Jump to content

12_4 БОГ, ХРИСТОС И ПРАВЕДНИЯТ ЙОВ


Recommended Posts

БОГ, ХРИСТОС И ПРАВЕДНИЯТ ЙОВ

Питате защо идат изпитанията и страданията в живота. – За да се изпита любовта на хората, да се види на каква основа е поставена. Затова именно изпитаха Йова. Затова изпитаха и Христа. Той даде пример на безкористна Любов. Христос мина през големи страдания и показа на хората как да обичат. Христос, създаден по образ и подобие на Бога, Който разполагаше с богатството на света, се отказа от всичко заради човечеството. Той се пожертва за хората, отказа се от Своите блага, смири се и прие робски образ. Той мина през най-големите страдания, но издържа, понесе всичко с Любов. Той показа Любовта Си към Бога, показа на хората как тя работи. Ако нямаше Любов в ума, в сърцето и в душата Си, Христос не би издържал на тия големи страдания. Работата, която Той свърши, се основаваше на Любовта. Христос постави за основа на своя живот трите закона: закона на вярата, надеждата и Любовта…(134, с. 215)

 

Казваш: “Господи, готов съм на всякакви жертви за Тебе!” Щом е така, Бог те поставя на изпит, да опита любовта ти. Така постъпиха и с Йова. В един от съветите на Бога, дето присъствали мнозина учени от невидимия свят, Бог казал: “Обърнали ли сте внимание на Моя верен раб Йов? На Земята няма подобен на него.” Един от присъствуващите казал: “Аз съм на особено мнение. За да се убедя в тези думи, нужно ми е съществено доказателство. Ти си поставил този човек при благоприятни условия – дал си му ниви, говеда, камили, добри синове и дъщери. Той живее в голямо изобилие, естествено, че ще бъде верен и добър. Отнеми всичкото му богатство, здравето, синовете и дъщерите му, тогава ще видиш колко е верен. Остави го на мене, аз да го изпитам.” Наистина, докато Божието благословение е върху нас, казваме, че Бог е с нас. Щом отнеме благословението Си, казваме, че Бог не е с нас. Къде е тогава Той? Докато щастието е с нас, и Бог е с нас. Като ни напусне щастието, и Бог не е с нас. В първия случай Бог е пред лицето ни, а във втория случай – зад гърба ни. Казваш: “Аз сам ще наредя живота си, зная какво трябва да направя.” Щом кажеш така, Бог се оттегля и те наблюдава какво можеш да направиш. (69, с. 63)

 

… Така и онези хора, които се молят на Бога и искат да придобият нещо, те трябва да бъдат отрицателни. Какво става обаче? Те, като се молят на Бога, заповядват Му, а с това стават положителни. И Бог е положителен, и тогава Той им дава точно това, което те искат, т.е. Той им взима и това, което имат. Щом вие ставате положителни, Бог заема вашите места. За да няма спор, Той казва: “Направих така, както ми казахте.” Така могат да се обяснят и страданията на Йова от научно гледище. Това е окултно гледище. Йов беше наистина праведен човек и искаше да покаже на Господа, че като него друг няма. Когато синовете му правеха угощение, Йов принасяше жертва на Господа и казваше: “Господи, това да направиш, онова да направиш.” Тогава Господ направи, както Йов искаше: взе му овците, добитъка, синовете, лозята, прати вятър, който събори къщата му и го остави без нищо. Тогава Йов започна да спори, да се разправя с Господа. И като се видя в трудно положение, започна да се моли на Господа, да казва: “Господи, то няма да бъде така, но, моля Те, оправи моята работа! Аз съвсем забърках тази работа.” И когато в съзнанието му проникна мисълта, че той сам е объркал работата си, тогава започна вътрешно да разсъждава. (24, с. 301)

 

Никой не знае кой е грешник и кой – праведен. Никой не знае кого обича Бог и как го обича. Той обича и грешниците. Като провериш това, наблюдавай, да научиш пътя на Божията Любов. Когато иска да възпита някого, ако е богат, Бог му взема богатството и го прекарва през големи страдания. Така възпитаваше Той и праведния Йов. По човешки Йов беше праведен, но не и от гледището на Бога. Йов беше богат и добър човек, но имаше някои недъзи, които сам не виждаше. За да го освободи от тях, Бог го прекара през големи страдания. Като се натъкна на страданията, Йов прокле и съдбата си, и живота си, и себе си. Бог не го осъди за това, но го застави да се осъзнае, да дойде до разкаяние. Йов видя погрешките си и се изправи. (134, с. 43)

 

Някой ще каже: “Сегашните условия на живота ме спъват.” Не, те не могат да ви спъват. Аз говоря за онзи ученик, който е разрешил въпроса с ученичеството. А вие не сте още пълни ученици. Има няколко разряда: ученици-оглашени, ученици-верующи и ученици-ученици. Първият разряд има известни задължения и права, вторият – също, третият е най-горен от всичките. Това, което ученикът върши, не е длъжен да го върши оглашеният, и обратното. И всички ще разглеждат живота според степента си – ако е оглашен, има известни задължения и известни права. И вие няма да го питате защо върши това. А ако оглашеният пита верующия: “Защо така правиш?”, верующият ще му каже: “Когато дойдеш на моето място, ще разбереш защо така работя и живея.” Бог не е длъжен да ни съобщава защо прави тъй или инак. Той ще каже: “Когато минеш през тия седем огньове, за да те очистя, ще разбереш!” Абсолютно никакво друго обяснение няма да ти даде. И Йов Го е питал, но Господ е мълчал. Но след като мина седем пъти през огъня, тогава Господ се обади и му каза: “Я застани да кажеш сега!” И Йов казал: “Чувал бях за Тебе от други и много грехове направих, но понеже сега Те видях, глупости няма да говоря.” Някой от вас се намира като Йов и пита: “Господи, докога тия страдания, тия дългове?” Господ си мълчи. И не мислете, че можете да се избавите, ако имате някой приятел или неприятел – лъжете се. И избавлението седи в следното: да разширите съзнанието си и да влезе Христос, да ви обясни факта. Стане ли това, вие сте избавени; не стане ли тоя факт, неприятелят ще бъде постоянно при вас и като един демон ще ви прави пакости. (67, с. 97)

 

Помни: най-тежките условия носят най-големите откровения! В най-тежките моменти от живота си, когато нямаше отникъде изходен път, Йов получи най-голямото откровение. И Христос получи най-голямото откровение, когато беше на кръста. (112а, с.134)

 

За да повярва в Христа, човек трябва да се намери в безизходно положение като Йов, като Йона…(34, с. 166)

 

Ако постъпвате правилно, като дойде Христос, ще каже: “Добре сте работили, добре сте постъпили”, и т.н. Сега аз няма какво да ви привеждам доказателства, но казвам: онзи, който живее добре, няма да му се случи зло. Млад бях и остарях, но не видях праведният да проси хляб. Псалмопевецът казва: “Онзи, който живее за Бога, зло няма да го постигне.” Че това е вярно, прочетете живота на Йова. (2, с. 128)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...