Jump to content

17_01 МОЙСЕЙ / БОГ И МОЙСЕЙ


Recommended Posts

М О Й С Е Й

 

БОГ И МОЙСЕЙ

 

Че е говорил Господ на Мойсея, говорил е. На кого не е говорил? Надали има друг народ, на когото Бог да е говорил толкова много, колкото на еврейския народ. Но надали има друг народ, който да е страдал толкова много, както еврейският. (35, с. 166)

 

Като ученици вие трябва да имате ясна представа за положението, в което се намирате, и за работата, която се иска от вас. Първото нещо, което се иска от вас, е да възстановите връзката си с Първата причина на нещата, да чуете гласа на Онзи, Който ви е изпратил. Ще кажете като евреите, че този глас е страшен. Евреите се уплашиха от гласа на Господа и пожелаха Мойсей да се разговаря с Него и да предаде думите Му. Те не искаха да бъдат направо свързани с Бога, затова си послужиха с посредник. Като не пожелаха да слушат направо гласа на Бога, евреите не послушаха и Мойсея, вследствие на което и до днес страдат. Сега и на вас казвам: бъдете смели! Бъдете готови да слушате гласа на Онзи, Който от създаването на света досега е мислил за вас, грижил се за вашето добро, уреждал е вашите работи. Той е мислил и продължава да мисли за вас. (55, с. 146)

 

Разбиранията на човека са ценни, ако всеки ден се прибавя нещо ново към тях. На времето си Мойсей беше напреднал, но ако днес дойде между хората, той трябва да носи ново знание и разбиране. Неговият закон на жертвата сега не може да се приложи. Сегашните хора са християни, те имат друго разбиране за жертвата. Ще кажете, че Мойсей говорил с Бога. Навремето Бог говорил на Мойсея по един начин, днес ще му говори по друг начин. Не се знае, може днес даже да не му говори! Не е лесно да говори човек с Бога и да Го види, но и мъчно не е. Много условия определят срещата на човека с Бога. Има напреднали същества, които с хиляди години очакват да чуят гласа на Бога и да Го видят, но не могат. Въпреки това те все повече се развиват и усъвършенстват. Други пък с малко усилия успяват да Го видят и чуят, но още не са придобили съвършенство. Сега, като говоря по този начин, не искам да смутя духа ви, но казвам, че Божиите закони са необятни – неизследими са Неговите пътища. (55, с. 167)

 

Слепият има нужда от светлина. Следователно ние, разумните хора, трябва да отидем при Любовта, а не тя да дойде при нас. Не чакайте Господ да дойде при вас, но вие идете при Него. Мнозина очакват да слезе Господ на Земята, както някога е слизал, затова Го търсят в Йерусалим или другаде някъде, ходят по стъпките Му, дано намерят нещо от Него, но всичко отива напразно. Казвам: ако Бог е слизал на Земята, грехът не би съществувал. Там, дето Божият крак е стъпвал, грях и престъпление не може да се извърши. Ще кажете: писано е, например, че Бог се яви на Мойсея в Синайската гора и там му говорй. Когато Бог говорй с Мойсея, Мойсей не остана на Синайската гора (планина – бел. Р. Ив.), но се дигна в една по-висока сфера. Тези и много неща още не са писани в Библията, вследствие на което хората я тълкуват буквално и изпадат в заблуждения. (27, с. 77)

 

Онзи, Който се разговаря с Господа, той е силен човек, планини може да пренася от едно място на друго. Не можеш ли планини да пренасяш, не се заблуждавай. Всеки друг може да ти е говорил, но не и Господ. Когато Господ проговори на Мойсея, той вдигна тоягата си, удари канарата и вода от нея протече. Господ проговори на Мойсея и манна падна от небето. Господ проговори на Мойсея и той води еврейския народ цели 40 години през пустинята. Този човек пък себе си не може да прехрани, а разправя, че Господ му проговорил. (100, с. 135)

 

Мнозина се обезсърчават от живота и казват, че няма кого да обичат и кой да ги обича. – Чудно нещо, няма кого да обичаш! Първо ще обичаш майка си, която първа те пробужда към живот. После ще обичаш баща си и най-после – брата си. Това е великият закон, даден от Мойсея. Тоя закон гласи: “Да възлюбиш Господа, Бога твоего, с всичкия си ум, с всичкото си сърце, с всичката си душа и сила.” С всичкия си ум, това значи с баща си, който те е родил; с всичкото си сърце – с майка си, която те е пробудила; с всичката си душа и сила – с брат си и със сестра си. При това положение, каквото и да работиш, ще го вършиш с приятност. Дали тая служба е висока или ниска, пред тебе стои една свещена идея, един свещен образ – твоята майка. Знаеш вече, че има кого да обичаш и кой да те обича. Така всяка работа се върши добре, всеки живот е приятен. И като живееш ти е леко, и като умираш. При Любовта и животът, и смъртта имат смисъл. При безлюбието и животът, и смъртта нямат смисъл. За да се осмислят нещата, трябва да дойде Любовта – майката на живота. (134, с. 181)

 

Докато държи в ума си идеята за Бога като за нещо красиво, възвишено, мощно, човек е радостен и весел. Щом изгуби тази идея, радостта го напуща. Достатъчно е да зърнеш крайчеца на дрехата на Господа, за да бъдеш щастлив през целия си живот. Мойсей видя само края на дрехата Му и се зарадва, придоби такава сила, че можа да изпълни задачата, която му беше дадена. (23, с. 117)

 

И след като минеш тази (последната) врата, ще влезеш в един великолепен свят, ще видиш Онова Свещено Лице и ще кажеш: “Ето какво съм търсил!” След като Го видиш веднъж, ти хиляди пъти може да дойдеш на Земята, но вече никога не можеш да Го забравиш и няма да страдаш, защото онзи, който е видял лицето на Бога, е силен. Бог каза на Мойсей: “Никой не може да види лицето Ми и да остане жив.” Какво означава това? – Онзи, който може да види лицето на Бога и да остане жив, той не Го е видял в истинския Му образ. Мойсей искаше да Го види по един неестествен път. Мойсей не беше минал през всички врати. Казва му Бог: “Лицето Ми не можеш да видиш. Ще видиш само част от полата на дрехата Ми.” Тогава той провъзгласи някои от Неговите качества – че е милостив, благоутробен, справедлив. След като ти си минал по пътя на Любовта, на Мъдростта и на Истината, в тебе ще се вселят всички Негови качества и ти ще бъдеш едно с Него. Тогава кой ще ти бъде противник? Може ли най-силният огън да има противници? Може ли това, което разтопява всичко, да има противници?(49, с. 21)

 

Някои ще цитират стиха, че Мойсей искаше да види лицето Божие. Не може някой да види какво е лицето Божие и да остане жив. Знаете ли защо? Мойсей имаше едно престъпление, което тежеше на него. Казва Бог: “Ти със своето престъпление, което си направил, ще видиш само задницата, гърба Ми ще видиш. Лицето Ми не можеш да видиш.” Всеки човек, който живее порочен живот, не може да види лицето на Бога. В каквато и степен да са неговите прегрешения, той трябва да се очисти. Именно туй престъпление на Мойсея стана причина да не може той да влезе в Обетованата земя. Та всеки един от вас все си има по една спънка като Мойсея… Той беше посветен, но направи едно престъпление. Не само това, но много работи Мойсей допусна. Ако всичко онова, което е писано, е вярно, той стана причина един ден да бъдат избити 15 хиляди евреи. Така е било в Стария Завет. Всички хора, които живеят в Стария Завет, считат, че светът ще се оправи с убийство, трябва да се избива. (103, с. 192)

 

Един ден Мойсей, когато се огорчил, казал на Господа: “Зачеркни ме от Твоята книга, да ме няма там.” Господ казва: “Не е твоя работа. Каквото е написано – написано е.” Не си ти, който ще кажеш на Господа какво да прави. Който е записан, той зачеркнат не може да бъде. Някой път (като Мойсей) може да искате да бъде зачеркнато името ви. Не, от всичко можеш да се освободиш, но от тази Книга не можеш да излезеш!… Вие трябва да знаете, че сте част от един възвишен Божествен организъм. Казвате: “Кой знае?” В Писанието е казано: “Имената ви са написани.” Вашите имена са написани в Книгата на живота. Целият ви живот е описан, всички главни събития са описани. Чета го там. Всеки ден се описва как живеете на Земята, какво е положението ви, богат ли сте, сиромах ли сте. А вие мислите, че за вас не се грижат! Грижат се. Цял протокол има написан. (49, с. 58)

 

Трябва напълно да преустроите организма си. И само по този начин – с обновен, здрав организъм, вие ще видите как Бог работи и ще разберете за кой Бог ви говоря. Аз ви говоря за този Господ, Който иде сега в света. За Него се казва в Писанието: “Последния ден ще напиша своя закон в сърцата им и те ще Ме познаят.” Светът още не познава този Господ именно. Засега Той има повече от 40 имена, които са написани в Библията, но всички са опетнени. Затова Той даде на Мойсея ново име за Себе Си. Вие как ще Го наречете? Христос Го нарече Отец, с което искаше да каже, че Бог има еднакви отношения към всички хора като баща към синовете си. Хората, обаче, нямат еднакви отношения към Бога. Някой казва: Бог ме изостави съвсем – на едни даде богатство, на други – знания, а на мене – нищо. (100, с. 36)

 

Когато Мойсей вдигна своята тояга в пустинята, каза: “Аз не мога ли да извадя вода?” За кого направи той това нещо? Понеже Мойсей не каза името на Онзи, за Когото го прави, сгреши и не можа да влезе в Обетованата земя. “Не мога ли аз да ви дам?” – Той каза “аз”, не каза името на Бога и съгреши. Никога не казвайте за кого правите нещата… Направй го така, че никой да не те знае, нищо повече. (46, с. 21)

 

Често ние казваме “аз мога”. При това виждаме, че не можем. Когато една работа може да се свърши от трима души, а само единият от тях казва, че може да я свърши, той се намира в лъжливо положение. Ето защо когато се намирате в трудно положение, употребете следната ценна формула: “Господи, Ти всичко можеш! Твоят Дух, който си изпратил да ме ръководи, чрез Тебе всичко може. И аз, чрез Твоя Дух, всичко мога.” Така е: когато Бог всичко може, и Духът, който изтича от Него, всичко може; и аз, чрез Духа, който ме ръководи, всичко мога. Кажеш ли, че всичко можеш, без да имаш предвид Бога или Неговия Дух, ти си на крив път. Мойсей само веднъж си позволи да каже: “Аз не мога ли да изкарам вода от тази канара?” – и не можа да влезе в Ханаанската земя. Мойсей беше велик пророк, но само заради тези думи, които отправи към евреите и не прослави Бога, отдели се от Цялото и не можа да влезе в Ханаанската земя. Казвам: щом Мойсей се подхлъзна и не можа да влезе в Ханаанската земя, колко повече един обикновен човек! Затова пред каквото положение да се намериш, ще кажеш: “Господи, Ти всичко можеш! И Твоят Дух, който излиза от Тебе, всичко може. И аз, чрез Духа, който ме ръководи и упътва, всичко мога.”(99, с. 292)

 

И сега цялата съвременна наука ни показва, че всички онези вредни месоядни, грамадни, ужасни животни на миналите епохи постепенно са изчезнали и от тях са останали най-благородните, най-меките същества. И между хората ще бъде същият закон. Онези хора, които са искали с меч да се налагат на другите, да ги подчинят на себе си, няма да останат. Те постъпват като турците, които казват: “Който не се подчини на Аллаха, долу главата!” Така и Мойсей е налагал своето учение. Той казвал: “Който не се подчини на Бога, долу главата! Да се изколят всички мъже, за да не развращават, а да се остави само добитъкът, само красивите жени и красивите моми, които могат да раждат!” И сега мнозина, които четат Стария Завет, казват: “Така казал Господ чрез Мойсея!” Много добре, но когато аз изпратя един свой слуга да изтегли 1000 златни лева от банката в мое име, а той изтегли 100 000 лева, тогава де е Истината? Бог ли е казал така? Тъй че когато Бог каза на Мойсея да каже на евреите да изгонят злото от себе си и да отидат в Ханаанската земя, той не разбра Божия закон. (104, с. 254)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...