Jump to content

28.37. Съновидения, сънища


Recommended Posts

28.37. СЪНОВИДЕНИЯ, СЪНИЩА

От 1969 г. до 1975 г. накрая, моите контакти с Мария Тодорова бяха доста чести - на 10 дена веднъж, на всяка седмица - веднъж, както и с Борис Николов.

По ония години аз имах много интересни сънища, съновидения, които като се събуждах, аз си ги записвах. Разбира се, има и такива, които човек не помни, защото от Невидимия свят му ги изтриват от паметта. И Учителят казва: „В случая казва те ви потапят в една специална среда, за да не помните и да не знаете точно какво сте правили в Невидимия свят. А някой път ти оставят някои сънища, за да ти напомнят, че има човек и друг свят - свят на сънищата. Ама този свят е напълно реален, но този свят има други измерения. Човек отива в този свят не с физическото си тяло, а с етерния си двойник. И там пребивава. И там се обучава."

Така, че Учителят е говорил много неща за сънищата, и това всеки може да си го прочете - да го намери, да си го подреди и да го разбере. Така, че аз по онези години имах много сънища. И ето, аз съм си записал в тефтера от 25 март 1973 година, 5 часа сутринта:

1). Срещам Учителя. Той идва с други приятели. После аз и Мария Тодорова сядаме до Него и разговаряме за различни неща, по различни теми. Преди това Учителят с Борис Николов е дошъл и Учителят ми се оплака от Борис Николов, че Го е карал да марширува, и Му е говорил за Шестата раса неща, които не са верни. Аз се учудвам, как така Борис ще кара Учителят да марширува с него!

Това означава, че онова, което прави Борис на физическото поле не е редно, не е правилно и няма нищо общо с Школата на Учителя.

2). След това на сън виждам моето семейство - баща ми, майка ми, брат ми Стефан - идват при Него. Покланят се, но те не Го приемат вътрешно. Особено баща ми, не Го приема, не Го възприема! Учителят им отделя много голямо внимание и много време разговаря с тех. Но те не Го приемат вътрешно.

А аз седя отстрани, наблюдавам и си казвам: „Тази работа ще бъде много трудна за мен и за рода ми!" И то в последствие така се оказа. Те започнаха да воюват срещу мене! И накрая се стигна до там, че брат ми и сестра ми некъде след 2000-та година ме обвиниха, че съм луд! И аз казах, че повече с тех не желая да имам работа, и няма да имам работа, и няма да се срещам докато съм жив! За да проверят кой е луд и кой не е луд! И сега към 2014 г. го провериха!

3). Продължавам съня си. Значи Учителят им е отделил много голямо внимание и разговаря с тех, но те не Го приемат вътрешно. Идват и други ученици от Школата на Учителя, и Му Се покланят. По това време аз говоря с Него. Но това е на сън. Мария Тодорова стои отстрани и наблюдава, и ме слуша какво разговарям с Учителя. А Борис Николов отиде, и се запиля някъде.

Преди това, което е най-интересното, Учителят играеше Паневритмия с приятелите. Кръгът се движи на Паневритмията. И Учителят Се приближи до някоя двойка, вземе двойката, отдели я от кръга. Започва да играе Паневритмия с нея и полека-полека я съпровожда всяка една двойка до края на един кръг, огрян от светлина. Значи кръгът на Паневритмията се движи, след това Учителят взима двойката, играе с тях. И отгоре се вижда, как една светлина отгоре от небето огрява една друга Паневритмия. И Учителят ги придружава. И като стигнат до края на кръга, Учителят ги пуска, и те изчезват в тъмнината. И повече те не се виждат. Тогава Учителят Се връща отново в осветяващия се кръг от една светлина, идваща отгоре и хваща другата двойка. И по този начин Той изкарва двойка след двойка.

И което е най-интересното, че тези двойки, играещи Паневритмия, като излезнат от кръга на светлината, плескат с ръце и викат и говорят, че са се дематериализирали, понеже не виждат Учителя и не виждат светлината! Те смятат, че са в друго поле - в друг свят. А фактически Учителят Се смее на това, защото Той ги изважда от света на светлината и ги препраща в света на тъмнината! Защо? Ами, защото те натам отиват. А светлината на Учителят Се намира в Неговото Слово.

4). Така, че онези, които четат оригиналното Слово на Учителя, се намират в светящия кръг на онази светлина, която идва отгоре чрез оригиналното Слово. А другото Слово, което е променено от времето на Учителя - от 1945 г. насам до 1951 г. - това е онзи свят на тъмнината и онзи кръг на тъмнината, където Учителят ги изважда от кръга на светлината, и ги пуска да си вървят в света на тъмнината. Това е, което аз виждам.

5). След това се приближавам до Учителя и задавам няколко въпроса. Първият въпрос, за беседите. Казвам, че са изменени и посочвам няколко издания. Питам Го: „Какво да правим?" Той Се усмихна и каза, като че ли това не е толкова важно. Аз не съм съгласен с това. Упорито Го питам - Словото е променено! Как може така аз да бъда безразличен към това?!

Учителят поклаща глава и го приема, че това е наистина неприятно, но е факт. И мълчи, не казва нищо, но го приема като факт, защото е станало.

6). Второ - казвам на Учителя, че на 24 март 1973 г., на обяд, в дома на Борис Николов съм сравнявал „Високият идеал" - 2 екземпляра - печатния, който е отпечатан, и този, който е на пишеща машина. И че там има разлика между оригинала, който е на пишеща машина, и онова, което е отпечатано под печат. Има голяма разлика! Учителят слушаше внимателно, аз Му казвам, че има много голями различия, и Му посочвам различията. Питам Го какво да правя. После Се усмихва великодушно, толерантно и казва: „Е, има ги!" Аз пак говоря за тези различия и казвам: „Да, има ги, но какво да правиме с тех?" Аз пак говоря за тези различия, за начина по който се е работело и за целта, която се е преследвала - да се измени Словото Му. И Му казвам, че не съм съгласен с това, и с тази линия на поведение! И Го питам какво да правя. Учителят мълчи строго.

7). После разбрах, че Учителят не одобрява тази работа! Също така, по същия начин е мълчал и при Паша, когато тя Му е чела редактираните от Него беседи. А понеже Учителят е недоволен - Той мълчи! А тя е мислела, че това е знак на одобрение от Учителя. Но понеже няма кой да работи - работи. Той мълчи. - Няма работещи!

И бях пак реших да питам: „Какво да направя накрая?" Но ето, че дойдоха приятелите при Него, и ни прекъснаха разговора. И аз се събудих. През цялото време Мария Тодорова стоеше отляво до Него, и слушаше внимателно целия ни разговор. А Борис беше отишъл някъде по работа.

8). И по-нататък, това е трето. В разговора ми с Учителя, ми се оплака, че моя баща Го е занимавал толкова време с глупости! - Карал Го е да марширува. Учителят е вървял доста време с него. Като ми каза това, аз си казвам: „Да, баща ми изобщо не вярваше в Учителя, не вярваше и в това Учение. И всички ги приемаше за дъновисти." Обаче, мина много-много време, баща ми се промени към Учителя.

И накрая казваше така: „За Дънов да, но за дъновисти - не!" И което е най-важното, аз това нещо днеска в 2006 г. го приемам това изказване на баща ми, и го поддържам: „За Дънов - да, но за дъновисти - не."

И сега е 2014 г. Приемам го, че е същото.

9). Е, ще ме питате: „Тогава защо издавам „Изгревът?" Ами аз „Изгревът" го издавам, за да се очертае и да се покаже Пътят Господен.

Тоест, това са живите павета, които представляват опитностите на приятелите с Учителя, и представлява така нареченото Цариградско шосе, което тръгва от София до Цариград, което на времето беше павирано с павета. А това са живите павета от опитностите на приятели, и представлява Пътят Господен. За това го правя! Правя го за Школата на Учителя. И както казваше баща ми: „За Дънов - Да, но за дъновисти -Не!"

10). По-нататък - четвърто, Учителят не беше доволен от Борис, че се занася насам, нататък, и не се съобразява с действителността. И че неговите постановки за Шестата раса не са верни. И Учителят го е слушал да Му говори дълго време, като през това време са се разхождали. Учителят го е изслушал. Значи Учителят не беше доволен, че Борис не се съобразява с действителността. А това е нещо много важно. Учителят винаги Се и съобразявал.

11). Пето - пак се връщам на онзи кръг на танцуващите двойки. Тогава Учителят ги поемаше, завеждаше ги до края на кръга. И те - от светлината влизаха в тъмнината! И всички плясваха с ръце, смятат, че са вече в друго измерение. А Учителят Се смееше! Те пак бяха на Земята, пак се движеха на Земята, но вече бяха в обсега и в света на тъмнината.

Какво означава това? Човек пак се движи в своето ежедневие, но няма вече светлина в ума му, а има тъмнина. И в тази тъмнина може да прави само едно нещо - да си изплаща своята родова, и своята лична карма. Той не може да работи по духовни въпроси, защото е в обсега и в света на тъмнината. А за да работиш по духовни въпроси, трябва да преминеш в другия кръг - кръгът на светлината. Тази светлина се дава от Словото на Учителя.

12). Така, и сега исках пак да питам Учителя за въпроса: „Какво да правя с този въпрос - отпечатано променено Слово и оригинали, които аз пазех?" Той мълчеше и Той каза така: „Като му дойде времето, този въпрос ще се разреши."

И наистина, дойде това време - смени се този строй, и се смениха условията. И се получиха, и дадоха условия за свободен печат. И аз в разстояние на 4-5 години издадох 59 томчета оригинално Слово на Учителя, което съхранявах 30 години от ежемесечните обиски на Милицията. А как съм го издал, и каталогът се намира в края на „Изгревът", том XVI.

Така, че по ония години имах невероятни сънища и невероятни срещи с Мария Тодорова и с Борис Николов! Те предизвикаха много-много време за тълкуване и проверка.

13). Сега за накрая, за финала ще ви разкажа нещо, което съм го сънувал на времето. Това е на 6 срещу 7 декември 1972 г., петък, 4 часа сутринта. Този сън се оказа верен от 1972 г., а днес е 2006 г., и днеска е 28 май.

Отначало виждам на сън съм, че Учителят работи нещо. Работи, работи, после сяда и почива. Той ме вижда, че съм свободен, и ме повика. Аз отивам при Него и виждам, че беше разрушена от други хора една къща, една хижа на планината - разрушена! Разхвърляни дъски насам-нататък, само стои нейната основна конструкция. И разхвърляни греди, дъски и т.н. И тогава, аз се опитах да вдигна сам гредата и да я оправя, и да поправя основната конструкция, и да направя една барака за подслон. Тоест, като отидат на планината, да има къде да се подслонят от дъжд, от вятър, от сняг, от студ.

И аз почвам да работя, обаче, виждам, че е трудно, че съм само аз! Тогава аз се отказах и си тръгнах. После Учителят даде една идея, да се направи една дървена къща, под форма на два входа. Така, че тази предишната къща и с разрушените греди и дъски, ние се отказахме от нея. Аз също се отказах, че аз не можех да я направя сам. И тогава Учителят даде една идея, да се построи една дървена къща, така, че тя да има два различни входа. Аз се чудех защо! После започнахме да работим с Учителя. Отначало аз не исках, а се дърпах. Но си казвах: „Абе все пак това е Учителят! Ще го послушам!" Съгласих се и започнахме заедно да градим дървената къща - хижа. Така, че тази хижа имаше две стаи, като отстрани имаше един вход, от другата страна друг вход. Та кой където искаше, от този вход влизаше, и в тази стая седеше. Но къщата беше обща - с две стаи, като тези две стаи беха отделени една от друга със стена. Но покрива беше общ и хижата беше обща.

Така, че ония, които идваха от ляво, отиват към хижата и си влизат така от ляво. Онези, които идват от дясно, отиват към хижата, влизат в дясно. Така, че едните седят в лявата стая, другите седят в дясната. Но нямат никакво общение между едната и другата стая.

14). И събудих се, записах съня. Скицирах и самата хижа с двата различни входа. И казвам: „Е-е-е-е-е, това пък какво значи?" И отивам при Мария Тодорова, и споделям съня си, и казвам: „Какво това значи?"

Ами казва: „Как какво значи? Ами казва, това, което се случи след заминаването на Учителя! Разруши се вика онази къща! Ти искаш сега, идваш нещо да вдигнеш греди, да оправиш - то е разрушено! Значи тази форма е разрушена, тя не може да се поправи. А Учителят показва друга форма в бъдеще - за едно друго поколение. Т.е. онези, които са от ляво -да си влизат в лявата стая, онези, които са от дясно, в дясната стая - при един общ покрив."

15). И казвам: „Добре де, тогава няма да има Братство - Единство?" И тя казва: „Да, няма да има Братство - Единство, но ще се подслоняват под един и същи покрив."

И какво стана накрая? Накрая стана така, че този сън се сбъдна! И към 2006 г. той важи. Едните си отиват в лявата стая, другите си отиват в дясната стая. Трябва да бъдат под общ покрив.

Това е същото към днес - 2014 г.!

А цялата къща, която аз съм я построил с Учителя, това е поредицата „Изгревът" от I до XXII том. Така, че тази поредица от 22 тома, това представлява къщата, която аз съм построил с Учителят.

Към 2015 година те са 30 тома. Ясно ли ви е?

16). Та онези, които са от едната ложа, ще си влизат в своята стая в ляво. Ония, които са от дясната ложа - ще си влизат в дясната. - Но ще бъдат под един и същи покрив.

А този покрив е поредицата „Изгревът". Така, че в „Изгревът" са и едната ложа и другата - и Бялата ложа и Черната ложа.

И още 1922 г. Учителят говори, че в Школата Му 75% са от Черната Школа и 25% от Бялата ложа. Това е съотношението, което трябва да съществува, за да може тази Школа да се движи. Вие ще кажете: „Как така?" Ами ще си прочетете първа школна лекция на Общия Окултен клас от 6 октомври 1922 година „Положителни и отрицателни сили в природата". И тогава ще разберете как са нещата.

17). Така, че в момента тази поредица от „Изгревът" представлява това, което аз съм направил с Учителя. И присъства и едната и другата ложа с техните спомени, с техните живи павета, които представляват Пътят Господен: София - Цариград. А Цариград - една символика. Това е градът на Славата, градът на Царя. И затова се пита онзи в Псалмите на Давида: „Кой е този град на Славата? Кой е тоя Цар на Славата?" - Това е Господ на Силите! Това е Царят на Славата!

Така, че това, което беше записано на 6 срещу 7 декември 1972 година, преди над 38 години, това нещо днеска го виждаме в поредицата на „Изгревът".

18). Сега, друго, което искам да кажа, аз съм си записал много неща от 2000-та година насам. Борис много пъти се явява на сън, иска ми кредит. Аз казвам: „Повече кредит няма да ти давам! Ти си направи опита. Ти ми изразходва кредита, пропиля го, и повече кредит за тебе няма!"

Така, че имах много срещи с тях на сън - в Невидимия свят. И ги виждам как те си работят по същия начин - Мария Тодорова с Борис Николов.

19). И което е най-интересното! - Кой какъвто си е бил на времето на Земята, той си е същия и в Невидимия свят! И не случайно се потвърждава онзи окултен закон: Каквото вържеш на Земята, това ще развържеш на Небето. И каквото вържеш на Небето, това ще развържеш на Земята! Това е първия закон.

И втория закон, който казва Учителят: „Каквато Светлина имаш долу на Земята, с тази Светлина продължаваш горе." И Той казва така: „Имате едно електрическо фенерче. А около вас - тъмна нощ. Вие вървите с това електрическо фенерче и то осветява само това, което може да освети. И вие вървите, и виждате само, което то осветява. Друго казва вие нищо не виждате. Наоколо е тъма! Зависи от вашето електрическо фенерче докъде ще издържи, и дали пръска светлина."

Това представлява Светлината в съзнанието на човека. Каквато Светлина имаш в ума си и в съзнанието си на Земята в човешкото си тяло, същата Светлина ще имаш в съзнанието си, когато напуснеш човешкото си тяло и си заминеш от Земята в Невидимия свят.

А защо? Защото съзнанието не умира! То съществува и за Земята, и за Невидимия свят. Съществува за вечни времена!

Амин!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...