Jump to content

Разумното сърце - Учителят


Recommended Posts

ЗНАНИЯ ЗА СЪРЦЕТО

________________________________________________________________________________

      Познава ли човек сърцето си ? Владее ли законите по които то може да се възпитава? Всеки човек иска да премине успешно изпитите си в Училището на Живота. Но за тази цел той трябва да започне съзнателно да изучава един от основните предмети на Новото учение - Сърцето!

________________________________________________________________________________

PA3УMHOTO СЪРЦЕ

      Според това учение, според Божественото учение не е важно какъв си бил в миналото, не е важно какъв ще бъдеш в бъдещето, но в дадения момент, в настоящия момент какъв си!

...

      Тази наука която тук изучавате е елементарна, но ако я приложите, тя ще представлява твърда канара в живота ви, на която веднъж застанали няма да се разклащате.

...

      Основа на Новото учение, това е великата Божия Любов, великата Божия Мъдрост, великата Божия Истина.

...

      В Новото учение всички трябва да бъдат чисти и никой не трябва да става причина да оцапа другите - това е идеалното.

...

      Моето учение е тъй необходимо за вас, както светлината. Ако можете да живеете без нея, да, но не можете: вие ще умрете без моето учение, тъй както умират без светлина и без вода. Учението, което проповядвам, е учение на новия живот, в него няма смърт.

Учителят

      Всяка работа или всяко предприятие в света не трябва да почива на една колеблива основа, но на една здрава основа. Под думите “здрава основа” разбирам основа, която не се мени, която ос-тава една и съща при всичките условия. Тази основа е жива. Допуснете сега че вие като живеете на земята, основата ви е здрава. Значи вие разчитате на вашата личност. Но след вашата смърт, върху каква основа ще турите живота си? И тъй земята не е истинската основа, върху която човек може да стъпи. Тогава коя е истинската основа? Истинската основа ние наричаме “разумното човешко сърце”. Не говоря за разумното сърце на настоящия човек, но за разумното сърце на Божествения човек. Апостол Павел казва: “физическият човек не може да разбере духовните работи, понеже те духовно се разбират.” вие трябва да поставите новата насока на живота си върху вашето разумно сърце. В това разумно сърце оперира или действува Божият Дух. И в действията на това разумно сърце няма никакво изключение. Човек като действува според него, не прави никакви погрешки. Всичките погрешки се разрешават моментално. Погрешките в света произтичат от обективния ум на човека. Той е сегашния ум, с който човек разсъждава. Дойде ти една добра мисъл и ти почваш да разсъждаваш, по кой начин да я приложиш и изгубваш условията. Ние често казваме, че ако човек влезе във водата, може да се удави. Или трябва да знае да плува или трябва да се учи да плува? Питам: в кое училище е учило изкуството на плуване онова малко патенце, което щом се измъти и знае да плува? Преди хиляди години то е научило това изкуство. Тъй щото, вътре в човешкия ум има един Божествен елемент, ние Го наричаме Божествения Дух, Който действува разумно, без никакви изключения. И когато ние слушаме този вътрешен глас, аз го наричам “разумното сърце”, моите разсъждения се отличават от обикновените разсъждения.

Sila_i_Jivot_1993_3_4_05.jpg?fbclid=IwAR

"Надпреварвайте се в почит"

      Може да направите един прост опит. Ако вие мислите с вашата глава, трябва да мислите дълго време,трябва да правите изследвания година, две, три, пет, десет и повече върху известен въпрос докато дойдете до известни заключения. Да кажем сега, че вие си зададете въпроса, какво ще бъде времето в понеделник. Нашият ум започва да разсъждава и казва: хубаво ще бъде. Добре, ще проверите. После ще се запитате: дали времето ще бъде абсолютно ясно или наполовина ясно; дали ще бъде само облачно или дъждовно и т.н. Ще си за-дадете въпроса ясно в ума. При тия опити ще забележите, че каквото умът каже, едва ли излиза едно на стоте вярно. Че времето ще бъде хубаво, това е предположение. Но ако вие запитате вашето разумно сърце, какво ще бъде времето в понеделник, то ще ви каже с абсолютна точност.в тия схващания няма разсъждение. Щом започнете да разсъждавате, Божественото вече започва да губи своята стойност. Разсъждавате ли с разумното си сърце, вие ще почувствате едно приятно разположение долу под лъжичката си, и тогава всеки един от вас може да каже: времето ще бъде еди-какво си. Запитайте се запример, как ще прекарате тази година живота си, добре ли, или не? Ако отговорите с ума си, той ще ви даде или най-хубавите проекти или някой път може да ви даде мрачни проекти, но запитате ли вашето разумно сърце, то ще ви даде един положителен отговор. Не само това, но ще ви посочи, дали ще минете през мъчнотии, като същевременно ще ви даде права насока, за да може да преминете по-благополучно.

      Сега, в това разумно сърце влизат и добрите навици. Всеки човек има добри навици. У някои хора добрите навици се явяват по-рано, а у някои -по-късно. Дойде ти едно побуждение, една добра мисъл да направиш някому добро. Минаваш покрай пътя, гледаш една бедна вдовица. Ти бръкнеш в джоба си, но веднага започваш да философствуваш. Казваш си: имам пари, но те ми трябват днес. Хайде друг ден ще направя това добро. Разсъждаваш ли така, ти вече си направил първата погрешка. Няма да се мине дълго време, и ти ще платиш десетократна глоба за неизпълнение на ония хубави Божествени чувства. Следователно, ние всякога трябва да се подчиняваме на Божествения глас в себе си. Щом това Божествено чувство заговорва в нас, то е изпит в живота ни. Бог ни изпитва.Трябва абсолютно да Му се подчиним! Възприемеш ли Божественото, изпълни го. За това добро, което ще направиш, не се изисква да дадеш цялото си имане; то е една малка услуга. Едно дете паднало на улицата, счупило си крака. Какво ще ти костува да го вземеш, да го занесеш дома си и да му помогнеш? - Ще изгубиш само половин час. Казваш: “Аз имам важна работа.”всичкото нещастие в нашия живот е там, че ние не слушаме своите добри побуждения и добри навици, които имаме вътре в сърцето си. Ние се спираме на ред философски разсъждения и умувания и казваме, че ние трябва да уредим живота си. Първото заблуждение е в това, че ние мислим и искаме сами да уредим живота си. Животът ни, според това разумно сърце, е уреден. Всичките условия, при които трябва да живеем, всичките хора, с които трябва да се срещаме и които трябва да имат влияние върху нас -всичко това е определено. И както е определено, така ще бъде. Цялото небе работи върху нас в тази насока. В света ние не живеем, но Бог живее. И следователно, всяко добро дело е проявление на Бога в нас. И когато ние противодействуваме на една добра Божествена мисъл, ние създаваме своето нещастие в света. С тия добри навици, които имате, не се изисква вие да вземете целия товар на света. Аз съм ви говорил и друг път, че всяка една добра мисъл е свързана с хиляди други добри мисли. Сега вие не мислете, че ако не изпълните добрата мисъл, Бог не е предвидил това. Той е предвидил всичко, но вие губите условията. При всяко неизпълнение на добрата мисъл вие се понижавате, вие потъвате, при което и животът ви става по-труден. С отказването да изпълните каква и да е добра мисъл, вие всякога се понижавате, средата става все пo-груба и по-груба, докато най-сетне вашата воля се парализира. Вие ставате играчка на съдбата, т.е. на външните условия. Тия условия идват по единствената причина, че ние не слушаме разумното сърце.

Sila_i_Jivot_1993_3_4_06.jpg?fbclid=IwAR

"Проповедта на планината"

      Как познаваме, че в нас действува разумното сърце? Когато това разумно сърце действува в нас, в душата ни всякога настава едно разширение. Щом направиш най-малкото добро, ти усещаш вътрешно доволство в себе си,като че си придобил целия свят. Всички трябва да се пазите от следното нещо: когато направите най-малкото добро, не го изявявайте навън. Изявите ли го отвън, вие спъвате себе си. Защото в дадения случай, когато направиш доброто, ти вече имаш одобрението на Бога и се радваш. С това ти не се препоръчваш, но Бог те препоръчва. Да кажем, че един човек се дави във водата. Ти го спасиш. След като го извадиш от водата, не стой да ти се отплаща. Ти си замини, а нека той те търси. Ако ти, след като направиш доброто, пишеш във вестниците, че си избавил от смърт еди-кого си, това добро е наполовина изгубено. Моралната сила на ученика,който следва Божественото учение,е в това, че той трябва да има абсолютна вяра в Бога. Ние може да не знаем, где е небето; може да не знаем где живее Господ, колко е далеч от нас, но трябва да чувствуваме Бога.Един английски проповедник казва: “Аз не зная, где е небето, но щом започна да се моля Богу, тайно в душата си чувствувам действието на Божествения Дух.” Значи, чува го Господ моментално, а това е важното, че в момента, когато ние отправим своя Дух към Бога, Той ни чува. Право е казал пророкът, че Бог не живее в небето, а в сърцата на смирените. Кои са смирените? - Хората на разумното сърце, казвам аз. Ако всички вие бихте се водили от вашето разумно сърце,всичките спорове, които по някой път се явяват между вас, биха изчезнали. Запример, вие имате груби навици, по някой път нямате търпение -всичко туй се дължи на вашия философски ум, че са ви обидили. В какво седи достойнството на човека? -Достойнството на един човек седи в изпълнението волята Божия, в приложението на най-малките добродетели. Ти може да си спечелил едно от най-големите сражения, може да си повдигнал цял народ, но ако един ден сърцето ти каже да завържеш обувката на един старец и не направиш това, всичко сторено пропада. Да завържеш обувката на един старец струва повече, отколкото да спечелиш едно сражение. Сега ще ви приведа примера за онези двама отшелници, които живели цели 20 години в пустинята, дето постоянно се молили на Бога. Един ден единият от отшелниците вижда, че другарят му, като минава покрай едно място, подскача и хуква да бяга. Чуди се, какво вижда този човек, от какво се е уплашил, та хуква да бяга. Отива на мястото и вижда един голям кюп със злато. Казва си: “Колко глупав човек, бяга от златото!” Той изважда златото от кюпа,взима го и отива в Александрия, дето направя голяма къща - староприемница; помага на бедните, похарчва всичко и нищо не задържа за себе си. Връща се в пустинята и се моли на Бога,да му каже, дали е доволен от него. Явява му се един ангел и му казва, че всичките негови добрини не струват колкото подскачането на неговия брат. Следователно, ако съберем всичко онова, което сегашният наш обективен ум може да направи, от времето на нашето детинство, до времето, когато си заминем за другия свят, и го претеглим, всичко това не може да тежи толкова, колкото една най-малка постъпка на разумното сърце. И в Писанието някъде се казва: “Размишляваше Давид в сърцето си” - значи, той размишляваше с това разумно сърце.

      Туй е, което сега се изисква от всички ви. Във втората стадия на вашия живот вече се изисква обхода, т.е. да знаете, какви трябва да бъдат постъпките ви един спрямо друг. Запример, искаш да направиш бележка някому. Направи, но да я направиш от любов, както ще постъпиш спрямо себе си. Когато правиш бележка на себе си, как постъпваш? Осъждаш ли се строго? Нали смекчаваш условията? Защо да не постъпваме спрямо другите тъй, както и спрямо себе си? Следователно, ние трябва да изнесем Истината с любов. Когато поправяме грешките на кой и да е брат, трябва да ги поправяме с любов, та той да почувствува, че ние правим това нещо от любов, а не че искаме да се радваме на някоя негова погрешка.Първото нещо, което сега липсва на хората, то е благородство. Запример, в тази школа някой път се карате за столове. Някой ме пита: “Ние нямаме ли право да седнем напред да слушаме?” Питам: кой е по-благороден- който сяда отпред, или който сяда отзад? Ако си човекът, който можеш да отвориш устата си и да кажеш една любовна дума, да изпълниш волята Божия, седни на първия стол! Ако си човекът, който можеш да кажеш най-грубата дума, седни най-последен! И да те викат напред,кажи: “Братя, аз не съм за първото място!” Аз ще седя отзад и постепенно ще идвам към първите столове. Казвате: “Да седнем отпред!” Да седнете отпред, аз ще се радвам, но трябва да знаете, че аз чета тия първи редове. Те трябва да бъдат редове на Божествената Любов, че кой как ви срещне, от вас да излиза онази благост, онази нежност, онази сила,да си помагате един друг. Вие сега ще ми кажете: “Да, но това са нашите наследствени черти.” - Това е една лъжа. Наследствените черти са ваша измислица. Доброто, добрите навици,благородното сърце у вас, Бог ви ги е вложил, още когато ви е създавал вас, още когато сте излизали от Бога. Следователно, във всеки един случай,ние имаме толкова възможности да бъдем добри, колкото и лоши. Аз съм казвал и друг път, що е зло. Злото всякога произтича от отказването ни да вършим добро. Злото е ненаправено добро. Да допуснем сега, че два-ма ученици се карат, обидят се нещо.Това е много естествено. Как ще изгладят тази обида? Ако единият от тях си каже: "Чакай аз ще постъпя според моето разумно сърце.” И другият казва в себе си: “И аз ще постъпя според моето разумно сърце.” Постъпят ли и двамата така, веднага спорът ще бъде изгладен. Ами че какво имат да делят? Не е ли хубаво да имаме Божествената Любов? Онова,което може да даде сила на ума ни,онова, което може да даде сила на сърцето ни, онова, което може да даде сила на волята ни, Той е Бог,Който се е ограничил, за да живее в нас. Има Един Бог в света, Който се е ограничил заради нас. Това е най-голямото величие на Бога. Ако ти пренебрегнеш тази жертва, която Господ е направил - да влезе в човешкото сърце, създаваш условия за смъртта. Ние всеки ден и умираме, и възкръсваме.Ако още тази вечер вие решите да бъдете верни на този велик закон на Божественото проявление, знаете ли каква промяна ще стане с вас? Ако вие се подчините на този Божествен закон, то, който човек и да срещнете на пътя, и най-лошият да е, щом се спрете и го погледнете, Бог ще ви се усмихне чрез него.Ще кажете: “Познах Го!” У лошите хора Бог е скрит надълбоко. Тия хора са лоши, защото не живеят добре.Когато се развалят пътищата в една държава, кой е виновен – пътищата или хората? Хората не поправят пътищата. И тъй, при сегашните условия на живот, ние, със своето непослушание на този вътрешен велик закон, сме дошли до такова положение,че целият съвременен християнски свят страда. И тъй, изисква се мекота в нравите! Един господин е казал,че от лицата на тукашните школници свети смъртта. Не, аз не зная дали смъртта може да свети, но това, което зная, то е, че нашите лица не трябва да дишат смърт, но трябва да дишат живот.

      Сега, когато аз говоря за разумното сърце, трябва да знаете, че за да се развие то, страданията трябва да ви засегнат издълбоко. Човек трябва да бъде разклатен от дълбочините на душата си. Не са нужни само афекти, които да засягат повърхността ви, както някои вълни засягат само десетина метра от морската повърхност; за вас трябва коренна обнова. Ние трябва да имаме характера на Авраама. Авраам беше бездетен. Според закона на евреите, наследството трябваше да остане на едного от неговите слуги, или на едного от неговите синове от робините му. Обаче, Бог му каза,че ще му даде наследник. Кой беше наследникът на Авраама? - Исак. Баща му и майка му имаха една светла идея. Бог каза на Авраама: "Ще принесеш сина си в жертва.” Ако вие бяхте на мястото на Авраама, щяхте да кажете: “Това не може да бъде! Бог ме изпитва. Такива работи не върша.” Авраам, обаче не направи така. Каза: “Да бъде волята Божия!” Той взе сина си, тури дърва на гърба си и отиде точно на мястото, дето му бе казано да го принесе в жертва. До последния момент бе на изпитание. Когато дигна ножа, Господ му каза: "Познах, че ти си човекът на послушанието, затова няма да принесеш сина си в жертва.” Ето една похвална черта на Авраама! С това той показва, че е готов да пожертвува и най-ценното,което имаше. Затова Авраам се нарича приятел Божи. Аз го наричам отец на верующите, понеже беше човек на абсолютната вяра, човек без никакво съмнение. Разбира се, вие ще приложете това учение, кой на кое място се намира в живота. Вие ще опитате Бога, и Той ще ви изпита. Да не мислите, че Той няма дави изпита. Ще ви изпита като Авраама; ще ви изпита като апостолите; ще ви изпита като пророците. Всички ще минете през огън, седем пъти ще минете през огън. Като казвам, че всички ще минете през огън, вас ви е страх. Трябва да се мине седем пъти през Божествения огън! Това е най-голямото благословение. Това е свещеният огън на Любовта, който ще пречисти умовете и сърцата ви, да разбирате хубавото у Бога и как трябва да го изпълните. Никога няма да бързате. Каквото и да вършите, не бързайте. Някой от вас е търговец, заплете се в сметките си, няма пари; отиде си вкъщи,стисне си главата - отчая се. Не стискай главата си! Като дойдете вкъщи, седнете, отправете ума си към Бога, към своето разумно сърце, послушайте, какво ще ви се каже да направите в дадения случай. Все ще получите един отговор. Майка сте - имате една непослушна дъщеря. Не й се карайте, не я молете да направи това-онова, но се обърнете към своето разумно сърце и го попитайте,какво да правите. Може да минат ден, два, три, четири - ще дойде най-добрият отговор, какво трябва да направите. Учител си, слуга си някъде, ученик си, каквото и положение да заемаш, не бързай.

      Ще ви приведа един пример, от който ще видите, че онези, които имат вяра, всякога се спасяват - около 250 - 300 души офицери били осъдени от болшевиците на смъртно наказание. Отиват при един от тях. Питат го: “Вярваш ли в Бога?” – Не вярвам. Теглят му куршума, убиват го. Отиват при втори, при трети, при четвърти и все ги питат: “Вярвате ли в Бога?” - Не вярваме. Най-после запитват един от тях: "Ами ти вярваш ли в Бога?” - Да, вярвам! - И се прекръства. Най-после намерил се един да вярва в Бога.“Хайде навън, не заслужаваш да те убием.” Пущат го на свобода. Защо? -Господ пошепва на този, който убива: “Пусни този, той е мой човек!” Този човек вярва в своето разумно сърце, слуша своя вътрешен глас. Аз мога да ви приведа още много примери за съветите на разумното сърце, но тия примери имат сила в своето приложение. Аз зная, колко е мъчно човек да приложи едно правило! Когато човек се разгневи, веднага идва съмнението, колебанието. Във всичко в света може да се усъмните, но в Бога - никога! Бъдете готови да се жертвувате заради тази велика Любов - заради Господа, Който съизволява да се ограничи, да дойде да живее в нас! Бъдете готови в дадения случай всичко да жертвате заради Него! С това се е отличил Христос: “Дойдох да изпълня волята на Онзи, Който Ме е изпратил”, казва Христос. Най-после когато Му казаха, че трябва да понесе кръста на страданията, каза: “Аз ще направя всичко, което Отец ми е казал.” Христос имаше знание, имаше и сила. Той казваше: “Не мога ли да поискам един-два легиона ангели да дойдат и ме освободят? - Мога, но няма да го направя. Аз ще предпочета позора, страданието, мъчението, но всичко това да бъде за благото на моите братя.” Туй е Божествената воля! В какво седи Божията Любов? - в послушанието. Ще дойде ден, когато няма да има страдания. Христос вече няма да Го разпъват в света. Защо? Ами че няма такова дърво, на което могат да разпънат Христа! Този Христос,Който днес живее в сърцата и душите на 500 милиона хора, за Него няма такова голямо дърво, на което могат да го разпънат. Той е достатъчно силен, и Неговата сила ще се развие още повече. С тази сила можем да разполагаме и ние. Затова казва Христос: “всичко каквото попросите в Мое име, ще ви бъде.” в кое име? - вимето на Божията Любов, в името на това разумно сърце, което е в нас. Ако имаш разумно сърце, Христос може да дойде и да живее в него.

      Аз ви говоря, но ние не можем да ви наложим правила. Желая едно нещо от вас: да се надпреварвате в отдаване почит един към друг. То е първото нещо. Философия имате достатъчно, даже и за професори ставате: лекции може да държите; морал на хората може да, дадете; можете да тълкувате и Евангелието, но приложение ви трябва. Най-мъчното нещо е приложението, а това се изисква от всинца ви. Който приложи, той влиза във втората фаза. Който слуша разумното сърце, на него вече може да се говори. Добрите навици са,на които може да разчитате. Трябва да знаете, че всички имате добри навици. Че ги имате, ето как ще ви докажа. Ако ви обидя, вие ще ми покажете, как трябваше да постъпя. Ще ми кажете: "Трябваше да бъдеш по-мекичък.” Ще ми четеш морал - значи, имаш добър навик, знаеш, как да постъпваш. Щом можеш да ми четеш морал, значи, разбираш от добрите навици. Защо да не можеш да постъпиш така и ти? Всички знаем, как трябва да постъпваме. Щом знаем, защо да не можем да приложим? Можем да приложим! И тъй, всички, без изключение, можете да приложите. Ние имаме добрите навици, имаме разумно сърце. Бог се е ограничил и живее в нас. Ако 2000 години след Христа кажем, че не можем да живеем един чист християнски живот, това е срам за нас!

      Аз ви слушах преди лекцията, един брат каза: “Братя, да се помолим!” Аз бих желал само един от вас да се помоли, а не всички. Един от вас би свършил цялата работа. Един трен колко души машинисти изисква? - Един. Ако всички станат машинисти, ще има караница. Един машинист е нужен! Той ще се качи на машината, а всички останали ще насядат във вагоните, и работата ще тръгне. Това добро сърце ще потегли; този лост ще се съобрази с великия Божествен закон, а всички други ще стоят във вагоните тихо и спокойно. Вие ще кажете: “Ама да не направи той някаква погрешка!” Историята, която ние знаем от хиляди години, казва, че всички онези, които са се ръководили от своето разумно сърце, са постъпвали разумно. Те никога не са създали някаква катастрофа. И затова псалмопевецът казва “Млад бях и остарях, но не видях праведния да проси. Не видях човек с разумно сърце да проси, да е излязъл на поругание.” Ако някой път праведните са били излагани на поругание, то е било по простата причина, да помогнат на своите братя.

      И тъй, сега ще апелирате към вашите добри навици, които имате, към вашето разумно сърце. И после ще апелирате към Христа, към Този живият Христос, Когото аз наричам Син на Любовта. Единственият Учител в света. Неговото име ние знаем, че е Христос, но Той има свещено име, което не смеем да произнесем. Когато се обръщам към Него, аз казвам: “Господи, с Твоето име, с което Ти Си знаен само горе на небето, да бъде Твоята воля.”

      Надпреварвайте се в почит! Това нещо е необходимо за българина. Между всичките славяни, българите са най-груби. Това ще си го признаете. Няма никаква обида в това. Не е лошо да бъдете груби, но оглаждане трябва. За да се огладите, ще се надпреварвате в Божествената Любов. Тази Любов ще ви изглади. И тогава вие, като онази мида, ще направите от вашата грубост един бисер. Най-първо, ще започнете с добрата обхода. Аз постоянно слушам да казват някои от вас: “Учителят спрямо някои е по-благосклонен, а спрямо други - не.” Вие разсъждавате плътски. Ние не можем да бъдем благосклонни по лице. Божествената Любов действува еднакво към всички хора. Към всички хора Бог действува еднакво, но не всички хора еднакво проявяват Божията Любов, следователно, вашите души се различават по това, че някои са по-готови и затова Господ по-силно се проявява към тях. Обаче, всички трябва да знаете, че имате една и съща възможност. Както Бог действува спрямо един ангел, тъй действува и спрямо един човек; тъй действува и спрямо растението; тъй действува и спрямо последното камъче - без никаква разлика. Аз не говоря за външния, за физическия свят. Аз говоря за живите камъни, за живите растения, защото в небето и растенията говорят, и камъните говорят и са живи.

      Та, всички трябва да проявявате вашите добри навици! И аз бих желал да изчезнат грубостта, хукането между вас. С това се нарушава Божията любов. Всички хора се оплакват, казват: “Любов ни трябва.” Ами че Любовта е между вас! Любовта е вътре във вас, проявете я само! Ами че кой е крив, ако вие имате един затворен кран и водата не може да тече през него? Водата ли е крива, или вие? - Отворете крана, и вашето разумно сърце веднага ще проектира тия извори навън.

      Първата черта и за младите, и за старите е да се надпреварвате в отдаване почит. Ученици, които не могат да се почитат един друг, не могат да почитат и Учителя си. Ученици, които не живеят помежду си добре, не почитат и своя Учител. Господ казва, че не е доволен от онези, които не Го слушат.

      Сърцата на всички трябва да са готови да изпълнят волята Божия. Всички трябва да изпълнят волята Божия от любов, и Неговото царство ще дойде. Тогава всички ще се веселим. Това можем да го направим още от тази вечер. Не, тази вечер е ден. Ние можем да обърнем вечерта на ден.

      Сега, искам да остане в главата ви следната мисъл: всеки един от вас сам за себе си да разреши въпроса, как да се обхожда с другите, а не как се обхождат другите с него. Този е главният въпрос. Вие започвате обратно. Не, всеки един от вас, от свое гледище, да разреши, как се обхожда с другите, и дали Господ е доволен от неговата обхода. Аз не казвам, че Господ е недоволен, защото ако кажа, че Той е недоволен, то е съдене. Вие можете да изправите всичките ваши погрешки. Тази вечер Господ ще вземе всичките наши грехове и ще ги хвърли зад гърба си. Моментално ще стане това. Тогава ще се яви това ново състояние, новото раждане на човека, ще се зароди един нов подем в човешкия дух. Новороденият човек ще бъде свободен от своите терзания, ще бъде радостен и весел. Това може да стане още тази вечер. Онези, които са готови, да не отлагат. Пък онези, които не са готови, когато им дойде времето. Които са готови, моментално могат да разрешат този въпрос.

      Лекция, държана от Учителя пред общия окултен клас на 2 април 1924 год. В София

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...