Jump to content

УЧИТЕЛЯТ ВЪРХУ ЗДРАВНИ ПРОБЛЕМИ ІІІ- Б. БОЕВ


Recommended Posts

Б. Боев

Учителят върху здравни проблеми

III. Условия и възможности за здравето

Немският писател Сурия в романа си „Модерни розенкройцери" дава следния пример:

Един лекар окултист живее в Далмация. При него идва болен, който напразно изходил всички знаменитости в света. Най-сетне му казали да опита и този лекар в Далмация като последна надежда. Лекарят му казал: „Преди няколко години вие онеправдахте една вдовица в Германия. По неправеден начин отнехте ней¬ните милиони и тя остана с децата си на улицата. Има вътрешна връзка между вашето заболяване и тая неправда. Мога да ви излекувам. Това, което ще направя за вашето излекуване, представлява вън¬шни условия, но по-рано вие трябва да създадете вътрешните възмож¬ности за това. Още днес телеграфически й съобщете, че ù пращате чек с милионите, които сте ù ограбили." Болният сторил това. Изпратил чека. И още същия ден вечерята усетил облекчение. след това лекарите чрез билки и природосъобразен живот го излекувал в скоро време.

Лекарят дал приблизително следните обяснения на болния:

— Вашата болест можем да сравним с следното: Представете си, че сте заключени в една стая. Вие сте турили отвътре върху вратата напречни железни пръчки. Стаята е заключена отвън. Оздравяването — това е освобождение от затвора. Но за да се осво¬бодите от него, вие трябва предварително да махнете напречните железни пръчки, поставени на вратата отвътре. И тогава Аз лесно ще мога да отключа вратата отвън, и вие ще бъдете пуснат на свобода, т.е. ще оздравеете. С поправката на неправдата спрямо вдовицата вие отмахнахте напречните железни пръчки, които сте поставили от¬вътре. Тогава Аз лесно отключих вратата, т.е. ви излекувах с външни средства."

В горния пример що представляват железните напречни пръчки, поставени на вратата отвътре? Това са вътрешните, психичните причини на болестта. Това са погрешните, кривите мисли, чувства и постъпки. Те са създали предразположение към болестта. Те създават тъй наречените възможности за заболяване. И тогава някоя най-малка външна причина може да докара болестта. Тия външни причини на болестта можем да наречем условия: такива са простуда, микроби, неправилен живот и пр.... Възможностите и условията вървят успо¬редно. Вътрешните възможности правят външните условия по-активни.

Същото важи и за лекуването. За лекуването си болният трябва да създаде преди всичко в себе си възможностите. Това значи да даде възходящо направление на своите мисли, чувства и постъпки, да преживее духовен подем, коренен духовен преврат, да се из¬дигне до висините на Духа. И тогава лесно могат да помогнат някои външни средства, някои външни условия.

Нека предварително разгледаме вътрешните фактори за здравето.

Учителят казва: „Болният може да оздравее, като повиши вибрациите на своя организъм." Долните редове ще послужат за разяснение на тия думи.

Знае се, че червените лъчи имат трептения 4х1014 в секунда; виолетовите — 7.5х1015, значи приблизително двойно повече трептения в секунда. Ултравиолетовите лъчи имат трептения 6х1015; рентгеновите лъчи — 4х1019. Знае се, че колкото по-голям брой трептения имаме в секунда, толкова вълните са по-къси. Например, дължината на светлинните вълни е 0.076 микрона до 0.4 микрона. Ултравиолетовите лъчи от 0.4 микрона до 5 000 ангстрьома. Рентгеновите лъчи от 12 ангстрьома до 1/14 ангстрьома. след това идат космичните лъчи. Те са с още по-голям брой трептения в секунда и с по-къси вълни. Зад тях са вече мислителните или изобщо психичните радиовълни, чийто брой на трептения в секунда е още по-голям; те са още по-къси вълни.

Но както има разлика между светлинните вълни на разните спектрални цветове, същото важи и за мислителните вълни. тук важи следният закон:

Колкото мисълта е от по-нисш характер, по-близка до физичния свят, толкова нейните вълни са по-дълги, а броят на трептенията в секунда е по-малък в сравнение с възвишените мисли. Една възвишена Божествена мисъл има сравнително най-голям брой трептения в секунда и най-къси вълни.

Материята на цялото тяло е в трептение. Тя изпуща радиации с определен брой трептения в секунда. Измерено е точно, кой орган на човешкото тяло, какви вълни изпуща: с каква дължина и какъв брой трептения в секунда. Когато органите са здрави, те имат нормални радиации, трептенията са нормални.

Важен закон е следният:

Болестта е по-нисш живот в организма. Затова всеки болен орган има дълги и бавни вълни. Те са по-дълги и по-бавни в сравнение с тия на здравия орган.

На това именно се основава лекуването с вътрешния, психичния лечебен фактор. Действието на този фактор се основава на следния закон:

Колкото вълните са по-бързи и по-къси, толкова те имат по-голяма мощ, по-голяма прониквателна си¬ла и по-голямо надмощие над дългите и бавни вълни.

Как се прилага действието на тия два закона при лекуване? Чрез повишаване трептенията на организма. А това по¬вишение става, когато съзнанието се издигне до възвишените области на Духа, до Божествената мисъл, до космичната любов! Тогава човек ще възприеме в себе си животворни вълни, много по-бързи и по-къси от тия на болестта и затова те ще преодолеят, превъзмогнат и премахнат бавните и дълги вълни на болезненото състояние и по този начин ще внесат коренна обнова в организма, преустройство, преорганизиране на материята на болния орган и на целия организъм.

Кои душевни състояния повишават трептенията на организма? Тук важат преди всичко вярата и любовта. Те са свързани с други възвишения състояния, които ще разгледаме идния път.

Позната е една древна истина: Вярата лекува. В нея има два елемента, които в същност, от едно по-дълбоко гледище, имат един и същи източник. Първият елемент на вярата като лечебен фактор се състои в следното: човек да има вяра в здравето, увереност, че ще оздравее и че е здрав! Тая страна на вярата стана по-известна след книгата на Емил Куе: „Лекуване с вяра".Болният трябва да вярва, че е здрав, той да е уверен, че болестта му минава и че вече е минала.

Лечебното действие на тая страна на вярата ще стане ясно от следното:

Знае се, че мисълта, изобщо Духът е архитектът на човеш¬кото тяло. Материята на тялото е оня пластичен материал, с който работи Духът и може да му даде, каквато форма и строеж иска. Че е така, това се вижда от множество опити и наблюдения. Например, във време на хипнотичен сън на едно лице написват върху ръката му с молив една дума и му казват: „В четири часа след обед на мястото на написаното ще се яви кръв". Събуждат го и в 4 часа наистина думата е вече написана с кръв на ръката му. На същия закон се основават и тъй наречените стигмати. Някои вярващи в средните векове са мислили силно върху раните и страданията Христови на кръста и живо са си представлявали тия рани. И тия рани са се появили на същите места по тяхното тяло: ръце, крака и пр. Има много такива случаи, записани в историята. Изследователят в тая област Imbert Courbeyre е записал 321 подобни случаи. в 19 век голям шум повдигнаха стигматите на Катерина Емерих и Луиза Лато. Най-пресен е случаят с Тереза Нойман в 1926 г.

Горните примери показват, че една мисъл, едно състояние на съзнанието указва влияние даже и на физиологичните процеси на тъка¬ните и органите и изменя техния строеж.

Именно на този закон се основава лечебното действие на една положителна мисъл. Когато човек мисли, че е здрав, то тая мисъл вече почва да преорганизира материята на тялото в съгласие с своя характер. И тогава тялото става такова, каквато е мисълта, в която човек твърдо и непоколебимо вярва.

Учителят казва: Болният, за да оздравее, трябва да има вяра. Тук под вяра се разбира не само гореописаната страна на вярата, но и една друга, по-дълбока, по-мистична нейна страна. Тук под вяра се разбира една връзка с Божественото, с Великото Разумно Начало в света.

Вярата като връзка с Божественото повишава трептенията на организма. Тя привлича към човека обновители и, творчески сили от целия всемир. Как може да се обясни това? То се основава на един закон, който е познат и във физичния свят: във висшите божествени светове и в целия всемир има изобилие от животворни енергии, изобилен живот. Когато дойдем до тая мистична вяра, ние повишаваме трептенията на своя организъм. Тогава ставаме антена, която е вече в хармония с късите и бързи вълни на енергиите във висшите светове, привличаме ги към нас, и те обновяват, преобразяват материята на тялото. Тогава в болния орган и в цялото тяло се влива изобилна струя от живот. На тая струя не могат да устоят бавните- и дълги вълни на болезненото състояние.

Христос когато е лекувал някого, му е казвал: „Да бъде според твоята вяра". От Христа, като извор на любовта и живота, е изтичала изобилна струя на живот към болния, но последният е трябвало да го приеме. А именно вярата представлява състоянието, когато човек е отворен за живота, който се влива в него. Веднъж Христос бил притискан от вси страни от народа и Той казал: „Кой се допря до мене?" Тогава учениците Му казали: „Ти виждаш, че народът те притиска и казваш: Кой се допря до мене". Когато жената, болна от 12 години, се допряла до дрехата Му, сила излязла от Него, и тя оздравяла моментално, Христос ù казал: „Твоята вяра те изцели". (Евангелие от Марка, глава 6, ст. 25—34). Защо дру¬гите, които се допирали до Христа от вси страни не получили нищо, а тая жена получила? Защото тя била във възприемчивото състояние, което дава вярата.

Повишение на трептенията на организма носи и любовта. Любовта има мощно лечебно действие. Тя носи живот. Чрез любовта човек привлича към себе си изобилни творчески енергии от божествения свят. Те вливат в него живот, който коренно об¬новява. претворява, пресъздава организма. На това се основават следните думи на Учителя:

„Ако болният почувствува любовта на Бога, ако той познае любовта и тя протече през него, той може да се излекува веднага".

На друго място Учителят казва:

„Любовта премахва всички болести в света, мо¬ментално ги премахва".

Нещо повече. Любещият има толкова преизобилен живот, че той влива тия струи на живот и в оня, когото обича. Ето защо, ако обичате някого, вие можете да го излекувате. Учителят казва: „Не мо¬жете да помогнете на един болен, ако не го обичате. Никой не може да ти помогне, ако не те обича".

Учителят казва още: „Любовта прави човека здрав, добър и силен".

Ето защо, докато обича, човек е неуязвим за болестите. Разбира се, зависи от степента на неговата любов. тук говорим за космичната любов. И когато човек изневери на любовта, когато слезе в по-долни области, тогава става уязвим за болести. В този смисъл безлюбието е причина на страданията в света. То е причина на много болести, защото тогава човек се лишава от досег с изворите на живота и те не могат да се вливат в него, за да поддържат правилния жизнен ритъм на неговия организъм,

Колкото човек е по-напреднал, толкова по-бързо може да се излекува. Тогава той може по>лесно да повиши трептенията на своя организъм чрез издигането си до висините на Духа и по-лесно може да привлече към себе си творческите вълни на космичния живот.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...