Jump to content

А. Хороскопът на Учителят Беинса Дуно и човекът Петър Дънов


Recommended Posts

А. ХОРОСКОПЪТ НА УЧИТЕЛЯТ

БЕИНСА ДУНО И

ЧОВЕКЪТ ПЕТЪР ДЪНОВ

Бележки и разяснения

ВЕРГИЛИЙ НИКОЛОВ КРЪСТЕВ

А. ХОРОСКОПЪТ на Учителя Беинса Дуно и човекът Петър Дънов

1. Излизането от печат на „Изгревът”, том XVIII и том XIX за Астрологията в Школата на Всемирното Велико Бяло Братство на Учителя Петър Дънов – Беинса Дуно" - част I и част II, означава, че сьм успял да реализирам концепцията, която ме е ръководела повече от 30 години. Тази концепция и този план не беше мой, а на Онзи, които ръководи програмата на „Изгревът” от 1969 г., когато бях роден духовно и когато ми бе даден един план за работа, който следвам неотклонно досега.

2. Аз се запознах с всички живи астролози на Изгрева в София. Те ми направиха всеки поотделно моя хороскоп и аз знам много добре кой какво струва като астролог и колко тежи. Оценката ми е точна и проверена повече от 35 години. Винаги съм питал за хороскопа наУчителя Дънов. Никой не го бе правил, защото не знаеха рождения му час. Когато през 1974 г. работих с Метода Константинов, той сподели с мен, че само на него Учителят му е казал точния час и той му е направил хороскопа. Уточнихме се, че ще го намери, ще го провери и ще дойде да го прочете на магнетофона ми и да го запиша, като ми остави ръкописа. За ръкописите се опъваше, но за записа обеща да го направи с мен.

3. И както винаги се случваше при работата ми с тези приятели от Школата, те се напомпваха от моето присъствие и от онези сили, които стояха над мен, ставаха големи балони, придобиваха самочувствие и вятърът отвяваше тези балони на различни страни и те не идваха при мен. Когато ги търсех, те ми се усмихваха и все ми обясняваха, че имат някаква важна работа. А това беше лъжата на надутия балон от мен. И накрая идваше времето, когато биваше изпращан човек специално от властите или от Черната ложа и с карфичка пукаше балона. И тогава представляваха жалки картинки. И отново не ми предаваха материалите си. А ги оставяха на други, които им бяха лични врагове и те унищожаваха всичко, за да няма следа. Това се случи и с Методи Константинов. Той си остави нещата на Янка Попова, която не пожела да ми предаде хороскопа на Учителя, направен и написан лично от Методи. Тя почина и всичко се затри. Онази, която я наследи, изобщо не искаше да има нищо общо с мене. Пълен провал с Методи и неговия труд. А щом Учителят му е дал лично рождения час, значи е трябвало да го направи. Направи го, не ми го предаде, дойдоха другите след мен, които бяха изпратени да унищожават, за да няма никаква следа. И това беше моята Велика война, която водих над 35 години и отпечатването на тези два тома - XVIII и XIX означава, че аз съм я спечелил с помощта на Небето и с моите малцина останали верни сътрудници.

4. Тази война се води от хиляди години. Тя не е от днес или от вчера, а е от памтивека. За улеснение ще ви приведа за дознание какво казва апостол Павел:

„Защото нашата борба не е срещу кръв и плът,

но срещу началствата, срещу властите,

срещу управителите на тъмнотата на този век,

срещу лукавите духове в поднебесната.”

(Ефесяном 6:12)*

Това е било пред 2000 години. А сега е същото. Виж „Изгревът е мястото на Бялата и Черна ложа” - „Изгревът”, том XV, с, 893 ÷ 894. Точно и ясно.

5. В концепцията на „Астрология част II”, предложих на Светозар Няголов да разработи няколко теми, които аз му дадох. Той отначало се дърпаше, че било много трудно, много отговорно и че все не му достигало време. Убедих го, че освен него няма кой да ги напише, че е последният от веригата астролози на

„Изгревът”. Накрая се съгласи. Ама аз си знаех колко сили употребих да го убедя. За мен Светозар Няголов е астролог. И аз познавам много добре неговите знания и възможности. За това ще говоря на друго място, към неговия хороскоп, които ще се помести в следващ том.

Image_720.png

* Библия. 1914, Цариград. Библия, сиреч Свещеното писание на Вехтия и новия Завет. Цариград, 1914. 1198 с.

6. Когато започнаха да идват неговите материали в ръкопис, Буряна Пенкова ги въвеждаше на компютьр, Вихър Пенков ги разпечатваше, а Ефросина ги преглеждаше. После се връчваха на Светозар Няголов да си направи лично корекциите и добавките. Този материал отново отиваше при Светозар, но вече страниран в обема на „Изгревът” с въведените корекции, за да го провери отново. Точно по това време дойде една идея, изпратена от Небето до Ефросина и Вихър - да се направи хороскоп на Учителя Дънов, както и Светозар да си направи собствения хороскоп. Те споделиха с мен, аз се съгласих. Светозар също се съгласи. И го направи.

7. Да се направи хороскоп на Петър Константинов Дънов е много трудна работа - особено да се разчете. Светозар сподели с мене, че ще разгледа хороскопа на Петър Дънов от позицията на българския народ, защото за Учителя не може да се прави хороскоп. Аз одобрих тази идея. И веднага онзи, които ръководи програмата „Изгревът” ми нареди какво трябва да направя след това. И това точно го правя с тези мои забележки и обяснения. Но когато го разпечатват, когато го странират, то Вихър и Ефросина се смущаваха от начина, по който Светозар разглежда хороскопа. Аз поисках хороскопа да го прегледам. Хареса ми. Но трябваше да се разграничи хороскопа на Петър Константинов Дънов от Мировия Учител Дънов и от Всемировия Учител Беинса Дуно. Ето това аз правя с тези мои бележки. Светозар Няголов също подчерта това разграничение. Значи трябва три категорични разграничения.

8. Събитията от преди 2000 години се повториха и в днешната епоха. Същите проблеми за разрешаване от преди 2000 години се повториха и сега. А какви са те?

А) Евреите, които очакваха своя Избавител, своя Месия, наречен Христос, не можаха да приемат, че е дошъл чрез Исуса, човекът, заради което го разпънаха на кръста като богохулник. След възкресението на Христа и слизането на Светия Дух вьрху учениците на Христа, отново се отхвърля, че се е родил в плът човекът Исус. Ето защо евангелист Йоана разрешава този въпрос така:

„От това познавайте Духът Божий: Всеки дух, които изповядва, че

Исус Христос дойде в плът, от Бога е. И всеки дух, който не изповядва, че

Исус Христос дойде в плът, не е от Бога;

И този е духьт антихристов, за когото чухте, че иде и сега е вече на света."

(I Иоанна, 4:2 ÷ 3)

И така от една страна е Духът Божии, а отсреща е Духът антихристов, т. е., на Антихриста.

Б) Евреите навремето отричаха, че Божественият Дух е слязъл над него. И сега отричат. Евангелистите ето така описват случая:

„И щом се кръсти Исус, вьзлезе тутакси от водата

и ето, отвориха се нему небесата

и видя Духа Божий, че слезваше като гълъб и спущаше се на него.

И ето глас от небесата, който казваше:

Този е син мой възлюблений: в когото благоволих.”

(Матея 3:16 ÷ 17)

Но това го вижда и чува само Исус, че е вече Божий син.

„И тутакси, като вьзлязваше от водата

видя, че се разтваряха небесата

и Духът като гълъб слезваше на него.

И глас биде от небето:

Ти си Син мой възлюблений: в когото благоволих.”

(Марка 1:10 ÷ 11)

 

Но това го вижда и чува само Исус, че е вече Божият син.

„И като се кръсти всичкии народ,

когато се кръсти Исус и се молеше, отвори се небето

и слезе Дух Святии в телесен вид като гълъб върх него

и глас биде от небето, който казваше:

„Ти си Син мои възлюблений: в който благоволих.”

(Лука 3:21 ÷ 22)

Слизането на Духа се предхожда от молитвата на Исус към Бога. Значи е направил връзка с Бога и чрез тази връзка слиза Духът.

Но това вижда и чува само той, а не някои друг.

„И свидетелствува Иоанн и рече:

Видях Духът, който слезваше като гълъб от небето и остана на него.

И аз го не знаех, но този, който ме проводи да кръщавам с вода, той ми рече:

На когото видиш, че слезва Духът и остава на него,

той е, който кръщава с Духа Светаго.

И аз видях и свидетелствувам, че този е Син Божии.”

(Иоанна 1:32 ÷ 34)

Единствено тук се съобщава, че Йоан Кръстител е видял Духът да слиза върху Исуса, под формата - на гълъб.

А защо Духът слиза като гълъб? По указание на Свещеното писание той е символ на нравствена чистота, а по библейските събития е описан като известител на спасение. Гълъбът в човката си донесъл маслинов лист, току-що откъснат от земята по време на потопа върху ковчега на Ноя, като по този начин му известил, че потопът е свършил, че водата се оттегля и наблизо е сушата и земята.

И тогава Бог прави Завет между себе си и хората и поставя дъгата в облака като белег на Завета, та като я гледа в облака, да си спомня за Завета. И така Духът слиза като гълъб и носи Новия завет между него и човечеството върху своя избраник и Месия.

Това е свидетелството на 4-та евангелисти за слизането на Божия Дух върху Исуса и че е обявен за Божия Син, чрез гласа на Бога Живаго. Но евреите и Юдеите това не го признават, дори и след възкресението на Христа. И ето защо апостол Йоана казва така:

„И ние видяхме и свидетелствуваме,

че Отец проводи Сина Спасител на света.

Които изповядва, че Исусе Син Божий, Бог пребъдва в него и той в Бога.”

(Иоанна4:14 ÷ 15)

Точно и ясно казано и написано.

 

В) Евреите отричат, че е дошъл чрез Исуса техният Месия, което означава Избраник, който е помазан от Духа и се явява Спасител и Избавител на евреите. При превода от староеврейски на старогръцки думата „Месия” се превежда като Христос. Тази дума е гръцка и съответства на еврейската дума Месия. И понеже Духът е този, които помазва Избраникът и го определя на Избавител и като Месия, то преведената дума на гръцки „Христос” остава, като означава, че обещаният Дух е Духът Христов. А пророците бяха предсказали, че Месия ще е Бог и человек.

И апостол Павел заключава:

„Всеки, които вярва, че Исус е Христос, от Бога е роден

и всеки, които люби оногози, който е родил, люби и родения от него.”

(1 Иоанна5;1)

 

Тук се споменава, че Христовият Дух е нещо различно от Божия Дух, който е родил Синът Божии. Христовият Дух ражда Христос.

А какъв е образът на Христа? Апостол Павел го предава най-добре;

„Който е образ на невидимото Бога, първороден преди всите твари,

понеже чрез него бе създадено всичко,

което е на небесата и което е на земята,

видимото и невидимото, престоли било или господства,

или началства или власти,

всичкото чрез него и заради него се създаде

и той е преди всичко и всичкото чрез него състои.”

(Колосяном 1:15 ÷ 17)

Това е Христовият Дух, той е всичко и във всичко (Колосяном, 3:17) и всичко чрез него се сплотява. Това е Духът на Единението, Духът на Обединението между Земята и Небето, между Битието и Небитието. И апостол Павел допълва:

„Защото в него обитава всичката пълнота на Божеството.”

(Колосяном 2:9)

А Учителят Дънов говори за Христа така: И тогава физическата страна на Христа, това е цялото човечество, обединено в едно тяло. Всички човешки души, в които Христос живее, обединени в едно - това е физическата страна на Христа.

Всички ангели, събрани в сърцето на Христа представляват духовната му страна.

А всички Божества, събрани в ума на Христа, представляват Божествената му страна. Това е космически Христос - проявеният Бог в света.”

(„Учителят говори”. София, 1939 г., с. 146)

„Христос е колективен дух. Той съществува като единица, но същевременно е и колективен дух. Той е сбор от всички синове Божии, чиито души и сърца бликат от живот и любов.

(„Учителят говори”, София, 1939 г., с. 152)

„Всички синове Божии, съединение едно, всички разумни души, които живеят в Божествено Единение - това еХристос.”

(„Учителят говори”. София, 1939 г., с. 152)

Христовият Дух е духът на Единението между Небето и Земята. Това е описано е „Изгревът”, том I, с. 647 ÷ 654 – „Исус Христос - Глава на Великото Бяло Братство.”

Според Учителя Дънов, навремето Христос излезнал от Божествения свят на Истината, слиза в материалния свят и чрез Духа Христов свързва човешките души, които са в материята, с Невидимия свят, със света на Истината.

„Трябва да има една съединителна нишка, която да съедини човешките души, потънали в материята, с Бог, Само Христос е, който може да прокара тази нишка - да съедини човеците с Бога.”

(„Учителят говори”, София, 1939 г., с. 149)

А защо? Защото Христовият Дух е Духът на Единението, Обединението на Земята с Небето. И от времето на Христа започва еволюцията на човечеството по възходящ път, защото той прокарва този пьт между Небето и Земята. И затова апостол Павел казва така: „Исус Христос е истият вчера и днес и във веки.”

(Евреите 13:8)

 

Или казано днес, то „Исус Христос е същият вчера, днес и утре.” А защо? Защото Духът Христов обединява всичко във времето и пространството. Той е изявеният Бог в света. А за Бога време и пространство няма. И накрая евангелист Йоана завършва така:

„А тези са написани, за да повярвате, че Исусе Христос, Син Божий и като вярвате да имате живот в неговото име.”

(Иоанна 20:31)

Така той обединява човека Исус, в които е Христовият дух и Божественият Дух. И чрез тях човек придобива вечен живот. А всичко това се обединява в най-силното Божие откровение:

„А това е живот вечний, дето да познаят тебе,

Единаго истинаго Бога и Исуса Христа, когото си проводил.”

(Иоанна 17:3).

Точно и ясно.

 

Г) За пръв пьт се споменава за Ангела Господен, служител на Господния Дух, който се явява на Мойсея:

„И яви му се Ангел господен в пламен огнен отсред къпината;

и погледна и ето къпината гореше в огън, а къпината не изгаряше.”

(Изход 3:2)

Споменава се и в (Деяния, 7:30 ÷ 33).

„И в истия онзи ден изведе Господ израиловите синове из египетската земя според пълковете им.” (Изход 12:51)

„И Господ предхождаше пред тях ден в стълб облачен, за да ги управя по пътя, а нощя в стълб огнен, за да им свети, та да вървят, дене и нощя.” (Изход 13:21)

„И в този ден, когато се постави скинията облак покри скинията, шатъра на свидетелството, и от вечер до заран имаше над скинията като огнено явление.”(Числа 9:15)

„По повеление Господне тръгваха израиловите синове и по повеление Господне разполагаха стан.”(Числа 9:18)

„И води ги денем с облак, а всичката нощ с огнена виделина.”(Псал. 78:14)

Господният Дух е Духът на Силите небесни. „Господ е цар във век веки.”(Псал. 10.16)

„Господи, с твоята сила ще се весели царят.” (Псал. 21:11)

„Възнеси се, Господи, със силата си.”(Псал. 21:13)

„Защото на Господа е царството. Той владее кад народите.”(Псал. 22:28)

„И ще влезе царят на Славата. Кои е тоз цар на славата? Господ крепкий и силний, Господ силний на бран.”(Псал. 24:8)

„Кой е тоз Цар на славата? Господ на Силите,той е Цар на Славата.” (Псал. 24:10)

Славата, това е небесната и нетленната светлина.

„Господ е Бог и показа ни видело.”(Псал. 118:27)

„Господ е виделина моя и спасение мое. От кого ще се убоя? Господ е сила на живота ми. От кого ще се устраша?”(Псал. 27:1)

„Защото Господ Бог е слънце и щит. Господ ще даде благодат и слава. Няма да лиши от никакво добро ходещите снезлобие. Господи на Силите, Блажен онзи человек, който се надее на тебе.” (Псал. 84:11 ÷ 12)

„Защото Господ е Бог велик и Цар велик над всички богове.”(Псал. 96:3)

„Блажено онова племе, на което Бог е Господ.” (Псал. 33:12)

В Стария завет Господният Дух е облечен в светлина и Господ е цар на Славата и Господ на Силите небесни.

В Новия завет Исус като благовествуваше, в него имаше власт над всички бегове и сила да изцерява болните.

„И сила Господня бе в изцеляването им.”(Лука 5:17)

„И всичкият народ искаше да се допре до него, защото Сила излязваше из него и изцеляваше всичките." (Лука 6:19)

И учениците му го вьзприеха като Господ на Силите.

„Ако изповядаш суетата си Господа Исуса и повярваш в сърцето си, че Бог го е възкресил от мъртвите, Ще се спасиш.”(Рим. 10:9)

„А Господ е този Дух; И дето е Духът Господен, там е свобода.”(IІ Коринт. 3:17)

„А ние всинца като гледаме Славата Господня с открито лице както в огледало, преобразяваме се в истия образ

от слава в слава както от Духа Господен.”(II Коринт. 3:18).

„И всеки език да изповяда, че Исус Христос е Господ, за слава на Бога Отца.”(Филип. 2:11)

„Благодат вам и мир от Бога Отца нашето и Господа Исуса Христа.” (Филип. 1:2).

За учениците на Исуса ясно е утвърдено, че Бог и Отец са едно, а Господа Исуса е второ, а Христос е трето.

Когато слиза Божественият Дух - ражда се Божият Син.

Когато слиза Христовият Дух - ражда се Христос, които е Вечният Дух, който е всичко и във всичко. (Виж Евр. 9:14)

Когато слиза Господният Дух - ражда се Силата и Славата на Бога Отца, където Бог е свят и е в светлина.

Д) След възкресението на Исуса на деня на петдесятницата се излива Святият Дух над учениците му. Това е Духът на Обещанието, Духът наУтешителят, който Исус им изпраща от Отца.

„А когато дойде Утешителят, когото аз ще ви изпратя от Отца, Духа на Истината, които от Отца изходи, Той ще свидетелствува за мене.”(Иоанна 15:26).

Светият Дух се излива чрез Исуса Христа, нашия спасител. (Виж Тит 3:5 ÷ 6).

„И никои не може да нарече Исуса Господ освен чрез Духа Светаго.” (1 Коринт. 12:3).

Пред учениците на Исуса се открояват няколко меша; Господ Исус, Исус Христос, Бог Отец и Святият Дух. И накрая человекът Исус!

И посредникът между тях е човешки син, човекьт Христос Исус.

„Защото един е Бог, един и ходатай между Бога и человеците, человек Христос Исус.”(I Тим. 2:5).

9. Тук разгледахме как Старият завет преминава в Новия завет. (Виж ІІ Коринт. 3:14).

А как Новият завет преминава в Третия завет, които е отпечатан в „Изгревът” - „Заветът на Бога” -

вижте „Изгревът”, т. (V, с. 25 ÷ 29, 36 ÷ 41.

А Ангельт Господен, който дава Третия завет, е Ангел Елохил - виж „Изгревът”, т. IV, с. 3 ÷ 24 - „Призвание към народа ми български, синове на семейство славянско.”

10. А сега пристъпваме към Третия завет на Бога. Третият завет между Бога и човечеството започва сьс слизането на земята българска на Всемировият Учител на Вселената - Беинса Дуно. Това е подробно разгледано в „Космогония и Слово на Всемировия Учител Беинса Дуно” - виж „Изгревът”, т. І, с. 632 ÷ 672.

A) За да дойде Великият Учител на земята между един народ, той трябва да бъде свободен, да има писменост, образование и държава. А да се подготви Освобождението на България от петвековно турско робство се осъществи чрез намесата на Всемирното Бяло Братство - това е описано в „Антиминсът и Бялото Братство” - виж „Изгревът”, т. XI, с. 4 ÷ 159.

Б) Небето избира своя избраник, чрез когото да стане организирането и възраждането на българския народ. Това е Константин Дъновски, който се явява свещеник на Всевишнаго Бога, физическият баща на Петър Константинов Дънов - виж „Изгревът”, т. XI, с. 160 ÷ 346 - тук е събрано всичко за тази епоха.

Петьр Константинов Дънов се ражда на 29 юни 1864 г. По Юлианския календар. (Виж „Изгревът”, т. IV, с. 42 ÷ 44).

Г) Петър Константинов Дънов се ражда от българи по плът и крьв - от баща - Константин Дъновски и майка - Добра чорбаджи Атанасова Юргашева. Той е третото подред родено дете. Първото дате е момиче - Мария. Второто - Атанас и третото - Петър. С раждането като трето дете, се разтурва и разкрива една голяма мистификация и лъжа за непорочното зачатие от Светия Дух на Исус. Това е лъжа. А защо? Щом Всемировият Учител Беинса Дуно на Вселената, който за пръв път слиза на Земята и за пръв път се облича в крьв и плът и то в българско тяло и се ражда като трето дете напълно нормално за раждането на всеки един човек на Земята. Трябва да бъде заченат от мъж, жената да го износи девет месеца в утробата си и да го роди. По-друг начин няма. Не е възможно. Това разбива на пух й прах всички измислици за непорочното зачатие на Мария и раждането на Исус. Раждането чрез Светия Дух бе показано след разпятието на Исуса на кръста след възкресението му и слизането на Светия дух на петдесетницата по Мойсеевия календар и празник на евреите. Светият Дух бе този, които ръководеше апостолите и те чрез него написаха Евангелията.

„Утешителят, Дух Святий, когото Отец ще ви проводи в мое име, Той ще ви научи всичко, И ще ви напомни всичко, що ви съм рекъл.” (Иоанна 14:26)

Освен това преди да бъде заченат от Добра, тя е боледувала дълго време и така си е изчистила тялото, за да може да се въплъти в нея този Велик Учител и Велик Дух - Беинса Дуно, който за пръв път слиза на Земята. Не може Всемировият Учител на Вселената, който стои след Бога, да слезе по един съвсем нормален начин на въплътяване на Земята, а пък човекът Исус да се зачене от Светия Дух. Според Учителя Дънов, то Исус е от човешка еволюция, (Единственият ангел, въплътен в пльт. Първо са човеците, а след това в еволюцията са ангелите.) А Беинса Дуно е от Божествения свят, от Божествена еволюция.

Д) Отначало Петър учи в училището при баща си в село Николаевка, окръг Варненско. По време на Освободителната за България Руско-турска война 1877 ÷ 1878 г, Петър е на 13 ÷ 14 години. През този период знаем много малко от няколкото разказа на сестра му Мария. Отначало той не говори, боледува често, не може да се храни, понеже наследява от рода на майка си слаб стомах. Това нещо се запазва десетилетия, като се храни много по малко й често взима 1 ÷ 2 хапки. Това го виждат всички.

Началните години на Петър Дънов (виж „Изгревът”, т. VI, с. 275 ÷ 278) са разказвани от рождената му сестра Мария. Тя се омъжва за протестантския евангелист Петър Стамов от град Варна, който живее в къщата, където се провеждат протестантските събрания. Понеже майка му Добра почива, то сестра му Мария се грижи за него и той отива да живее при нея и да учи в петокласната гимназия във Варна, която Петър завършва през 1883 г. За нея виж в „Изгревът” т. XI, с. 323 ÷ 345.

Е) След завършване на гимназията в град Варна, Петър отива да учи в град Свищов, в Американското научно-богословско училище и го завършва на 25 юли 1886 г. Той отива там по протестантска линия, понеже съпругът на сестра му Мария е ръководител на протестантската църква във Варна. (Виж „Изгревът”, т. V, с. 465 ÷ 468.) А за Учителят и протестантите, както и за протестантското училище в град Свищов е писано - виж „Изгревът”, т, V, с. 531 ÷ 534. А на снимка № 5, т. V са представени учениците от това училище с Петър Дънов. Виж и снимка № 1 в „Изгревът”, т. VI.

Ж) След завършването на училището в Свищов, той заминава две години като учител в село Хотанца, Русенско и престоява две години 1886/1887, 1887/1888. (Виж„Изгревът”, т. IV, с. 141 ÷ 143; т, VI. с. 543 ÷ 544, снимка№ 2).

3) През 1888 г. Петър заминава за САЩ и се записва да следва теология към факултета Ню Джърси, щата Медисьн. На 15 октомври 1890 г. завършва семинария и се прехвърля като редовен студент в Бостонския университет, в богословския факултет през годините 1891 ÷ 1893 г. На 7 юни 1893 г. се дипломира. А през учебната 1893 ÷ 1894 г. се записва да следва едногодишен курс по медицина и го завършва на 3 февруари 1894 г. Завръща се в България през 1895 г. след 7-годишно отсъствие. (Виж„Изгревът” т. I, с. 248 ÷ 251 ; т. ІІ, с. 223; т. ІV, с. 143; т. VI, с. 542 ÷ 544).

11. След завръщането си от САЩ, Петър Дънов отива при сестра си в град Варна и прекарва в нейния дом до 1899 г. По това време евангелистите го приканват да стане евангелистки проповедник, но той отказва. Как е станало това, виж „Изгревът”, том ІІ, с. 224 ÷ 225. А неговите снимки от следването му в Америка може да видите в „Изгревът”, том VI, № 3. А за историята на тези снимки виж „Изгревът”, том II, с. 99.

12. През 1896 г. Петър Дънов издава книжката „Наука и възпитание” в град Варна. Това е неговата дипломна работа в богословското обучение в САЩ. А за нейното II издание виж „Изгревът”, том V, c. 566 ÷568.

13. Цялата 1897 г. е Космическа година за човечеството на Петата раса. Това е края на XIX век и за съдбата на света е отбелязано в „Откровението на Иоанна”, гл. 19, понеже всяка глава отговаря на даден човешки век. Там е написано, че е изпратен Оня, който язди на бял кон и името му е „Божието Слово” и из устата му излиза остър меч, защото мечът на Духът е Словото.

Това пророчество от 19 глава се изпълни. На 7 март 1897 г. в присъствието на баща му, поп Константин Дъновски, то Божественият Дух слиза върху Петър Константинов Дънов. Той е на тридесет и три години. Той става Учител на Бялото Братство на Земята и Слънчевата система. Годината 1897 е свята и пророческа.

Учителят е Учител, когато Божественият Дух слезне върху него, когато го осени с Духа си и оживи със силата си. „Кой е Учителят?” - виж „Изгревът”, том I, с. 641 ÷ 642.

Според Учителят Дънов глава на Словото е Истината. А глава на Истината е Божественият Дух. А Божественият Дух е изявление на Бога. А Бог в своето Битие е Дух.

14. През 1897 г. Петър Дънов издава книжката „Хио-Ели-Мели-Месаил” във Варна. Това е Гласът Божий, Словото Божие, Духът на Третия Завет на Бога към избраника и помазаника Божий.

А това е Петър Константинов Дънов, които е родения и слезнал и облякъл се в плът Духът Беинса Дуно.

А Духът Беинса Дуно е Всемировият Учител на Вселената, който слиза за пръв път на Земята. Това е отпечатано в „ Изгревът”, том XI, с. 356 ÷ 366, препечатано от сп. „Виделина”, на д-р Миркович - Година I, 1903, книжка IV ÷ V, с. 53 ÷ 67 - в рубриката „Из съвременната българска духовност”.

В това откровение, диктувано от Духа на Петър Дънов се вижда, че Всемировият Учител на Вселената е слязъл на Земята по Божие поръчение и се е облякъл във физическо тяло. (Виж „Изгревът”, том II, с, 9 ÷ 12, 42 ÷ 44.)

15. През 1898 г. на 8 октомври Петър Дънов изнася пред благотворителното дружество една беседа: „Призвание към народа ми български, синове на семеиството Славянско”. (Виж „Изгревът” т. II, с. 11 ÷ 13, т. IV, с. 3 ÷ 41.)

16. На 20 септември 1898 г. се дава от Духа Господен „Избраникът Божий и Вождът на Истината”. (Виж„Изгревът”, т. II, с. 83 ÷ 91.)

17. През 1898 ÷ 1899 г. започват да се дават Знаменията Господни, Свидетелствата Господни и Обещанията Господни наУчителя Дънов. (Виж „Изгревът”, том II, с. 14 ÷ 22.)

18. От 25 юни до 9 юли 1900 година се дават на Учителя Дънов „Седемтях разговори с Духа Господен”. (Виж „Изгревът”, том ІІ, с. 23 ÷ 31, 45 ÷ 81.)

На 1 октомври се дава от Духа „Трите неща”. (Виж „Изгревът”, т. II, с. 93 ÷ 97.)

19. Началната дейност на Учителя Дънов от 1900 година, и неговата първа сказка. (Виж „Изгревът” т, II, с. 225 ÷228).

20. През 1903 г. Учителят Дьнов отпечатва френологически карти по клише и започва след това да обикаля България цели 11 години и да измерва главите и черепите на българите, за да проучи и да се убеди нагледно с какви възможности разполага българинът за една духовна работа. (Виж„Изгревът”, т. II, с. 228 ÷ 229.)

21. От 1899 г. започват да се изпращат първите наряди за съборите на Веригата. Те са дадени в „Изгревът”, том XI, с. 710 ÷ 719 до 1918 г. Включително и в том XII, с. 4 ÷ 240 за годините 1919 ÷ 1950.

22. Съборите на синархичната верига започват от 1906 ÷ 1915 г. и техните протоколи са в „Изгревът”, том XI, с.370 ÷ 619.

23. През месец август, 12 ден, Христовият Дух се вселява в Петьр Дънов. В Него е Божественият Дух от 7 март 1897 г., в него е вече Христовият Дух. Той е вече Мировият Учител на Битието и Небитието. (Виж „Изгревът”, т. II, с. 32 ÷ 35, с. 266, сн. № 129; т. IV, с. 225).

Кой е Мировият Учител? (Виж „Изгревът”, т. I, с. 642 ÷ 643).

24. На 5 октомври 1912 г. започва Балканската война и завършва на 23 юли 1913 г. с разгрома на България по вина на цар Фердинанд. (Виж „Изгревът”, т. I, с. 436 ÷ 441.)

25. От 9 март 1914 г., започва Епохата на Водолея, която ще трае 2160 човешки години. (Виж „Изгревът”, т. II, с.

35 ÷ 39.)

От 16 март 1914 г. Мировият Учител започва да дава Словото си с беседата „Ето човекът” в „Сила и живот”, I

серия, 1915 г.

26. На 29 септември 1915 г. се донася в Парламента Манифеста за обявяването на войната й България влиза на страната на Германия през Първата световна война, която завършва с Втората национална катастрофа на 15 октомври 1918 г. (Виж „Изгревът”, том І, с. 441 ÷ 446.)

27. Съборите на Синархическата верига се възобновяват от 1919 г. до 1922 г. В град Велико Търново и след това в: София 1924 г.; Търново 1925г.; София 1926 ÷ 1928 г. От 1929 ÷ 1939 те са на Рила; От 1940 ÷ 1942 - в София; 1943 г. - няма събор. А през 1944 г. е на Витоша.

Съборите са публикувани в отделни томчета като съборни беседи.

28. На 16 юли 1922 г. в Чам Курия върху Мировия Учител Дънов идва Господният Дух, Той е вече Всемиров Учител е Слово, Дух и Сила. В него е Божествената Троица:

Божественият Дух от 7 март 1897 г. Христовият Дух от 12 август 1912 г. И Господният Дух от 16 юли 1922 г.

Той е Емануил, живият Бог на Земята и Небето. (Виж „Изгревът”, т. ІІ|, с. 39 ÷ 40; т. XIV, с. 396 ÷ 397).

29. На 20 декември 1926 г. ВсемировиятУчител дава своетоВерую. (Виж „Изгревът”, т. XIV, с. 699.) Дадени са скрижалите на Всемировия Учител. (Виж „Изгревът”, т. XIV с. 768 ÷ 774.)

Дадено е Веруюто на человекьт земен и небесен. (Виж „Изгревът",т. XIV, с. 770.)

30. Бог и 12-те скрижали на Духа Беинса Дуно (Виж„Изгревът”,т. II, с. 39 ÷ 41)

Духът на Словото на Бога (Виж „Изгревът”, т. XIV, с. 722).

31. Всемировият Учител Беинса Дуно и България и българите (Виж „Изгревът”, т. І, с. 633 ÷ 638).

32. Всемировият Учител и Славянството (Виж„Изгревът”, т. І, с. 638 ÷ 641 ; т. IІІ, с. 319 ÷ 330).

 

33. Кой е Всемировият Учител (Виж„Изгревьт”, т. I, с. 644 ÷ 646).

34. Космогонията на Словото на Всемировия Учител Беинса Дуно за Мировата Любов и Космичната обич. (Виж „Изгревът”, т. І, с. 646 ÷ 647).

35. Откъде идваше Учителят? (Виж„Изгревът”, т. IV, с, 225, сн. № 118.)

36. Исус Христос - Глава на Великото Бяло Братство (Виж„Изгревът”, т. I, с. 647 ÷ 654.)

37. Всемировият Учител Беинса Дуно - Глава на Всемирното Велико Бяло Братство. (Виж„Изгревът”, т. І, с. 654 ÷ 657.)

38. Великият Учител Беинса Дуно и Космогонията на музиката му. (Виж „Изгревът”, т. I, с. 658 ÷664.)

39. Словото на Всемировия Учител Беинса Дуно в Школата на Всемирното Велико Бяло Братство.(Виж„ Изгревът”, т. I, с. 664 ÷ 666.)

40. Школата на Всемирното Велико Бяло Братство. (Виж „Изгревьт”, т. I, с. 667 ÷ 672.)

41. Програмата на „Изгревът на Бялото Братство пее и свири, учи и жиеее” е създадена през 1969 г. отУчителя Дънов. (Виж „Изгревът”, т. XVI, с. 820 ÷ 822.)

42. Кой и кога създаде поредицата „Изгревьт”. Там ще намерите доказателства за „Изгревът”. (Виж „Изгревът”, т. XIII, с. 805 ÷ 807)

43. Какви са задачите на програмата „Изгревът”:

а) Да съхрани оригиналното Слово на Учителя.

б) Да съхрани всички документи и доказателства за слизането на Земята на Великия Учител - Беинса Дуно между българите. И да ги издаде.

в) Да издаде Словото на Учителя Дънов по оригинали без всякаква редакторска намеса. И с ръкописите, с които разполагахме, това бе направено, (Виж „Изгревът”, т. XVI, с. 823 ÷ 893.)

г) Да съхрани оригиналната кореспонденция на Учителя Дънов, снимков материал, неговите собственоръчно написани Слова и Скрижали на Бога и да ги издаде.

д) Да се издадат спомените на съвременниците на Учителя Дънов за неговото присъствие между българите на земята. Това се прави чрез поредицата „Изгревът”. Сега сме стигнали до XIX том.

е) От 1992 ÷ 2003 г, бяха издадени 18 тома от поредицата „Изгревът”. (Виж „Изгревът”, т. XVI, с. 829 ÷ 839.)

ж) Работата на издаване на „Изгревът” продължава. През 2003 г. излезе „Астрология I част”, а през 2004 г. - „Астрология II част” в „Изгревът" – том XVIII и том XIX.

з) От 1990 ÷ 1998 г. бяха организирани по програмата „Изгревът” от ръководителя и изпълнителя на тази програма Вергилий Кръстев над 20 концерта - рецитали по Слово на Учителя и по музика на Учителя и бяха качени на сцената около 20 музиканти и певици.

и) От 2001 г. започна нов цикъл концерт - рецитали по спомени, публикувани в „Изгревът” и музика на Учителя Дънов. Те се провеждат всеки месец, последна събота от 11 часа сутринта в една зала на община „Изгрев", улица „Чехов” № 16-А. В залата има 220 седящи места в един просторен, от двете страни остъклен салон, задоволяващ нуждите ни. Винаги има и правостоящи. На всеки концерт 1/3 от публиката са нови посетители и слушатели.

44. Подготовката за идването на Земята на Всемировия Учител Беинса Дуно се движи в слънчев период от 22 години. Тези периоди започват, за да бъде организирано Възраждането на българския народ и Освобождението му чрез Русия от турско робство през 1877/1878 г.

I Период - 1856 ÷ 1878 г.

1). Откровението на Духа Святий за бащата на Петър Дънов е на 10 април 1854 г. (Виж „Изгревът”, т.XI, с. 54 ÷ 66.)

2). Раждането на Петър Константинов Дънов е на 29 юни 1864 г. по Юлианския календар и 12 юли по Григорианския календар (Виж„Изгревът”, т. IV, с. 42 ÷ 44)

3). Със султански ферман от 28 февруари 1870 г, се учредява Българска екзархия и с това се признава съществуването на българската нация, български език, българска писменост и се започва истинското възраждане на този народ. Едни от борците за Възраждане са дядото на Петър Дънов, чорбаджи Атанас и баща му Константин Дъновски. (Виж „Изгревът”, том XI, с. 160 ÷ 346.)

4). Освобождението на България е на 3 март 1878 г. от петвековното турско робство. (Виж „Изгревът”, том XI, с. 94 ÷ 151.)

II Период - 1878 ÷ 1900 г.

1). Юношество, младенчески години и обучение на Петър Дънов в град Варна, град Свищов, преподаване в село Хотанца, Русенско.

2). Заминаване за САЩ на Петър Дънов през месец август 1888 година и се завръща в България през 1885 г. на 33 години след седемгодишно отсъствие.

3). Слизането на Божествения Дух върху Петър Дънов на 7 март 1897 г.

4). Разговорите на 7-тях разговора с Духа Господен от 25 юни - 9 юли 1900 г. на Петър Дънов. (Виж„Изгревът”, т, II, с. 23 ÷ 31, 45 ÷ 81.)

III Период - 1900 ÷ 1922 г.

1). Подготовка за отваряне на Школата - срещи и кореспонденция с първите последователи на Учителя Дънов.

2). Френологични изследвания на черепите и главите на българите от Петър Дънов в разстояние на 11 години - 1900 ÷ 1911 г.

3). Съборите на Синархическата верига 1899 ÷ 1922 г.

4). Слизането на Христовия Дух на Петьр Дънов на 12 август 1912 г.

5). Даване Словото на Бога чрез Христовия Дух на Мировия Учител.

6). Събитията през Балканската война 1912 г. Междусъюзническата война 1913 г. и Пьрвата национална катастрофа, Европейската война, (Пьрвата световна война), (1914 ÷ 1918) и Втората национална катастрофа.

7). Разрухата след войните и подема на всички идейни религиозни и политически течения в Бьлгария.

8). Политическите власти срещу Учителя, интернирането на Учителя Дънов от цар Фердинанд, църквата и обществото срещу Учителя. (Виж „Изгревът, т.І, с. 436 ÷ 443; т. XVII, с. 824 ÷ 825, 896 ÷ 901)

IV Период - 1922 ÷ 1944 г.

1). Отваряне за пръв път Школата на Всемирното Велико Бяло Братство за Земята, в Духовния свят и Божествения свят от Всемировият Учител на Вселената - Беинса Дуно от 1922 ÷ 1944 г.

2). Даване чрез Великия Учител Словото на Бога за Шестата раса на български език, четмо и писмо. То е отпечатано от 1914 ÷ 1950 г.

3). Живот и дейност на последователите на Учителя Дънов.

4). Политическа власт, общество, църковни власти, журналисти и печат срещу Учителя Дънов. (Виж „Изгревът”, т. XVII, с. 622 ÷ 623.)

V Период - 1944 ÷ 1966 г.

1). Идването на Болшевишката власт, предсказана от Учителя Дънов за следващите 45 години - от 1944 до 1989 г., което се сбъдна и ние бяхме свидетели на това пророчество. (Виж „Изгревът”, т, ІІ, с. 38 ÷ 39 - „Епохата на Водолея”; т. IІІ, с. 309 ÷ 310 в точка 8 „ДенятГосподен”.)

 

2). Всички пророчества са дадени в „Изгрева”, том III, с. 300 ÷ 318, както и на с. 319 ÷ 330. И никой не може да се оплаква и да казва, че не е знаел. Отпечатано е. Да е чел. Оправдание няма за невежеството. И ако някой бъде отклонен, вината е негова. Прошка за отклонените няма да има.

3). Отклонението на последователите на Учителя Дънов и техния провал 1945 ÷ 1957 г. (Виж „Изгревът”, т. IІІ, с. 192-237.)

4). Съдебен процес срещу последователи наУчителя Дънов 1958 ÷ 1959 г. (Виж „Изгревът”, т. IІІ, c. 238 ÷ 290.)

5). Унищожаване на отпечатаното Слово на Учителя на български език и изгарянето на 185,000 томчета от българи по плът, но врагове по дух на 6.12.1957 г. (Виж „Изгревът”, т. I, с. 593-613.)

6). Преследване на последователите на Учителя Дънов от комунистическата власт, ежемесечни обиски и унищожаване на излязлата литература, затваряне на салона на Изгрева. (Виж „Изгревът”, т. I, с. 605 ÷ 613.)

7). Изпитът на последователите на Учителя Дънов завърши с пълен провал поради отклонение през 1945 г. - с решението им да правят организации, Братски съвети, школи и да превърнат Учението на Учителя Дънов в религия. (Виж „Изгревът”, т. IІІ, с. 332 ÷ 371.)

VІ Период - 1966 ÷ 1988г.

1). Последователите на Учителя Дънов, които са прекарали като слушатели Школата наУчителя Дънов от 1922 ÷ 1944 г. стават възрастни баби и старци, а някои си заминават. Провалят се напълно.

2). През 1969 г. Учителят Дънов изпраща един человек, роден между българите, за да организира спасението на онова, което е останало от опустошението извършено от комунистическата власт и чрез българите по плът и врагове по дух. (Виж „Изгревът”, т. XVI, с. 820 ÷ 823.)

3). Започва се издирването на материали записването на спомените и подготовката за издаването на поредицата „Изгревът” от 1970 г., та досега, 2004 г.

4). Работи се в пълна нелегалност и този човек бива запазен благодарение на закрилата на Небето. Мнозина, с които бе работил, биха го предали на властите, но знаеха, че властите ще унищожат всичко и те също ще се загубят от паметта на този народ. Затова не го направиха, макар че го искаха. А сега имат историческа проекция чрез „Изгревът”. И те сега към 2004 г. я имате издадените 19 тома на „Изгревът”. А това не е малко, дори е много, за един простосмъртен човек.

VIІ Период - 1988 ÷ 2010 г.

1). Този период е много важен, защото завършва периода от 45 години на съвпада на Сатурн и Уран в Телец през 1942 г. и продължил до 1988 г. За този съвпад Учителят е предрекъл и това се намира в „Изгревът”, том II, с, 38 ÷ 39.

2). Този период е характерен за започването на упадъка на Хитлер с отварянето на войната срещу СССР (Съветска Русия) на 21 юни, 1941 г.; следва Сталинградската битка 1943 г.; на 25 юни 1943 г. се сгромолясва диктатурата на Мусолини в Италия като съюзник на Германия; на 28 август 1943 г, умира цар Борис; на 9 септември 1944 г. идват комунистите на власт. На 27 декември 1944 г. си заминава Учителят Петър Дънов от този свят. На 9 май 1945 г. Германия капитулира.

3). Този цикъл от 45 години, който е съвпадът на Сатурн с Урана, започнат през 1942 г., завършва през 1988 г. Той започва на 13 февруари 1988 г. със съвпад Сатурн с Уран в знака Стрелец на 29°56', на 26 юни 1988 г. е ретрограден в Стрелец в 28°48', на 15 ноември 1988 г в Стрелец в 27°49'.

Тогава започва т. н. „Перестройка” под командата на Горбачов и приключва с разпадането на СССР на цялата империя, създадена след войната. На 9 ноември 1989 г. пада Берлинската стена, Източна комунистическа Германия (ГДР) се приобщава към Западна Германия, на 10 ноември 1989 г. пада Тодор Живков от власт. Започва нова епоха на т. н. „демокрация”. А каква е новата епоха от 45 години, от 1989 до 2033 ÷ 34 година ще се спрем по-нататък на друго място.

 

4). През 1990 г. започва подготовката за издаване на поредицата „Изгревът” и том І излезе през 1993 г. и до 2004 г. са излезли от печат 18 тома. (Виж „Изгревът”, т. XVI, с. 829 ÷ 839.)

5). През 1990 г. започнаха концерт-рециталите по Слово на Учителя Дънов и музика на Учителя, които продължиха до 1998 г.

6). От 1994 г. започна подготовката на издаването на оригиналното Слово на Учителя Дънов под мое ръководство чрез програмата на „Изгрева” и завърши през 2000 г. с издаването на 59 томчета. Виж каталога на издаденото Слово в „Изгревът”, том XVI, с. 885 ÷ 905. А как бе издадено - виж том XVI, с. 839 ÷ 885. Точно и ясно.

7). През 2004 г. излиза том XIX с Астрология част II и следват останалите, по реда си томове на поредицата „Изгревът”. Трябва да приключат в този период до 2010 г.

45. Какьв хороскоп може да се направи и тълкува за Петьр Дънов, за Учителя Дънов, за Мировия Учител Дънов и Всемировият Учител Беинса Дуно?

Ето отговорите;

1). Всемировият Учител Беинса Дуно се вьплътява в плът и кръв и слиза за пръв път на земята и се ражда като Петър Константинов Дънов от баща Константин Дьновски и майка Добра Юргашева. Понеже е облечен в плът и кръв от страна на рода на баща си и на рода на майка си, носи тяхно тяло и онова, което е изработил в разстояние на 9 месеца в утробата на майка си, то, затова той носи родовата си карма от тези два български рода. Той носи и трябва да разрешава и кармата на българите, понеже родителите му са българи, Той трябва да разрешава обществената и държавна карма.

От 1864 г. до 1878 г. България е под турско робство. Когато той започва да живее в освободена България, той е на 14 години. От 14 години до 1897 г. той живее в новоосвободеното княжество България. Този период на неговото детство, юношество, възмъжаване, е описано в „Изгревът”, част от този период го има записано в неговото Слово, когато понякога разказва като примери някои негови преживявания между българите. Те трябва да се извадят и проучат.

2). На 33 години, на 7 март 1897 г. слиза Божественият Дух върху него. Той става Учител на Слънчевата система и ръководи съдбините на света. (Виж „Изгревът”, том I, с. 39 ÷ 44.) Той се освобождава от родовата карма, но дълго време носи последствията си от нея - той има деликатна физика и здраве, слаб стомах, не може да се храни, за което споделя, че ако не е внимавал със стомаха, отдавна да си е заминал от този свят. Храни се често, но по 2 ÷ 3 хапки и накрая се събират 10 хапки.

3). На 48 години Христовият Дух на 12 август 1912 г. влиза в Него. Той вече е Миров Учител. Мировият Учител управлява Битието и Небитието. (Виж„Изгревът", т. I, с. 374 ÷ 381,487 ÷ 491.)

По това време подготвя „Заветът на цветните лъчи на Светлината”, която се издава в отделна книжка. Когато я подготвя, той е бил нападнат от силите на тъмнината, боледувал е много, бил е в с. Арбанаси, Велико Търново и всички са очаквали, че ще си замине. Но оживява. Това той лично споделя и го има в протоколите. А свидетелка е била Елена Иларионова от град Търново.

Виж в „Изгревът”, т, XI, с. 510 - на 15 август, от когато започва да говори за „краските”, а това е „Заветът на цветните лъчи на светлината” той говори следното:

„Духовете се опитаха да се докоснат до здравето ми. Само една сестра, която е между нас сега, знае всичките тези перипетии, но Господ е, Който всичко преодоля. Па и всички вие знаете, Христос тази година е с нас. Той казва, че иде сега да тури ред и порядък.” (Виж „Изгревът”, т. XI, с. 511, прочетете нас. 511 от ред 11 до ред 25).

Тази сестра е Елена Иларионова. А мъчнотии срещу излизането на стиховете на Господнята книга е свързано преди слизането на Христовия Дух. Тази книжка е завършена на 12 август 1912 г. Тази дата се намира отпред на първата страница на книжката, (Виж „Изгревът”, т. I, с.636, 6 ред отдолу и с. 637, 1 ред отгоре ; т. IІ, с. 219 ÷ 220). Започват се големи гонения от властите, църквата, обществото и подкупени журналисти и писатели срещу Петьр Дънов.

 

За да се ориентирате трябва много точно да проучите съборите и техните протоколи от 1912 г. публикувани в „Изгревът”, т. XI, с, 509 ÷ 541.

4). На 58 години Господният Дух се настанява в тялото на Мировия Учител Дънов. В него е Божественият Дух, Христовият Дух, Господният Дух. Това става на 16 юли 1922 г. - 17 юли 1922 г. в Чам Кория. В него е Божествената Троица. Той се изявява в Слово, в Сила и в Дух. Това е изявата на Всемировия Учител Беинса Дуно чрез Божествената Троица. Всемировият Учител управлява цялата Вселена. (Виж „Изгревът”, т. I, с. 48 ÷ 50).

5). Не може да се прави хороскоп от простосмъртен человек, на Учителя, в който е Божественият Дух, на Мировия Учител, в който е Христовият Дух, на Всемировия Учител, в които е Господният Дух, Не може. И толкоз.

А защо не може? Не може едно човешко съзнание да обхване Духът. Духът може да влезне в човешко съзнание, да го разшири, но обратното не може. И освен това над Астрологията стои Бог. Най- добре това е отразено в посвещението за Астрологията в том XVІІІ и том XIX.

46. Всички разгледани аспекти в хороскопа му са верни до 33 годишна възраст, когато Божественият Дух слиза върху него на 7 март 1897 г.

А отрицателните аспекти в хороскопа му се отнасят за българите изобщо. А защо ли? Защото Петър Дънов е облечен във физическото тяло на баща и майка българи и са представителите на българския народ. Това се вижда и потвърждава от големите борби, които водят срещу него всички - свещеници, църквата, властта, управляващите. Това е от самото начало на 1900 ÷ 1922 г., от 1922 ÷ 1944г., а след 1944 г. до 1989 г. срещу неговите последователи. И то от българи по плът, но врагове подух.

47. В своите беседи и окултни лекции и частни разговори Учителя много често се спира на войната, която водят срещу него всички власти от името на всички българи. Тези негови изказвания са отпечатани и те ще се извадят, подредят и публикуват, за да се види какво означават отрицателните аспекти в неговия хороскоп. Не само да се види, но да се проучи, така че няма да можете да спите цели нощи, и мир няма да имате през дните си земни. А защо е необходимо? За да се обучите, защото и вие ще минете през тези етапи изгонения и страдания. Та като ви дойдат над главата, ще бъдете обучени и ще ги посрещнете като обучени войници, за да воювате по всички правила и методи на Бялото Братство и да се справите с тях. (Виж Послание към Ефесяни, 6:12).

48. Една част за тези отрицателни аспекти как се отразяват в българското съзнание и как се проявява българинът е публикувано в поредицата „Изгревьт”. От том І до том XIX. Така че никой няма право да дава мнение за тези отрицателни аспекти в хороскопа на Петър Дънов, докато не проучи цялата поредица „Изгревът”, от том I до том XIX. Само при това условие. А като примери може да споменем в „Изгревът” том V, с. 303 ÷ 307. с. 365 ÷ 369, с. 507 ÷ 523; том XV, с. 635 ÷ 816; том XVII, с. 896 ÷ 901.

49. В точка 44 описахме І период 1856 ÷ 1878 г, II период 1878 ÷ 1900 г., които са публикувани в „Изгревът”, т. XI. В бъдеще предстои да се опише III период от 1900 ÷ 1922 г. и когато го проучвате, косите ще ви се изправят, кожата ще ви настръхне и цялата тази воина, която се води от българи по плът, но врагове по дух срещу Учителя Дънов ще бъде за вас напълно реална. И вие ще участвате в нея, защото трябва де се определите на коя страна ще бъдете.

IV период от 1922 ÷ 1944 г. - отчасти се дава от спомените на последователите му чрез поредицата „Изгревът”. Ще дойде време да се публикуват и документи.

V период - 1944 ÷ 1966 г. - той трябва да се опише и публикува. Тук е отклонението.

VІ период - 1966 ÷ 1988 г. - също ще се опише, защото тук е окончателният провал на последователите на Учителя Дънов.

VII период - 1988 ÷ 2010 г. - сега се описва последователно в томовете на „Изгревът”, като забележки на съставителя или в поредицата „Духът на Истината и Духът на Заблуждението.” В този период трябва да завърши поредицата на „Изгревът”.

50. А сега ще ви открия една космическа тайна за въплътяването на човешката душа и за нейната след това лична, родова, обществена, народностна карма. Карма е това! Не е случайна работа. Учителят Дънов е говорил много за нея.

1). Студентите по медицина във II курс заедно с хистология, която е наука за тъканите на човешкото тяло изучават и една друга наука за сътворяване на човешкия зародиш за неговото развитие в разстояние на 9 месеца, та да може от ембрион да се превърне в човешко тяло. Тази наука се нарича Ембриология. Много важна наука. Но не се знае. А мен ме накараха да я изуча и запомня основния й закон.

2). След като студентът изучава накрая му се дава един закон: „Онтогенезата повтаря филогенезата.” Това означава, че индивидуалното развитие на човешкия зародиш в разстояние на 9 месеца повтаря историческото развитие на живота на Земята от самото му зачатие и сътворение.

3). При изучаване на човешката оплодена клетка тя преминава от „моруля” в „бластули” и т. н. и повтаря за 9 месеца всички форми на живот на Земята, като се почне от едноклетъчни, многоклетъчни, растения, земноводни, животински видове, птици, та докато се стигне до човешката форма. Значи се повтаря цялата човешка еволюция на слизането на човешката душа на Земята, преминала през различните форми на живот, докато се стигне до човешката форма.

4). Човешката душа се преражда. Законът на прераждането започва след възкресението на Христа, когато се оформя астралното тяло на Земята. Човекът се преражда чрез 777 кардинални пререждания, от които само 12 със сродните нему души, които са излезнали като души двойки от Бога. А между преражданията има 45 години почивка, разбира се, ако няма нарушение на окултните и духовни закони. Престъпилите закона ги изпращат в затворите в невидимия свят. И там има затвори.

5). Човешката душа се въплътява в плът. Тя дава матрицата, по която се изгражда човешкото тяло. А човешкият дух го изгражда. След 4 месеца от зачеването на плода, когато плодът обхване обема на цялата матка, тогава той може да се моделира от съзнанието на майката. Според Учителя Дънов само след 4 месеца до 9 месец до израждането на плода майката може да възпитава чрез съзнанието своя плод. Само сега. Когато се роди, той не се възпитава, а се дресира от родителите, обществото и държавата,

6). Човешкото тяло чрез душата унаследява всички придобити качества и недъзи от предишните си пререждания. Те са вече унаследени чрез създаването на човешкото тяло. Душата след раждането се оттегля, а остава човешкия етерен двойник.Така че всички активи и пасиви от предишните прераждания са в човешкото новородено тяло. Те са вродени, въплътени и човек трябва да заплати за тялото, в което пребивава. А как? Като изплаща родовата карма на рода, от който е получил тяло. А тя върви по бащина линия и по майчина линия,

7). И сега аз, Вергилий, ви давам най-важният окултен закон за преражданията и за кармата. Това го свалих преди много години от Невидимия свят. А той е следният:

Както човек за 9 месеца чрез онтогенезата преповтаря филогенезата преминавайки последователно през 900 милиона форми на живота на Земята, така и след раждането си човек започва да повтаря последователно през годините си всичките свои прераждания, откакто е слезнал като човешка душа на Земята и се е облякъл в човешко тяло. Повтаря ги последователно по време и не пропуска нищо.

8). По този начин през годините човек се среща със всички приятели и врагове от различните прераждания. Целта е да се разплати с враговете си. Затова са онези трите закона; Люби Бога, обичай ближния си и възлюби врага си. Те са последица на този окултен закон на преражданията и унаследяване на всички активи и пасиви на предните си прераждания. А като пример ще споменем, че най-големите врагове на родения человек са баща му и майка му. Враговете му го раждат, дават му тяло, отглеждат го, възпитават го, за да си изплатят родовата карма. Понякога се успява, а понякога не става. Аз съм най- живият пример за това, ще го разкажа, когато му дойде времето. Моите врагове бяха родителите ми, близките ми и рода ми.

51. Сега разбрахтели как трябва да се разглеждат отрицателните аспекти в един хороскоп? А още повече този на Учителя Дънов, Може, но до една граница. А да проучи онзи, който се интересува, трябва да извади всичко това, което Учителят е говорил за себе си, за българския народ и за неговата съдба и история.

И така трябва да се проучава, изучава, да се запаметяват дори наизуст някои неща, всеки един том на „Изгревът”. Един том може да се прочете за 3 месеца, понеже Меркурий обикаля за три месеца около Слънцето. Всяка мисъл може да се реализира след 3 месеца. И всеки том трябва да се прочете по 3 пъти, а това е 9 месеца. Първите 5 тома ще ви отнемат 5 ÷ 6 години. Ами останалите? Вие не можете да се приближите до Астрология І и ІІ част, т. е. до том XVIII и XIX, ако не сте преминали от I до XVII том. Това са етапи. Не можете да ги прескочите. И накрая трябва след като проучите XVIII и ХІХ том, след като сте усвоили всичко, тогава да се запознаете с моите бележки, да се върнете последователно да прочетете онова, което сьм посочил и цитирал и да го изучите. И накрая може да се запознаете с хороскопа на Учителя, който е направил Светозар Няголов. Та вие трябва да проучите всичко, което е казал Учителят Дънов за себе си и за българския народ. По-малко от 22 години вие не може да се справите. Това е окултна школа от 22 години. Всяка седмица Учителят Дънов е държал по две лекции и по две беседи. И то 22 години.

52. Аз нямаше да напиша тези бележки, ако не бяха моите сътрудници, които не харесаха хороскопа на Светозар за Учителя. Прочетох го. Хареса ми. Разбрах, че трябва да напиша бележки към него. Разбрах, че трябва да приложа някои изказвания на Учителя за себе си. Ето Светозар бе написал, че Учителят е имал сини очи. Моите сътрудници реагираха, понеже Учителят Дънов има кафяви очи. Обърнах внимание на Светозар. Той ги поправи на сиви. След няколко дни го питах по телефона защо е тази грешка - ту сини, ту сиви, А той ми каза: „Ами Учителят често си е променял цвета на очите. Аз лично сьм го виждал със сини очи!" И тогава изведнъж пред мен изникна Мария Тодорова, която лично ми е казвала, че около 10 пьти Учителят е разговарял с нея с цвета на очите си в син цвят. А Мария имаше теменужени сини очи. Много красива работа. А аз я заварих като баба на 70 години. Но очите и бяха теменуженсьсини. Аз се заглеждах често в тях. А тя ми правеше бележка: „Няма да се вторачваш в цвета на очите ми!” Галилей много пъти ми е разказвал, че Учителят е бил веднъж със сини очи, понякога със сиви очи, трети път с кафяви очи. В зависимост от състоянията, които ги има в него. А когато се е карал, са били с черен цвят. Казах на Светозар: „Моля те, сложи една звездичка и постави под линия тези обяснения, защото се изпада в противоречие.” Аз също отначало сметнах, че е печатна грешка. Но после в съзнанието ми излезе цялата истина за различните цветове, които се виждаха в очите на Учителя Дънов. А иначе е имал кафяви очи. Това е положението за цвета на очите наУчителя Дънов. Интересно е, нали? В беседите си Той много добре го обяснява за смяната на цветовете на очите си. Ще го намерите.

53. И накрая Учителят Дънов поема в себе си състоянията на българите, трансформира ги, трябва да ги преработи и да ги изхвърли навън. Един от отворите за това изхвърляне са очите на човека. И чрез тях в зависимост от състоянията те трябва да се изхвърлят с онзи цвят от дъгата с нейните 7 цвята, който подхожда за случая. Затова са виждали Учителят Дънов с различна окраска на очите му. Това ще го обясним добре, когато ще говорим за „Заветът на цветните лъчи на светлината”, когато му дойде времето. Небесната дъга е на небето със 7-те цвята, а човек е на Земята с очи човешки с различни краски на ириса му.

54. Някои ще си зададат въпрос: Как е възможно един Велик Учител да има в хороскопа си отрицателни аспекти. В хороскопа си Исус Христос според Учителя Дънов е имал само квадратури. А освен това той се ражда при едно злокобно съчетание на планетите - на съвпада на Марс с Юпитер, „Витлеемската звезда” (Виж „Изгревът”,т. XV, с. 549 ÷ 551, с. № 38). За квадратурите на Христа (Виж

„Изгревът” т. XV, с. 550 ÷ 551).

1). Разгледах, че Петър Дьнов трябва да се разплаща с родовата карма, понеже взима и получава човешко тяло от рода си. Така според спомените на Лиляна Табакова, които предстоят да се издадат, Учителят е споделял, че като дете е бил много тормозен от непрекъснатите караници и разправии между майка му и баща му. Как е възможно това. Ето че е възможно. Хайде обяснете си го. Има го като аспект в хороскопа му. Майка му почива, погребват я на село и в деня на погребението той идва, макар че не са го предупредили. Знаел е, че ще си замине. После по времето на Школата 1922 ÷ 1944 г. той вкарва духа на майка си в Савка Керемидчиева и се обръщал към нея с името „Добра”, което е името на майка му. А защо я е вкарал? Тя е била неписмена и я е вкарал, за да се обучава в Школата. Но тя го е разглеждала като свой син, който може да напътства, да контролира, да се държи като майка към син, и да му се бърка в работата на Учител. Това е правило впечатление на всички и най-много е реагирала на това Мария Тодорова, а това е описано. (Виж „Изгревът”, т. V, с. 619 ÷ 685).

2). Петър Дънов е имал много неприятности и с баща си Константин Дъновски, макар че същият е бил свидетел в онази кръчма в село Тетово, Русенско и е видял как слиза Божественият Дух върху сина му Петър. Видял е, но иска да го контролира, да го напътства и да го командва. Било се е стигнало и до разрив и това е описано от последователите на Учителя и го има. (Виж „Изгревът”, т. XVII, с. 633, ред 9 ÷ 23).

3). Колко е бил висок Учителят Дънов? Бил е висок 165 см. (Виж „Изгревът”, т. ІІ, с. 266 ÷ 267; т. VI, с. 153.)

Много често той се спира на числото 165 см за височина на човека е Словото си. Много пъти се колебаех дали да ги извадя от беседите му.

4). Идват латвийките от Рига през 1936 ÷ 1939 г. и се учудват защо е с побеляла коса и защо няма зъби отпред. Той побелява окончателно след събора 1922 г, когато са били най-силни атаките срещу него. Тогава той дава песента „фир-фюр-фен”, която е бойният марш на Вялото Братство и чрез нея успява да се справи с враговете си. Прочетете и проучете „Беседи-събор 1922 г.” И тогава ще ви се уясни и ще разберете.

5). А защо е нямал зъби? Ами защото на побоя през месец май 1936 г. побойникът му счупва зъбите. Този побой е описан от мнозина в „Изгревът”. Ето ти как се отразяват отрицателните аспекти в хороскопа му чрез българите, които вървят срещу него. (Виж „Изгревът”, т. І, с. 36 ÷ 39 - „Втората Голгота и възкресението на Духа”).

55. Вторият завет на Бога с человеците земни:

1). Исус Христос дойде в плът на Земята.

2). Исус е Божият Син.

3). Исус е Христос.

4). Господ е Исус.

5). Светият Дух слиза чрез Исуса Христа след възкресението му върху учениците му. Чрез Светия Дух те проповядват, който им дава сила да изцеляват болните и власт над духовете.

6). Евангелистите предават Новия завет чрез Светия Дух, който им диктува всичко, което той е запечатал, когато Исус им е говорил.

А Утешителят, Дух Святий,

когото Отец ще ви проводи в мое име, той ще ви научи всичко,

и ще ви напомни всичко, що ви съм рекъл.”

(Иоанна14:26)

7). Божието Слово се дава чрез Светия Дух, който слиза върху учениците на Христа.

„И като се помолиха, потресе се мястото, дето бяха събрани

И изпълниха се всички Духом Светим

и проповядваха Словото Божие с дързновение”.

(Деяния 4:31)

8). Исус е от човешка еволюция и ангелска еволюция. Той е единствен и пьрви ангел, който се е въплотил на Земята.

(„Допреният от въглен”: Беседа, държана на 20.І.1924 г, - В: „ Сила и живот”: Беседи, Серия VІ, Двата природни метода - София, 1924 г., с. 352)

9). След възкресението си Исус Христос прокара път между Земята и Небето чрез Христовия Дух, оформи астралния свят и организира астралното тяло на Земята. Неговата сила се прояви като изпрати Светия Дух и чрез него отвори умовете на учениците, а чрез тях и на хората да разбират Писанията. Той внесе сили и светлини в умовете им да разбират хората причините и последствията на нещата.

„Тогава им отвори ума да разумеят писанията.”

(Лука 24:45)

(„ Отвори им умовете”: Беседа, държана на 4.XI.1923 г. - В: „ Сила и живот”: Беседи. Серия VI. Двата природни метода. София, 1924 г., с. 84)

10). Словото на Бога се носи от Светия Дух, Утешителят и Изкупителят.

А Глава на Словото е Истината, Духьт на Истината. А Глава на Истината е Божественият Дух.

„А когато дойде Утешителят,

когото аз ще ви изпратя от Отеца,

Духът на Истината, който от Отца изходи,

той ще свидетелствува за мене.”

(Иоанна 15:26)

„А когато дойде онзи, Духът ма Истината,

Ще ви настави на всяка истина,

защото няма да говори от себе си,

но каквото чуе ще говори,

и ще ви извести това що има да бъде.”

(Иоанна 16:13)

„Освети ги чрез твоята Истина.

Твоето Слово е Истина.”

(Иоанна 17:17)

А Христовият Дух е съединителната нишка на Отец и Бог.

Отец е началото, откъдето започва проявите на човешкото съзнание и вклкзчва целокупния живот.

Бог е Единният. Абсолютният Невидимият, Безграничният, без форма, но съдържа всичко в себе си, създава непрекъснато и твори непрекъснато. За Бога можем да имаме едно понятие: Светлина без сенки, живот без ограничения, любов без промени, свобода без ограничения. Материализираният Бог е Вечната природа, от която извира живот и светлина.

55. Третият завет на Бога с человеците земни.

1). Всемировият Учител Беинса Дуно дойда в плът на Земята в човека Петър Константинов Дънов.

2). Петър Дънов е Учителят на Слънчевата система, защото в него на 7 март 1897 г. слезе Божественият Дух.

3). Петър Дънов е Мировият Учител на Битието и Небитието, понеже в него влезе Христовият Дух на 12 август 1912 г.

4). Петър Дьнов е изявеният Всемиров Учител, понеже на 16 юли 1922 г. в него влезе Господният Дух. Всемировият Учител управлява цялата Вселена.

5). В Петър Дънов е Божествената Троица на Божествения Дух, Христовия Дух, Господният Дух. Той е Великият Учител.

6). Божествената Троица - това е Емануил, живият Бог на Земята и Небето.

7). Словото наУчителя Дънов се дава от Христовия Дух и Божествения Дух. А чрез Господния Дух на Силите се открива Школата на Всемирното Велико Бяло Братство от 1922 ÷ 1944 г., която има проекция на Земята, в Духовния свят и в Божествения свят.

8). Учителят Дънов е Великият Учител.

Той е Всемировият Учител на Вселената - чрез Духът Беинса Дуно.

Той е от Божествената еволюция.

 

Той е онзи, 25 подред, за когото се говори в Откровението на Иоанна, гл, 4, ст. 2 ÷ 5;

Той е същият, който се споменава в „Откровението на Иоанна”, гл. 19, ст. 4, където 24 старци се покланяли на Бога, който седи на престола „Защото Господ, нашият Бог, Всемогъщият царува” (гл. 19, ст.6);

Той е този, който седи на престола. Неговото име е написано „Цар на царете и господ на господарите” („Откровението на Иоанна”, 19:11 ÷ 16).

9). Великият Учител дойде и слезе на земята, облече се в тялото на Петър Дънов, за да даде Словото на Бога за идната Шеста раса на човечеството. Той слиза за първи път от своя престол. Над него стои само Бог.

10). Словото на Всемировият Учител е Слово на Бога. Бог в своето Битие е Дух. Духът е изявление на Бога.

А Духът в своето Битие е Слово.

Глава на Словото е Истината, Духът на Истината.

Духът слиза в Истината, а Истината слиза в Словото.

„Глава на Твоето Слово е Истината.”

В Космогонията на Словото на Всемировия Учител Беинса Дуно се казва, че Словото на Бога слиза чрез Мировата Любов.

А Словото на Бога се възвръща и възкачва отново към първоизточника си чрез Космичната Обич. (Виж„Изгревът”, т. l, c. 646 ÷ 647).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...