Jump to content

ТВОРЧЕСКИЯТ И СЪГРАЖДАЩИЯТ ПРИНЦИП


Recommended Posts

ТВОРЧЕСКИЯТ И СЪГРАЖДАЩИЯТ ПРИНЦИП

Всеки от вас бих желал да знае да ражда; най-голямото благословение е, когато човек знае да създава и отхранва. Как може човек да не ражда, да не създава една добра мисъл, едно добро желание в себе си? То е творчески принцип, който е достоен за мислещи същества.

“Многоценният бисер”, стр. 79; 2

Желанието ви да се проявите е един Божествен принцип, един творчески акт, но питам: кому ще дадете това, което вие произведете?

“Дойде глас”, стр. 330; 59

А е творческият принцип, той е принципът, който твори. Е дава разширение.

“Принципи и условия”, стр. 193; 129

При и ще има едно малко пречупване в гласа. Ще има направление надолу – влизаме в една гъста материя. В египетската азбука, отгдето е взет този знак, той показва наклонността, по която отива творческият принцип.

“Добри проводници”, стр. 85; 129

Мисълта е творчески принцип.

“Който се учи на Словото Божие”, стр. 442; 125

Яков и Исав представляват два принципа, два елемента, които съществуват в самия човек. Единият принцип е творчески; той гради, създава. Другият принцип обработва и съхранява. Яков представлява принципа на обработването и съхранението, а Исав – творческият принцип.

“Вечно веселие”, стр. 14; 67

Мисълта е творчески принцип, тя е мощна сила. Ако вие задържите една мисъл в ума си за една триста хилядна част от секундата, тя ще произведе голям резултат.

“Всичко чрез Него стана”, стр. 665; 125

Какво означава думата Исус? Външно разгледана, тя е обикновена дума. Много исусовци има в света, но един е Исус, носител на Божествения принцип в себе си, на принципа, който твори.

“Чуха, че иде Исус”, стр. 207; 78

Какво означава думата тояга? Тя не е българска дума. Тя означава онова силното, мощното – творческия принцип.

“Да направим човека по образу и подобию нашему”, стр. 299; 140

Запетаята е един мощен фактор – това е еврейската буква йот. Тази буква в еврейския език показва творческия принцип.

“Грозота и красота”, стр. 149; 144

Първият подтик, това е Любов или първото изявление на БОГА е Любов. След туй иде Божествената Мъдрост, след туй иде Божествената Истина. Но Любовта е първият подтик, който отваря творческия принцип на БОГА.

“Озарени от Любовта”, стр. 255; 185

Единицата е творчески принцип. Тази единица няма да я вземете като символ на едно количествено число, но то е един път, по който някои сили в Природата се проявяват.

“Силното число”, стр. 60; 174

Любовта е творчески принцип, който освобождава хората.

“Да направим човека”, стр. 97; 182

Обичта е творчески принцип. Ако имате Любов без Обич, нищо не става. Тия два принципа работят.

“Двата принципа”, стр. 79; 185

Любовта е творчески принцип. Като люби, човек трябва да е свободен да твори.

“Да се радват наедно”, стр. 76; 79

Докато не разбере съдържанието на числото 2, човек никога не би намерил своята приятелка и своя приятел. Числото две е творчески принцип. С него е започнало създаването на света.

“Предназначението на човека”, стр. 185; 145

Думата БОГ, запример, на еврейски език се пише от 4 съгласни: Иехова. Евреите не произнасят името както трябва, но го сричат: “еох-вей-иот-мей”. Първата съгласна означава творческия принцип в живота, принципа, който твори. Вторият принцип е онзи, който съгражда нещата и ги обработва отвътре. Третият принцип е пак съгласен звук – вав, който държи нещата в равновесие.

“Синаповото зърно”, стр. 389-390; 140

От греха се освобождавайте, но от злото – не. То е творчески принцип, който БОГ е турил.

“Доброто училище”, стр. 55; 185

Злото е творчески принцип, който работи в света. Не го смесвайте с греха.

“Двата принципа”, стр. 74; 185

Изобщо цялата Природа е красива, злото в света е частично. Взимайте злото като творчески принцип. Ако вие срещнете нещо лошо, то е за поправка.

“Малките правила”, стр. 65; 188

Свободата, Силата, Светлината и Доброто, които човек има, не са нищо друго, освен пътища за придобиване на Божественото... Това са четири сили в човека, чрез които Великият се проявява. Те са творчески принципи. Чрез тях светът е създаден.

“Четирите правила”, стр. 277; 145

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...