Jump to content

31 СЕДРАХ, МИСАХ и АВДЕНАГО


Recommended Posts

С Е Д Р А Х, М И С А Х и А В Д Е Н А Г О

 

Тримата младежи – Седрах, Мисах и Авденаго, хвърлени от Навуходоносора в огнената пещ, представят прояви на три различни характера. Рядко се срещат трима души с еднакъв характер или на един ум. Тия младежи се отличаваха с високо умствено, нравствено и духовно развитие, което се провери в живота им. Те останаха верни на своите убеждения. Когато вавилоняните искаха да им наложат своите обществени и религиозни възгледи, те не се подчиниха. В живота има принципи, на които човек трябва да остане верен. Само така той може да се развива правилно. Който не издържи на тия принципи, той носи последствието на своето отклоняване. Това изпитание се отнася не само за отделния индивид, но и за дома, за народа и за цялото човечество. Да не ви се вижда чудно, когато индивидът, домът, народът и цялото човечество днес се поставят на тоя изпит. От кого? От новия свят или от Бога. Всички минават през изпита на тримата младежи. Те представят трите велики принципа, действащи в човека. Ако между духа, душата и тялото на човека няма единство, нищо не може да се постигне. Много проповедници са говорили върху стиха за тримата момци в огнената пещ, но са ги разглеждали в друг смисъл, различен от тоя, който аз разглеждам. Тримата младежи представят три устойчиви характера. Истински човек е оня, който издържа с успех своя изпит… Всички живи същества, от най-малки до най-големи, минават през изпит, след което заемат своето определено място. Докато не минат през строгите житейски изпити, хората гледат повърхностно на живота… Характерът подразбира устойчивост. Тя е най-важната негова черта. Устойчив характер е оня, който при всички условия на живота е един и същ, т.е. не се изменя. Ако при изпитанията човек мени характера си, казваме, че той няма характер. Всички същества, които нямат характер, са безлични, т.е. лишени от индивидуалност. За да развие основната черта на характера си – устойчивостта, човек минава през 4 процеса, т.е. през 4 степени на развитие: процес на подсъзнанието, на съзнанието, на самосъзнанието и на свръхсъзнанието или така нареченото космическо, Божествено съзнание. Сегашният човек е дошъл до самосъзнанието. В това съзнание се крият условията за човешкото падане.

 

Съществува известна аналогия между живота на Христа и тоя на тримата момци, които Навуходоносор заповяда да хвърлят в огнената пещ. Пещта била толкова нагорещена, че палачът, който ги хвърлил вътре, изгорял. Казано е, че Бог е огън, който изгаря. Обаче който живее в съгласие с Божията Любов и с Христовия Дух, е в пълна безопасност. Божията сила се проявява в трудните моменти на живота. (35, с. 18 и 24)

 

Един човек, който не може да издържи една температура от 42°, каква сила има той и къде се крие причината за това? Човек може да се дисциплинира и да издържи и по-висока температура. Как издържаха тримата момци, за които се говори в Библията, че били хвърлени в огнената пещ? – Това зависи от силата на човешката мисъл. Има едно състояние, при което човек не може да гори. Направете един малък опит: дръжте концентрирано съзнанието си, че вие сте господари на огъня. Вземете един въглен в ръката си и при това концентрирано състояние, без да има раздвоение в мисълта и съмнение, ще може да пренесете въглена от едно място на друго, без да се изгорите. Ако се изгорите, това показва, че вашето съзнание не е концентрирано. Ако съзнанието е концентрирано, изгаряне не може да стане. (6, с. 109)

 

Когато човек е добър, дето го турят – в ада или в рая – навсякъде му е добре. Ако е лош, и в рая да го турят, пак ще му е зле. Тримата младежи минаха през огнената пещ, но не изгоряха. При тях влезе и четвърти, който приличаше на Христа. Когато човек мине през огъня, ще намери четвъртия елемент, т.е. Духа, наречен от философите висшето Аз – Божественото начало в човека. От гледището на християните това значи да се съединяваш с Бога. Това подразбира да живееш в хармония, а не да съединиш ръцете си с някого, да се хванете ръка за ръка. (35, с. 22)

 

“Трима мъже паднаха вързани в огнената пещ.” – Това беше изпит, който те издържаха добре… В характера на тримата момци се забелязва голямо безстрашие. Кога човек проявява безстрашие? Когато душата и сърцето му са изпълнени с Любов. Само оня, който е видял лицето на Бога и виделината, която излиза от Неговото лице, той разбира великата Истина на живота. Докато не познаете тая Истина, не говорете за нея. Казано е в Писанието: “Търсете, хлопайте, искайте!” Какво? – Великата Истина. Не играйте ролята на актьори – да мислите, че сте царе. Временно, на сцената, сте цар, но не и в живота. На сцената сте намерили истината, но не и в живота. Който е намерил великата Истина, той е в положението на тримата момци. Той е готов да влезе в огнената пещ – да изгорят връзките, които го свързват с живота, и да тръгне свободен, без никакви връзки на земята. Следователно на оня, който е намерил великата Истина, връзките ще паднат в огъня и ще изгорят; ако не изгорят – той не е намерил Истината. Ако духът ви остане крепък, неопърлен от огъня, и вие сте намерили Истината…

 

… “Трима мъже паднаха вързани в огнената пещ.” Те заемали високо обществено положение, но за убеждението си били подложени на изпитание. Царят им казал: “Ако не се поклоните на златния образ, ще ви отнема положението, което заемате, и ще ви хвърля в огнената пещ, отдето никой не може да ви избави.” И сега се повтаря времето на Седраха, Мисаха и Авденаго. Днес хвърлят всички хора в огнената пещ. Ако не се поклониш на известни мнения, системи или вярвания, ще влезеш в огнената пещ. Днес няма свобода; днес малтретират всички хора, и то как – по незаконен начин. Турят законността като претекст на справедливост, но тая законност почива на насилие. Кого изнасилват? – Благородните и добрите хора…

 

… Всяко увеличаване, разширяване или придаване към организма наричаме Любов. Дето няма разширяване в организма, там Любовта отсъства… “Трима младежи паднаха вързани в огнена пещ.” Интересно е, че след като хвърлили трима момци, видели и четвърто лице в пещта. Царят запитал: “Нали бяха трима души? Кой е четвъртият между тях?” – Това е единият милиметър, с който се разширили, т.е. присъствието на Любовта. Царят заповядал да ги извадят от пещта, да кажат какво има там. Той казал: “Там има някаква реалност”…

 

… Коя черта от характера на тримата момци заслужава внимание? Смелостта им да влязат в огнената пещ. Сега и вие се намирате пред изпита да влезете в пещта, да се изчистите, за да дойде четвъртият. Той е единият милиметър, с който сте се разширили. Влезте в пещта без никакъв страх, без никакво движение отвън… “Трима младежи паднаха вързани в огнената пещ.” Те са познавали Истината, затова четвъртият слезе между тях, за да види какво става. Те били девствени души, три възвишени ангела, въплътени на земята – нито като мъже, нито като жени. Питам: слизал ли е вашият ангел при вас? Това е въпрос, на който не можете да отговорите…

 

… Върнете се по домовете си и намерете де са вашите Седрах, Мисах и Авденаго. Единият живее в ума, ще го търсите на небето. Другият живее в сърцето, ще го търсите в астралния свят. Третият живее на земята. Четвъртият иде сега отгоре. Понеже страданията ви са големи, Бог изпраща своя лъч и казва: “Голям вик се чува от земята. Иди да видиш какво става там, за да се тури край на тия страдания!”…

 

… Желая на всички да паднат оковите! Да дойде четвъртият между вас и да кажете: “Няма друг Бог като Този на Седраха, Мисаха и Авденаго. Няма друг Бог като Този, Който туря ред и хармония между всички братя, сестри и приятели. Няма сила, подобна на Любовта.” Щом е така, приемете Любовта съзнателно, според законите на абсолютното отричане. Когато се отказваш от дявола, църквата те пита: “Отричаш ли се от дявола?” – “Отричам се.” Това значи да не вярваш в дявола, който е наредил всичко в света. Той обхванал Божествените работи, държи ги в ръцете си и под тях поставил своя подпис. Кажете си: “Отричаме се от всичко старо, от всичко дяволско.” И тъй, няма Бог като Бога на Седраха, Мисаха и Авденаго. Желая да се върнете към вашия Бог. Той е и мой Бог. Моят Бог е и ваш. Той е един! Откак светът съществува, за пръв път Той праща един лъч към синовете на човечеството и казва чрез пророка: “Обърнете се към Мене! Приемете моята Любов. Турете Моя закон. Внесете братството навсякъде. Турете насилието настрана. Ни помен от лъжата! Събудете се, Мои деца, да не виждате страшни сънища, да не се срами небето от вашите думи и дела!” Желая на всички вас, като се върнете по домовете си, да се откажете от миналото, че като дойдете следната неделя, поне една десета от вас да сте излезли от пещта. (91, с. 110-125)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...