Jump to content

Recommended Posts

СЛУЖЕНЕ

“Служене на себе си” – това е закон на слизане. “Служене на БОГА” – това е закон на възлизане, на възкачване.

“Служене на БОГА и на себе си”, стр. 78-79; 42

Велик закон е да служим на БОГА! Няма по-велико нещо в света от това да служим на БОГА! И питам: ако ние си подадем ръце да служим на БОГА, няма ли да оправим света? Ще го оправим. И ако ние се съединим помежду си, ако се съединим с Небето, няма да има нищо невъзможно.

“Откъде ида”, стр. 24; 45

Първото нещо, в ума ти е скритата идея да служиш на БОГА, след това ще служиш на себе си и най-после да служиш на ближните си. Така започваме ние: първо на БОГА, после на нашата душа и най-после на нашите ближни. Това е законът и ние го прилагаме по три начина: първо на БОГА с всичката си душа, с всичкото си сърце, с всичкия си ум и с всичката си сила; после на ближния си като себе си и най-после на враговете си, като ги любим.

“Дух Свети ще ви научи”, стр. 153; 19

Който служи на БОГА, едновременно служи и на себе си. Щом е така, той не трябва да се обижда от Истината. От това гледище, като служи на БОГА, на Истината, човек ще бъде полезен и на себе си, и на другите. Законът е такъв. Не може човек да прави опити с другите, ако не е правил със себе си.

“Работа на Природата”, стр. 229; 57

Човек е онзи, който иска да служи най-първо на своите ближни, или аз взимам тази идея в прав смисъл – да служи на БОГА. Под думата БОГ ние разбираме да служи на цялото Битие, на всички живи същества. Това значи още: неговата мисъл, неговите чувства, неговите блага да бъдат общи за всички същества. Този закон има и обратно приложение.

“За да благоветствувам”, стр. 101; 120

Силата на човека седи в изпълнението Волята на БОГА. Законът на Любовта е закон на служене. Дето е Любовта, там е служенето. Служенето е едновременно вътрешен и външен процес. Първият закон в света е служене на БОГА, а вторият – служене на ближния.

“Влязоха в ладията”, стр. 269; 78

Служите ли първо на БОГА, вие ще можете да служите и на другите хора. Който служи добре на себе си, той ще служи добре и на БОГА. Щом служи добре на БОГА, ще служи добре и на ближните си.

“Най-високото място”, стр. 80; 100

Първо ще служиш на Бога, а после на себе си. Този е безопасният път, по който човек трябва да върви. Този закон не се отнася до всички, но само до онези, които разбират живота.

“Начало и край”, стр. 273; 111

Щом човек научи нещо, той трябва да помага и на другите. В това седи служенето на БОГА. От изобилието, което има човек, трябва да потече и към другите.

“Равностранният триъгълник”, стр. 67; 33

Много окултни ученици искат да придобият знания, да станат учени, да заемат високо обществено положение, но в този път не могат да имат големи постижения. Това са постижения на падналите духове. Значи, който не учи и който много учи, неизбежно ще падне; който не учи добре, също пада. Който служи добре, не пада. Такъв е законът. Казвате: “Всичко ни е дадено”. Дадено ви е, но вие го изявявате по два начина: ако служиш на себе си, ще паднеш; ако служиш на БОГА, ще се повдигнеш. Значи първо, ще служиш на БОГА, после, на себе си; първо, ще учиш за БОГА, после, за себе си. Такъв е законът.

“Учение и служене”, стр. 377; 147

Всеки слуга, като влезе в своя господар, той или ще го изпъди, или ще го прати на работа.

“Дойде глас”, стр. 325-326; 59

Ако вие служите на БОГА, ако вие се определите да му служите, БОГ ще промисли заради вас.

“Лесният и мъчният път”, стр. 156; 136

Ако господарят е щастлив, и слугата ще бъде щастлив. Ако слугата направи господарят си нещастен, заедно с него и той ще бъде нещастен. Няма по-добро положение за човека от това, когато дълбоко в душата си съзнае, че е слуга, дошъл на Земята да направи нещо и за другите хора, а не само за себе си.

“Господар и слуга”, стр. 136; 74

Ако жената направи мъжа си слуга, тя върши престъпление. Жената няма право да изисква от мъжа си да й стане слуга. Щом го направи слуга, тя не разбира великия закон: В каквото противоречие да се намираш, за предпочитане е сам да си слугуваш, отколкото другите да ти слугуват. Това е новото в света.

“Обич и знание”, стр. 251; 89

Като господаруваш, заемаш най-долното място; ако слугуваш, заемаш най-горното място. Силният може да слугува, а слабият може да господарува.

“Организиране на вътрешния човек”, стр. 146; 117

Бъдете служители. Всеки един от вас да е служител, да носи Божественото в себе си, да носи Волята Божия в света. БОГ никога няма да ни каже да направим това. Във всинца да има желанието да изпълним Волята Божия.

“Бъдете служители”, стр. 313; 156

Служение е, когато нашата воля и Волята на БОГА действат заедно, в хармония, не насила. Гдето има насилие, там е вече законът, то е човешкото служение. Гдето има Любов при служенето, то е законът на Любовта, то е служението на БОГА.

“Плодовете на Любовта”, стр. 237; 183

Който обича, трябва да е готов да слугува. Ако обичаш и очакваш да ти слугуват, ти си на крив път. Който обича, той е силен и може да слугува. Когото обичат, на него слугуват.

“Гредите на живота”, стр. 189; 93

Милосърдието има отношение към закона на служенето. Решете се и вие да служите на БОГА. Това е новото учение, което всеки може да приложи.

“Ще бъдат научени”, стр. 57-58; 6

“Във вас, обаче, не ще така да бъде; но който иска да бъде големец между вас, нека бъде слуга вам.” /Матея 20:26/... На пръв поглед тези Христови думи се виждат малко противоречиви. Как е възможно онзи, който иска да бъде големец, да бъде учтив, да стане слуга и да се унижи? Това именно е Божественият закон... Може да слугува само силният, умният, добрият човек.

“Големец и слуга”, стр. 113, 114; 10

В едно от Посланията си Павел казва: “С плътта си служа на греховния свят, а с духа си – на закона на Любовта. Кой ще ме избави от това положение?” Няма кой да го избави. Ще служи и на плътта си, и на духа си: на плътта си – чрез греховния закон, а на духа си – чрез закона на Любовта.

“Придобиване и задържане”, стр. 176; 127

Съществата, които стоят от дясната страна, са на прав път. Те служат на БОГА по закона на Любовта. Онези, които стоят от лявата страна, са на крив път. И те служат на БОГА, но чрез отрицателни методи.

“Ще се похваля”, стр. 86-87; 133

БОГ обича всички ония, които Му служат. Който служи само на себе си, не може да бъде обичан от БОГА.

“Божествената храна”, стр. 128; 141

Често хората спорят по въпроса кой е на правата страна. Според мене прав е само онзи, който обича БОГА и Му служи. Това е закон, на който всички, големи и малки, се подчиняват.

“Даде Ми се всяка власт”, стр. 207; 147

БОГ не позволява да има много господари в света. Един господар е достатъчен. Ако пожелаеш да станеш господар, ти си в стълкновение с БОГА.

“Добрите плодове”, стр. 142; 148

Служенето подразбира акт, който произлиза от Любов.

“Божият глас”, стр. 27; 92

Големите хора тя [Природата] ги е турила да слугуват на малките.

“Малцина избрани”, стр. 258; 97

Долу слугите, горе господарите. Това е законът, който съществува и в Природата.

“Мястото на възвишеното и обикновеното в живота”, стр. 72; 151

Трябва служене – умът трябва да служи, после сърцето трябва да служи и най-после и волята трябва да служи.

“Концентриране на човешкия ум”, стр. 242; 144

Човек, който не е полезен спрямо своето сърце, спрямо своя ум и спрямо своята воля, не може да служи на БОГА.

“Приложение”, стр. 156; 206

Служете на БОГА, Който ви люби. Законът е такъв. Служете на онези, които ви обичат. Служете на БОГА, Който ни обича. Като ни остане време, ще служим и на онези, които не ни обичат.

“Една седмица в Рая”, стр. 62; 171

Колкото повече те обичат, толкова повече слугуваш; колкото по-малко те обичат, толкова по-малко слугуваш. Същият закон се отнася и към господаруването. Малко те обичат, малко господаруваш; много те обичат, много господаруваш. Малко обичаш, малко господаруваш; много обичаш, много господаруваш.

“Служене”, стр. 275; 159

Вие само пожелайте да служите на БОГА и условията, и случаите ще дойдат сами по себе си. Всеки ден ще ви се нарежда, стига постоянно да храните това желание.

“Седмият ден, седмият час, седмата минута”, стр. 77; 198

Всеки един човек е пратен да служи. Онзи, който не разбира закона и чака другите да му услужват, той е забравил своето обещание.

“Носители на новото”, стр. 114; 207

Колкото и да е умен човек, щом влезе в пререкание с Първата Причина на нещата, той изгубва връзката си с нея и от този момент работите му тръгват назад. За да се развива правилно, човек трябва да се подчини на вътрешния закон на Битието – служене на Първата Причина.

“Разумни отношения”, стр. 50; 66

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...