Jump to content

26_07 ПРИЛАГАНЕТО


Recommended Posts

ПРИЛАГАНЕТО

 

Когато здравият човек чете една книга, например Библията, той я чете с дълбочина, с разбиране. Има три начина, по които може да се чете Библията. Първият начин – човек я чете като обикновена книга, без да се задълбочава в нея. Вторият начин – човек я чете с вдълбочаване, с мисъл, вследствие на което всички образи в нея му се представят като живи. Те са живи лица за него. И най-после третият начин е, когато човек чете книгата и прилага всичко, което има своята практическа страна. Когато четете за Христа, например, вие можете да се свържете с Него, с този велик човек, и да се разговаряте, като че това е станало не преди 2000 години, но като че става в тази епоха. Казвате: как може да бъде това? Да, това е възможно, защото Христос и днес живее, и днес е с 2000 години по-стар, отколкото е бил преди.(49, с. 83)

 

Мощна сила се крие в книги, писани под диктовката на Духа. Такива са свещените книги и Евангелието. Евангелието съдържа цяр за всички накърнени чувства, за безверието, за обезнадеждването, за безлюбието и т.н. Евангелието дава цяр за примиряване на хората. Обаче човек трябва да знае как да употребява тия церове. Може ли музикантът или певецът да свири или да пее, след като се е нахранил добре? Трябва да мине най-малко половин час след яденето, за да може човек да пее или да свири. И тъй, за да разбира Божиите пътища, човек трябва да е смлял материалните работи в сърцето си. Той трябва да е разрешил материалните въпроси. Това не значи, че той трябва да се откъсне от физическия живот, но не трябва да се товари с работи, които не са по неговите сили.(41, с. 240)

 

Казано е в Писанието: “Всяко дихание да хвали Господа.” Да хвалите Господа, това значи да се интересувате от Неговата Мъдрост и знание, от всичко, което Той е създал. Щом вие се интересувате от него като професор, и Той се интересува от вас. Ще знаете, че няма по-велик и по-мъдър професор от Господа.(16, с. 161)

 

Много християни, като вземат Евангелието, четат стиховете и казват: “Христос това е казал, онова е казал.” Не е важно само какво е казал Христос, но в казаното от Христа има толкова методи за приложение! Тези методи вие учили ли сте ги? Отсега нататък трябва да се учите да ги прилагате. Вие цитирате стиха и казвате: “Трябва да се обичаме.” Е, това е само едно философско разсъждение. А да знаеш да обичаш, без да подозират това хората, то е цяло изкуство!(38, с. 130)

Многото богатства правят човека нещастен. Многото знания представят товар за човека. Колко от своите знания човек може да приложи в живота си? Какво ви ползва знанието на цялата Библия, знанието на много стихове от нея наизуст, ако не ги прилагате в живота? Срещате двама души, единият от които знае цялата Библия и Евангелията, но не ги прилага в живота си, а другият знае само стиха “Бог е Любов” и го прилага в живота си. Как мислите, кой от двамата се ползва повече от знанието си? Кой от двамата е по-силен човек?(129, с. 106)

 

Има няколко вида чистота – физическа, духовна и Божествена. И една свещ свети, но ако имате две, три, четири и повече свещи – светлината е по-силна. Да мисли човек, че като има една свещ, повече не са му нужни – той е на крив път. Че сте познали Бога отчасти, че четете Библията и Евангелието – това още не е всичкото знание. Да четеш Библията – това не значи, че си спасен. В Библията са изнесени опитностите на хиляди хора. Минали ли сте през техните опитности? Придобили ли сте тяхното знание? И това, което е писано в свещената Книга, не представя всичкото знание в света. Много още има човек да учи, докато завърши своето развитие на Земята. Като се обезсърчават, някои казват, че няма да излезе човек от тях. Ако не излезе човек, какво друго може да излезе? Как могат да твърдят това, когато не знаят какво всъщност е човекът?(41, с. 312)

 

Във великата школа на природата, която аз наричам окултна, се прилагат различни методи. Ако сте достойни ученици, тези методи ще ви се поверят. Забелязвам, че малко четете. Много се учат само от това, което е писано във вестниците. Запитайте някого от тези, които се смятат за учени, чели ли са известен автор, те ще ви кажат: “На нас не ни трябват тия неща.” Те не са чели даже и Библията, не са проучвали основно по-важните места, нито са правили своите научни бележки. Бих желал у всички вас да се зароди желание да четете, а след това – да работите, да приложите това, което сте прочели. Четене и прилагане! Това са две съществени неща за вас. Вие повтаряте това, което съм казал аз. Но аз изнасям това, което казва живата природа. Трябва да работите над себе си! Едни от вас са свършили преди 20 години университет и не четат, не следят новите научни изследвания. Трябва да бъдете съвременни. Целият свят е в движение. Важно е през какво сега преминаваме. Нужна е връзка между миналото, настоящето и бъдещето.(99, с. 91)

 

Ученикът повтаря всеки ден думите на учителя, но не учи. Ако само повтаряте думите на учителя, а не учите, нищо няма да постигнете. Някои евангелисти знаят Стария и Новия Завет наизуст, но не са истински учени или истински вярващи. Всичко зависи от вътрешното разбиране и приложение на тия истини. Каква полза имате от знанието на Свещеното Писание, ако го разбирате като Авраам, като Яков, като 12-те сина на Якова и т.н.? Каква полза имате от знанието на Стария Завет, ако го прилагате като старите евреи? Ще се избивате едни-други, ще колите и избивате животни, ще ги принасяте жертва на Бога. Някой направи една грешка и за прощение на греха си ще заколи едно животно. Днес поне хората не принасят жертви на Бога, както едно време. Те не принасят в жертва животни, но друго нещо принасят. За да се ползва от Свещеното Писание, човек трябва да има дълбоко разбиране, да схваща вътрешния смисъл на истините – по дух, а не по буква.(14, с. 219)

 

Един евангелист ме пита: “Ти как разбираш Евангелието?” Аз му казвам: мъчех се да го разбера и не го разбрах, и си казах: чакай сега да го живея – и тогава почнах да го разбирам.(92, с. 194)

 

Някой казва: “Какво да правя повече? Чел съм Библията два-три пъти, няма защо повече да я чета.” Може да си я чел хиляди пъти, това нищо не значи. Така трябва да я четеш, че да напишеш прочетеното в себе си. Не е достатъчно само да отваряш и затваряш Библията, но сам трябва да станеш жива Библия.(134, с. 15)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...