Jump to content

Житно зърно


Recommended Posts

І

 

Житно Зърно

 

 

Него стопанинът заравя навреме в земята.

 

Над земята веят ветрове, падат дъждове, студове и снегове...

 

Но ето, мина зимата със своите студове и снегове, дойде топлата и животворна пролет.

 

Над черните угари се показа нежния кълн на заровеното и забравено житно зърно.

 

Тихо, бавно и незабелязано расте тоя кълн сред множество плевели въззет все към небето.

 

И ние виждаме черните и пусти угари, покрити с буйна зеленина, подобна на море, развълнувано от вятъра.

 

Над това зелено и буйно море все по-силно припича слънцето.

 

Ето, жежки златни класове, виснат и се пекат на жегата.

 

Морето става тъмно, подобно на пламък.

 

Заровеното в земята житно зърно изгни от влагата; то умря, но ето ние го виждаме преродено – възкръснало под земята умножено в клас.

 

Ей, идат жетварите – безмилостно режат и стягат на снопове узрялата златна жетва.

 

Дохожда вършитба и на хармана със страшна мъка отделят плявата, а чистото житно зърно отнасят в хамбара на стопанина.

 

Ако зърното не умре, то плод не може да даде; ако не мине през жегата на пека, то няма да узрее.

 

И без мъката на хармана то не би станало за храна, достойна за хамбара – за висшия живот.

 

Тежък и труден, но благословен е пътят на посятото житно зърно – пътят, истината и живота.

 

ІІ

 

Царство Божие

 

То е подобно на синапово зърно, заровено от човека в градината, което ако и да е най-малко от всички семена, пораства и става дърво голямо, под което се подслоняват птичките небесни.

 

То е подобно и на търговец, който търси хубави бисери и като намери един скъпоценен бисер – продава всичко що има, за да купи тоя бисер.

 

Царството Божие е подобно още на мрежа, хвърлена в морето, която улавя много риба, но прибират само по-едрата и добрата, а останалата връщат и хвърлят пак в морето.

 

То е подобно още на квас, когото взе жена и постави в три мери брашно, додето се вкисне всичкото.

 

Царството Божие може да се оприличи на жетва и вършитба, дето отделят и прибират житото в хамбара, а плявата изгарят в огън.

 

Царството Божие не ще да дойде с гледане и няма да кажат: „тук е или там е”, защото Царството Божие е в самите нас.

 

То е подобно още и на човек-цар, който отиде да придобие царство и даде на всекиму от подчинените своя работа и на вратаря заповяда да бъде буден.

 

Царството Божие е подобно още на десет девици, които ще посрещат младоженец, но от тях пет са умни и пет глупави; и когато младоженецът се завърнал късно през нощта, умните девици запалили отрано приготвените си светилници и посрещнали младоженеца с чест и радост, а глупавите тогава тръгнали да търсят масло за неприготвените си светилници.

 

Царството Божие не е ядене и пиене, но търпение и Любов; то е мир и радост в Духа Святого.

 

Царството Божие силом се взема и него насилващите не го грабват.

 

Лъжците, крадците, убийците, користолюбците и прелюбодейците няма да влезнат в Царството Божие.

 

Ако човек не се роди втори път от Дух и Истина, не може да влезе в Царството Божие.

 

Това е Царството на Духа, приготвено за избраните още при създаването на света.

 

Който наруши една от най-малките заповеди Христови, той най-малък ще се нарече в Царството Божие, но който изпълни и се поучи – той най-велик ще се нарече.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...