Jump to content

4.18. Антрактите


Recommended Posts

4.18. АНТРАКТИТЕ

Сега, нещо много интересно: отначало музикантите не желаеха да има две части, защото аз въведох първа част и втора част. А защо не искат? Защото казват: „Ами така е по света - един концерт е 45-50-60 минути. Ние искаме да си го изпълним и да си вървим."

А защо това искаха? Първо - те искаха да ми се противопоставят на моята програма на „Изгревът". А моята програма на „Изгревът" включваше следните неща:

1. Сценарият, който аз правех - Словото на Учителя;

2. Песните на Учителя;

3. Трябва да има непременно антракт от половин час, при което хората да се видят, да се срещнат, да разговарят, защото по ония години нямаше место - 1990 г. след тези събития. Ами те не се познаваха бе! Само възрастните хора се познаваха и като се виждаха, те не можеха да се познаят, да се разпознаят, понеже не бяха се срещали 10-15 години. Аз съм виждал това нещо. И казват: „Абе ти ли си?" - „Аз съм." - „Е-е-е, как сме остаряли и как сме се променили!" Така че единственото място, за да се видят беше на тези концерти, а да разговарят помежду си, беше по време на антракта. И всички музиканти без изключение, се противопоставяха. Аз казвах: „Щом искате концерт - ще бъде така както аз искам!"

И сега, кое е най-интересното? Най-интересното, че онзи, който беше ръководител на този салон, а аз този салон предварително ходех и го закупувах, определяше се датата, плащаше се една такса, която беше много скъпа по онези години, пък и сега е скъпа. И ми се определяше часът и денят. Обикновено тогава тези концерти ние ги правехме следобед - някъде 5-6 часа, когато всички бяха свободни. И кое е най-интересното? Този човек съдействаше. Той се казваше Узунов. Той ми съдействаше и веднъж каза, беше дошъл, и наблюдаваше концерта, и след това каза: „Абе много интересно, абе вашите хора, те са жадни да разговарят помежду си бе! Ами тези хора не са се виждали с месеци и години! И да видиш как засмено, как ококорено разговарят един с други! Ами те вика не могат да се наговорят бе! Те не могат да се нарадват! Ами те не са се виждали. Тук е мястото да разговарят, да се виждат и да обменят мисли. Ама те казва не слушат толкова концерта, колкото чакат след това да разговарят с този и онзи. Остави ги да се наприказват и да се нарадват едни на други. Аз после ще затворя Салона, след като се наприказват. Ти си тръгвай за у дома."

И този човек беше прав. Представяте ли си бе? - Чужд човек -вижда го, проумява го и ми го казва. А тези музиканти, които се смятат последователи на Учителя, те искаха да се махнат тези антракти и воюваха срещу програмата. И знаете ли? Ами може би през цялото време, в разстояние на 5-6 години непрекъснато ми мрънкаха: „Ама защо има антракти?" Казвам: „Това е програма. Абе хората трябва да се видят, трябва да контактуват, трябва да разговарят. Къде на друго место ще се съберат?" - „А-а-а, ама ние искаме да си изпълниме песните и да си тръгнеме веднага." Защо? Ами защото те не можеха да издържат на тези концерт-рецитали. А защо не можеха да издържат? Ами защото те не можеха да проумеят, че на тези концерт-рецитали присъстват онези, които са били по времето на Школата на Учителя и които са вече в Невидимия свят, присъстват всички музиканти от времето на Школата на Учителя и присъстват ония музикални същества, които идват. И присъстват всички ония, на които аз съм свършил работата, и които се намират в поредицата на „Изгревът". И те създаваха тази атмосфера, която беше толкова наелектризирана, че те едвам издържаха и дишаха като риба извадена на брега и само си отваря устата. Те едвам издържаха! И това беше верно, но те не знаеха на кого се дължи причината.

И това единствено го откри Виолета Гиндева [Виолета Гиндева е народна артистка по времето на социализма. Тя беше водеща на всички концерт-рецитали от 1990-1998 г. Четеше Словото на Учителя и работи безвъзмездно! Благодаря!] накрая, когато през 1998 г. аз направих последния концерт-рецитал, и казвам: „Виолета, това е последния концерт-рецитал." И тя казва: „Вергилий, ти правиш огромна грешка, защото тези казва хора накрая се научиха да слушат и не ми противодействат вече с мисълта си." И казва: „Знаеш ли какво? - Аз имам 50-годишна кариера на сцената. Аз имам към 40-50 премиери и съм била артистка, която е изпълнявала главните роли. И винаги на всяка една премиера, в разстояние на 5-6 месеца е заредено с такова напрежение, и ние едвам издържаме. Но онова, което аз съм издържала на тези премиери в сравнение с вашите концерти не е нищо! Вашите концерти имат 10-15-20 до 100 пъти по-голямо напрежение отколкото моите казва изпълнения и премиери в Народния театър! На моите премиери в Народния театър присъстваше целия състав на централния комитет на БКП начело с Тодор Живков. Вие не можете да си представите какъв ад беше това присъствие за нас. Страх и ужас да не се провалим. И след това чакахме и треперехме от страх, докато чуем за реакциите им."

Та това беше разликата. Тя я оценяваше. Но тези артисти, дошли отвън - оценяваха, но нашите музиканти това не го знаеха, но усещаха, че напрежението е много голямо, не могат да издържат и искаха всичко да мине за един час - да дойдат, да си заминат и т.н. Но аз се наложих, защото казвах: „Който иска ще се подчинява на това, което аз правя." И понеже аз не се бърках върху техното изпълнение, върху онова, което те ще свирят и ще пеят, така че те това го приеха.

Така че това беше единия етап.

Следващият етап - минаха години, всички започнаха да си правят записи. Първо - записи, но тогава се правеха записи на касетки. След това дойде време да се правят записи на видео. След това дойде време да се правят записи на компактдискове. Те си правеха записите, и по този начин ги разнасяха насам-нататък.

По-нататък: те пътуваха в провинцията и изпълняваха своите песни на различни места по градовете, там, където има последователи. Правеха опити да изпълняват песни в салони, където да бъдат повикани и граждани. Но всички опити ставаха несполучливи, защото това бяха чужди хора, които не познават музиката на Учителя. И за тях музиката на Учителя не е нищо особено, и дори за самите музиканти. А пък те нямаха концепция.

Аз в момента в първата част - от 1990 г. до 1998 г., аз излизах със сценарий върху Словото на Учителя по различни теми. А от 2001 г. до сега - 2014 г., са преминали 54 концерта. И това е сценарий върху спомени от времето на Школата на Учителя и Неговите последователи, като се чете дадена случка, и след това следва дадена песен. Обикновено първата част са 5-6 до 7 случки и песни, и втората част - 5-6-7 случки със 7 песни, и в изпълнение на музикантите. До края на 2013 г. са направени 54 концерт-рецитала.

Около 30 концерт-рецитали качихме на интернет-страница: http:// www.izgrevat.com, както и други материали, отбелязани отзад на поканите като Бележки за концерт-рецитала.

Бяха извадени 25 концерт-рецитала на компактдискове по два от концерт и направени на 100 комплекта, и раздадени - напълно безплатно на онези, които възприемаха програмата на „Изгревът"!

Така че този опит е направен, и този опит е сполучлив. Кога е сполучлив? Ами, когато има присъствие от Невидимия свят и когато присъства Словото на Учителя, когато присъства Духът на песните на Учителя, и когато присъства Онзи, Който ръководи Програмата на „Изгревът". Амин!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...