Jump to content

17_17 ОБЩОТО МЕЖДУ МОЙСЕЙ И ХРИСТОС


Recommended Posts

ОБЩОТО МЕЖДУ МОЙСЕЙ И ХРИСТОС

 

Мойсеевото учение е Божествено, Христовото учение е Божествено. Източникът е един, формите са различни, Духът е един и същ. Ако вие изпълните трите учения едновременно, ще бъде прекрасно. В пълнотата си те са едно и също… Аз ще ви кажа в какво седи новото учение – да се научиш хубаво да ядеш, хубаво да дишаш и хубаво да мислиш. (151, с. 13)

 

Какво донесоха Мойсей и Буда на света? – И те, като Христа, донесоха Божественото учение. (51, с. 116)

 

Човек трябва да мине първо през Мойсеевия закон, който казва: “Почитай баща си и майка си и люби ближния си като себе си.” Като изпълни този закон, той е готов да изпълни и Христовия. (30, с. 54)

 

Днес всички учени спорят върху това, кой от авторитетите на науката има повече последователи. Двама свещеници се карат кой от тях да има повече енорияши и т.н. Христос и Мойсей не се съгласяват, не се споразумяват в света. Христос и Мохамед нямат съгласие помежду си на земята. В света няма такъв Мойсей, няма такъв Мохамед, няма такъв Христос! Онзи Христос, Мойсей или Мохамед, които са причина за деление на хората, не са служители Божии! Когато човек е изпратен да донесе някоя велика Божествена идея, той няма право да поробва хората и да търси своето благо. (125, с. 107)

 

Съвременните хора… като пострадат малко, започват да роптаят. Кой човек е минал през страданията на Мойсея, на Христа? Мойсей е прекарал 40 години в пустинята, заобиколен от хора, които не са го разбирали, които били готови всеки момент да го убият. Едно трябва да знаете: на всеки човек са дадени толкова страдания, колкото е нужно за развитието на неговата душа. Страданията не са произволни. Като говоря за страданията, аз имам предвид разумните страдания, а не тия, които човек сам си създава. Има много страдания, които хората сами си създават. Те са т.нар. “излишни страдания”. (105, с. 168)

 

Много мъчно днес се възпитават хората. Мойсей учи евреите, учи ги: “Така рече Господ, иначе рече Господ”, но евреите не го и чуваха. Когато дойд¡ Христос: “Така рече Господ, иначе рече”, но Го разпънаха. Сегашните християни казват: “Тъй казал Господ”, но ако дойде Христос, те отново ще Го разпънат. Войната в 1914 година беше едно разпятие на Христа, нищо повече. (50, с. 325)

 

В Писанието се вижда, че още Мойсей е заговорил на своя народ: “Да възлюбиш Господа, Бога твоего.” Христос като дойде, и Той потвърди тоя закон. И ние казваме: всички ние трябва да проявим Божията Любов. Само така можем да имаме една наука в света. Каква наука? Наука за действителния живот. (59, с. 159)

 

Помнете: светът няма да се оправи, докато хората не се убедят в необходимостта да възлюбят Господа. Мойсей проповядваше това на евреите, но те не го разбраха. Дойде Христос. И Той проповядваше на хората Любов към Бога, но и Него не разбраха. След това всички се питат защо страдат евреите, защо страдат християните. Евреите страдат, защото не приеха Христа. Християните страдат, защото не приложиха Христовото учение. Това учение трябва да се приложи. Всички хора, всички народи трябва да разберат, че без Любов към Бога никаква култура не може да съществува. Понеже не проявяват Любовта, хората се оплакват от недостиг на хляб, на пари, на знание… Само Любовта към Бога е в сила да ни научи как да постъпваме. (90, с. 244)

 

Някъде Христос прави сравнение между законите на Мойсея и Своите, откъдето се вижда, че Христовите закони, т.е. законите на Любовта, са закони на великата разумна природа. Когато престъпва тези закони, човек непременно заболява. (106, с. 110)

 

Съвременните хора, религиозни и светски, говорят за Бога, описват Го, но описанията и понятията им са съвършено различни. Никой човек няма ясна представа за Бога. Те казват, че човек е създаден по образ и подобие Божие, но какво всъщност е Бог, не знаят. Те не могат да Му дадат никакъв образ. Други казват, че познават Бога дотолкова, доколкото се проявява в човека. Трети си представят Бога такъв, какъвто Мойсей Го описал. Мойсей се е разговарял с Бога, слушал е гласа Му, но никога не Го е виждал. При това Мойсей беше един от великите посветени. Той познавал законите на светлината, на електричеството и на магнетизма, на биологията. Като се явил пред фараона, Мойсей извършил големи чудеса, които почивали на известни закони. Велико е било учението на Мойсей, но след смъртта му неговите ученици го изопачили. Разбиранията на учениците му били ограничени, вследствие на което те несъзнателно изопачили учението на Мойсея и създали особено учение – мойсеизъм. Така постъпиха и учениците на Христа с учението на своя Учител. Първите ученици и последователи на Христа предавали Христовото учение точно, но ония, които дошли след тях, като нямали тяхната светлина, постепенно го изопачили. (34, с. 108)

 

Вие сега ще кажете: “Какво е писал Мойсей?” Но Мойсей не е казал всичко. Сега религиозните хора се спират върху това, какво е казал Мойсей. Много малко е казал Мойсей! Учените хора, каквото са казали, е право. Пророците, каквото са казали, е право. Пророците много малко са казали. Христос е казал много малко. Казват: “Как смееш да казваш, че е така?” Сам Христос е казал: “Има много неща да ви кажа, но сега още не сте готови; за в бъдеще, когато дойдат благоприятните условия, когато вашето съзнание се повдигне, когато Аз дойда пак на Земята със Своите избрани, тези неща ще бъдат тогава разбрани.”(24, с. 111)

 

Първо, ако не искате да вървите по учението, което проповядвам, аз казвам: много добре, свободни сте! Второ, готови ли сте да изпълните Христовото учение, както е в Евангелието, но изпълнете го във всичката му пълнота. Трето, готови ли сте да изпълните Мойсеевото учение във всичката му пълнота? Или Мойсея, или Христа, или мен. Ние сме едно.То е проявление на Бога. Това учение е Божествено. Мойсеевото учение е Божествено. Христовото учение е Божествено. И сегашното учение е Божествено. Той е един и същ източник, само формите са различни. Духът е един и същ. Да допуснем, че ви казвам една максима, един закон, а не го подписвам – вие го изпълните, няма да изгубите много, ако името ми го няма. Но Христос казва: Неговото учение трябва да се изпълни. Вие изпълнете или това, което Бялото Братство разкрива, или Христовото, или Мойсеевото учение; но едно от тия учения трябва да се изпълни. Аз ви поставям тия три положения, понеже вие нахвърляте мисли на съмнения. Аз не искам да махам никого и бих желал да изпълните едновременно и трите учения. В пълнотата си те са едно и също: Христос в Мойсея е същият, Христос в Иисуса е същият и Христос, Който е в мене, е същият. Искам да разбирате вътрешната страна. Слънцето за нас важи според светлината, която ни праща. (2, с. 119)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...