да се разбере смисълът на храненето."/"Да възлюбиш Господа", с. 214/„Човек яде, а мисли, че яденето е безсмислен процес. Не, по-смислен процес от яденето няма. Безсмислен е само когато човекпреяжда. В яденето е вложено началото на Словото. Някой казва: Аз сеуча да постя. - Колко време можеш да постиш? - Най-много 40-50 дни.Един ирландец постил 80 дни и след това умрял - повече не могъл даиздържи. Има напреднали същества, които могат да постят хилядагодини и накрая на поста те закусват. С какво нетърпение, с какварадост очакват те тази закуска! След нея те се разцъфтяват като цвят."/"Вехтото премина", с. 239/„Добре, дайте ми пример, дето някои духовни хора могат даживеят 80 дни без хляб. Вие казвате: Христос е прекарал 40 дни пост. -Оставете Христа, покажете ми някои духовни хора, които са гладувалитолкова време и да не отслабнат, да останат пак така здрави, счервени лица, каквито са били по-рано. Значи Бог е създал човека така,че трябва да яде, защото яденето има смисъл. Яденето е любов.Когато човек яде, без да разбира смисъла на яденето, той вършипрестъпление."/"Абсолютна справедливост", IV г., б. Темпераментите, с. 19/„Храна, която е стискана и дъвкана между зъбите, ездравословна. Зъбите са магнетични центрове, затова сдъвканатахрана това е Божествената сила, която минава направо. Дъвкането емислене."/"Мисли за всеки ден" 1985/86 г, с. 131/„С яденето идваме в съприкосновение с Бога. Щом се храним слюбов, ние възприемаме Божествения живот в себе си. Господ, катовлезе в мен, ще направи това, което аз не мога да направя. Господ3чрез храната, като влезе в мен, в моя ум, в моето сърце и тяло, щепридаде това, което никой друг не може да даде. Свещен акт еяденето. Ще ям хляба с всичкото си благоговение. Господ е там."/"Мисли..." 1981/82г.,с.88/„Две неща продължават живота: разумното хранене, т.е.спазването на известна диета, и нормалното страдание. Който непреяжда и не си дояжда, продължава живота си."/"Мисли..." 1969/70 г., с 30/„Ако само един път се нахраните по всички правила наприродата, след години ще имате благоприятни резултати, т.е. щепридобиете голямо богатство. Много от сегашните хора не знаят как дасе хранят. Като ядеш, да не се яви в ума ти нито една лоша мисъл, всърцето ти нито едно лошо чувство и никакво отпадане на духа. Катоядеш, да не виждаш никъде нито една грешка, Видиш ли най-малкатагрешка, след години тя ще даде лоши резултати. Често през време наядене хората правят малки грешки, поради което страдат, с годиниизплащат дълговете на своите грешки и най-после умират."/"Новият човек", с. 73/„Като се нахраниш, трябва да трансформираш енергията, коятоси възприел. Ако не знаеш как да я трансформираш, тя ще създаде реднаслоявания в организма ти, докато един ден шишето ти се запуши икажеш: Не зная какво ми стана, нямам апетит вече, не ми е добре, неми се работи."/"Новият човек", с. 74/„Това, което ви говоря днес, е важно за вас. Ако не се научите даядете правилно, нито учени ще станете, нито религиозни."/"Новият човек", с. 75/„Да се храним по новия начин: с малко хляб - с живия хляб,слязъл от небето! Сегашните хора ядат много и въпреки това страдатот липса на енергия. Това е причината за различните болести."/"Новият човек", с. 79/„За да нямате нужда от лекар, трябва да се научите да ядетеправилно. Колкото и пари да ви иска лекарят, пак не му е платено кактотрябва, защото той иска да ви научи да се храните правилно. В товаотношение и духовните, и светските хора са под еднакъв знаменател. Вбъдеще хората трябва да се научат да ядат правилно, за да нямаболни и гладни. Природата не търпи гладни хора, защото те развалятдуха и разположението на ситите."/"Новият човек", с 82/„За да бъде добър, докато е на Земята, човек трябва да яде4малко. Тази е философията на живота. Ако ядете много, вие никоганяма да се освободите от злото, защото то върви паралелно с яденета.Колкото по-нечиста е кръвта на човека, толкова по-лош е той. Колкотопо-чиста е кръвта му, толкова по-добър е той. Това не показва, чехраната е причина за злото, но многото ядене създава условия назлото да вирее."/"Учителю благи" с. 100/„3а да дойде Словото Божие във вас, вие трябва да пречиститекръвта си, а за това трябва малко да ядете, да не преяждате. Голямоизкуство е човек да знае как и колко трябва да яде. От хиляди годининасам хората ядат, но още не са научили това изкуство. Съвременнитехора бързат и когато работят, и когато мислят, и когато се хранят,вследствие на което нямат резултати."/"Учителю благи", с 106/„Не сте ли разположени и не обичате ли една храна - не яжте. Вхраната са скрити все живи души. И те се радват, когато ядете с любов.Когато възприемате всичко с любов, внасяте живот в себе си. Тезиживи души ще ви предадат това, което Бог е вложил в тях, става еднаобмяна между тях и вас - това е именно благословението. Така е и съсСловото. Като четете свещените книги с любов, ще имате резултат."/"Мисли..." 1984/85 г., с. 130/[| „Ако ядеш сладко, работите ти ще вървят добре. Ако не ядешсладко и с благодарност, все ще има да куца нещо в работите ти,каквито и да са те. Добрите хора ядат хубаво и мен ми е приятно това//"Мисли..." 1985/86, с. 140/„Ако някой човек ви е дал нещо за ядене и в него е вложил едналоша мисъл, вие, като го изядете, ще почувствате мисълта и щеизпитате едно неразположение. В миналото хората, които са знаелитази тайна от природата, никога не са искали да ядат хляб, месен отлош човек, понеже са знаели, че в хляба има нещо вложено, което не ехубаво. Това се отнася и до всичко подарено. Щом не го приемасърцето ти, щом не ти е приятно, не го приемай."/"Мисли..." 1981/82, с. 89/„Има един основен закон, който гласи: Всяко същество използвахраната, която му се дава, според степента на своето развитие."/"Ключът на живота", с. 3/„Според мене здравословната храна се смила за един час идвадесет минути. Всяка храна, която се смила за повече от това време,е вредна за организма. Например, за смилането са нужни 4 часа. Товапоказва, че тя не е полезна за организма. Всяка храна, която сеотразява зле върху човека, не е в интерес на неговия стомах."5/"Съразмерност в природата", с. 101/„Многото ядене спъва духовния живот. Човек, колкото повеченапредва, толкова по-малко се храни. Малкото ядене действа лечебно.Който бързо яде, бързо умира. За в бъдеще консервирана храна нямада се употребява."/"Мисли..." 1986/87 г.. с. 122/Понеже човек има 32 зъба, той трябва да дъвче всяка хапка поне32 пъти за всеки зъб по един път и храната да отива в стомаха смляна.На долната страна на езика има хиляди папили, които приемат пранатаот храната и колкото по-дълго време се дъвче тя, толкова повечежизнена енергия отива за изграждането и поддържането на мозъка исърцето.Младите хора са израз на любовта и трябва да ядат най-много21 хапки. Числото 21 е на проявената Божия Любов на Земята.Възрастните, които са израз на мъдростта, трябва да ядат най-много 12хапки. Числото 12 е символ на проявената Божия Мъдрост. Ако човекяде 11 хапки, става подозрителен. Ако яде 14 хапки, каквато работапредприеме, ще се развали. Ако яде 15 хапки, човек лесно изменяубежденията си. Ако яде 16 хапки, влиза в съдружие с дявола. Ако яде20 хапки, човек изпитва желание да се кара с хората.Учителят се хранеше малко и според моите скромни наблюденияприемаше 12 хапки, а често и по-малко. Изяждаше половината отяденето сипано в чинията.Преди 2000 години гръцкият философ Сократ казва: „Който ядеповече от два пъти на ден, не е човек, а куче." Китайците иматследната поговорка за храненето: „Сутрин сам изяж храната си, наобяд я раздели сприятеля си, а вечер я дай на врага си."Има два вида хора - хора на глада и хора на апетита. Хората наглада са тия, които ядат, само когато огладнеят най-много два до трипъти на ден. Хората на апетита постоянно си похапват и създаватблагоприятни условия за болести в организма си. Те ядат повече от трипъти.Учителят казва: „Който яде два пъти на ден, той ще развиетакива дарби и способности, които по друг начин мъчно могат да серазвият. Когато човек яде повече, той изяжда храната на някои друг иприродата го заставя да плаща Ако ядеш половин хляб на ден, ядешсамо за себе си. Ако ядеш един хляб, значи ядеш и за още едингостенин, който е влязъл в тялото ти и те кара да ядеш за него Това мупричинява удоволствие и той се радва, но ти плащаш.„Съвременната култура разрешава въпроса за храненето Ако горазреши правилно, ще дойде втората фаза на живота. И тя щеразреши важен въпрос. Новите течения пак разглеждат въпроса захраненето, но го разглеждат по особен, нов начин. Христос е разрешилтози въпрос с думите: „Аз съм живият хляб. Който ме яде, ще имаживот в себе си." Това е окултна тема. Тя се отнася за напредналите6ученици, които не мислят като обикновените хора. Ако тълкувам тиядуми на Христа, в умовете ви ще влязат изопачени, неправилни мисли.Когато се говори на хората за храненето, те казват: Искат да ниотвикнат да ядем. Не, искаме да ви научим да ядете правилно.Например, черквата е въвела пост за почивка, а хората са му далидруго тълкуване. Когато човек пости, от устата му излиза неприятнамиризма. Той трябва да пости дотогава, докато стомахът му се очистии от устата му се разнася благоухание."/"Ще управлява всички народи", с. 180/„В известен момент на живота, когато трябва да усилим нашатаволя, да я съединим с Бога, трябва да постим."/"Мисли..." 1981/82 г., с. 122/„Въплотеният дявол е самият човек. Ако кажеш, че дяволът евлязъл в корема ти, това значи: Ти, дяволът, който си объркалзаконите, си влязъл в корема. Дяволът се движи много, поради което сеуморява. Като разбереш, че е много уморен, ти ще му кажеш:Приятелю, сега ще почиваш. Под „почивка” разбирам пост. Значи, щомне можеш да ядеш, ще постиш. Пост, почивка, глад са синоними.Религиозният мисли, че постът може да го спаси. Не е така. Енергиятатрябва да се трансформира. Как става това? - Чрез пост. Природатаизпраща на човека някаква болест, която го заставя да лежи известновреме и да не яде. Като пости, стомахът му постепенно се подобрява,апетитът се връща и той оздравява. Майката се радва, че детето ùнапълняло. Аз виждам, че след време то ще заболее и ще стане слабокато кука. Пълнотата е като надута гайда. Като свири гайдарджията, тясе надува до пръсване."/"Новият човек", с. 75/„Пълните хора изобщо не могат да издържат. Слабите хораиздържат повече. Пълните хора не могат да издържат и в духовноотношение, защото духовният живот, в който са влезли, изисква единуравновесен организъм, с един мозък от най-фина, еластична, пъргаваматерия, издръжлив на всички напори в живота; същевременно сеизисква една отлична дихателна система, един стомах, който дафункционира правилно, да приема малко храна, която да обработва ида използва правилно."/"Абсолютна справедливост", беседа „Темпераментите", с 17/„Имаш много пари и от тях не даваш нищо на никого. Ако сам неги раздадеш, насила ще ти ги вземат. Смъртта е един голям разбойник.Тъкмо решиш да си похапнеш и да си попийнеш, идват при тебедуховете на смъртта и казват: „Ти си забогатял, дай парите!". Обератте, ти изхъркаш и хората казват „Бог да го прости". - Защо да гопрощава Господ, след като духовете са го обрали? Духовете кои хораобират? Те търсят да открият някой дебел и него обират. Когато видя7такъв човек, си казвам, че скоро ще го надушат духовете. Какво трябвада прави той? Ако разбира закона, той трябва да пости, защото, ако нераздаде още сега тези мазнини, утре кожата му ще одерат. Трябва дапостиш 4-5 дена, до 10 дена, та когато дойдат духовете разбойници, дакажат: „Този не ни трябва, да го оставим!". А когато те видят такъвмазен, ще кажат: „Хайде да го оберем!*. Те хващат някого като кокошка,опичат тялото му, изсмукват душата му, а вие казвате „Господ да гопрости"./"Аз съм Истинната лоза", с 149/„Някои искат, като се помолят на Бога, да им се прости всичко.За да ти се простят греховете, постил ли си 5 - 6 дни, молил ли си се?Не си постил дори 36 часа, а искаш Господ да ти прости. И когато не тисе чуе молитвата, казваш, че Господ не те послушал. Не, 5 - 6 дни щепостиш, ще се молиш, ще контролираш мислите, си, чувствата си,действията си и тогава ще кажеш „Господи, прости ме". Постът е самоедин метод, с който разрешаваме най-великите задачи в света. Такапостъпи и Христос. След 40 дни пост в пустинята Той най-послеогладня. Тогава се яви Духът и Той тръгна да проповядва.Следователно, всяка една работа в света започва с пост. Не трябва побуква да постиш 40 дена. Постът означава да очистиш ума, сърцето иволята си. Няма да оставиш нищо неочистено - умът ти ще бъдесветъл, сърцето ти чисто, волята ти силна. По този начин всичко щеможеш да направиш. А сега някой 10 дни не яде и това било пост.Какво не яде? Не яде печена кокошка и не пие винце. Това не е пост.Когато постиш, ще започнеш да прощаваш на всички и да заличавашвсичко от тефтерите си. Ще кажеш на Господа: „Господи, каквото правяаз, така прави и ти с мене". Господ ще каже: „Дайте сега и моятефтер!". Ти ще зачеркваш и той ще зачерква. Ти ще казваш: „Товадавам и аз" и Господ ще казва: „И Аз това давам". Ако ти спреш, иГоспод спира. Ако кажеш: „Аз давам толкова", а после се поколебаеш,Господ също казва: „И Аз давам толкова" и спира на това място."/"Аз съм Истинната лоза", с 153/Когато човек пости 40 дена, той преодолява физическитеусловия, издига се в по-висока сфера. Щом се издигне в тази сфера, ихлябът ще дойде./"Влизане", с 87/Навремето Махатма Ганди си постави голямата задача даосвободи Индия от англичаните. Той направи много усилия в тованаправление и накрая изкара един пост с молитва от 40 дни. Следчетиридесетия ден на поста му цяла Англия се изпълва с възвишенисветли същества, които се вселяват в умовете на английските лордовеи те гласуват в Камарата на лордовете освобождаването на Индия отанглийското господство.„Човек, за да стане светия, той трябва да гладува, а пък вие8всички искате да ядете. В яденето е всичкото нещастие на Земята. Отглад хората оживяват, ако знаят как да гладуват. И от ядене хоратаумират, защото не знаят как да ядат. В яденето има едно благо и акохората именно го знаят, могат да си удължат живота, колкото искат."/"Мисли..." 1981/82 г., с 26/„Някои постят, искат да бъдат бледи, изпити, да приличат насветии. Ако постът има за цел да пречисти човека и да усили вярата иволята му, разбирам, има смисъл. И да пости, и да преяжда човек, не ехубаво, щом измъчва тялото си. Всичко трябва да бъде с мярка,умерено//"Мисли..." 1986/87 г., с. 49/„За да бъде здрав и силен, човек от време навреме трябва да сеподлага на пост доброволно. Гладът усилва организма. Има смисълчовек да гладува, но не и да преяжда. Природата си служи с глада катовелик робот-двигател. Всички химически реакции се основават наглада. Стремежът на елементите да се наситят взаимно не е нищодруго, освен задоволяване на глада им. Съзнателният гладпродължава живота."/"Мисли..." 1981/82 г., с. 88/„Стомашната област има отношение към симпатиковата нервнасистема, тя не трябва да се натрупва с чужди излишни вещества. Акостане това, ще си наложите пост, да възстановите нормалнотоположение. Постът трябва да бъде умерен, разумен, докато махнетеизлишните мазнини и утайки. Да постиш, значи да се въздържаш отлоши мисли и чувства; този пост крие в себе си магическа сила."/"Мисли..." 1981/82 г., с. 121/Тежестта в стомаха се дължи на дисхармония в постъпките. - Какще си помогнеш? - Внеси хармония в мислите си. Внеси хармония вчувствата си. Внеси хармония в постъпките си. Така ще изчезне всякостягане в ума, в сърцето и във волята... Важно е да започнем сволевите движения, понеже те са най-плътни. Те се контролират най-мъчно. Ако се справим с тях, с другите е лесно. Най-мъчно се лекуватволевите движения. Затова стомахът трябва да се държи в изправност.Аз ви съветвам да постите по 2-3 деня. През това време ще пиете самогореща вода - да промиете стомаха си. След поста ще ядете умерено.Отвреме навреме ще давате почивка на стомаха си. Ще му кажете:Днес няма да ядеш. - Стомахът обича почивката. Той приема храна потри пъти на ден, а някога и по четири пъти. Той е много онеправдан.Ако след всяко хранене са нужни 2-3 часа за смилане на храната,стомахът ще работи от 6 до 9 часа. Не е лесно да се смели някоямъчносмилаема храна. Не туряй стомаха си на изпитание, да се чудикак да се справи с храната. Като приеме тежка храна, стомахът започвада се пребива и казва: „Господарю, тази работа е трудна, искам да ми9дадеш почивка.” „Добре, седмият ден е за тебе, ще си починеш ислед това ще отидем на разходка.” - Стомахът ще благодари, чегосподарят му е станал по-умен. Така постъпва добрият господар, алошият изисква от стомаха постоянно да работи. "/"Ще управлява всички народи", с.178/„Страхът може да се премахне с пост. Ще постите ден, два, три,ще видите, че човек не умира от глад."/"Мисли..." 1990/91 г., с. 70/„Ето, и аз ще ви кажа едно свещено предание:Човек е длъжен да пости поне един ден през месеца, да дадепочивка на стомаха си. Значи, той е длъжен да прекара в пост поне 12дни през годината. От времето на Христа досега са минали две хилядигодини, всяка година по 12 деня пост, значи всичко 24 хиляди дни пост.Това правят 65 години. Това е дълг, който хората трябва да изплатят.За да изплати този дълг, човек трябва да пости 5 дни в месеца. Знаетели колко струва този дълг на природата? Той се равнява на 24 билионалева. За да се изплати тази сума, човек трябва да плаща средно по петлева на ден. В моретата има около десет милиона тона злато. Заизплащане на този дълг са потребни шест милиона тона злато. Запренасяне на златото са нужни шест хиляди вагона, които щеизминават шест хиляди километра 6 час. Това е моето изчисление задълга, който трябва да платите за 12 деня пост през годините, отвремето на Христа до днес. И като ме питате защо страдате, казвам:„Всички хора страдат за 12 деня пост годишно, с което са нарушилисвещения закон на преданието.” - Човек трябва да яде по три пъти наден. - Не е вярно. Воденицата, която мели брашно, трябва поне единден в месеца да прекрати работата си, за да поднови камъка. Насъщото основание и човешкият стомах трябва поне един ден в месецада си почине, за да продължи работата си добре. Това, което виказвам, не е доказано научно, според официалната наука; това са моинаучни изследвания и изчисления. Това е едно свещено предание.Като се питаш защо страдаш, знай, че страданията ти са резултат отнеспазване на 12-дневния годишен пост. Когато камъкът на твоястомах се развали, трябва да си купиш нов камък, но на Земята мъчносе купува нов камък. За да си купиш такъв камък. трябва да напуснешЗемята. Това е дълга разходка, за която са нужни 45-50 години. Тованаричат хората отиване до небето и връщане на Земята. Така гонаричам и аз. Обаче източните народи го наричат „прераждане”. - Защоумира човек? - Защото се е развалил камъкът Му. Той отива да си купинов. За обикновените хора срокът за купуване на нов камък е най-малко 50 години, а за великите напреднали хора е 2000 - 2500 години.”/"Ще управлява всички народи", с. 179/„Мойсей създаде закона за почивката. Той имаше предвидпочивката на стомаха. Нито евреите, нито християните разбраха този10закон. Като дойде неделя, тогава празнуват света неделя! Стомахътказва: „Никаква света неделя! Мойсей създаде почивката за мене. Виезабравихте този закон. Защо ще почивате? Вие нищо не сте работили,аз съм работил всеки ден по 12 часа. Следователно, аз имам право дапочивам." Казвате: „Стомахът е наш слуга, ние имаме право даразполагаме с него, както искаме." Обаче, не знаете, че стомахът еедин отмъстителен слуга. Той има характера на мечката: намрази ли теедин път, всичко е свършено. Откаже ли се да работи, и сърцето спира,и дробовете, и мозъкът спират. Той казва на господаря си: „Ти, който непразнуваш съботата и неделята, ще ти дам да разбереш какъв еБожият закон!" Могат да се съберат всички лекари, да правят различниинжекции, но той казва: „Не признавам никакви лекари. Аз ще уволнягосподаря си, ще го пратя при Господа." Бог ще пита стомаха: „Защоуволни господаря си?" - Защото не изпълнява Твоя закон. - Многодобре си направил!*/"Ще управлява всички народи", с. 179/„Да постиш 10 дни, но кога? С един брат или с една сестра неможе да се примирите. Ще постиш с ума, сърцето и тялото си и ще сепримирите. Ако той не иска да се примири с вас, ще си замине задругия свят. Щом не искате да се примирите с Божествената хармония,теглят ви чертата, задигат ви."/„Мисли...", 1981/82 г., с. 89/„Постът значи: не измъчвай мъжа си, не измъчвай никого, а незначи да постиш 10, дена да пожълтееш, да се изсушиш и пак да сисъщият."/„Мисли...", 1986/87 г., с. 144/„Чрез поста човек усилва волята си и се освобождава от страха,че ще умре от глад. Гладът пречиства тялото, порите се отварят,дишането става по-дълбоко, той внася светлина в ума, лекува болести.Който иска да гладува и знае как да гладува продължава живота си.Трябва да ти е приятно, че гладуваш. Венко нещо направено с любов,има цена. Постете от всяка земна проява, от лошите мисли, от всичкигорчивини на Земята."/Разговори на Учителя с брат Боян Боев/„Постенето е начин за обновяване на организма. Във вас не бивада влиза туй тщеславие да се състезавате кой повече дни да пости.Главната идея в поста е да събужда скритата енергия в клетките и даобнови организма. Трябва да спазвате и дните когато ще се пости. Акозапочнете вашия пост в понеделник ще имате един резултат, ако гозапочнете във вторник - ще имате друг резултат, в сряда – друг и т.н.После, ако го започнете сутрин или на обед, или вечерта, пак ще иматеразлични резултати."/„Мисли...", 1988/89 г., с. 50/11„Разбирам да постите, но да се примирите с всичките си врагове,да обикнете всички и да сте готови да жертвате нещо за другите."/„Мисли...", 1988/89 г., с. 86/Веднъж брат Пано от Ямбол бил на разговор при Учителя с групаприятели и го попитали колко дни през годината да постят. Учителятотговорил: „На човека е определено да живее 120 години на Земята, откоито 40 години трябва да прекара в пост." Всички приятели сеспогледали и си казали, че това е невъзможно да се изпълни. БратПано се замислил дълбоко в себе си и казал: „Аз постя по два дена вседмицата, това са 8 - 9 дена на месец. За година правят около 100дена. Двадесет дена правя житен режим и стават 120 дни. Значи 1/3 отгодината прекарвам в пост, тъй както 40 години са 1/3 от 120-годишнияживот на човека на Земята. Значи, може да се изпълни тази задача,която Учителят дава за поста."„Когато се занимавам с въпроса за храненето и мисля коя хранае благоприятна, имам предвид тази класификация на хората:обикновен, талантлив, гениален и светия. Има една храна, която Бог еопределил за светията и той трябва да се храни с нея. Светията трябвада се храни от дървото на живота. Никакво готвене и нищо, коетоизлиза от земята, а от дървото на живота. Той трябва да го намери и стези плодове да се храни. За всеки ден на светията е достатъчно самоедин плод, една ябълка, дори едно житно зрънце."/"Мисли..." 1984/85 г., с. 119/„Животът на безсмъртието се добива само с ядене на чиста,винаги прясна храна, без никакъв дефект. Никога няма да ядешнечиста, гнила храна. В такава храна има бацили, които могат дапредизвикат някакви болезнени състояния. Всеки, който иска даразреши въпроса за безсмъртието, трябва да яде абсолютно чистахрана. Ще кажете: „Де ще намерим такава храна?" Онзи, който иска датрансформира, да организира своето тяло, най-първо трябва да сехрани с жито, ориз, царевица, а после с плодове. Ечемикът не е запрепоръчване. Той предизвиква затлъстяване на организма. Ръжта ехубава за ядене."/"За слаба Божия", беседа. „В своите си", с. 16/Учителя е дал следните формули при хранене. Като отчупимпървата хапка хляб, да кажем:Благодаря ти, Боже, за хляба, който си ми дал. Искам да бъдачист и устойчив като житното зърно. (3 пъти)Както водата разхлажда, така и моите чувства даразхлаждат и освежават уморения и жаден пътник. (3 пъти)Ако тези формули се казват при всяко хранене в продължение наедна година, човек коренно ще промени и подобри дейността насърцето си.12„Най-чистата храна е житото."/"Той създава", с. 252/„Житото е слънчев плод, който е минал през Венера, плод, койтоозначава любовта, но любовта във форма на жертва. Житото е дошлода прогресира в света. Изучава, като в училище, първата степен нажертвата."/"Мисли..." 1981/82 г., с. 22/„Житното зърно е емблема на човешката душа. То представлявавелика история в развитието на природата. Ако вие можехте даразгърнете листата на житното зърно, да проследите неговата история,щяхте да разберете напълно историята на човешката душа. Кактожитното зърно пада в земята и умира, както то пониква, израства идава семе, същото става и с човешката душа. Може би пред васжитното зърно да представлява нещо много скромно, нещо, което няманикаква цена - 1/16 - хилядна част от килограма. На колко бихтеспаднали неговата цена, когато един килограм струва един грош? -Обаче в житното зърно има сила, възможност, дух на самоотричане, скоято сила то храни себе си и другите. И когато вие седнете натрапезата, не мислите никак за житното зърно, не знаете каква радостто внася във вас, какви мисли то носи. Вие не знаете неговия произход.Хората не го оценяват, кокошките също - никой не го оценява. Но то еедна велика загадка в света.Сега какво се крие в това житно зърно? То е емблема на живота.И ако вземем българската буква Ж, с която начева думата, тя напълносъответства на житното зърно - долу две крачета, корени, горе двеклончета. Като го посеем, то ни показва накъде трябва да се стремим.Житното зърно ни казва, че трябва да се стремим към Оногози, отКогото сме излезли - към Бога; че за да се стремим към Бога, трябва дасе разклоним, да пуснем клончета, да разцъфтим, да вържем храна засвета, т.е. „Да помагате и да се жертвувате за своите ближни, както азправя". И затуй казва Христос на друго място: „Аз съм жив хляб, Койтосъм слязъл от Небето." И хлябът от какво става? От житното зърно.Съвременните хора казват, че техният живот е нещастен, всички санедоволни - и царе, и князе; като започнете от най-високия до най-долния и като им се даде, пак са недоволни и пак искат. А попитай гизащо са недоволни. Търсят нещо повече. Но нека се обърнем къмисторията на житното зърно. Когато го посеят в земята, какво бихтеказали, ако бихте били на негово място? Ще кажете: „Свърши се с нас,изчезна нашият живот, изгни!" Но в житното зърно има повече вяра,отколкото у вас. Когато е погребано в почвата, то гние и сплува, новеднага разбира езика на Слънцето и щом първите негови лъчи сепоявят, казва си: „Аз няма да умра, аз ще възкръсна и ще принеса плодза други." И в него се заражда енергия, и то почва да се стреми къмСлънцето. Завързва, узрява. Но хората не го оставят - вземат сърп и гоизрязват.13Неговите страдания не се свършват тук: след като го ожънат,стягат го в снопи, после бодват го с вили и го мятат на колата, занасятго на гумното и го слагат едно връз друго на големи като планини купи.След това прекарват над него коне и дикани. Какво бихте помислиливие, ако бяхте на негово място? През този процес минава и човешкиятживот. Ще попитате: „Защо трябва да минем през всичкия тозипроцес?" - Човек трябва от този пример с житното зърно да извлечепоука. Минат диканята и копитата на коня над житното зърно, извадятго и го слагат в хамбара. Но мъките му и тук не се свършват: пресяватго, лошите зърна падат отдолу, хубавите остават горе, турят го вчували и хайде на воденицата, под ония два тежки камъка да го търкати смажат съвсем. Ако бяхте на мястото на житното зърно, какво бихтеказали? „И това било живот и свят, който Господ създал!" Но житнотозърно има велико търпение, то казва: „Вие ще видите каква е ощемоята история." Изваждат го из воденицата на брашно, донасят го вкъщи, но пак не го оставят на мира: запретне се пък сега жената съссвоето сито, пресява го, едно хвърля, друго изсипва в нощвите, туря муквас и замеся хляб. Вие да сте на мястото на житното зърно, щекажете: „Нашите страдания са свършили вече." - Не, като втаса, хайдев пещта вътре. И като го извадят оттам, виждаме ония хубави самуни.Ако сте на мястото на житното зърно, ще кажете: „Най-сетне нашитестрадания се свършиха!" Но, като мине малко, почват да чупят тияхубави самуни и да ядат. Житното зърно по такъв начин влиза встомаха, образуват се сокове, които влизат в нашия ум, и какво става?В нашия мозък се образуват велики мисли, в нашето сърце - новижелания. Житното зърно носи дрехата, която облича нашите чувства,то се излива в перото на писатели и поети, излива се в лъка нацигуларя. Ето това дава житното зърно. И ако това зърно не бешепрекарало процеса на туй развитие, никога не бихме видели тия хубавинеща в природата. Защо? Защото житното зърно ни дава сила дагледаме и виждаме. Затуй казва Христос: „Аз съм жив хляб." А за дабъде човек жив, трябва да бъде в общение със своята среда, да севпусне в нея да помага и да му помагат. Както житното зърно е миналопрез този процес, и ние трябва да се жертваме по същия начин.Жертвоприношението не е толкова тежко."/"Сила и живот", І серия, с. 19/„Когато почнете да страдате, казвайте: „Още не съм минал презцелия процес на житното зърно." - И когато вашите мисли и вашетосърце се преобразят и станат прекрасни, тогава ще добиете образа иподобието Божие, тогава Бог ще ви възкреси, тъй както Слънцетосъживява посятото житно зърно."/"Сила и живот", І серия, с. 37/„Формата на хляба не е хлябът и вкусът даже не е хлябът. Нохранителността, която той може да има и която може да ви даде нещо,това е хлябът. Хлябът съдържа в себе си всички хранителни14материали. Човек може прекрасно да живее само с хляб, плодове ивода. Важно е да се дъвче много добре, да се яде с любов,благодарност и разположение. Хората направо се осакатяват, като сиугаждат в яденето и като набързо се нагълтат, без да дъвчат."/"Мисли..." 1981/82 г., с. 103/Веднъж Учителя казва на брат Георги Йорданов:Сиренето, кашкавалът са хубава храна, но не могат да направятчовека духовен. Ябълката, крушата, плодовете създават духовниячовек. „От ябълките, орехите, житото, хляба, зехтина, всички плодове,няма по-хубава храна за човека. Житото е много важно. То дава многонеща на човека и го прави по-устойчив."/"Мисли..." 1986/87 г., с. 128/„Ще кажете, че меленето на житото е необходимо. Не, това енай-несполучливият опит, който човечеството е могло някога данаправи. В Божествената книга не съществува закон, според койтожитото трябва да се мели на брашно. Когато житото се мели набрашно, хранителните му вещества излетяват навън, а оставатслабохранителните, които човек използва."/"Крадецът и пастирът", с. 269/„Житното зърно е Христос. Целият свят се храни от Христа.Житните зрънца са Неговото тяло. Веществото на житното зърно товаса соковете, с които са се хранили ангелите. Житното зърно е емблемана Христа. И във всичките плодове, които има, Христос сеолицетворява в своята чистота. И тъй, ако ние се храним с жито иплодове, животът ни ще бъде по-чист и по-свят."/"Мисли..." 1986/87 г., с. 86/„Коя е най-здравословната храна за нас? Казвам: „За всичкиразумни хора е точно определено какво трябва да ядат." Онова, което енеобходимо, като храна на човека в сегашния му живот, житото, днесто е в изобилие и никой човек няма право да се оплаква, че ще умрегладен. Мнозина се оплакват, че животът бил тежък. За когото животъте тежък, нека яде сурово жито. Когато животът стане тежък за мене, азизяждам по сто грама жито на ден: 30 грама сутрин, 30 грама на обед и30 грама вечерта. Колко струва сто грама жито?"/"Влизане", с. 14/„Житото е емблема на търпение. Всеки, който иска да бъдетърпелив, трябва да яде по сто грама сурово, неварено жито, като горазделя за три пъти на ден, по 33 грама. Ще го дъвчете дълго време вустата си, докато се сдъвче добре. Два часа след яденето на житотоще пиете гореща вода. Тъй се придобива търпение."/"Настанало е Царството Божие", беседа „Да се не смущавасърцето ви", с. 31/15Учителя е дал и по-обширен режим, като казва:„Онези от вас, които имат слаб стомах или слаби гърди, нека сеподложат на житен режим за 2 - 3 месеца. През това време не трябвада употребяват никаква друга храна, освен сурово жито, изчистено,измито, без никакъв прах. Този опит нека направят тези, които санервни, неразположени и които искат да се лекуват. Ако ви се виждамного 2-3 месеца, направете го за една седмица. Накиснете 100 грамажито в чаша вода, вземете и го дъвчете добре. Ако ви се пие вода,пийте колкото искате. Ако бяхте правили този житен режим по-рано,щяхте да имате здрави зъби и нервната ви система щеше да бъде по-добре организирана. Тези, на които зъбите са слаби, нека сварятжитото. Но да го сварят малко, без сол, без захар. Опитайте, но нямада ядете нищо друго. Ако почувствате нещо дисхармонично, ще спретеопита с житения режим. Аз ви давам тия опити с житото, защото в негосе крият най-мощните и благородни сили за живота."/"Мисли..." 1987/88 г., с. 48/Приятелите веднага започват режима, като им идва идеята еднаседмица да карат режима, а другата да са на обща храна. Макар и такаизменен режимът, никой не го изпълнява три месеца.Имаше много възрастни приятели, които искаха да изпълнятрежима, но не можеха да ядат твърдо жито. Тогава сестра ЙорданкаЖекова отива при Учителя и му казва, че има много възрастниприятели, които желаят да правят житен режим, но не могат да дъвчатсурово или малко варено жито и да ù даде някакъв съвет. Учителяказва: Вечерта да се сваряват 100 грама очистено жито 10 минути сповече вода. След това да се увие в една вълнена кърпа, както сеправи при подквасване на мляко и на сутринта житото ще се разцъфтии лесно ще може да се дъвче. Разделя се на три части за закуска, обеди вечеря и се дъвче дълго време, докато стане на каша в устата. Освентова възрастните да изяждат по една ябълка за тониране на нервите,по три ореха за усилване и подхранване на мозъка и по една лъжичкамед за регулиране на стомаха. Житото е за сърцето. Два часа следизяждането на житото да се пие вода и ако ни се гади, да капнем понякоя капка лимон във водата.През зимата, когато нямаме достатъчно пресни плодове изеленчуци, в организма се натрупват известни мазнини, утайки иотрови, от които е хубаво да се очистим, за да можем да се ползвамепълноценно от пролетните възрастващи слънчеви енергии. Товапречистване става най-добре с житния режим. Житният режим се правив началото на месец февруари, когато Слънцето е в знака Водолей,който е символ на чистотата и любовта и на силите на новата епоха наВодолея. Режимът започва след разсипа на Луната, когато има най-благоприятни условия за лекуване и чистене.Казва се в Писанието, че Бог създаде в четвъртия ден Слънцетои природата. Този ден е сряда, в който Учителя изнасяше беседите от16общия окултен клас, с които ни запознаваше с принципите и законитена природата. Понеже чрез житния режим ние влизаме в лечебницатана природата за 10 дни, добре е да го започнем от деня на Слънцето иприродата - сряда сутринта и да го завършим на десетия ден - в петък,който е шестият ден от Съзиданието, когато Бог е създал човека. Такание работим да се изменим и създадем новия човек на Земята.За провеждане на житния режим от младите приятели енеобходимо жито само един килограм, което малко да се накисва въввода от вечер и да се дъвче продължително, но не трябва да се правис покълнало жито. Когато житото покълва, всичката му сила отива вкълна и човек не може да се ползва от силите на житото.За възрастните приятели е необходимо: един килограм жито,един килограм мед, 90 ореха, 30 ябълки и един лимон. Добре е предизапочване на режима да се вземе очистително или да се направиклизма. Когато се започва режимът в сряда сутринта, се казваформулата: „Божията любов носи изобилния и пълен живот." (3 пъти)След нея се казва формулата за житния режим: „Господи, приеми ме влечебницата на природата за десет дни." (3 пъти) Тази формула секазва само веднъж при започване на житния режим, а при всякохранене се казва първата формула. Когато се ядат ябълките, по еднана ядене, семките се броят, събират се и през пролетта се посяват вземята. Сутрин трябва да се закусва след изгрева на Слънцето, авечер да се вечеря преди залеза.Ако житото не се дъвче добре, то предизвиква болки в стомаха изатягане на червата, поради което човек не може да изкара докрайзапочнатия житен режим.На десетия ден - петък, се отпоства с ангелска супа, направенаот картофи, вода, сол, магданоз. Преди поднасянето ù се слагат лимони черен пипер. Яде се и хляб. Останалото жито може да се изяде предиотпостването. Ако има прясна коприва, може да се свари и да се хапнемалко преди супата. След това добре е три дена да се яде лека храна,главно ангелска супа и постепенно да се премине към обща храна.По време на режима Учителят препоръчва да се помага на хора,затруднени в живота: да се измиват стаи, да се перат дрехи, да сенацепват дърва и др. Храната, която бихме изяли през тези десет дни,ако не сме на житен режим, да се даде на бедни и нуждаещи се - те дая изядат. Така режимът се осмисля вътрешно и външно и има по-добъррезултат.Учителят казва: „Добре е човек да започне пост или житенрежим, когато се намира в най-тягостно състояние на душата и духаили има най-големи противоречия и страдания." Това е напълноспецифично и индивидуално за всеки човек.Ако някой пропусне да направи житния режим през февруари,може да го направи през март при разсип на Луната, когато Слънцето ев знака Риби. Така той ще се свърже с Христовия дух, ще разбересмисъла на милосърдието и жертвата, мистичното, скрито вмълчанието, и ще омекоти своята карма. Христос навремето пое17половината от кармата на човечеството, а другата половина я оставиние да си я носим.Житният режим може да се прави и за постигане на някоидобродетели: смирение, кротост, въздържание, милосърдие, благост,търпение и др. Може да се прави за влизане в някое учебно заведение,за успешно завършване на образование, за създаване на дом и заизлизане от някои трудни положения в живота. Тогава режимът сезапочва при нова Луна и трае пак 10 дена. Добре е да се започне пак всряда и да се завърши в петък. Ако човек започне режима сутрин, еотлично, ако го започне на обед е много добре, а вечер - добре. Сутринслед изгрева на Слънцето има най-много слънчеви енергии и ако човекзапочне режима тогава, ще се свърже с животворящите слънчеви лъчи.На обед Слънцето до 12.00 часа е положително и дава енергии наЗемята. Следобед то става отрицателно, а Земята - положителна.Тогава преобладават земните енергии, които материализират човека иго свързват с центъра на Земята.Ако човек започне режима в неделя, той се свързва съсСлънцето, Духът и Светлината в живота и тогава е много подходящо дачете и проучва Библията. После ще завърши във вторник, ден наборба, в която активно ще участва умът на човека.Ако житният режим започне в понеделник, човек ще се свърже сразвитието на своята душа, ще възприеме любовта в сърцето си и щепречисти всичко около себе ок Ще завърши в сряда - денят наПриродата, с която човек трябва да се свърже.Ако житният режим започне във вторник, човек ще работиактивно за развитието на своя ум и придобиване на положителнознание за живота. Целта му ще се постигне само с воюване и чистенеот човешките наслоявания - от отрицателните човешки мисли, коитопречат много за придобиване на знанието. Режимът ще завърши вчетвъртък - ден на благородството и развитието на човешката личностчрез волята.Ако житният режим започне в сряда е най-добре, защотовлизаме в лечебницата на природата за 10 дни и завършваме в петък -деня, в който е създаден човекът. Тогава, ако искаме да постигнемнещо в живота си, трябва усилено да работим за развитието насърцето си и животът ни да стане напълно съзнателен. Целта ни щебъде постигната с усилена умствена работа и системни сериознизанимания.Ако житният режим започне в четвъртък, ние ще проявим своятаволя, ще придобием сила, с която ще превъзмогнем мъчнотиите,изпречили се в пътя на живота ни. Сами ще решаваме въпросите и щеработим за собственото си развитие. Режимът ще завърши в събота -деня на Бога, към когото трябва да насочим целият наш личен исъзнателен живот.Ако житният режим започне в петък, ние ще се свържем с животоСлово Божие - изявената Божия Любов на Земята, което ще ни озарисъс своята светлина и ще стане господар на нашата съдба, на нашия18живот. Това може да се постигне само при пълно проявление наБожията Любов. Режимът ще завърши в неделя - ден на Духа, науката,изобретенията и прогреса в живота, ден на постоянно веселие инепреривна вътрешна радост.Ако житният режим започне в събота, ние се свързваме с Бога,вечното начало на Живота, на всичко, което съществува въвВселената, ден на Природата, която ни заобикаля и която постоянно ниучи. От нея ще разберем как да почиваме като служим на всички нашиприятели. Така ще стигнем в съзнанието си до идеята, че сме роденина Земята, за да бъдем разумни същества. Режимът ще завърши впонеделник, когато ще направим вътрешна връзка с душата си - с Бога,нашия Велик Баща, чрез Любовта, която Той е вложил в нас, катоочистим ума, сърцето и волята си от посторонните човешки неща ипоставим чистотата за основа на нашия живот - първото правило завлизането ни в Божествения свят.По отношение положението на Слънцето в зодиакалните знациние засегнахме въпроса за житния режим по време на минаване наСлънцето през знака Водолей - господар на сегашната епоха напречистване и Риби - на Христовата епоха на мистичност и мълчание.Когато правим житен режим за пречистване на разсип на Лунатаи Слънцето се намира в знака Овен - от 22 март до 22 април, тогавание се очистваме от нашите низши чувства, желания и страсти, отживотинското в себе си, през което сме преминали в миналата епоха.Така ще придобием една мекота, разположение и ще престанем да секараме с хората и няма да проявяваме повече насилие над околните.Това е особено полезно за младите приятели, които имат много силнинеизживени чувства и малко опитност в живота. Те ще престанат дабъдат толкова резки, прями в посочване на отрицателните качества наоколните, ще намалят своята импулсивност, която често им пречи вживота. Ще дойдат до съзнание, че не само те могат да бъдат водачина хората, но и други могат да изпълняват тази длъжност.Ако житният режим се прави при нова Луна, тогава човек щеусили волята си, но едновременно с това желанията и чувствата си, ноте ще бъдат стерилизирани и омекотени, доведени до една разумност,необходима при сегашното ни развитие. Изобщо житото, през коетотекат ангелските сокове, в нашето развитие въздейства пряко насърцето, като го облагородява и дава финес на чувствата.От 22 април до 22 май, когато Слънцето преминава през знакаТелец и правим житен режим при разсип на Луната, той ще помогне начовека да се освободи от ненужните наслоявания и тлъстини, да усилидълбокото си дишане, да развие гласа си - да пее и музицира. Щеразвие упоритост и настойчивост - изчерпателност във всяка работа,която ще върши с голяма любов.При нова Луна се развива търпение и мълчаливо съпротивлениесрещу всяко насилие, придружено с постоянна и неизменна любов.Новите идеи, които мъчно възприема и някои са непонятни, ще започнеда ги помни и разбира и постоянно да ги прилага в живота. Постепенно19ще стане горещ приемник и проповедник на новите идеи.От 22 май до 22 юни Слънцето преминава през знака Близнаци иако правим житен режим при разсип на Луната, ще се активизираме даучим и търсим новото навсякъде в проявите на живота, да намирамепричините и разбираме каузалността, с която природата постоянноработи. Така човек ще намали значително своята променливост и щепрестане да се разочарова от неуспехите в живота си.При нова Луна човек ще придобие много добри вътрешниусловия за учене и разбиране на знанията, които получава и методитеза тяхното правилно използване. Той може да стане преподавател, данамери всички източници на знание, които дълго време е търсил, илида си обясни някои интересуващи го факти. В неговата душа ще сесъбуди силно желания да ходи, обикаля и проучва природата и животана хората в страната и чужбина. Ще развие своя обективен ум, с койтоще започне правилно да се справя с всичките материалнипротиворечия, които се явяват в пътя му. Ще започне успешно да сесправя с всички ненужни желания и наивността, която често проявява,и ще престане да греши от прибързани действия.От 22 юни до 22 юли Слънцето преминава през знака Рак -вратата на Живота. Когато житният режим се прави при разсип наЛуната, човек ще се задълбочи в тайните на съзиданието на живота иобществото, като започне от първата негова клетка - семейството. Щеразвие силни духовни и психически качества, които ще го доведат допряка връзка с невидимия свят. Така човек ще стане носител на единкрасив, скрит дълбоко в него вътрешен живот, крайно чувствителен къмвъншните и особено към вътрешните постоянни промени. Ще имаголяма привързаност към своя дом, в който ще си създаде една силнааура, под влиянието на която стаята му ще бъде най-хубавото му мястоза работа, отмора, за трансформиране на всички отрицателнисъстояния, придобити от външния достъп с хората.При нова Луна чрез житния режим човек с пълно упование можеда трасира един духовен път, насочен към Бога. Той лесно ще сеприспособява към всички лоши външни условия, ще придобиесдържаност, мекота и постоянна благодарност.От 22 юли до 22 август Слънцето преминава през зодиакалниязнак Лъв. Житният режим, направен при разсип на Луната ще помогнена човека да облагороди и омекоти сърцето си и ако е болно, да гоизлекува. Той ще придобие ангелски характер и ще започне щедро дадава от времето, парите, знанието си, без да мисли за себе си. Можеда стане много добър оратор и разпространител на новите идеи, катопрояви едно духовно обаяние, чрез което силно ще въздейства нахората. При нова Луна житния режим дава на човека смелост и сили запостигане на целите му. Той ще намали гордостта и омекотидостойнството си, които му пречат и го спъват в живота. Непрекъснатоще търси истината и светлината на живота, в които постоянно ще седвижи.От 22 август до 22 септември Слънцето преминава през20 зодиакалния знак Дева. Житният режим, направен при разсип наЛуната, помага на човек да се приспособи много добре към знанието -да учи с голяма лекота, да го придобива с леснота. Ще може лесно даусвоява чужди езици, ще започне да се изразява красиво и правилно иможе да развие поетична и писателска дарба. Ще стане носител наголяма външна и дълбока вътрешна чистота, такава какватопритежават ангелите и тогава ще се свърже с тях. Тази чистота ще гоосвободи от болезнените му състояния, през които минава – ототровите и наслояванията в червата му.При нова Луна житния режим дава на човек възможност данамери най-правилния път за учене и придобиване на външно ивътрешно знание. Да защити някоя теза, да се издигне в науката на по-висока степен. Да постигне главно научни резултати от задачите, коитоси е поставил.От 22 септември до 22 октомври Слънцето преминава преззодиакалния знак Везни. Когато житният режим се прави при разсип наЛуната човек подобрява музикалните, артистичните или художественидарби и способности, които притежава, като намира вътрешната връзкана нещата и стига до Любовта - най-важния фактор за създаване накрасиви форми и отношения в изкуствата и живота. Ще подобрихармонията и разбирателството в семейството и чрез ред и порядък дасъздаде уют в дома.При нова Луна житният режим дава на човек възможност заголеми постижения в музиката, изкуството, художеството, запридобиване на външна и вътрешна красота, чрез светли мисли, топличувства и благородни постъпки.От 22 октомври до 22 ноември Слънцето преминава преззодиакалния знак Скорпион. Житният режим, направен при разсип наЛуната, помага на човек да се лекува от някои свои недъзи, главно вполовата област, да въздейства с ума си на низшето и животинскоатавистично състояние и го замести със силна привързаност къмокултните тайни науки. Така той може да има добри постижения катоастролог, хиромант, графолог и др. Това са богати възможности застимулиране и правилно насочване на ума по пътя на еволюцията иправилното човешко развитие.При нова Луна житният режим помага на човек да се бори спротиворечията и мъчнотиите в живота си и винаги да излизапобедител. Но тъй като животът не е борба, а разумно използване наблагоприятните условия, при които се намира даден човек, то тойтрябва да се бори със собствените си недъзи и низши прояви, да сесправи с ада в себе си. Никога да не проявява насилието като метод запостижение, защото целият ад е изграден само от насилие и когаточовек, съзнателно или несъзнателно прояви насилието, то той поканвацелия ад на гости у дома си.От 22 ноември до 22 декември Слънцето преминава преззодиакалния знак Стрелец. Житният режим направен при разсип наЛуната помага на човек да придобие една ясна представа за идеите,21които го вълнуват, и ще намери най-правилния начин за тяхнотоприложение в живота. Ще разбие благородството, мекотата ипослушанието, чрез които качества ще влезе във връзка с ангелскатамъдрост, която коренно ще промени живота му и ще улеснипребиваването му на Земята. Така човек попада под покрива наВсевишнаго и винаги е запазен от силите на небето - от БялотоБратство.При нова Луна житният режим помага на човек да реализиранякои духовни идеи, да се издигне в религията и братството чрезвътрешно самоусъвършенстване. Да прояви благородството исправедливостта във всички области на живота.От 22 декември до 22 януари Слънцето преминава преззодиакалния знак Козирог. Житният режим, направен при разсип наЛуната, помага на човек да очисти съзнанието си от много ненужниотрицателни мисли: съмнения, подозрения, ревност, скъперничество.Да изработи един светъл ум, носител на новите идеи, катоизостави бъркотиите на човешкия порядък, които дотогава са заемалипърво място в неговия обективен ум. Да подчини човешката правда наБожествения промисъл, който ще му покаже какво представляваБожията Правда, която, като дойде на Земята, ще създаде в миниатюрцарството Божие.При пълнене на Луната житният режим помага на човек дапостигне високите си желания и намерения, отправени къмръководството в човешкия порядък. Човек може да стане директор,министър, управник на държавата. Но в духовно отношение той трябвада стане цар на себе си - на своите мисли и чувства и постъпки и такада бъде неуязвим за човешкия порядък и неговите закони.Във всички тези знаци, през които Слънцето минава впродължение на една година, ние сме разбили съответни качества вминалите епохи и сега полагаме изпит при ликвидацията на века, за давиди Небето и ние докъде сме стигнали в своето развитие. Понежесега сме в епохата на Водолея, епохата на планетата Уран иБожествената мъдрост, най-правилно е да правим житния режим приразсипа на Луната през месец февруари, да се очистим от всичкитенеправди, които носим в света, да възстановим хармонията на пълнотоединство на силите в организма ни и да влезем в новите условия наразумния живот - на Любовта, Мира, Братстово и Хармонията международите. Голямото пресяване, през което човечеството минава, щесъздаде благоприятни условия за идването на Шеста светеща раса наЛюбовта, при която хората ще посеят новите семена на хармонията,музиката и красотата по лицето на цялата Земя.От бремето на заминаването на Учителя до 1978 г. сестраЙорданка Жекова организираше и провеждаше житния режим сприятелите в София. Към него се присъединяваха и много приятели отпровинцията. Отпостването ставаше най-тържествено - събирахме седо 40 - 50 души заедно и с обща молитва и благодарност завършвахмежитния режим. Житният режим се изкарва леко, когато много братя и22сестри го правят едновременно с любов и вдъхновение. Тогава ниеставаме „братя в единомислие". Живеехме в хармония, разбирателствои си помагахме. В бъдеще всички хора по лицето на Земята ще сеползват от великите блага, които носи житото, когато се яде с любов иблагодарност. След заминаването на сестра Йорданка Жековаработата пое сестра Мария Златева до своето заминаване.Учителят казва, че в бъдеще няма да се наказват престъпницитес продължителен затвор, побой и смърт, а ще им се дава по 100 грамажито на ден дълго да го дъвчат, в продължение на 10, 20, 30 и повечедни, в зависимост от престъпленията им. Житото ще промени кръвта,мислите и чувствата и престъпниците ще се отправят към разумнияживот в работа за благото на човечеството. След такъв режим няма ида помислят втори път да правят престъпления. Апостол Павел казва:„Всички няма да измрем, но ще се изменим, ще станем хора надоброто, братя и сестри на хармонията и Любовта. Ще живеем зацялото."Житният режим е един добър педагогически метод запревъзпитание и пречистване на хората и подготвянето им за новияживот, който идва на Земята -за постигане на великите идеали начовечеството.Една сестра при правене на житния режим я заболява главата.Казах ù, че е падала и си е ударила главата, и понеже при житниярежим става основно пречистване, започват да се махат излишнитенаслоявания от удареното място и затова я боли. Тя трябва да имаволя да изкара режима, макар и с болки.Ще кажете, че житото е еднообразна храна, а ние сме свикнали сголямо разнообразие в храната. Вижте елените, които живеят пополосите - хранят се само с трева, която мъчно намират под снега, носи изработват и копита, рога, зъби и всички удове. Когато се хранят, тенасочват мисълта си към това, което им е необходимо, да го изградят ипо този начин с тази оскъдна храна си изграждат тялото.Житото е дошло на Земята от менталния свят като идея преди200 милиона години, или 8000 научни години, които са прецесии наСлънцето от 25000 години. Дълго време житото е било храна наангелите и когато хората на Земята стигат до падение, го изпращат смисия - да промени лошите навици на хората и да спаси човечествотоот загиване. То е малката Божия любов, която навсякъде минава ивсичко оправя. Колкото една страна на Земята употребява повечежито, толкова по-духовни и интелигентни са нейните граждани. В негосе съдържат всички необходими елементи за правилното развитие наземния човек. Понеже хората го мелят, продават, държат в хамбари -спират Божието благословение, житното зърно е станало много малко.Първоначално то е било колкото ябълка и е било много вкусно. И сегажитото в духовния свят е голямо като ябълка и с няколко зърна човекможе да се нахрани спокойно.„Христос казва на учениците си: „Не само с хляб може да сеживее, но и с всяко Слово, което излиза от Бога." Значи има и друг23начин на хранене. Постът показва, че човек може да се храни и подруг начин - със Словото Божие. В този начин на хранене седи новиятживот./Ключът на живота, с. 22/„Няма по-голямо благо за човека от това да възприема светлина,въздух, вода и храна. Животът на земята без хранене е цял ад. Значи,раят на земята се крие в яденето. Когато някое възвишено съществоиска да види земния рай, то слиза между хората във време на ядене.Ако иска да види небесния рай, човек се качва на небето в момент,когато тамошните жители ядат. (Затова Учителя не допускашефотографите да правят снимки на братята и сестрите по време нахранене.)И тъй човек трябва да има ясна представа за храненето.Велико нещо е да ядеш от храната, която Бог е приготвил зачовека от преди хиляди години. Още при създаването на човека у Богавъзникнала идеята за неговото хранене. Да се храниш, товаподразбира да възприемаш Божествения живот. Да възприемашБожествения живот, това значи да се храниш със светлина, въздух,вода и хляб. Човек трябва да има свещено отношение към светлината,въздуха, водата и хляба, да ги разбира ...... – Ти ще използваш разумно благата на живота само когато гиприемеш съзнателно и с любов. Иначе ще виждаш светлината околосебе си, но ще живееш в тъмнина; ще дишаш въздух и пак ще сезадушаваш; ще пиеш вода и все жаден ще ходиш, ще ядеш вкусниястия, но въпреки това ще остаряваш. Възприемайте всичко с любов.Само така ще се ползвате от Божието благословение. Вършете всичкос любов. Любовта трябва да присъства във всяка мисъл, във всякочувство и във всяка постъпка. При любовта плодовете зреят и сладкистават; без любов плодовете остават зелени и горчиви...Дето е любовта, там има хармония и красота.Вън от любовта хората се критикуват, сърдят се, плачат, страдати животът им се обезсмисля. Дето е любовта, там е раят.В безлюбието пък е адът.В рая цари законът на свободата и любовта. А в ада – законът наограничението, насилието и безлюбието."/"Вечното Благо" с. б. стр. 10/„Лесно се говори за служенето, но трябва да знаеш как даслужиш. Да слугуваш, това значи да изпълняваш разумно закона налюбовта. Как ще кърми майката новороденото си дете ако няма мляко?Значи, служителят трябва да има мляко, храна, с която да поддържаживота на онези, на които служи. Това означава стихът: „Ако не ядетеплътта ми и не пиете кръвта ми, нямате живот в себе си"... Каквотопредставя майчиното мляко за детето, такава е Христовата плът и кръвза Неговите последователи. Плътта и кръвта на Христа представятБожието Слово, затова Христос казва: „Не само с хляб може да се24живее, но и с всяко Слово, което излиза от устата на Бога."/„Вечното благо", с. б., стр. 11 /На кого принадлежи златото в света? На кого принадлежижитото? На кого принадлежат всички блага в живота? Всичкопринадлежи на възвишените, на разумните същества, които работят вимето на Бога. Въпреки това хората взимат тези блага и разполагат стях, както намерят за добре. С тяхното злато се вършат големипрестъпления. Американците, които минават за умен народ, предигодини на голямото изобилие на жито, решили да си служат с житовместо с въглища. Те намерили, че при това плодородие житото щезамести въглищата за индустриални цели Ако това е станало, не е линасилие? Житото е дадено за храна на хората, а не за гориво.(Житните зрънца са разумни любящи души, които са слезли на земятада се пожертват за хората, да влязат в техните тела и да пробудятвисшето им съзнание, за да започнат да живеят един красив,хармоничен, братски живот.)Мнозина злоупотребяват с житото... Не е позволено па сезлоупотребява с житото. Продавай го на цена, която да посрещнеразходите и трудът ти. Купи го на цена, която да не ощетипроизводителя. Голямото плодородие се дължи не толкова навъншните условия, колкото на вътрешните. Като съедините външните ивътрешните благоприятни условия, изобилието ще бъде още по-голямо. Днес земеделецът се оплаква от лоша година, отнеплодородие и т.н. Защо? – Защото работата му е без любов...Направете опит да посеете един декар земя с жито, но през всичкотовреме да работите с любов: да разорете земята, да посеете и ожънетежитото с любов, да го смелите на воденицата с любов, да го омесите иопечете с любов.Яжте след това този хляб и ще видите какъв ще бъдерезултатът. През всичкото време на работата си да не кажете едналоша дума, да не отправите един лош поглед, да не допуснете едналоша мисъл или лошо чувство. Това значи човек да работи с любов."/"Вечното благо", с. б., стр. 14 /Така ще се хранят хората в бъдещата Шеста раса и ще иматголямо изобилие на храни и блага.Благата ще идват при тях с изразходването им и няма да имагладни, бедни и отчаяни същества. Животът ще се лее в еднахармония, мелодия - ще бъде песен на любовта.„Важно е, че Бог благославя всеки, който прави добро. Ето, тазигодина (1943 г.) българите направиха едно добро, заради което им седаде голямо плодородие. Какво е това добро, няма да кажа, да не сесъблазнят. Ако продължават да правят добрини, в бъдеще ги очаквапо-голямо благословение. Ако не живеят добре, всичките блага ще имсе отнемат. У Бога няма лицеприятие. Всеки човек, религиозен илисветски, трябва да се отличава поне с едно добро качество."25/"Вечното благо", с. б., стр. 15 /В бъдеще хората ще се хранят по специфичен начин, до който ина най-учените хора на Земята не им е дошло наум. По време наШестата раса, която ще трае 365 000 години, хората ще развият своятамисъл и ще започнат да си създават храна, каквато искат, от въздуха,като се концентрират. Като пожелаят ябълка, след няколко минути тяще се яви узряла пред тях.Учителят с поста и режимите за хранене ни подготвя забъдещето, когато ще дойде време хората да ядат по един път вседмицата. Ще има много малко храна, но ако ние я ядем сблагодарност и любов, ще влезем в закона на изобилието и тя ще сеувеличи, тъй както Христос с няколко хляба нахрани хиляден народ.Светозар НяголовХРАНЕНЕ, ПОСТ И ЖИТЕН РЕЖИМЧетвърто (допълнено) издание,София 2000 г.Коректор: Стойна КасъроваПредпечатна подготовка: ИК „ВИДЕЛИНА"И.К. „ВИДЕЛИНА"ISBN 954-8925-06-ХФормат 16/60x84 26 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване