Jump to content

Recommended Posts

X. МИСИЯТА НА ЗЕМЯТА

Авторът на Апокалипсиса, който ни разкрива в ред грандиозни символи историческото развитие на човечеството в течение на Земния период чак до завършването на земната еволюция, което ще стане когато затръбят седемте Тръби и се излеят седемте Чаши на Божия гняв, не е пропуснал да ни даде, изразена в грандиозни картини, и мисията на Земята. Той казва: "И видях друг силен Ангел, който слизаше от Небето, облечен в облак; на главата му имаше дъга, лицето му беше като Слънцето и краката му като огнени стълбове. И държеше в ръката си разгъната книжка; и като положи дясната си нога на морето, а лявата на Земята, извика с висок глас, както когато рикае лъв; и когато извика, седемте гръмове издадоха своите гласове... И гласът, който чух от Небето, проговори пак на мене, като рече: Иди, вземи разгънатата книга, що е в ръката на Ангела, който стои на морето и на земята. Отидох, прочее, при Ангела, та му рекох да ми даде книжката. И каза ми: Вземи и я изяш; и в корема ти ще бъде горчива, но в устата ти ще бъде сладка като мед. И тъй, взех книжката от ръката на Ангела, та я изядох, и в устата ми беше сладка като мед; но като я изядох, коремът ми се вгорчи."

Тази книга, това е Евангелието на Любовта, която влиза в земното развитие, която е мисията на Земята. Това, че книгата е сладка в устата, а горчива в стомаха, показва, че когато приеме Любовта в себе си, в своя физически живот, който е символизиран със стомаха на човека, ще има много неприятности, защото Любовта изисква жертви, изисква дейност, на която човешкото същество не е привикнало, и затова физическият живот на човека ще бъде горчив, ще има много неприятности, но в устата, т.е. в сърцето и в душата, ще бъде сладка като мед, което значи, че в духовно отношение Любовта ще бъде една Божия благодат и човек ще чувства сладост в сърцето си.

Ангелът, който слиза от Небето, облечен в облак, е Духът на Земята, Духът на нашия Земен период на развитие. Този период, както споменах и по-горе, е разделен на две части - една на слизане на Духа към материята, и друга - на възлизане. Слизането на Духа към материята е наречен Марсов период. Тогава под влияние на планетата Марс са се влияли в Земята силите, които образуват желязото. Периодът на възлизането е наречен Меркуров период. Но тези два подпериода са израз на това, което е предшествало нашия Земен период - космичен период на Луната, който е наречен Космос на Мъдростта, и космичния период на Слънцето, който е наречен Космос на Силата, на Енергията. И в наследство нашият Земен период получава от Лунния период Мъдростта и затова всичко на Земята е проникнато от една Велика Мъдрост, която е турила всичко в хармония. От Слънчевия период Земята е получила Силата и Енергията.

Слънчевото наследство се изразява в Земния период в Марсовия подпериод и е символизирано с крака на Ангела, стъпил върху морето. А Лунното наследство се изразява в Земния период в Меркуровия подпериод и е символизиран с крака на Ангела, стъпил върху земята. Първият крак е стъпил върху водата, защото в процеса на слизането Земята първоначално е била изцяло вода, а твърдата почва се явява по-късно. А вторият крак е стъпил върху земята, защото вторият под-период започва, когато Земята е изцяло изградена от твърда материя. А лицето като Слънце и дъга над него, и книга в ръката символизира мисията на Земния период, който слиза от възвишения свят. Книгата в случая символизира Евангелието на Любовта, което слиза от Божествения свят и се терени върху два стълба - на Силата и на Мъдростта.

Така че, мисията на Земята е да развие Любовта; Любовта да проникне цялата планета, да одухотвори цялата материя и да я издигне до висините на Духа. Тази идея е дадена и в Преображението на Христа на планината. Там Христос се явява между Илия и Мойсей. Илия е представител на Слънчевото течение на Силата, а Мойсей - на Лунното течение на Мъдростта. Върху тях се изгражда Любовта. Те са носители на Любовта, те са, които подготвят почвата, за да се прояви Любовта. Тази идея е изразена в Апокалипсиса и в 11 глава, където се говори за двамата пророци, които са двете маслини, двата светилника, които стоят пред Господаря на Земята, Който е Христос, Духът на Любовта, под Чието влияние Земята постепенно ще се трансформира в духовна планета, в която ще царува Любовта, която ще обедини всички, които са приели този импулс, в едно велико Братство. Св. Йоан изразява тази идея по следния начин: "И като затръби седмият Ангел, станаха силни гласове на Небесата, които казваха: Световното царство стана царство на нашия Господ и на Неговия Христос; и Той ще царува до вечни векове." /15/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...